Toinen haaveissa <3

Onnea Kaneli !!! :)

Mä puolestani testasin ihan puhtaan negan. Ei se tietty vielä ihan varma oo, mutta luulen, että täti tulee ens viikolla kyläilemään.

Onnea Kaneli :Heartbigred
Hurja synnytys ollu kyllä Lauruskaahlla, hui.
Mulla meni oma kyllä ku unelma. Veet meni yöllä yllättäen, sairaalassa supparit alko pikkuhilijaa, synnytyssalissa kokeilin ilokaasua ja se oli kyllä aivan peestä mutta sitte ku epiduraalin sain niin johan tuli mukava olo. Supparit tuntuu paineena sen jälkeen. Pienen ponnistuksen jälkeen oli lapsi maailmassa. :Heartred Ei pahempia repeemiä yms. Voi kyllä olla seki tekijänä ku lapsi oli niin pieni vielä ku päätti syntyä. Mutta kaiken kaikkiaan jäi positiivinen fiilis koko hommasta.

Meille ei tainnu tulla häämatkalaista, on ihan semmonen olo. Uus kierto ei oo vielä alkanu mutta hätäsenä sitä on jo neganki eilen testannu. Kyllähän sen oikeestaan tiesinki mutta pettynythän sitä silti on. Vaan alussahan tässä kuitenki vielä ollaan. Alkais nyt ne menkat vaan niin vähä näkis että mihin se tuo kierto asettuu, nyt kun ei oo mitään muuta hajua ku että pitäs ne tässä parin päivän sisällä alkaa. :grinAjattelin ottaa ovulaatiotestit ens kiertoon ihan mielenkiinnosta :)

Tintaglia nyt on 17+5 :D
Ja joo, kokeneet pph:t on kullan arvosia. Harmi että teillä jää eläkkeelle! Toivottavasti löytyy yhtä hyvä tilalle :) ja voikun nega vielä muuttuisi!

Kaneli arvasin, onnea hurjasti ♡ nyt juhlaillallinen vissyn kera ;)

Oiku ihana synnytys Jesulla, tuollanen mullaki on tilaukses :D mutta harmi ettei tullu kyytiläistä, olkoot seuraava kierto teidän!

Lauruskaah, Aivan hurjalta kuulostanut tuo synnytyksesi ja voin vain kuvitella kuinka avuton ja hätääntynyt olo sulla on ollut, kun yhtään ei olla kuunneltu. :sad001 Toivon että jotenkin pääsisit yli tuosta kamalasta kokemuksesta!

Minä sain epiduraalin kun olin reilu 6cm auki, sanoi että oli viimeinen hetki ottaa jos meinasin, no otinkin ja oksitosiinia tiputettiin samalla myös. Mulla epiduraali vei ponnistuksen tarpeen aikalailla pois ja oli perätilasynnytys joten kuhnailla ei saanut. Siinä meinasi pieni paniikki iskeä. Ponnistelin sitten aina kun oltiin että "Nyt sua varmaan ponnistuttaa" :hilarious: Synnytys oli kuitenkin aivan huikea, elämäni paras kokemus ja toivoisin pian pääseväni taas niihin puuhiin. :p

niemja, Kiva kuulla että on löytynyt hyvä ja luotettava hoitaja, paljon tsemppiä myös työpäivään väsymyksestä huolimatta! :)

Meidän suvussa on paljon perhepäivähoitajia ja sellaiselle haluaisin itsekin mielelläni pojan viedä. Ennemmin kuin päiväkotiin.

Onnea Kaneli! ♡

Tintaglialle pahoittelut negasta! Toivotaan että vielä plussaksi muuttuis. :)

Niemja, meillä siksikin toiveissa pikainen plussaus, että esikoinen voisi jäädä sitten pph:n eläkkeelle jäätyä heti kotiin, eikä tarvitsisi etsiä uutta hoitopaikkaa. Ja tosiaan kokeneet ja hyvät pph:t on kyllä katoava luonnonvara. Meillä kävi tosi hyvä tuuri, on siis kaupungin pph, eikä pystytty itse vaikuttamaan valintaan. Ei haluttu laittaa päiväkotiin, kun esikoinen joutui aloittamaan hoidon vähän alle 1,5v. Lisäks kävi kyllä superhyvä tuuri siinäkin, että meidän pph asuukin vielä tossa n.100m päässä meistä, eli hoitomatkat ei todellakaan oo pitkiä! :D
Tsemppiä sulle odotukseen ja toivottavasti esikoisella käynnistyy hoito hyvin. :)

Mua vähän ärsyttää tää kuumeilu. Haluaisin pystyä ottamaan rennosti ja antaa pienen tulla, jos on tullakseen, mutta toisaalta haluisin vaan plussan mahdollisimman pian. Veljen avovaimokin odottaa Just toista lastansa, ja olis niiiiiin ihana olla yhtä aikaa raskaana ja pienen kanssa kotona!

Meillä veljen ja meidän esikoisillakin vaan 9kk ikäero, ja ovat melkein kuin sisaruksia, kun asutaan lähekkäin ja nähdään usein.

Whoohoo Kaneli, hurjasti onnea :happy:

Tintaglialle plussa ens viikolla, eikö?

Niemjalle tsemppiä työpäivään! Mäkin vietän viikonloppua töissä, mutta oon aamuvuorossa, joten pääsen pian puolen päivän jälkeen kotiin.

Meillä esikko on kotihoidossa mummilla. Meillä on tosi erikoinen tilanne muutenkin kun asutaan 180km mun työpaikalta, mutta onneks tää on taas lähellä mun vanhempia niin pojan hoito onnistu sitä kautta. Teen lyhennettyä työviikkoa ja työpäivät on aina putkeen ja vapaat putkeen. Tän järjestelynkin takia toinen raskaus ois toivottava. Pitäis etsiä omalta paikkakunnalta töitä, mutta eipäs sitä noin vaan vakityöstä pois kävellä.

Perhepäivähoito ois musta ihanteellisin varsinkin pienemmille lapsille. Oon itse ollu pp-hoitajalla ja kuulemma viihdyin hyvin :) Jos toinen vauva tulisi niin poika saisi olla vielä kotona. Nyt on sovittu mun vanhempien kanssa, että he hoitavat vuoden poikaa. Sit ois hyvä aika jäädä uudelle mammalomalle :)

Mun vanhemmat ei muuten usko, että me ikinä hankittais enemmän lapsia. Olivat tosi positiivisesti yllättyneitä, että tuli yksi. Niiden mielestä me ollaan niin meneviä, kun tykätään matkustella, että tuskin lapsia hankitaan. Kolmas ulkomaan reissu pojan kanssa on tulossa ens kuussa ja hyvin tuo on mukana kulkenut :) Toki reissuja on ollut vähemmän ja ne on erilaisia pikkulapsen kanssa, mutta ei se oo itse matkustusta haitannut. Kyllä se toinenkin pikkunen mukana kulkis :)

Tintaglia meillä esikoinen on 11kk mennessään hoitoon :D ja itte en missää nimessä päiväkotiin laita lastani jos sen voin vain välttää. Mulla on vain huonoja kokemuksia päiväkodeista. Me ollaan kaikki sisarukset oltu pph:lla (veli oli vuoden päiväkodis ja sai traumat) joten en näe miuta vaihtoehtoa kun pph :D se vaan ku asuu eri paikkakunnalla nykyään eikä tunne ketää paikallisia nii oli vähä arpapeliä kenet saa mutta onneks kävi säkä ♡ ja toivottavasti pian teillä tärppäis, helpottais kyllä huomattavasti ku sais sitte jäädä esikoinen kotia. :) mä jatkan esikoisen hoitoa silti puolipäiväsenä kun jään mammalomalle.
Ja ompas ihana ku on nuon likikkäin syntyneet ja olis ihana jos tosiaan tulis toinenki liki! Serkut on tärkeitä.

Salolle kans jaksamiset töihin!
Hankalaa töiden kannalta mutta toivotaan pikaista tärppiä ja että löytyis töitä lähempää :) onneks teillä hoitokuviot menee kätevästi! Meillä ku isovanhemmat on työelämäs ja asuu 200km pääs nii niistä ei oo apua kovin usein.

Oii onnea kanelille!! :)

Niemja minkälaiset traumat veljesi sai päiväkodista?
Meidän reilu 1-v on n. 8 päivää kuukaudessa vuoropäivähoidossa, mielellään on sinne jäänyt ja iloisesti hymyilee hakiessa. Päiväkodissa opitaan kaikenlaista ja leikkitarjonta on huomattavan suuri! :) ainakin meillä toimii, ehkä siksi ettei ole siellä täyspäiväisesti..?

Sitä kiusas tytöt sielä ja päiväkodintädit piti sitä vaan sulosena ku tytöt piiritti, tästä syystä pojat alko ilkkumaan sille mutta kukaa ei puuttunu asiaan. Kotona asia tuli ilmi vasta kun sitä oli jatkunu kuukausia ja veli kieltäytyi menemästä hoitoon.
Ja itte olin työharjottelus päiväkodis mikä vahvisti mun mielipidettä että ei ikinä lasta päiväkotiin. Toisille sopii, meille ei.

Meillä ei muuta mahdollisuutta ku päiväkoti. Vuoropäivähoidossa on, koska mä ite teen vuoroja aamu klo 8 ja ilta 9 välillä vaihtelevasti ja iskä on yötöissä. Mä teen 4 päivästä työviikkoa, 6-8 tuntia päivä ja isimiehelle osuu lähes joka viikko vapaapäiviä niin että eipä poika ole hoidossa ku 2-3 pvää/vko. Mutta selkeesti huomannu että hyvää tekee jäbälle käydä hoidossa ja on oppinu paljon eri taitoja siellä. Oli 13 kk ikäinen ku aloitti hoidossa.

Kanelille paljon onnea plussasta! :)

Tintaglia,
hyvin mahollista, että hormonikierukasta huolimatta ovulaatiot tapahtuu normaalisti kerta oon lähes kuukausittain bongannu iteltä ovislimoja. Nyt harmittaa etten laittanu ylös millon edellinen ovis ois ollut, koska mulla ei tosiaan oo mitään hajua missä vaiheessa mun kierto on nyt menossa. :sad001 Noh, saahan sitä aina harjotella makkarin puolella, jos vaikka tärppäis oikeeseen aikaan :wink Gyne oli sanonu työkaverille, että hormonikierukan poiston jälkeen voi mennä 3-4:kin kuukautta ennen ku kierto palaa normaaliksi ja pystyy raskautumaan.. Mutta onhan jotkut raskautunu heti kierukan poistamisen jälkeenkin että tiedä häntä. Varmaan niin yksilöllistä...

Meillä esikko menee nyt lokakuussa päiväkotiin, mutta tammikuussa ois tarkoitus vaihtaa perhepäivähoitajalle, kun aloittaa tuttu, joka pystyy hoitamaan myös iltaisin. Ollaan kans molemmat miehen kanssa vuorotöissä.

Meillä mulla on vuorotyö mutta mies on onneks päivätöis nii onnistuu pph :) ja uskon että esikoinen kans tykkää kun pääsee hoitoon. On niin aktiivinen ja tykkää isommista lapsista että tekee varmasti hyvää. Isos porukas ahdistuu selvästi mikä kans syynä etten päiväkotiin laita.

Onnea kaneli! :)

Meillä on esikoinen vuorohoidossa ja on viihtyny tosi hyvin siellä. Aloitti hoidon 1v3kk ja alusta asti sujunu hyvin. Täällä nyt ei ees olis pph mahollisuutta mut oikeen surettaa kun esikko ei voi jatkaa tuolla kun jään äippälomalle

Onnea Kaneli!

Täällä valkovuoto jatkuu. Asialle on yritetty ainaki tehdä jotain. :D jos se ovulaatio sieltä.. Ihanaa kun poistin kaikki sovellukset nii on jotenki rennompi mieli. Ja tässä on onneks muita juttuja tulilla, nii ei tarvi kytätä paitsi tälläi ovulaation tiedostaen..

Meillä poika myös päikyssä 2-4pv viikossa. Ennen oli pienten puolella Ihanat hoitajat nyt vähä jäykkiksiä niihin nähden. Poika siirrettiin isompien ryhmään alle 2v, kun on niin lahjakas puheessa.. teki mieli sanoo, että Älä puhu siellä nii saat jäädä niille pienille. Siellä hoitajat halivat ja sylittelivät. Isoilla on vähän enemmän tietty lapsiakin taas katsottavana ja noin pieneltä kyllä vaaditaan toisaalta paljon :/ muut ovat 7kk-2v vanhempia, toisaalta saa olla ylpeä reippaasta pojasta, mutta kyllä pph on varmaan "lämpimämpi" paikka. Mutta päikyssä on kyllä monta hyvää kaveria tullut ja ne on korvaamattomia! :)

Illalla miehen kanssa juteltu enempi ja kävi nappaamassa ekat geleet naamariin <3 oltiin mun isoäidin 70v päivillä missä pojan pikkuserkut oli ja uusi tulee kuukauden sisään ni tapansa tehä tehtävänsä ;) josko sitä nyt itekki aktivoituis tänne paremmin!

Jee pepeXXL!! Tervetuloa aktiiviseksi kirjoittelijaksi :joyful:

Toivotaan et tärppää pian Pepe! :)

Munkin tekis mieli kokeilla tota kuningatarhyytelöä. Mut uskaltaako sitä käyttää imettäessä? Monet luontaistuotteet on vähän niin ja näin, kun kyllähän niitä jossain määrin erittyy maitoon.

Niin ja kerran päivässäkö sitä ootte ottanu?

Muokattu viimeksi:
Onpa kiva, että täällä on näin monta vuorotyötä tekevää :) Saa siitäkin vertaistukea tähän lapsiperhearkeen. Meillä mies tekee normaalia päivätyötä, mutta päivät saattaa venyä pitkiksi.

Lauruskaahn synnytyskokemukseen piti vielä kommentoida, että sun kohdalle kyllä sattui harvinaisen tökeröä henkilökuntaakin :eek: Oma oikeastaan ainoa pelko synnyttämään mennessä oli, että kätilö on tyly eikä kuuntele mun toiveita. Onneks ensimmäisenä kysyttiin toiveet synnytyksen suhteen ja kätilö oli juuri sellainen, kun mulle sopi, ystävällinen, mutta jämäkkä. Henkilökunnalla on todella suuri vaikutus synnytyskokemukseen. Vaikka kaikki menisi hyvin oppikirjan mukaan, mutta henkilökunta on tylyä, niin synnytyskokemus voi olla erittäin negatiivinen. Toisaalta mullakin on lähipiirissä useampi synnyttäjä, jolla on ollut vaikea synnytys ja leikkuriin on jouduttu kiireellä, mutta synnytyskokemus on silti ollut hyvä, koska kätilöt ja lääkärit ovat olleet hyviä, kannustavia ja empaattisia ja ottaneet synnyttäjän toiveet hyvin huomioon.

Pepelle hurjasti tärppionnea :happy:

Mimmmalle myös paljon tärppionnea :happy:

Tintaglia: Mulla oli ennen esikoista hormonikierukka ja se poistettiin lokakuun alussa 2014. Tyhjennysvuoto tai menkat tuli noin viikko sen jälkeen ja kesti vajaan viikon. Sit meni 6 viikkoa, kun tuli menkat marraskuun puolivälissä ja sit jo plussasin vähän ennen joulukuun puolta väliä :) Mulla oli kierukka 4,5v ja sitä ennen pillerit yli 5 vuotta.

Täällä on pillereitä jäljellä vielä 7 kappaletta. Kohta pääsee kunnolla kuumeilemaan :happy:

Takaisin