Toinen haaveissa <3

Mä kävin yksityisellä gynellä noiden pitkien kiertojen ja pitkien vuotojen takia. Siellä sit ultrassa huomattiin pco. Clomit kyllä sai ovulaation aikaiseksi muttei tärpännyt siitä huolimatta. Mulla ei pcosta ollu muita oireita kun epäsäännölliset kierrot. Minipillerit aikoinaan laukaisi sen ja siitäkin syystä en halunnut nyt niitä pitkään syödä ettei ne pahenna tilannetta. Selvästi heti vaikuttivat munasarjoihin vaikken niitä kauaa syönytkään kun kivut oli munasarjojen kohdalla tosi kovat.

Pcosta kärsiville suositellaan vhh ruokavaliota vaikkei ylipainoinen olisikaan. Itselläni se ainakin toimi,tosin samalla painoakin lähti reippaasti mut varmasti iso syy plussaamiseen oli se millä keinolla painon sain putoamaan. :) Jos nyt kauan joutuu kuumeilemaan niin sit palaan taas sille ruokavaliolle.

Pilvikirsikka mä käytän ja imetän. Mulle tätä suositellut "vaihtoehto" hoitaja sanoi että uskaltaa syödä. Me syödään molemmat nyt 1tbl päivässä. Esikoisen aikana mies söi 2 ja itse 1. :)

Misu mulla esikoinen 9kk ja tuolla tietämin aloin kuumeilla, mutta maanantai alkoi ekat menkat. Tosin ehkäisyä ei oo ollu missään vaiheessa, joten periaatteessa lupa annettiin heti jälkivuodon jälkeen.

Mulla oli pco esikoisen aikana, enkä ollut ylipainoinen. Sen sain ruokavaliolla kuntoon! :) mä kävin kans yksityisellä gynellä pitkien kiertojen takia missä selvis.

Hyvä tietää Pepe! Ehkä pitäis sit kokeilla itsekin.

Onpas monella kiertojen kans häikkää! Ihan yllätyin. Kai se olis hyvä tutkituttaa joskus, kun tota pco:ta oon itsekin epäillyt...

Nyt sit nipistelee alavatsasta ja nivusista. Tissit ei oo kyllä yhtään arat niinku yleensä tässä vaiheessa kiertoa.

Pco on juu tosi yleinen , mutta onneksi myös monesti helposti hoidettavissa esim just clomeilla tai nykyään on vissiin niitä letroja monella jotka paljon halvempia. Ja monesti jos on ylipainoa niin jo 5% painonpudotus auttaa korjaamaan ongelman.

Täytyy varmaan itsekin tutkituttaa. Mulla on parhaimmillaan ollut kierto jotain 56 päivää! Lisäksi vuodan reilu 7 päivää aika runsaanlaisesti, ensimmäinen päivä menee kivuissa. Toki en tiedä millaiset kuukautiset olisi odotettavissa nyt synnytyksen jälkeen. Suunta on vissiin vain ylöspäin. :grin

Mies sanoi, että hän ei halua toista lasta tällä hetkellä, vaikka meistä hän on ollut se joka haluaa paljon lapsia. Joudun luultavasti aloittamaan pillerit kunhan uusi kierto alkaa ja unohtamaan lapsihaaveet tällä erää. En saanut selvää vastausta mistä tämä johtuu, mutta eihän tämä hyvältä vaikuta.

Voi ei omppoloinen.. :sad001 Mutta jos hän sanoi tällä hetkellä, voi tilanne pian olla jo aivan toinen. :) Etkö yhtään saanut selville että mistä voisi johtua että hän nyt näin asian kokee?
Oma mieskin tuumasi jossain vaiheessa että yksi riittää.

Miitu tässä tilanteessa mies puhui vuosista.. Puhuin hänelle, että aion mahdollisesti hakea uutta työpaikkaa ennen töihinpaluuta ja siinä vaiheessa alkoi puheet siitä, että toista lasta ei nyt yritetä. Oli siis pantannut tätä tietoa, mutta oli pakko kertoa, koska mietin eri vaihtoehtoja tulevaisuuden kannalta, jos meillä on kaksi lasta. Täytyy sanoa, että olen harmistunut ja pahoillani.. Ehkä tämä sitten kuuluu mennä näin :(

Toivotaan omppoloinen, että mies kuitenki muuttaa vielä mielensä. Ikävää kyllä tuollanen, mullaki on kokemusta tuosta.
Mä olin mun ekalle miehelle jo raskaana, sit meni kesken. Siinä oli jos jonkinlaista käyttäytymistä mieheltä muutenki. Sain yrjöjä siivota keskenmeno kivuissa, koska mies tykkäs ryypätä jne.. Sit hän päätti myös, että ei haluakkaan lapsia mun kans. No mä lopulta jätin sellasen hunsvotin, mut pahaltahan se tuntu ku olin ollu jo raskaana ja sot hän päättiki toisin.. Ja meillä panttas kans tota tietoo ja pahinta oli että saatto mut eka raskaaks ja sit olin toipumassa keskenmenosta niin sit tokas mulle ton..
No se oli muutenki sellanen, että onneks jätin.. Onneks teillä ei kuitenkaan oo tuollasesta kyse.

Omppoloinen voi kurjuus :( olisko se kkm vaikuttanu mieheen myös? Inhottavaa että ensin yritetään ja puhutaan asiasta ja sitte perutaan puheet :( toivottavasti syy selviäis!

Ja täällä menkat alkoi perjantaiaamulla juuri kun olin ajatellut että vois kohta testata. No ehkä otan tän nyt alkaneen kierron tosissani ja hommaan niitä ovistestejä 2,5v-tauon jälkeen. :)
Ananasta ja greippiäkin olis jääkaapissa, jokohan niitä pitäis alkaa syömään? Macaa kans ollu kohta vuosi jo avaamattomana pöydällä. Noita kuningatarhyytelöhommia kans googlasin, mutta ileisesti ei sovi jos on mehiläisille allerginen, vai tietääkö joku tarkemmin? Ja mistä olette ostaneet niitä?
Voi tietysti olla että tää 19kk esikoisen imetys vielä sotkee kuviot vaikkei kamalan paljon enää syökään maitoa. Me ei tosiaan aloitettu ehkäisyä ollenkaan (sektiosta huolimatta) mutta vieläkään ei ole tärpännyt, joten en nyt sit tiedä miten nää yrityskk:t pitäis laskea :)

voi ei omppoloinen :sad001 Mites se ukko nyt noin käänsi päätään, ehkä häntä jännittää ajatus toisesta? Epäröinnin luulis olevan ihan normaalia, ainakin mitä on odottajien fiiliksiä lukenut. Että miten sitä pärjätäänkään kun on tottunut jo arkeen x määrän lapsien kanssa ni uus tulokas tuo tottakai lisätyötä :shy:

Tää nyt on varmasti ihan turhaa spekulaatiota, mutta kun öö kolmeko päivää sitten testasin ovistestillä että mitä näyttää niin haalean haalea viiva tuli - näyttää mulla aina niin kun ei ovista. Kaks päivää sitten testasin 10miu r-testillä. Puhdas blanco. Petyin suuresti vaikka oli vasta dpo8 (meneeköhän nää päivät nyt oikein ku oon tämmönen kanan muistinen :rolleyes:). Ei sitte ollu enempää herkkiä testejä, eilen en testannu ollenkaan ku petyin (siltikin) niin kovin puhtaasta blancosta. Tänä aamuna testasin ovistestillä ja 25miu r-testillä. R-testi blanco, ovistestissä selkeesti tummempi viiva ku mitä yleensä pitäs tähän aikaan kierrosta olla! :eek: ei kuitenkaan plussa. Nyt dpo10, menkat pitäs alkaa pe tai la eli aikaa vielä on! Antoi kyllä toivoa kun noita "raskausoireita" on ollut myös :o Mm. Eilen nippas niin kovin alavatsasta että luulin menkkojen alkavan, oon tuntenu sellaista vaan oviksen/menkkojen yhteydessä :confused::wideyed:

Niemja sitä odotellessa!! :grin mulla on vähän hankala paikka, nimittäin ennen ku sain ukon suostumaan toiseen lapseen ni alettiin työkavereiden kanssa suunnittelemaan laivareissua. No nyt he oli varannu marraskuulle jo hytit ja kaikki ja kyselevät varmistusta että oonko lähdössä. Lupasin kertoa torstaihin mennessä, en siis aio lähteä jos raskaudun. Ryyppyreissu kun on ja aika tyyris hinta. Hyvä peittelyhän ois että lupaan lähteä ja "sairastun" just ennen matkaa mutta ei tee mieli tietosesti maksaa 50 euroa tiedostaen että kankkulan kaivoon menee - jos siis tulee plussa. Ois ees halvempi matka, tyyliin 20e ni voisin tollain tehdä.

SeEnsimmäinen voithan mennä sinne reissulle ja käyttää antibioottikuuria syynä miks et ota. Tai sitten juot vaan alkoholittomia, jos siis plussa tulee.

Ompa kurja tilanne omppoloisella. :sad001 Jospa se mies kuitenki vielä kääntäis päänsä asian suhteen.
SeEnsimmäinen, oon kyllä samaa mieltä ku Mintukka, kannattaahan se lähtiä reissulle vaikka plussa tuliskin. Voihan sitä juua niitä alkoholittomia drinksuja yms. Ja onhan se mukava irtiotto arjesta! :)

Minkälaisia kokemuksia muilla on nyt ollu nuista pc:n liuskatesteistä? Onko tullu ihan selviä viivanpaikkoja nuihin? Tein siis aamulla testin ja testiajan sisällä siihen tuli ihan silminnähtävä selkiä toinen viiva, en vaan ota selvää onko siinä väriä yhtään. Mieski sen näkee :grin
Menkat ei oo vielä(kään) alkanu mutta housut tuntuu niin kosteilta koko ajan että pittää juosta tarkistamassa joko ne alkais. o_O

Mä en tykkää kattoa räkäkännisiä ihmisiä selvinpäin :D nuo meidän laivareissut ei todella oo mitään sivistyneitä "syödään hyvin ja drinksutellaan" :rolleyes:. Paljastuisin heti muutenki, pikkujouluissa 2014 yks työkaveri hoksas että en juo alkoholia vaikka teeskentelin juovani, onneks ei huudellu muille vaan kysy myöhemmin suoraan että onko hän oikeassa :angelic: Ollaan suunniteltu ukon kans laivailua perheen kesken, pitää vaan eka hankkia tytölle passi :)

Jesu, mulla ainakin on tullut pc:n testiin viivan paikka, mutta siitä kyllä erotti selvästi ettei oo yhtään väriä :) laita kuvaa tänne! Saadaan yhdes pohtia :wink

Takaisin