Toinen haaveissa <3

Miulla taas ei ole mitään pahaa sanottavaa käynnistyksestä :D menisin koska vaan uudestaan samalla kaavalla. Toki sen hirveän nuhakuumeen voisin jättää ens kerralla pois. 37+0 meni vedet joskus klo 16. Käytiin synnärillä ja takaisin kotiin. Seuraavana aamuna klo 10 puhkasivat kalvot (tulehdusarvot oli nousussa niin ei pidempää odoteltu). Olin silloin 2cm auki eikä yhtään supistusta. Klo 13 tippaan ja sitten 02.28 poika syntyi. Ilokaasu ja miehen hieronta olivat kaikista parhaat itselle. Epiduraali meni vika paikkaan ja ei sitten koskaan auttanut mutta hengissä selvittiin. Ens kerralla voisi kokeilla tuota tens laitetta ja toiveena ettei tartteisi selkää tökkiä mitään spinaaleja tai muita.

Täällä tänään 27/27. Jotain repäisymäisiä kipuja mutta luulen että enteilee menkkoja. Sunnuntaina testaan vasta :) oon aika varma että sieltä ne menkat tulee.

Ainiin kannattaa kaikkien syödä niitä foolihappoja. Suositushan on että 3kk ennen raskautumista pitäisi alkaa syödä jotta varastot olisi riittävät. Auttaa alkion hermoston kehityksessä ja vähentää näistä häiriöistä johtuvia keskenmenoja :)

Ainiin kannattaa kaikkien syödä niitä foolihappoja. Suositushan on että 3kk ennen raskautumista pitäisi alkaa syödä jotta varastot olisi riittävät. Auttaa alkion hermoston kehityksessä ja vähentää näistä häiriöistä johtuvia keskenmenoja :)
Niinpä, ite tosiaan syöny varmaan kuukauden ajan jo :-)

Muokattu viimeksi:
Salo kiva kuulla että sua kiinnostaa samat asiat! :) Mä luovuin tensistä jossain kohti, kun synnytys jäi junnaamaan ja mut laitettiin makuulle ja se jos mikä oli tuskaista (kun mulla se liikkuminen auttoi niin hyvin). No, jospa seuraavalla kerralla paremmalla onnella :)

Mä oon syönyt mammavitskua (sis foolihappoa) vaan. Vähän kyllä mietin noita muitakin droppeja, mut jos kierto ei käynnisty kunnolla imetyksestä johtuen, niin tiedä sitten onko niistä kuinka apua :/

Peukkuja kaikille testaajille! :)

Tiarella, tytöllä oli kans kaulan ympärillä kerran ja toisen kerran vartalon ympäri. Oli jo aika kova ahdinko niin siksi kans pisteet oli niin huonot, virkosi kyllä todella nopeasti ja on ihan terve eloisa lapsi :)

Omppoloinen, on mahdollista päästä neuvolapsykologille, auttaa varmasti asian käsittelyssä, mutta ei poista pelkoa synnytykseen liittyen, kun ei voi luvata mulle sairaalan puolesta että saisin seuraavassa määrätä omasta kehostani. Liittyen siis näihin kun otettiin väkisin verikoe kesken ponnistamisen ym.

Pilvikirsikka, suunniteltu sektio on ollut paljon mielessä, mä pelkään vaan niin kovasti niitä jälkeisiä kipuja ja jos siinä meneekin jotain pieleen, on niin iso leikkaus..

Mannikka, voisin kysyä potilasasiamieheltä samalla kun tehtailen kantelua, että pystyykö hän järjestää vai soittaisinko äp polille ja selittäisin asian ja kysyisin saisiko sieltä lähetteen pelkopolille. Lääkäri lupasi mulle että saan halutessani sektion ja voi olla ettei alatietä enää koskaan edes pysty mun kohdalla harkitsemaan jos riskit kasvaa liian suuriksi. Mutta aika pitkälti olen sitä mieltä että sektion jos haluan, on se tehtävä nukutuksessa :/

Marsupilami, se siinä just kun mietin et neiti on raivannu jo aika hyvän tien tonne, osaan myöskin paremmin toista synnytystä ajatellen vaatia ja ehkä saan vähän toisenlaista hoitoa (hyvästä syystä). Mun äiti oli mukana synnytyksessä ja pariin otteeseen purskahtanut itkuun kun ollaan siitä puhuttu. Oli tosissaan pelännyt että multa lähtee henki kun olin ollu ihan valkonen ja huuletkin alkanu sinertää. Ja muutenkin ku oli todella rankkaa mulle, kaikki epiduraalin laitot ku oon rääkyny kuolemaa siinä ja sen on käsketty pitää kii. Tiedän, et senki pitäis päästä puhumaan siitä synnytyksestä.

SeEnsimmäinen, sektio nukutuksessa kyllä kuulostaa parhaimmalta jos sektioon päädyn. Mulla ei äidin puolelta ole sisaruksia, niin on ehkä hänellekki vähän tabu et tulis toinen lapsi. Kyllähän se varmaan ilonen olis lopulta mutta osaan vaan niin kuvitella ku se päivittelee kännissä sukulaisille et kun ei ois uskonu että näin nopeesti tai mitä tahansa.. :/

Salo84, sain jutella joo, kaikki tapahtu viikon sisällä. Enkä sillon ees tajunnu kuinka vakava tilanne koko synnytys oli ollut. Sanoivat et todella huonoa tuuria, mut eivät kommentoinu et aika räikeesti oli toiminu vastoin mitä pitäisi.

Omanapailua, eilen loppui neljäs minipillerilaatta, nyt pitäis päättää et jatkanko viidenteen vai jätänkö pois. Kondomia nyt ens alkuun kun haluan kierron tasaantuvan, jos jätän pillerit pois

Hurjan kuuloista Lauruskaah, varmasti tuollainen synnytys jättää jälkensä. Mutta varmasti ensi kerralla menee paremmin, olipa sitten synnytystapa mikä hyvänsä, mikä susta itsestä parhaalta tuntuu.

Täällä synnytys kesti 19 tuntia joka lopulta tunnin ponnistusvaiheen jälkeen sitten päättyi imukuppiulosauttoon kun neiti olikin tulossa avosuisessa tarjonnassa. Painoakin oli 4688g. Väliliha leikattiin mutta homeopaattisten valmisteiden avulla istuin jo heti seuraavana päivänä ja sen jälkeen ei kipuja ollutkaan enää. Käytin homeopaattisia myös maidonnousuun ja heti synnärillä maitoa tuli reippaasti eikä vauvan paino laskenut kuin 5 prosenttia. Mulla epiduraalin laitto onnistui heti kerrasta ja vei kaikki kivut ihan loppuun asti. Jäi siis pitkästä synnytyksestä huolimatta tosi hyvä fiilis ja olin heti seuraavana päivänä sitä mieltä että voisin synnyttää vaikka heti uudestaan.
Täällä sunnuntaina oli eka pilleritön päivä ja nyt lauantaina alkanut vuoto on loppunut. Oli kyllä ihan kunnon menkkojen oloinen vuoto kipuineen mutta tiedä sitten voiko pillereiden läpi kierto käynnistyä. Aion tämän kierron nyt tikutella ovista nii näkee joko pääsisi kuumeilemaan. Täällä neiti on siis vasta vähän reilu 4 kuukauden ikäinen mutta vauvakuume kovasti nostaa päätään. Odotan innolla kuumeiluvaihetta ja kauanko kestää kun tärppää (jos tärppää) kun tosiaan edellisessä suhteessa yritettiin 4 vuotta ilman tulosta ja tässä nykyisessä tärppäs heti pillereiden loputtua. Jännää.

Tikkujen ja Donna mukaan ovulaation torstaina /keskiviikkona. Tänään maitomaista valkovuotoa. Tuskin tarkoittaa mitään mutta kerrankin taitaa olla normaali kierto tulossa :-)

Täällä ollut kovia repäsykipuja alavatsalla. Ihan tuskaa oli imuroida.... en muista yhtään onko ennen ollut samanlaisia ennen kuin menkat alkaa. Alkoi vähän jännittää. Olin asennoitunut täysin seuraavaan kiertoon jo.

Meille tuli miehen kanssa harvinainen mahdollisuus lähteä huomenna ulos kahdestaan syömään. Jos aion viiniä juoda ruoan kanssa, niin kai se testi olisi hyvä tehdä huomenna aamulla...

Muokattu viimeksi:
Me kerettiin olla vähän reilu 2 tuntia sairaalassa ennen kun esikoinen syntyi :D Silloin aika tuntu pitemmälle ja nyt tiedän että vaadin heti epiduraalin kun on ihan turhaa kärsiä supistuksista. Viimeksi kun epiduraali alkoi vaikuttaa niin olinkin jo ihan auki joten ei auttanut yhtään avautumisvaiheen kipuihin.

Täällä on taas muutamalla jännät paikat edessä testailujen suhteen. Mä tipun kärryiltä heti kun on useempi sivu luettavaa :D Toivotaan kovasti plussia kaikille :)

Mä sain epin jo ku olin kolme senttiä auki ja se meni ponnistusvaiheeseen asti jatkuvalla syötöllä. Sellasen haluan seuraavaanki synnytykseen vaikka se tekeeki mut ihan toimintakyvyttömäks, mut ei sattunu edes niin paljoo. Ilokaasusta oli myös iso apu ponnistusvaiheessa. :)

Mä olin 4 cm auki kun sain epiduraalin ja kolme kertaa lisäiltiin sitä ja sit aina välissä oksitosiinia. Vei kivut mutta tunsin ponnistustarpeen ja jalat kanto et kävin vessassaki monta kertaa.

Jos sitä itsekin liittyisi mukaan keskusteluun, kun sivusta oon jo jonkun aikaa seurannut. Esikoispoika vähän vajaa 10kk (synt. 11/2015) ja nyt tuntuu, että voisi olla aika toiselle pienokaiselle. :Heartred Kierukan kävin poistattamassa muutama päivä sitten ja sen jälkeen oon vuotanu ihan kunnolla... :eek: Meneeköhä kauanki aikaa, että kierto tasottuu omaan rytmiinsä?

Mulla oli kans esikoisen synnytyksen aikana epiduraali infuusio eli koko ajan meni lääkettä. Veihän se kivut ihanasti pois, mutta en myöskään tuntenu ponnistusvaiheessa juurikaan mitään, niin oli tosi hankala ponnistaa. Seuraavan kohdalla osaa onneksi paremmin kertoa omista toiveista synnytyksen suhteen.

Täällä kolkuttelee varmaa ovulaatio ovilla :)
Valkovuotoa tänää ja maanantaina olisi menkoista 2vk. Viikonloppu vapaa, että onhan tässä aikaa harjoitella. Ollaan otettu rennosti nyt tän yrittämisen kanssa. Mutta olenha mä ny silti kartalla! :D

Mulla sama ku misulla, sain epin oksitipan kans melkein yhtä aikaa ja pystyin kävellä, tunsin supistukset paineena mutta ei sattunu ja tunsin (18h tipan jälkeen) koska alkoi ponnistuttaa. 4 päivää jatkuneen tehottomat supistukset vaan oli vieny kaikki kohdun voimat ja pusersin vattalihaksilla sitte pojan pihalle, imukuppi oli ja eppari leikattiin (kahteen viikkoon en istunu sen jälkeen ja se haava alkoi kasvaa ylimäärästä arpikudosta mikä poltettiin pois). Epparin laitto meni heti kerrasta hyvin ja tosiaan jatkuvana tippana tuli.

Kanelin testiä ootelles!

Mimmma nyt petipuuhiin ;)

Tossavainen tervetuloa!

Jep kanelin testiä miäki oottelen! Kuvaa meille sit or didn't happen! :grin

Tervetuloa Tossavainen! :) Mullakin poistettiin hormonikierukka 15.8. Sen jälkeen tuli jokunen päivä pientä vuotoa. Ovista en tikuttanut, mutta luulen sen bonganneeni muuten. Olikohan se niin, että hormonikierukka ei estä ovulaatiota, eli siinä mielessä varmaan kierto voi palautua nopeastikin. Meillä siis yk1 nyt menossa.

Laurushkaalla tosi rankka synnytyskokemus takana!

Misu ja niemja, mulla kanssa samanlaiset kokemukset epiduraalista. Sain ekan satsin kun olin n. 5-6cm auki. Sit toinen satsi vielä aika lähellä ponnistusvaihetta. Just ennen ponnistusta sain myös oksitosiinia. Epi toimi täydellisesti: vei kivut, mutta tunsin supistukset ja oli helppo ponnistaa. Synnytyksen jälkeen jalatkin kantoi, mutta meinasin.vaan jatkuvasti pyörtyä.

Mulla kanssa menee foolihapot, ja itse asiassa vähän isommalla annostuksella yhden perussairauden takia. Apteekin suosituksesta ostin just Femibion1-vitamiinilisää, jossa foolihappo on kuulemma jossain patentoidussa ja paremmin imeytyvässä muodossa.

Mulla nyt ehkä dpo9 tai 10. Huomenna on yhden työporukan illanvietto, niin ajattelin varuiksi aamulla testata, vaikkei vielä varmaan näykään. Esikoisesta tosin sain vahvan plussan jo dpo10. Ei suuria odotuksia kyllä ton testin suhteen, aika varma oon negasta. Yksi päivä tällä viikolla kyllä aivastaessa tuli repäisykipua, joka oli viime raskaudessakin eka oire ja siitä arvasin olevani raskaana. Tänään oon niiskuttanut ja aivastellut koko päivän, eikä mitään repäisykipuja, eli enköhän oo kuvitellut koko oireen...

Plussatuulia kaikille!! :)

Tintaglian testiä ootelles! :)

Täälä huono yö takana ja töihin ei kiinnostais mennä, nyt alkaa tuo selkä/lonkkaki muistutella olemassaolostaan. Pitää vissii kaivaa tukivyö esiin. Ja maha on jo aiva jäätävä, naapuriki totes että paljo isompi maha ku esikoisesta :D
Mutta naapuri kun eilen hoiti hetken poikaa ja sitte kysyin siltä sattuisko se tuntemaan pojan tulevaa pph:ta nii hänen lapset on ollu samalla hoitajalla! Sillom 25v sitte :D kyllä helpotti ja hyvillä mielin vien pojan sinne lokakuus hoitoon :)

niemja, tsemppiä työpäivään! Paljonko sulla on nyt viikoja?

Meidänkin tyttö on sellasella erittäin kokeneella pph:lla hoidossa (varmaan kanssa yli 30-v tehnyt noita töitä). Harmi vaan, että hän on jäämässä eläkkeelle ensi keväänä. Ollaan oltu kyllä todella tyytyväisiä. Itsekin olen perhepäivähoitajan tytär. :)

Tää oli kyllä nyt yllätys. Jää viinit juomatta

Liitteet

• 1473484850781.jpg
    1473484850781.jpg
    23.9 KB · Katsottu: 203
Takaisin