Toisen kolmanneksen oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Närästys on varmaan pahin oire... tuntuu välillä niin kurjalta jopa yöllä ettei pysty nukkumaan. Joku mainitsi kipeät jalkapohjat, niin itse asiassa toisen kolmanneksen aikana on tullut jalkapohjat kipeäksi, luulin että johtuisi vaan piha krokseista, mutta nekin ostin uuden joissa on kunnon pohja, liekkö siis johtunee raskaudesta? Paineen tunnetta on kans useasti päivässä mutta kipuja ei, niin en ole huolestunut asiasta. Jee ens viikolla RU, kumpa vaan tulisi hyviä uutisia...jännittää niin kamalasti! :oops:

Haaveilin siitä että kun kelit viilenee nii pääsee koiran kans tekeen taas pitempiä kunnon lenkkejä, kun tuntuu ettei oo pariin kuukauteen liikkunu juuri yhtään. Nyt olis viileää ja ihana sää lenkkeillä niin ei. Lähin äsken koiran kans lenkille, ihan rauhallisesti käveltiin, alle kilometrin jälkeen alamahassa alko tuntuu inhottava paineen tunne, ja vihlova kipu. Hidastin vauhtia (eli lähes pysähdyin) niin kipu helpotti. Jatkettiin normi vauhdilla nii kohta taas sama juttu. Tulin sitte kotiin, en jaksanu tollasta pelleilyä :D hermo menee!

Lisäksi vauva on ilmeisesti löytäny oman unirytminsä. Päivisin tuntuu pari pikku potkua. Iltasin ku käyn ite sohvalle/sängylle makoileen niin alkaa semmonen jumppaus että oksat pois! Silloin ku ite on hereillä nii se on vielä ihanaa, mutta viime yönäki se jumppatunti jatku koko yön :D
Illasta ku käytii nukkuu nii mies hiero alaselkää ja olin sit nukahtanu siihen. Mies oli laittanu käden mun mahalle ja vissii tunnin ajan tunnustellu sitä potkujen määrää. Tuumas aamulla että vauvalla riittää vissiin virtaa :D ❤️

Mullakin tuo jalkapohjakipu! Seki itseasiassa väheni nytte kun ei ole enään niin lämmin eli oliskohan jotain turvotukseen liittyvää ollu. Selkä särkee jatkuvasti, johtuu töistä. Väsymyskään ei oo väistyny kunnolla, toisaalta hemoglobiinikaan ei ollut noussut lisäraudan avullakaan eli johtunee siitä. :) Närästyksen laatu on muuttunu.. ennen se on ollu semmosta ärsyttävää mutta kuitenki nopeasti ohimenevää. Nykyään ne oikeen polttelee. :S Niin ja ne suonenvedot. AU! Jatkuvasti saa heräillä öisin eikä ne meinaa millään loppua.
Noin muuten niin tämähän on vaikka kuinka kivaa :D Ai niinjoo, en meinannu tänään saada kenkiä jalkaan. :p Tuntuu että tuo ylisuuri maha rupeaa olemaan nytten jo tiellä, millais kolmen kuukauden päästä? :D

Kokeile magnesium tabletteja. Suonenvedot johtuu vissiin magnesiumin puutteesta, mulla ainakin helpottanut niiden avulla :)

Mä syön jo niitä raskaus ja imetysajan multivita tabletteja mutta tänään ostin erikseen vielä magnesium ja kalkki tabletteja. Jos ei pian rupea loppumaan nii jo on. :D Vettä juon kuitenki litratolkulla töissäkin jo pelkästään.

Lonkkakivut! Voi persus... Mä siis kävelen kuin lonkkaleikkausta vaativa mummu ja yöt on hankalia kun asennon vaihtaminen sattuu ja herää siihen. Välillä kipuja monta päivää, ja välillä vaan puolipäivää.
Tuntuu kuin olis jokin siellä pois paikoiltaan. Onkohan tämä nyt siitä lantion levenemisestä johtuvaa...

Häpyluukivut! Rankka työpäivä takana tai pitkään istut ja pitäis nousta ylös..kyllä tekee alapäässä kipeetä. Muita oireita ei oikein olekaan. Olo on oikeestaan ihan tavallinen :)

oireena on kaamea väsymys ja heikotus..johtuu tietty tosta hemoglobiinista :89...rauta ei imeydy ni ei imeydy...maha on jo aika kokonen ja edessa monessa asiassa ja mahan suojeluvaisto on herännyt esim ihmis paljoudessa teen itse käsilläni "renkaan"mahan ympärille ettei kukaan törmää tai tökkää vahingossa sekä tietty yllättävissä tilanteissa nopea säpsähdys ja kädet mahan eteen ettei siihen mikään osu...välillä ihan huvittaa..

kävely sattuu kantapäihin ja päkijöihin,ei toivoakaan jaksaa shoppailla tuola aleissa kahta tuntia pidempää vaikka istuiski välillä ja illalla on pakko saada jalkahieronta jos edes ruoka kauppa reissun teen...ja olen huomannut että vaapun kun ankka kun kävelen..o_O kamalan näköstä..

ala selässä on todella useesti "hermo"kipuja ja saakeli että sattuu häpyluuhun!! tänää 21+0..

tuleeko kellään tisuista mitään? Mulla oli alkuraskaudessa hetki että vähän vuosi, sitten taukoa ja nyt valuu taas! Esikkoa sylissä hyssytin ilman tissiliivejä jonka jälkeen huomasin yöpaidan olevan aivan märkä nännien kohdalta, semmoinen avocadon kokoinen läntti tahmeaa nestettä.. Puristaessa saan myös usean pisaran kellertävää nestettä pihalle, kait Se on sitä kolostrumin jotain esiastetta..? Aika aikaseen lähti tuleen, kuitenkin vielä koko viimeinen kolmannes edessä.. Jännä!

eipä vielä onneks tule, siinä oiski selittämistä jos jonnee menis ja ois vaatteet märät, no pitänee ottaa liivit jossai vaihees käyttöön taasen...

Mulla ei koskaan loppunukkaan maidon eritys ku lopetin esikoiwen imettämisen 3kk sitte... Jospa lähtis seuraava imetys helpommin käyntiin nyt ku viimeksi...
Hemoglobiinin ku sain nousuun (maltofer-tipoilla), niin vointi ja jaksaminen vähä parantunu. Mitään energistä kekskiraskautta en kyllä oo vieläkään nähny mutta kuitenki jotain jaksaa tehä vielä illallaki ilman kuolemanväsymystä. Närästys alkanu vaivaan. Aika vähäisiä vaivoja nyt niin pitää koittaa nyt tehä vielä näitä kotihommia yms. ku vielä jaksaa eikä oo maha eessä;)

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Mullakin tihuttaa jotain nestettä rinnoista, , itseasiassa on tihkunut alusta asti,todella erikoista kyllä,en muista aiemmissa raskauksissa samaa. Ja närästys on lisääntynyt huomattavasti :confused: Hirvittävä jano vaivaa myös,varsinkin yöllä. Nyt toivon että olo kohenisi kun aloitin rautakuurin,sais vähän virtaa lisää :)

Tsiisus, mikä närästys on ollut kaksi päivää :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

ootteko hakenut sairaslomaa selkä ja tai alavatsa kipujen takia.. Itellä ollut pidempään jo selkä kipeä ja pakaraa vetää... Myös kävellessä alavatsa ajoittain sietämättömän kipeä, mutta tänään menkkamaisesti jomotellut pidempään ja istuessa myös... Jos tarvii saikkua haetteko neuvolasta vai työterv?

Raskauteen liittyvistä vaivoista neuvolalääkärille, ja muista sitten työterveyteen, näin minut ohjeistettiin.

Mua ohjeistettiin, että aina työterveyteen, jos sellainen on. Neuvolalääkäri ei tiedä työnkuvaa. Ja itseasiassa työnantajan ei tarvitse hyväksyä muita kuin työterveyslääkärin määräämiä sairaslomia. Näin taitaa kuitenkin olla aika harvoin.
Jos kivut estää työntekemisen, niin sitten kipi kapi lääkäriin. Muussa tapauksessa jomotukset, pistelyt yms kuuluvat normaaliin raskauteen, ja niitä on suurimmalla osalla. Särkylääkettä voi kokeilla.

oke, alkaa siis olla melko mahdotonta ton selän kanssa nostella noita lapsosia, mutta yritän vielä kestää töissä.. Iltaisin ei vaan pääse enää ollenkaan liikkeelle.. Mut hyvä tietää mihin mennä jos pahenee tänäänkin 9h työpv :/

Mene ihmeessä lääkäriin!!
Ei kannata itseensä kiduttaa.
Mullakin käy joinain päivinä lasten nostely tosi kipeesti selkään ja kumartelu auheuttaa suppareita.
Täytyy vaan yrittää selkä suorana olla ja käyttää jalkalihaksia selän sijaan, ja istua kun pukee lapsia. Ei kumarrella.

Mua närästää aivan saateeristi koko ajan. Rennietä kuluu päivittäin. Jos kumarrun niin, että pää on alempana kuin peräpää niin tulee oksennusta suuhun. Ja sit jos vähänkään pissittää, kun aivastus tulee, ni housuunhan se lirahtaa... Ihanaa! Muuten kaikki ok.

Takaisin