Toinen haaveissa <3

Esikoinen syntyi 37+2 niin sen verran isolla haitarilla mahdollinen toinen syntyisi ettei ole järkeä ketään yrittää pyytää kotiin mutta kaipa nää sitten tarvittaessa selviintyy jos sinne saakka koskaan päästään.

Salo84 juurikin näin, ovistesteillä harjoittelua :hilarious: ensiaskelkengät ostettiin ihan kunnon kenkäkaupasta mutta eipä se täti mitään jalkoja mittaillu :wideyed: toi vaan kenkiä sovitettavaksi. Ja joo, lasten kengät näyttää olevan aivan järjettömän kalliita :hungover:

Mäkään en oo ajatellu vielä niin pitkälle, että kuka tosissaan hoitaa esikoista jos saadaan toista lähteä synnyttämään. Eka synnytys sinällään ei mikään radikaali ollu, päätyi kiireelliseen sektioon. Se mikä siitä teki epämiellyttävää oli se, että odotettiin liian kauan lapsivesien menosta ja mulla rupes tulehdusarvot nousemaan ja proteiinia virtsassa. Jälkimmäistä ei havaittu koko raskauden aikana eli tuli mitä luultavimmin siitä odottelusta. Pelkopolille tuskin tarttee varailla aikaa mutta jos samaan rumbaan joudun ni vaadin nopeammin sen sektion. Ekasta meni vedet siis pe, sektioon su-ma välisenä yönä..

Sektiosta puheen ollen, pelkäsin etukäteen katetria, siis samanlailla ku kakkaamista synnyttäessä, että se olis jotenki "nolo". Oliskohan mulla ollu se katetri n. 24h sektiosta vielä (sumeaa aikaa se, muisti pätkii), mutta olin NIIIN iloinen ja hurmioissani katetrin kätevyydestä ku ei tarvinnu rampata vessassa vaikka joi litrakaupalla nesteitä!:woot::woot: (huom. Loppuraskauden jatkuvat vessakäynnit + mammahormonit ..:hilarious:) Harmitti oikein ku hoitsu tuli kertomaan että nyt sulta lähtee muuten katetri pois:hilarious:

^ Ai sulla oli sama ku mulla. Kiireelliseen sektioon jouduin ku ma iltana meni vedet ja lähti tulehdusarvot samantien nousuun ja keskiviikkona aamulla vasta havahtuivat että pitäiskö leikata vauva ulos ku arvot vaan nousivat eikä synnytys edistyny yhtään 36 tuntiin... Mulla oliki sitten niin ärhäkkä kohtutulehdus että olin viikon sairaalassa tiputuksessa että se saatiin sen verran aisoihin että päästivät mut kotiin. Eli ei voi tietää tarvitaanko me apua muutamaks päiväks vai viikoksi. Ja muutenki, ku en odota toista enkä oo varma että tullaanko toista koskaan saamaankaan ni se on sama ku funtsis tällä palstalla jossa vasta haaveillaan, että mihin tuhlaa ne rahat jotka ens lauantaina lotossa voittaa.

Mashnu ikävää että sait ärhäkän kohtutulehduksen :sorry: säästyin sentään siltä, mutta olo oli hirveä ne sairaalapäivät mitä jouduin siellä olemaan. Josko ens kerralla päästäishieman nopeammin kotiin eikä tarvis olla viittä päivää vauvan kanssa siellä. Tosin olosuhteiden pakostahan siellä oltiin, vauvan takia. Tarkkailtiin hänen verensokeria joka ei meinannut tasottua.
Pidän kaikki varpaat ja peukut pystyssä että teillekin siunaantuu se toinen lapsi:Heartred

Tuntuu välillä ikävältä huudella täällä ettei jaksa odottaa kun yk1 vasta menossa ja täällä on monia pitkään pikkukakkosta toivoneita . Plussatuulet puhaltakoon ja antakoon meille kaikille kesävauvat!!:wav

SeEnsimmäinen mua kans eka nolotti ku piti katetroida sina rakko tyhjäks, mut sit koin sen vaan hyvänä asiana. Mulla se rakon tyhjentäminen helpotti suppareita. Pahentuvat aina ku rakko oli täynnä.

Mintukka joo, ens kerralla (jos semmoinen tulee <3) kyllä odotan katetrointia! - no ei nyt ihan mutta tarvii siinä nolosteluvaiheessa muistaa sitte kuinka kätevä se onkaan ! :grin
jokohan sitä uskaltais avata viime raskausajan "päiväkirjan" ? Yli vuosi synnytyksestä enkä oo vieläkään uskaltanu avata sitä koska olen sinne purkanu ahdistavaa oloa mitä koin raskausaikana. Ois varmaan päässy henkisesti helpommalla jos joku tuttukin ois ollu paksuna .. Odotan toista raskautta kovin kun tietää millaista se edes suunnilleen on, tosin aika on tainnu kullata muistot ihan huolella ku mitä oon lukenu odottajien ketjuja ni tulee "ainiii toiki vaiva oli!! :facepalm:" :grin Vaikeinta tulee olemaan jättää kahvi pois (vihasin sen hajuakin koko alkuraskauden) ja väkevä salmiakki. Sopii vaan toivoa että pystyis liikkumaan enemmän ja aion kyllä ostaa nestemmäistä rautaa jääkaappiin valmiiksi jajaja.. Kauheat suunnitelmat, jos nyt eka sais sen plussan testiin!!:hungry:

Mäki otan kyllä katetroinnin, jos tarve vaatii. Ei siitä tartte nolostua. :)

Mä en oo jättäny kahvia tässä raskaudessa pois ollenkaan. Yhen kupin joka päivä oon juonu. Esikoisesta oli niin pahaolo, että oli pakko alussa jättää kahvi, mut tästä ei oo tarvinnu. :)

Mashnu täällä on myös sormet ja varpaat pystyssä, että pikkusisarus löytää tiensä teidän perheeseen :Heartred Sullakin on ollut rankka synnytys niin seuraavalla KUN tulee asiaa synnytyssairaalaan niin asiat menee paremmin, eikö.

SeEnsimmäinen: Aika outoo,että myyjä ei mitannut jalkaa :eek: Me ostettiin just ne ekat kengät kaupasta ja muut on tilannut nettikaupoista samaa merkkiä. On kyllä niin totta, että kaveri tai edes joku tuttu raskaana samaan aikaan on iso tuki! Mun työkaveri odotti samaan aikaan kun mä ja hänen LA oli kaksi kuukautta ennen mua. Töissä ei puhuttu muusta kun raskaudesta :grin Meillä muutenkin töissä vauvat tulee pareittain. Aina kaksi odottaa samaan aikaan. Se on jännä juttu. Kukakohan odottaa mun kanssa seuraavalla kerralla :grin

Mut kans katetroitiin synnytyksessä, kun ravasin jatkuvasti vessassa tiristelemässä muutaman pisaran pissaa. Kätilö luuli, että rakko on täynnä ja estää vauvaa laskeutumasta. Noh, eihän sieltä tullut kun muutama pisara katetrillakaan :hilarious: Synnytyksen jälkeen kätilö uhkaili uudella katetroinnilla, jos ei tuu pissaa kunnolla. Join sitten reilun litran mehua ja vettä ja sain pissatua sen verran, että kätilö oli tyytyväinen eikä katetroinut uudestaan :grin En kokenut katetrointia mitenkään ikävä, mutta paikoillaan olo synnytyksen aikana otti tiukille.

Meillä on myös sama tilanne, että kukas sitten hoitaa esikkoa kun mamma synnyttää? Oon jo nyt päättänyt, että haluan doulan mukaan seuraavaan synnytykseen. Mun eka synnytys oli nopea. Ekasta puhelinsoitosta sairaalaan meni alle 8h vauvan syntymään ja ehdittiin olla sairaalassa alle 5h. Olin vielä sairaalaan saapuessa varma, että ne lähettää mut kotiin kun ei muhun satu tarpeeksi. Jos joskus hamassa tulevaisuudessa saapuva kakkonen tulee nopeammin niin mies ei kyllä ehdi mukaan. Mun vanhemmat tulisi hoitamaan esikkoa siksi aikaa ja heiltä menee vajaa 2h matkaan. Mulla tuskin on aikaa odotella niin kauan kotona. Doulan haluun siksikin, että mies oli siinä synnytyksen loppuvaiheessa ihan hukassa itsekin ja just sillon oisin tarvinnut eniten tsemppausta ja tukea. Siinä vaiheessa en enää itse pystynyt sanoa, mitä tarvitsen, joten joku, joka osaa tukea ja tsempata mua juuri siinä tiukassa paikassa on mulle parasta kivun lievitystä. Seuraava synnytys ois toiveena olla luomu. Eka oli lähes luomu, mutta ponnistusvaiheessa, kun se tsemppi puuttu niin rukoilin itselleni pudendaalipuudutuksen. Siitä pistettiin vain toinen puoli, joten se oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Kipu oli kyllä sitä luokkaa loppua kohti, että jos oisin joutunut yhtään pidempään kitumaan niin muhun ois saanut piikittää kaikki lailliset ja laittomat kipulääkkeet. Eikä auttanut yhtään, että kätilö kävi välillä sanomassa, että ei tää kipu tästä enää kovene :rolleyes: Vaikka kokonaisuus oli positiivinen niin pieniä muutoksia haluan seuraavalle kerralle :)

Mintukka tuo antaa kyllä toivoa, että ehkä voisin pitää kahvin elämässä seuraavassa raskaudessa :grin

Salo84 munki työpaikalla oli itseasiassa toinen samaan aikaan raskaana, la kuukauden aiemmin. Oli kuitenkin eri vuorossa eikä olla yhtään saman henkisiä ihmisinä ni ei tullu juteltua juuri koskaan. Hän jäi myös hirmu aikasin pois töistä ( samoten minä) supistelujen takia. Jännä juttu siinä kohtaa muuten. Tää toinen työntekijä EI saanut korvaavaa työtä (vaikka pyysi) vaan joutui saikuttamaan loppu ajan. Minä - joka aloin saikuttaa myöhemmin - taas sain ensin korvaavaa työtä o.O Jouduin päivävuoroon varastolle, sieltä oli hirveän pitkä matka vessaan, heti ku olin käynyt vessassa ja palannut varastolle ni sai alkaa suunnittelemaan seuraavaa vessareissua :shifty::hilarious:

Mua pännii eniten koko siinä synnytysfiaskossa se että mulla käynnistettiin se synnytys koska vauva oli olevinaan jo niin iso. Syntyi 39+1 ja oli ihan perus 50 cm / 3,5 kg poitsu. Mä ilmoitin silloin jo syksyllä että meidän suvun naiset ei yksikään ole alateitse synnyttäny ainakaan kolmeen sukupolveen, mutta silti ne halus käynnistää ja väkisin yrittää... Ja meni päin peetä koko touhu. Olihan meillä silloinkin "lastenhoito-ongelmia" koska meillä on 2 koiraa ja 4 kissaa. Ei voi lemmikkejäkään jättää oman onnensa nojaan, vaikka olishan se mies ollu kiva pitää rinnalla koko se viikko minkä sairaalassa pojan kanssa lusin.

Ens viikolla taas tämän kierroksen totuuden hetki. Yk6, kp24/30 ja dpo8.
Eilen tein aamulla hätäillen testin ku oli niin huono olo, mutta negatiivinenhan se toki oli. Toivottavasti kaikki tässä ketjussa toistaan vielä kaipaavat saisivat sen plussan pian :Heartpink

Mä oon ajatellut opiskella doulaksi :) Nyt syksyllä alkais kurssi mutta en sillon pääse, josko keväällä sitten. Ajateltiin ystävän kanssa mennä ja mä jo mietin, että pyytäisin tätä ystävää mukaan synnytykseen (doulaksi) :) Mies vaan tuumas, että eikö hän ollut tarpeeksi hyvä :D

Ollaan kans mietitty sitä, mihin esikoinen laitetaan jos/kun joskus synnyttämään taas lähdetään. Ehkä pyydetään mun vanhempia tänne tai hakevat pojan niiden luo. Sieltä kuitenkin ajaa vaan reilu puoli tuntia meille. Esikoisen syntymä kesti jotain 15h, mutta toisaalta olin jo 5cm auki kun mentiin sairaalaan ja kipujen puolesta olisin pärjännyt vielä hyvin kotona. Oon miettinyt, että olis ehkä syntynyt aika nopeastikin, jos olisi ollut oikeassa tarjonnassa ja laskeutunut. Mutta sektioon vei munkin tie lopulta ja samoin katetroitiin. Mä en enää siinä tilanteessa välittänyt mitä ne teki, oli siinä jo tarpeeks saanut olla haarat levällään :D

Ainiin, mä haluaisin myös seuraavan päästä synnyttämään luomuna :) Se oli jo toiveena esikoisen aikaan, mut tulikin mutkia matkaan. Mut voin vinkata että tens on ihan huippu! Suosittelen vuokraamaan ihan omaksi niin pääsee jo kotona käyttämään :)

Myös minä toivon meille kaikille lopuille kesävauvoja ♡

Muokattu viimeksi:
Me aateltiin, että jos tää lähtee syntymään itsestään niin otetaan esikoinen mukaan kun ajellaan autolla ja sairaalassa sitten pyydetään mun äitiä hakemaan esikoinen. Helppoa kun synnytys tulee olemaan mun vanhempien kotikaupungissa. Jos sitten taas joudutaan käynnistää, niin helpompi on tietenki sopia etukäteen hoito.
Mä veikkaan, että joidutaan käynnistää ku ei esikoinenkaan tullu itekseen. Lisäks mulla oli vaikee raskaus siinä lopussa eikä tämäkään näytä kauheen helpolta vaikka onki näin alussa. Esikoisesta oli raskausihottuma, miks käynnistettiin.

SeEnsimmäinen oli ihana ylläri, että sain kahvin pitääkki. Toki on satunnaisia päiviä kun en pysty juomaan (kuten nyt kun on migreeni) mutta sillon ei edes tee mieli kahvia. :)

Minutkin katetroitiin synnytyksessä, enkä kokenut sitä mitenkään nolona. Toisen kerran katetroi vielä synnytyksen jälkeen kun millään en saanut pissattua. Enemmän nolotti peräruiske jonka sain ennen synnytystä, mutta ah kuinka hyvää teki haha. :hilarious:

Meilläkään ei ole ketään hoitajaa esikoisella jos ja kun tässä lähdettäisiin joskus kakkosta saamaan. Sukulaiset asuvat 100km päässä. Ehdottomasti haluan miehen synnytykseen mukaan! Olisipa kamalaa jos ei pääsisi. :sad001

Mintukka, Onko sulla raskaudet vaikuttaneet migreeneihin? Itse kärsin myös ko. vaivasta ja raskauaikanakin kärsin useammin, mutta nyt imetysaikana vielä useammin! Toisillahan taas migreenit saattavat loppua raskauden jälkeen, voi heitä onnekkaita. Minulla taas kahvi ja sen kofeiini monesti helpottavat migreeniä.

Toivottelen kaikille plussatuulia! ♡ Tuntuis monella olevan taas jännät päivät edessä. :wink

Joo Miitu tuntuu raskaus pahentavan migreeniä ja niitä tulee usein. Yleensä saan migreenin vain pari kertaa vuodessa ja keväällä kun alkaa aurinko paistaa. Voi kumpa mullaki loppus raskauden jälkeen nää kohtaukset. On nää vaan kauheita ku ei voi ottaa mitään mikä helpottas tähän.

Mintukka ei mulla ns. tee mieli koskaan kahvia, sen piristävä vaikutus on vaan aika välttämätön päivän käynnistymiseen kunnolla :D

kp1/28 ja yk3

Hain äsken apteekista mun uudet dropit. Nyt siis ollut käytössä Multivita Mama, Berocca, D-vitamiini ja Sinkki. Ja tänään hain Royal Geleet, Vehnäalkioöljyn ja Maca-jauheen.

Okei, ton vehnäalkioöljyn viel saatan saada alas, mut toi Maca!! Mul on ihan just oksennus suussa, aivan järkyttävää! :dead::dead::dead: Haluuko joku ostaa??? Ei juma se lens kyl kaapin perälle, ei pysty ainkaan nyt. Saa Royal geleet riittää.

NuttyKitty macaa on myös pillerinä olemassa. Sen maca jauheen voi sekottaa vaikka jugurttiin.

Mä toivon että tulis itekseen tällä kertaa koska en tosiaankaa halua käynnistystä enää. Äitee otti sen viikon lomaa LA:n tienoille, lisäksi naapurit hoitaa tarvittaes koiran ja pojan kummitäti asuu 500m pääs joka on myös apuna. Että onneks mies pääsee synnytykseen, mä en ulkopuolisia halua. Ja otan kaikki mahdolliset kipulääkkeet mitä vaan saa :D en halua kärsiä kivuista jos ei oo pakko. Eikä ne edelliseenkää synnytykseen vaikuttanu muuten ku parantavasti, varsinki ku oli pitkä synnytys. Esikoinen toki käynnistettii lapsiveten takia että pitää toivoa että täs ei lähtis tihkumaan.

Mashnulla kerkeää vielä plussaksi muuttua testi!

Ketäs muita testailee?

Ja mulla migreeni ei oo vaivannu juuri muulloin ku raskaana ja imetysaikana.. Ehkä kerran vuodes teiniaikojen jälkeen muuten. Nyt on päivittäin pää kipiä.

Nuttykitty pahoittelut menkoista! Eiköhän nuolla dropeilla vauva tuu ;)

Pilvikirsikka mua kiinnostaa myös doulaus, mutta tämän syksyn kurssipäivistä yksi osui työpäivään, joten pitää katsoa keväällä uudestaan :) Mulla oli tens synnytyksessä ja ilman sitä en kyllä siihen hommaan enään lähtisi. Tens autto 8cm asti ja sen jälkeenkin toimi henkisenä tukena, kun oli muutakin tekemistä supistusten aikana kun kärsiä. Mulla oli tens päällä istukan syntymiseen asti :)

On ihan parasta Mintukka, että voitte viedä esikon hoitoon matkalla synnyttämään :)

NuttyKittyllä on hyvät tropit käytössä! Pitäis itsekin aktivoitua sillä saralla. Kaapista taitaa löytyä vain vanhat foolihapot ja nekin saattaa olla jo eräpäivänsä nähneitä.

Takaisin