Toinen haaveissa <3

Kirppunen

Silmät suurina ihmettelijä
Alotellaanpas tällainen ketju :)
Eli onko täällä paljon liikenteessä toisesta lapsesta haaveilevia? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia ja neuvoja aina tarttee :)
Mulla ihan näinä päivinä 4 vuotta täyttävä tyttö ja hirveä vauvakuume!
Multa poistettiin hormonikierukka 6.9, eli ihan alkuvaiheissa ollaan yrittämisen suhteen... Hoitajakin varoitteli, että saattaa kestää ennenkun kierto tasaantuu. Paljon on kuitenkin jo yritystä mahtunut muutamaan viikkoon.
Ikää on kuitenkin jo kohta 35.. Esikoinen tärppäs heti ekalla yrittämisellä, viikko pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta koitan laittaa jäitä hattuun ja mennä ns virran mukana :wink

Kertokaahan jos siellä on muitakin yrittäviä tai jo raskautuneita, miten on mennyt tai kauanko kesti ennenkuin tärppäsi?
 
Ilmoittaudun :) Olen jo pitkään haaveillut toisetsa lapsesta, vaikka ensimmäinen on vasta 10,5kk. Nyt sitte eilen juttelimme mieheni kanssa asiasta ja päätimme jättää ehkäisyn pois, vaikka oli ensin puhetta että vasta parin vuoden päästä :) No päätimme kuitenkin ettei "yrittämällä yritetä", ei siis mitään ovismittareita tai muita, tulee jos tulee :) Mutta minäpä en pysty olla ajattelematta että koska olis ne parhaat hetket "yrittää" ;D Oon suorastaan täpinöissä!
 
Täällä reilu 1v6kk pojan onnellinen äiti, joka on toivonut toista alusta asti :Heartred . Ehkäisyä ei ole ollut ollenkaan paitsi imetys 1v asti... on pissitty kaiken maailman tikkuihin ja juotu greippimehua jne. Kiertoja nyt 11 takana ja 12 kohta puolessa välissä. Säännöllinen n. 27-30 päivää kierto... Vauvahaaveet vaan valuu siteiden mukana roskiin joka kuukausi
 
Täällä ilmoittautuu 4v pojan äiti. Toinen on ollut tervetullut heti toisen perään, ei ole tullut. Tikutus aloitettu nyt, ja olen valmis kokeilemaan kaikkea. Nyt kp. 10 ja odotellaan näyttääkö tikut ovista ollenkaan. Mutta ihanaa jos löytyy joku jolle voi puhua :)
 
Täällä yks 7kk pojan äiti! Vauvakuume esikoisen syntymästä asti ollut kova ja nyt sitten päätettiin jättää ehkäisy vihdoin pois. Esikoista yritettiin 4 kiertoa ennen kun tärppäsi, mutta nyt kun mitään hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut sotkemassa toiveissa olisi pikkukakkosen tärppäys jo aikaisemmin! :)
 
Hahaa, tuolla kuumeiluklubien toisesta haaveilevien ketjussa kun nykyään on lähinnä jo plussanneita tai jo synnyttäneitäkin ex-kuumeilijoita niin liitynpä kanssa tähän ketjuun.. Toinen ollut haaveisa ja kituutin pillereiden kanssa kunnes esikko tuli 6kk mutta niiden lopettamisen jälkeen selvisi, että imetys toimiikin mulla kierron sammuttajana oikein tehokkaasti eikä ole merkkejä siitä et vauveli olisi valmis vähentämään maidon juontia enkä tahdo väkivalloin pakottaa.. Pelkään että imetän vielä kauan eikä kierrot ala ollenkaan sinä aikana.. että pääsisi edes yrittämään. Ikääkin on jo riittämiin.. +haaveita vähän isommasta lapsikatraasta. Silmä kovana vahtaan kikkakolmosia millä voisi saada kiertojen käynnistymistä vauhdittumaan mutta silti imettää! Mutta ei sellaisia taida olla :p
 
Ilmoittaudun tännekin mukaan :) . Esikoinen nyt reilun vuoden ja kakkoselle annetaan lupa tulla vielä tämän vuoden puolella jos on tullakseen. Kilpparin vajaatoiminta mulla todettiin synnytyksen jälkeen, saas nähdä vaikuttaako raskautumiseen. Esikoiseen riitti ehkäisyn pois jättäminen ja ekasta kierrosta tärppäsi. Muutenkin kaikki meni hyvin. olenkin pohtinut, että mitä jos tällä kertaa meneekin kaikki pieleen...
 
Täällä haaveillaan toista. Esikoinen on n.7kk ikäinen. Varsinainen yritys aloitettu ny kuukauden sisäl. Saa nähä kauan menee, että onnistutaan, kun esikkoa sai yrittää useamman kierron. Ovista en aio tikutella, otan aamulämmön mittauksen käyttöön, jos näyttää siltä ettei muuten tärppää.
 
Tervetuloa ketjuun @sukki, sinsu ja Orm! Heh.. parempi tosiaan iso pino halpoja kuin pieni kalliita :D Ei niissä taida mitään oikeaa laatueroakaan olla, paitsi ehkä viikkonäytöllisessä digissä. Kauan kaihottua tätiä ei kuulu ja se mitä kuvittelin ekaksi ovikseksi on jo yli 3 viikkoa sitten.. ja noin sata herkkää raskaustestiä näyttäny negaa. Joten ei tässä voi kun päätellä, että kaikista tuntemuksista ja tikkuplussasta huolimatta ovista ei tapahtunukkaan, plääh. Ei siis vieläkään edes pääse yrittään..
 
Viikkonäytöllisestä ei ole kyllä mitään iloa tosissaan yrittävälle tikkuneurootikolle joka yleensä tietää suunnilleen milloin on raskautunut, mutta varmaan sellaisissa tilanteissa hyviä jos kuukautisia tulee vain parit vuodessa tai jos raskaus tulee täysin yllärinä. Mutta noissa clearbluen digitaleissa on se hyvä puoli että se on joko tai. Ärsyttävää tihrustaa onko tikussa viiva vai ei kun ne omat vaaleanpunaiset silmälasit meinaa siihen väen vängällä sen kuvitteellisen viivan piirtää. Ja jos on haalea niin sitten se vastaus ei riitä vaan pakko saada tummempi viiva. Ja jälleen tehdä päivittäin testi.
 
Joo, eiks noin 3 tikkua päivässä oo vielä ihan kohtuullista.. :oops::grin Ne voi vielä leikata pituussuunnassa halki jolloin saa 2 tikkua yhen hinnalla o_O
 
Täälläkin yksi kuumeileva jolla toinen toiveissa :Heartred Meidän ensimmäinen on 1v4kk ja ehkäisy on jätetty pois n. kk sitten... yhdet lyhyet kkt tuli mutta tietenkään ei vielä mitään varmuutta kierron normaalisoitumisesta mutta toivottavasti/laskureiden mukaan ovis voisi olla näinä päivinä käsillä!

Itselläni ristiriitaisia ajatuksia raskauden suhteen sillä ensimmäisen kanssa raskaus päättyi pre-eklampsia gravikseen eli kouristin.. oli vielä siinä mielessä harvinainen tapaus kun proteiinia ei virtsaan erittynyt juuri nimeksikään, oireet olivat vain voimakkaat ja sitten pamahti paha myrkytys päälle.. sanoivat sillon että seuraavassa raskaudessa tarkemmin seurataan mutta kun ei edellisessäkään ollut mitään merkkejä niin pieni jännitys on kyllä mukana! Onko muita vastaavan kokemuksen omaavia?
 
Aeria, tollasen davidin raskaustestiliuskan kun leikkaa halki ni tarvii mikroskoopin nähdäkseen sen viivan siinä :grin

Hemma, en tiennytkään että raskausmyrkytys voi tulla ilman että näkyy virtsassa, aika pelottavaa.. Onneksi kuitenkin seuraavat toisessa raskaudessa paremmin, ja varmaan kiinnittävät paremmin huomiota myös oireisiin. Omaa kokemusta ei ole, turvotus oli kyllä ekassa raskaudessa niin tolkutonta että hyvä kun silmät näky.
 
Muokattu viimeksi:
Joo kuulostaa hurjalta Hemma! Toivottavasti toisen kanssa menee kaikki kuitenkin hyvin!
Orm just niitä mulla on :D Se tiirailun määrä on muutenkin jo niin överi, ettei miniatyyrinen tikku juuri enää pahenna asiaa.. leikkaaminen on kyl operaatio sinänsä..
 
Joo näin ne sanoi kyllä synnärilläkin, että ensimmäinen kerta kun on käynyt näin ettei näy testeissä... Mutta tiedoksi siis että voi ilmeisesti tapahtua vaikkei testit mitään näyttäisikään ja siksi kannattaa olla kyllä itse tarkkana oireista ja vaatia sitten tarkkaa seurantaa jos jotain epäilyttävää ilmenee!

Joo ja samaa ihmettelen tuon vaa'an kanssa, mullakin nousi kyllä lopussa hurjana paino ja yhteensä sitä kertyi raskauden aikana 31kg!:D

Mutta toi viivahomma on kyllä ihan totta Orm, mä oon niitä haaleita viivoja nähnyt ja sitten miehelle sanonut että "no kato nyt tässä on ihan varmasti viiva" ja sit se on "öö no ei siinä kyllä kulta taida olla"... :D
 
Moikka!

Täällä kans toisesta lapsesta haaveileva liittyy joukkoon. Meillä lapsi on nyt n. 1v2kk ja mahdolliselle sisarukselle on annettu lupa tulla. Ensimmäinen raskaus alkoi ensimmäisestä kierrosta ja sujui muutenkin melko hyvin. Tiedostan kyllä, että tällä kerralla raskautuminen ja kaikki muu voi olla paljon vaikeampaaa. Tsemppiä kaikille yrittäjille!
 
Takaisin
Top