Toisen kolmanneksen oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli elohiiri silmässä koko illan, kaupan kassalla. Ihmiset varmaan luuli, että isken niille silmää... Niin ja se närästys jatkuu, mutta on hallinnassa, kun en syö mitään rasvasta, mausteista tai liian makeaa. Siis ei saa syödä mitään hyvää... Jes!
 
Mullakin oli suht koht helppo alkuraskaus, lievää etomista ja väsymystä kyllä oli, mutta ei mitään erityisen häiritsevää. Nyt oksettaa ihan kamalasti, ja itseasiassa ensimmäistä kertaa koko raskauden ajan oksensin kaksi viikkoa sitten matkalla ultraan. Ei mitenkään tavatonta kuulemma, mut halusivat silti sulkea raskausmyrkytyksen pois kun mulla oli muitakin siihen viittavia oireita, mutta eipä siellä kokeissa mitään vakavaa ollut. Harmittaa vaan kun yhtäkkiä alkanut olemaan näin kamalia oloja.

Hormonit on ihan sekaisin ollut oikeastaan alusta lähtien, mutta nyt se tuntuu vaan pahenevan. Ennen raskautta tuntui siltä etten saanut millään itkettyä vaikka olisi ollut syytäkin tai mieli tehnyt, mut nyt pahoitan mieleni ties mistä mahdollisesta ja mahdottomasta. Kyllä on tullut monta kertaa päivässä tihrustettua itkua mitä kummallisimmista syistä.
 
täällä uusina oireina on unet, vuotavat turvonneet erittäin kipeät ikenet ja yö nälkä. eilen ultrassa nähtii sit kumpi on tulossa inshaAllah :)
 
Siis unet on kyllä muuttuneet tosi oudoiksi. Ja yöllä valvon edelleen vaikka tunninkin putkeen aina kun herään pissalle tai muutenkin vaan heräilen jatkuvasti. Illalla väsytää, mut sit kun menee sänkyyn, niin ei tule uni. Selvää valmistautumista yöheräilyihin, vaikka edellisen raskauden jälkee (siis 7 vuoteen) en olekaan enää nukkunut samalla tavalla kuin ennen ekaa raskautta..

Huono olo on luojan kiitos helpottanut. Ajatelin jo, että jos se kestää koko raskauden niin mä en kyllä ala. :wink

Tsemppiä Michelle vointiin! Mun yhdellä kaverilla oli oireeton alkuraskaus ja sitten joskus 17 viikolla tuli huonoa oloa, se onneksi meni ohi. Saattaahan se kohtu/vauva vaikka painaa vatsassa jotakin hermoa mistä tulee huono olo.
 
Jaksamista Michelle! Mulla on onneksi mennyt tuo ikuisuus jo vähän ohi :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Sympatiaa Michelle! Mulla on kans toi itkuisuus ja vähän väliä menossa suu mutruun jostain. Sais mennä jo ohi.

En tiedä, johtuuko raskaudesta vai mistä, mutta jalat on ihan tukkeessa nykyään. Rappusten kävely on täyttä tuskaa, kun menee heti jalat maitohapoille ja polvia alkaa särkeä. Hengästyttää myös helposti. :angry3 Päättelen tämän olevan raskaudesta johtuvaa, koska aikaisemmin ei ole ollut vaikeuksia kiivetä kotiin kolmanteen kerrokseen ja nyt se on yhtäkkiä ihan tuskaa, vaikka liikkuminen sinänsä ei ole entisestä vähentynyt. En myöskään pääse enää kävelemään yhtä nopeasti kuin ennen. Tyhmän näköistä, kun mies jolkottaa aina pari metriä edellä ja mä lyllerrän siellä jossain perässä. :p
 
hanskimus mulla sama tuon kävelyn kans et kävelen hitaammin ku ennen ja ukko ihmettelee kuin oon nin hidas.
 
Mun piti alkaa syöttää pikkuselle jo pilttiä tänään! Työkaveri nimittäin vinkkas, että vatsan vois saada toimimaan paremmin jos söis luumupilttiä. Ajattelin heti testata. Samoin testaan iltanärästykseen piimää. Ainakin viime yönä toimi ihan hyvin eikä makukaan ole enää niin "kamala" kuin muistelin. Join nimittäin piimää viimeksi joskus ala-asteella enkä tykänny.
 
Joutus hakemaan lisää erilaisia närästys ja ylävatsakipuihin tarkotettuja resepti lääkkeitä kokeiluun,nyt on niin kovat närästykset heti kun nukkumaan menee ja välittömästi alkaa ylävatsakipu joka on ihan järjetön!päivisin närästykseen riittää rennie,mutta sitäki menee paketti tolkulla...
piimä välillä riittää avuksi mutta vain pienen hetken...

oih,ihanaa oli käydä eilen ekaa kertaa uimassa tänäkesänä,hieman vilpoisaa vielä ehkä mutta silti sielä vedessä viihdyin varmaan puoli tuntia lillumassa...vähän jänskättää ettei tulis pissatulehdus kun herkästi tulee odotusaikana..
 
Jolianna. Mulla on refluksiongelmia myös ilman raskautta, ja niihin kaikkein paras apu on ollut korottaa sängynpäätä. Meillä on siis tyynypuolen jalkojen alla 15-20cm kirjoja. Oikealla kyljellä ei kannata oleskella, koska silloin ruokatorven ja vatsalaukun läppä falskaa asentonsa puolesta eniten. Tuo sängyn korotus rauhoitti mulla ongelman pikkuhiljaa, ja nyt olen pärjännyt ihan satunnaisella renniellä, ja pitämällä annoskoot pieninä. Sängyn korotus siis myös estää noiden vatsahapojen takaisinvirtausta, ja hiljalleen auttaa jo ärtynyttä ruokatorvea ja siipeensä saanutta läppää palautumaan. Maitotuotteet (lukuunottamatta hapanmaitotuotteita) ja viljat olen jätttänyt myös pois. Voi olla, että oli ihan tuttuja vinkkejä, mutta halusin silti jakaa.
 
OLento.mulla myös on ollu ennen raskautta noita ongelmia,tosin kaikki ongelmat pysy poissa noin 1.5 vuotta sappirakon poiston myötä,ei närästäny edes mikään ja oli todella upeeta olla ja syödä miettimättä seurauksia kuitenki jo ylin 10n vuotta kärsiny noista vaivoista..mutta noin puoli vuotta ennen raskautumista alko taas pikkuhiljaa närästelee ja nyt raskauduttua refluksi vaivat painaa päälle ihan satasella...tota sängynpään korotusta pitää nyt kokeilla,rupeaa tympimään jo istualtaan nukkuminen...ja nii se oireilut on mulla niin omituisia,vaikka söisin viikon tismalleen samaa ruokaa,samat annokset ja ajat niin jotkut niistä päivistä on ongelmallisia toisina ei taas edes närästä..hapan maitotuotteet ovat avuksi kyllä miedompiin oireisiin..
 
Viikoilla 7-12 oli ihastuttava ympärivuorokautinen krapula seurana, ei kuitenkaan tarvinu montaakaan kertaa oksennella. Nyt mennään 17+5 ja välillä unohtaa koko maha-asukin :) Verenpaine meinaa laskea vain joten ylös nouseminen pitää suorittaa hitaasti. Alkuraskaudessa jouduin sokerirasitukseen ja tulokset netistä katottuna oli hieman koholla. Siitäkään syystä en oo uskaltanu sit salmiakkia syyä että paineet nousis ;) Muutenki yrittäny välttää sokeria ja ylimääräsiä hiilareita.

Kaveri kerto, että raskaana ollessa kannattaa syyä luumua niin se ehkäisee turvotuksia. Niissä luumun kuorissa on kuulema joku juttu. Nooh, päätin kokeilla ja söin kuivattuja luumuja kourallisen. Kahen tunnin päästä tyhjenty suoli kyllä todella huolellisesti, mutta eipä turvota! :D

Mahaki kasvaa ihan mukavasti ja nyt ootellaan rakenneultraa joka on 28.7 :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
8tuntia kun töissä on jalkojen päällä niin kyllä loppu päivästä nivusia särkee :( mahtaako johtua nopeasta painonnoususta, 4kiloa tullut


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Suonikohjua pukkaa :(
No, ei mahda mitään. Toivottavasti eivät äidy niin pahoiksi ettei enää kehtaa hametta pitää..



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minulla on maha jatkuvasti kipeä. Aamulla johtuu pissahädästä, ilmeisesti, mutta muuten en tiedä. Tosi inhottavaa! On siis sellainen pieni inhottava kipu koko ajan, ei niin että ei voisi mitään tehdä, mutta kuitenkin koko ajan muistuttaa.... Vaikuttaakohan tämä lyhyt väli tässä raskauksien välissä tähän?
 
Mullakin on vaihtelevaa vatsakipua, ei mitään ihan järkyttävää, mutta kuitenkin tulee ja menee..

Johtuukohan se vauvan liikkeistä, joskus tuntuu että se vaihtaa asentoa ja sitte mun vatsa kipeytyy siitä, tai sitten potkii tuolla sisuskaluja. Viime kerralla oli istukka takaseinässä, joten silloin ei kyllä ollut tällaisia tuntemuksia. Kauheesti kunnon potkuja kun en tästä vatsan päältä tunne, se on lähinnä sellaista tunkemista se liikehdintä.
 
Takaseinässä minulla tuo istukka oli edellisessä ultrassa, eli se ei selitä tuntoja/tuntemattomuutta....Liikkeitäkään en varsinaisesti tunne, eli minä en osaa yhdistää niihinkään tätä kipuilua. Eikä siihen varsinaisesti vaikuta työpäivän rankkuuskaan - toisina päivinä kun tarvii nostella lapsia ja yhtään ei ole kipeä. toisena päivänä tai yönä, niin kuin viime yönä, paljon mitään ei tarvinnut tehdä, ja silti koko yön ja päivän olen ollut kipeä.
 
Täällä taas on oireet kadonneet, ei kyllämitään ole.. keksimällä joutuu oikein keksimään jos joku kysyy.. ei kolota, särje, pissata, turvota, väsytä tai ummeta jne jne. :) välillä iskee paniikki että onko kaikki hyvin. Potkut tms kun tuntuu vain kerran pari vuorokaudessa, nekin aikas hentoja. Istukka edessä ja viimeks aika alhaalla nii kai se niin kuuluu ollakkin ettei mitään mullistavaa tunnu jatkuvasti... 2 vkoa r-ultraan... tulis jo!
 
Mulla on alkanut vatsan iho kutista. Toivottavasti johtuu vaan ihon venymisestä (eikä siitä maksaan liittyvästä oireesta). Olen kyllä rasvaillut mahaa, mut ihan tavallisilla rasvoilla, ehkä pitäisi siirtyä jo Tummeliin, sitä vetelin ahkerasti vatsalle esikoista odottaessa, eikä tullut raskausarpia. Toki tuo arpien tulo on yksilöllistä. Nyt olen ollut kyllä laiskempi rasvailemaan + kaiken muunkin suhteen. Ja ikäkin alkaa painaa päälle, iho ei ole enää kimmoinen, ei... :confused:
 
Takaisin
Top