Toisen kolmanneksen oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä näköjää alkaa harkkasupparit yleistyyn, tänää meni taas vatsa iha kovaksi yhtäkkiä vähäksi aikaa. onneks voi lähinnä levätä tai ainaki siihe asti kunnes pitää alkaa tehä ruokaa, onneks mulla on keittiössä tuoli että voin tarvittaessa istuakin.
 
En tiedä onko tää nyt toisen kolmanneksen oireita, mutta voi juku että mä olen kipeä!!!!

Siis, juttu alkoi eilen kun jonkin etiäisen ohjaamana menin hyvissä ajoin nukkumaan. Heräsin ennen puolta yötä siihen, että kylkiä koski aivan järjettömästi. Suorana ei voinut maata, mutta kylkimakuu polvet koukussakaan ei tuntunut auttavan. Aikani kärvistelin sängyssä ja sitten nousin vähän kävelemään. Olin ihan poikki, ja jossain vaiheessa vaan sitten palasin sänkyyn kipuineni ja olin nukahtanutkin.
No, aamulla vielä jotenkin ymmärsin, että kyljissä samoilla paikoin tuntuu kipua, ajattelin että jos oli joku kramppi niin selittyy sillä. Vaan nytpä särkee taas, ja ajoittain tosi kovaa! En oikein tiedä mitä tässä tekisi...... Nyt ei koske niin kovin kuin yöllä, jolloin tosissaan jo mietin päivystykseen soittoa/lähtöä, mutta tosi epämiellyttävää tämä on. Ja kun kipu ei siis ole missään kohdun tienoilla, että selittyisi suoraan kasvukivuilla, vaan ylempänä ja tosiaan tuolla kyljissä.
 
Soita ihmeessä äippäpolille!!! Ei vara venettä kaada.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kannattaa tarkastuttaa kyllä tuo kipu puapru.

täällä liitos ja kasvukivut on tullu jokapäiväiseksi riesaksi suoraa sanottuna koska välil tuntuu ettei pysty ees liikumaan. vaikee löytää asentoa jossa ei sattuis.
 
Mulla on myös kylkiluiden alaosassa iltaa kohden ollut lievää kipua. Luulen, että mun tapauksessa vatsalihakset venyy ja sinne kiinnityskohtaan sattuu. Vatsa on alkanut enemmä pullistua myös sivusuunnassa viimeisen parin viikon ajan. Aamulla kokoa ei ole niin paljon, mutta iltaa kohti vatsalihakset jotenkin kai väsähtää ja niiden sisältö pääsee kunnolla pullahtamaan ulos. Mene ihmeessä tarkistuttamaan. Kuulostaa tosi ikävältä. Mulla ei läheskään noin voimakasta.
 
Mulla on myös ollut samanlaisia tuntemuksia viimeksi eilen lenkillä. Oli kylläkin enemmän sellaista toispuoleista. Auttoi, kun käveli hitaammin vaikkei alunperinkään vauhti ollut todellakaan kova.
Kipu oli paineen tunnetta juurikin alavatsalla ja sellaista särkyä. Täälläkään ei mitään hajua mitä voisi olla, kun ei ole myöskään aiempaa kokemusta.
 
Mulla on kohdun tienoolla paineentunnetta joo, esim. jos kävelen ylämäkiä tai portaita, tai joudun nostamaan jotain painavampaa. Siihen ei liity minkäänlaista kipua, vain paineentunne, ja tulkitsen ne harjoitussupistuksiksi kuten edellisessäkin raskaudessa.
Kipu ja särky kannattaa kyllä aina ottaa tosissaan, ja hidastaa tahtia silloin. Tuo pelkkä paineentunne ilman kipua ei kai sinänsä vaadi mitään ihmeitä, tai en ainakaan esikoista odottaessa siihen sen kummemmin reagoinut...
 
Mulla myös tulee välillä painetta alavatsaan joskus ilman kipua ja välillä kivun kanssa. Ja nimenomaan silloin jos istun kauan. Pakko lähtee kävelemään tai mennä makaamaan, jos on istunut kauan. En sitten tiedä, että puutuuko paikat, alkaako vauva painaa, vai olisko jonkinmoisia harjoitussuppareita. Edellisestä raskaudesta en muista tällaista olleen. Ja ne harjoitussupparit on enemmänkin sellaista vatsan kovettumista/jähmettymistä ilman kipua. Ajattelin seuraavalla neuvolakäynnillä kysellä...
 
Mä luulin jo viime raskaudessa ettei mulle vaan koskaan tullut harjoitussuppareita, et kaikki kuvaili tuommoista mahan kovettumista ja musta se oli aina niin kummallisen kuullosta enkä tosiaan itsellä koskaan sellaista huomannut. Mutta nyt kun puapru kirjoitti tuosta paineen tunteesta ylämäessä tajusin et sehän sitä on! Luulin vain että vauva siellä puskee, eikä tykkää kun äiti työntää rattaita ylämäkeen.. :) mut sehän voi tosiaan olla harkkasuppari!?! En mä edelleen ole huomannut vatsan kovettumista ja kipuja ei ole mutta jos tuo paineen tunne sitä on niin sen kyllä allekirjoitan.

mä oon siis muuten TÄYSIN oireeton, ei kyllä niin mitään ole. Nyt on kahtena yönä nukkumaan mennessä närästänyt vähän ja hetkellisesti.. mutta aika pientä, katsotaan yltyykö.
Painoo rupeaa nyt selvästi tuleen, eka kilo! :) samalla lailla meni viimeksikin, lopuks oli se +7kg josta viis jäi laitokselle. Pyrin samaan nytkin, pääsisin sitten laihduttaan ensvuodesta näppärästi eikä eka tarvi tiputtaa raskauskiloja ja vasta sitten omaa elopainoa.. aina on hyvä suunnitella, käytäntö voi kuitenkin olla eri.. :)
 
Mulla tuli edellisestä 8kg ja kuulemma toisesta saattaa tulla tuplat... että 16kg. No jospa siitä jäis sairaalaan osa ja loput saa pois taas vaunuja työntelemällä ja jumpalla ja imetyskin vie mukanaan muutaman kilon. Vatsaröllykät saattaa olla hankalammin hävitettävissä ku viimeks, mutta olin viime talvena kuntonyrkkeilyssä ja se on kyllä tehokasta. Taidan mennä sit taas jos sitä vielä täällä pikkukylällä järjestetään.
 
hyvä että kaikki siellä kunnossa ja kivut johtuu vaa kasvusta. täällä alavatsa, kyljet, alaselkä ja oikea reisi kunnol kipeet ku kaikki löystyy ja kohtu kasvaa, voi sanoa et aikas jäätävät kivut on kyllä mut kaipa nää helpottaa sit synnytyksessä joulukuussa.
 
Muistanko nyt ihan väärin mutta mielestäni täällä joku kertoi, että raskausoireeksi olisi ilmestynyt käsien puutuminen yöllä? Minulla alkoi noin 2 vkoa sitten samanlainen oire, lisäksi aivan niin kuin niveliä sormissa särkisi myös. Olen tietty googlettanut kovasti jo näitä oireita ja tuntuu, että se on aika yleistä. Soitin lisäksi neuvolaan, siellä he sanoivat että johtuu turvotuksesta ja helteistä. Yöunet on tosi katkonaisia, kun pissalla pitää käydä kaksi kertaa yössä ja vain yhdessä asennossa kädet ei ala puutumaan. :angry4

Onko tämäkin vain yksi kehon tapa totuttaa katkonaisiin yöuniin vauvan syntymän jälkeen?

Meillä on ihan pian RU, sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ei varmaan paljon nukuta jännityksen takia. Puhumattakaan töiden tekemisen onnistumisesta, kun aika on vasta iltapäivällä. :excited001
 
Minulla on jalkapohjan päkijän nivelet tulleet erittäin kipeiksi. Tunnin tai pari pystyn kävelemään ja sitten sattuu. Ja kun hieron niitä niin sattuu. Onko jollain samanlaista? Mietin onko syy raskaus ja sen tuomat nivelien löystymiset vai huonot kengät kenties?
 
Mulla on myös sitä paineen tunnetta ja supistuksiakin,myös levossa, mutta niihin ei liity kipua. Lantion ja häpyluun liitokset taas särkee ihan vietävästi, hyvä kun työpäivän kestää ja illalla olenkin sitten sohva peruna:confused: mulla on myös sitä puuttumista käsissä ja suonenvetoja jaloissa, öisin kyllä herään niihin, vedenjuonti on auttanut ja pieni venyttely. Väsymys ei ole helpottanut vieläkään ja uskon sen johtuvan huonosta hemoglobiinista,to neuvolassa saavat mitata sen niin tiedän sitten aloittaa rautakuurin
 
SenjoraG, mulla oli ensimmäisessä raskaudessa jalkapohjakipuja, jotka loppua kohden painottuivat kovasti kantapäihin. En tahtonut päästä liikkeelle ollenkaan. Olisikohan samanlaista? Minulle tuolloin selitettiin, että kipu osittain ainakin tulisi kudoksiin kertyvästä nesteestä/turvotuksesta.
 
Mulla alkaa pohkeet krampata helposti (ennen ei juuri koskaan), ja portaissa rupeaa hengästyttämään ja jalat tuntuu painavan tonnin. Aamuisin alaselkä on tosi kipeä mutta se menee nopeasti aina ohi.
 
Takaisin
Top