Toisen kolmanneksen oireet

Mulla kanssa alkoi uimassa pistää. Ja muutenkin jos kävelee reippaasti. Menee ohi kun hiljentää tahtia tai pysähtyy hetkeksi, ja yleensä jossain vaiheessa häviää.
Mä pysryn muuten tekemään lähes kaikkea, mutta kumartelu sattuu vatsaan ja aheuttaa tosi pitkäkestoiset supistelut :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jalkojen turvotus ja jalkapohjien kipeytyminen ovat rantautuneet tänne. Olen myös onnistunut vessassapinnistelyn myötä pari viikkoa sitten saamaan itselleni aikaan peräpukamat. Hitsi, miten tyhmä riesa sekin on!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Siis peräpukamat on ihan perseestä! Oon itse kärsinyt niistä kuusi vuotta, eli esikon syntymästä lähtien. Olen kertaalleen ne käynyt hirttämässäkin (ei mikään mieltäylentävä kokemus), mutta se auttoi vain muutaman kuukauden. Harrastan liikuntaa mielestäni ihan riittävästi ja juon vettä tarpeeksi. Käytän paljon kuitua päivittäin ja välttelen vatsaa kovettavia ruokia, mutta silti! Niinkai se on, että kun kerran on päässyt ne "suolenseinämät" tms siellä löystymään, niin ei ne niin vaan palaudukaan entiselleen. Mulla on vielä sukurasitettakin, kun isä on ikänsä kärsinyt samasta vaivasta. Ja en kärsi pelkästään siitä peräaukon kutinasta, joksi peräpukamavaivoja kivasti tv-mainoksissakin vähätellen kutsutaan, vaan verisestä vuodosta ja kivuista. Nyt raskauden aikana, kun tajusin vaihtaa obsidan-rautapillerit siihen nestemäiseen floradixiin, syön joka aamu kaurapuuroa ja käytän tavallista enemmän kasviksia ja marjoja, on pukamat olleet lähes vuotamatta, muutamaa tippaa silloin tällöin lukuunottamatta. Tiedän, että synnytyksen jälkeen tilanne pahenee taas, mutta se on sen ajan murhe sitten se!
 
en nyt tiiä mihin osastoon tää kuuluu, mut MITÄ on tää järkyttävä kipu (levossa(kin)) noin 2cm navan alapuolella molemmilla sivuilla vatsaa?????? Välillä tuntuu voimakkaammin välillä heikommin mut ei mene kokonaan ohi.
 
Joko on Emciliini helpottanu? Eihän nuista kivuista voi oikeen tietää, mut liitoskivut nyt ainaki on aika järkkyjä... niihin kannattaa kokeilla hyvää tukivyötä.

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
välillä helpottaa ja välillä tulee takaisin.. En tiiä mitä on :/. Tukivyö käytössä
 
Massu kasvaa ja vaavi liikkuu kovin. Isompia kipuja ei ole vielä ollut pahasti, pari kertaa häpyluun päällä semmonen tunne kun sitä revittäis irti :D vähän joutuu kyl jo katsomaan miten kovin rehkii koti ja piha hommissa kun ei aina muista olevansa yhtä notkea ja sutjakka niinkuin ennen :D napa mul ei oo pullahtanut ollenkaan mutta kevyet karvahaituvat kasvatti mahan päälle :D
 
Tänne kai tämä valitus kuuluu.....
On selkäkipua, liitoskipua, mahakipua, ja nyt perkele lykkäsi vielä tuon herpeksenkin tuonne alakertaan. Pysyisi edes se poissa!
 
Mulle on ilmaantunut nyt yön aikana muutaman sentin läpimitaltaan oleva alue vesikelloja/rakkuloita selkään. Itse en niitä ole vielä katsonut, isäntä katsoi kun sanoin että jotain mystistä tuolla selässä nyt on, kutisee siis jonkin verran. Ensimmäinen ajatus, vyöruusu! Onko kellään tietoa tuosta, miten alkaa?
 
Puapru; onko kipee? Kuumottaako? Onko punanen? Jos johonki vastasit kyllä nii vois olla vyöruusu ja kannattaa lähtee näyttään lekurille.
 
Punainen se kyllä on, mutta ei kuumota tai ole kipeä, ainakaan vielä. EIkä ole aamusta muuttunut miksikään. Mietin tässä että onko ruusulla aina tapana levitä? Ja toinen mihin törmäsin kun googlailin, on se, että (genitaali)herpes saattaa tehdä sen rakkulan muuallekin kuin perinteisiin paikkoihin. Ja mullehan tosiaan toissapäivänä puhkesi rakkula, niin mietin että liittyisikö siihen...? Selvinnen ehkä huomiseen jos soittelen sitten terveysasemalle.
 
Saanko kysyä puapru, otetaanko sulla tuo genitaaliherpes jotenkin huomioon nyt raskauden aikana ja myöhemmin synnytyksessä? Kun eikö ole vaarana, että se tarttuu synnytyksessä vauvaan? Vai oliko se vain silloin, kun se puhkeaa ensimmäistä kertaa synnytyksen aikoihin?
 
Herpeksen ensimmäinen puhkeaminen raskauden aikana voi olla vaaraksi sikiölle, mutta mulla on jo aika "vanha" tartunta, eli sen puoleen ei tällä hetkellä huolta. Rakkula synnytyksen aikaan estää alatiesynnytyksen, juurikin kun tartunta on vaarallinen vastasyntyneelle. Estolääkitys aloitetaan ennen synnytystä, varmaan saan reseptin lääkärineuvolassa rv 36, ja sen turvin mennään sitten syntymään saakka. Täytyy siis vaan toivoa, ettei vauva ala kamalasti etuajassa syntymään, jotta ehtii tuon lääkityksen aloittamaan!
 
Mulla oli monta vuotta sitten genitaaliherpeksen oireita ja kävin lääkärilläkin niistä, mutta rakkulat oli jo alkaneet parantua siinä vaiheessa, joten lääkäri totesi, että testata voi vasta seuraavaksi, kun se on aktiivisena. Tämän jälkeen oireita ei ole ollut ja oonkin unohtanut jo koko asian, kunnes nyt menneellä viikolla palasi ja koko juttu muistui mieleen. Ekalle neuvolantädille mainitsin, että vuosia sitten oli tällainen epäily, mutta hän ohitti koko asian eikä neuvolan papereissakaan tästä siis lue mitään. Täytyy nyt sitten ottaa asia puheeksi neuvolassa tiistaina.
 
Mulla on myös tuo genitaaliherpes todettu vuosia sitten. Rakkuloita ei ole sitten ensikerran ilmaantunut, mutta silti tuo piti neuvolassa kertoa ja se komeilee mukavana muistona neuvolapapereissa. Herpesvirus jää vereen muhimaan, vaikkei koskaan oireilisikaan millään tapaa. Tulen saamaan estolääkityksen tästä syystä.
 
Mulla on jotenkin mennyt ihan ohi että tuo genitaaliherpes pitäis ottaa huomioon raskauden aikana. Mites onko kondylooman kanssa sama homma? Mulla on joskus vajaa 10 vuotta sitten ollut kondylooma joka ei onneks ole sen jälkeen uusiutunut.. En oikeen löytäny tähän netistä vastausta!
 
Tuikkis kannattaa asiasta kysyä lääkäriltä/terkkarilta. Muistaakseni siitä Ei ole mtn haittaa vauvalle.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
HUonosti on tietoa tosiaan saatavilla kodyloomasta ja raskaudesta, mutta mitä nyt luin niin tulkitsin kyllä niin ettei siitä haittaa ole. Toisin kuin herpeksessä, HPV-virus ilmeisesti useimmiten aikanaan poistuu elimistöstä, eikä täten aiheuttaisi uusia oireiluja. Mutta tarkista ihmeessä vielä lääkäriltä Tuikkis, heillä se paras tieto on ja jos ei suoralta kädeltä osaa sanoa niin tietävät mistä kysyä..
 
Voisiko olla herpes? Anopilla tuli otsaan.
Tai sitten ruusu. Ei vyöruusu, vaan ruusu.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top