Toinen haaveissa <3

Mäkin teen btw vuorotyötä. Nimimerkillä viime viikko aamussa ja mies illassa. Onneks meni hyvin ja ovulaatio vasta viikonloppuna, ei paljon tullu nähtyä :D

Mimmma jep! Meillekin kyllä tulee haasteita, jos ovis osuu mun työputkien loppupuolelle :wideyed: Saatan olla 7 päivää toisella paikkakunnalla niin eipä siinä taida mitkään temput auttaa ovista hyödyntämään :rolleyes:

Onko teillä muuten minkäikäisiä nuo esikoiset ? Aattelin vaan että oonko ainut joka kuumeilee toista vaikka esikoinen on vasta 4 kuukautta. Vai onko muitakin jotka on alkanut niin aikaisin kuumeilemaan muttei oo vielä tärpännyt.

Meillä on esikoinen 1 v ja 7 kk. Kyllähän se toisen kuumeilu alkoi jo kun poitsu oli sen 3-4 kk, mutta sektiotaustan takia piti vuosi odotella ennenku annettiin lupa toiselle. Ja joo, sen 7 kk tässä on nyt sit yritetty prkl... :bored:

Meillä esikoinen on 11kk. Annettiin toiselle lupa tulla kun esikko 8kk, vaan ei oo vielä näkynyt.. tosin mulla on kiertokin vielä ihan sekaisin.

Mie lopetin pillerit kun esikko oli 2kk, mut varsinaisesti alettiin yrittää vasta kun esikko oli 5kk (myös sektio taustalla). Kahen kemiallisen jälkeen pysyvä tärppi kun esikko oli 10kk, ikäeroa tuli neideille 1v6kk10pvä :) miehän en oikeestaan ees kuuluis tähän ketjuun enää, mut miten sitä yli vuoden jälkeen osaa siirtyä muualle :D vauva nyt tosiaan 11vrk ja ehkäsyä ei aloteta..

Meillä esikoinen oli 6vk ku menkat alkoi ja annettiin toiselle lupa tulla. Kierto tasottui vasta kun esikoinen oli 6kk ja tärppäs ku se oli 8kk. Ihan hyvä että ei ennemmin tärpänny vaikka halusin, nyt kerkiän olla töiski jonku aikaa ja esikoiselle ehkä kasvaa järkeä päähän ennen toista :D en olis kyllä pysyny esikon nyt peräs jos olis sillon heti tärpänny ja nyt olis viimesillään..

Me annettiin toiselle lupa tulla heti esikon syntymän jälkeen. Ehkäsyä ei alotettu ollenkaan. Meillä tärppäs kun esikoinen oli 6kk. Näille tulee ikäeroo 1v 1kk.
Meille oli alusta asti selvää ennen kun lapsia alettiin tekee, että sitten ku ensimmäinen on syntyny niin ehkäsyä ei aloteta. :)

Nii ja mulla kesti jälkivuoto synnytyksem jälkeen 6 viikkoo ja hetken oli kierto sekasin ennenku vähän tasaantu.

Meillä esikoinen on 1,5v. Toista ruettiin yrittämään kun esikoinen oli 6kk ja ikäeroa olisi tullut pojille 1,5v. Mutta asiat meni miten meni ja kun enkelipoika syntyi 04/15 aloimme kolmatta yrittämään kesäkuussa.
Nyt on dpo 12, mutta eilen r-testi negaa. :sad001

Meillä esikoinen 10kk ja toisen kuumeilu alkoi kunnolla pojan ollessa 3kk. Toivotaan kovasti toista pienellä ikäerolla, ehkäisyä ei käytetä mutta mun keho on eri mieltä kun kuukautiset eivät ole vielä alkaneet.

Ymmärsin jossain kohdassa että tästä voi tulla pitkäkin taival kun esikoisen kanssa tärppäsi ensi yrittämällä, mutta mulla on riesana ollut aina todella epäsäännölliset kuukautiset ja pitkät kierrot. Minulta lääkäri viimeksi kysyi onko asiaa koskaan tutkittu. Nyt lisäksi olen alipainoinen joka kuulemma voi vaikuttaa myös kiertoon. Imetänkin, enkä ole raaskinut vielä harkita lopettamista vain kuukautisten toivossa kun osa sanoo ettei ole alkanut siitäkään huolimatta. Hieman pelottaa mitä tuleman pitää. :sad001 Anteeksi oma napailu mutta oli pakko vähän purkaa tuntemuksia.. Vasta nyt on alkanut iskostua tajuntaan ettei tää nyt taida mennäkään kuin Strömsössä.

Miitu samoja fiiliksiä! Mulla on ollut kans ennen raskautta epäsäännöllinen kierto eikä sitä ole mullakaan koskaan tutkittu. Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta ja sitä vähän ihmettelen, kun en edes laskenut päiviä tai mitään.. ehkä kävi vaan tuuri. Kesäkuussa alkoi menkat (esikko 9kk) eikä niitä sen yhden kerran jälkeen ole edes tullut kunnolla :/ Tiedä sitten kauanko tässä vielä menee, kun en mäkään hennois imetystä lopettaa, kun se on tuolle lapselle vielä niin tärkeää.

Meille on aina ollu selvää, että halutaan vähintään se kaksi lasta. Esikko on nyt 13kk ja toiveena ois reilu 2v ikäero. Yritys alkaa tässä syksyn mittaan. Mulla ehtii tulla 33v mittariin ennen uuden vauvan syntymää vaikka heti tärppäis, joten ei tässä tuhottomasti vuosia yritykselle kuitenkaan edessä ole.

Mulla on hyvin samanlainen tilanne kuin Miitulla. Esikko tärppäs nopeesti, mutta oma luomukierto oli vielä parikymppisenä epäsäännöllinen, kaikkea 25-40 päivän välillä. Ei oo koskaan tutkittu. Imetys on loppumaisillaan. Mulle osu sellanen vauva, joka ei enää tissistä oikein välitä. Luulen, että ilman pillereitä kierto olisi alkanut toukokuun lopussa, noin kuukausi yöimetysten loppumisesta. Sillon mulla oli vuotoja. Mä alotin minipillerit, kun poika oli 5kk ja kiinteiden myötä imetykset vähän väheni eli siihen asti mentiin ilman ehkäsyä. Kropassa ei ollu mitään merkkejä kierron käynnistymisestä, eikä kyllä oo ollu vieläkään.

Miitu mulla ollu kans aina epäsäännöllinen kierto. Joskus menkat tulee kahen viikon välein ja joskus saattaa muutama kuukaus jopa jäädä välistä. Ei oo mullakaan koskaan tutkittu.
Silti oon jostain syystä ollu jo kuudesti raskaana. Mutta en tiiä miten toi epäsäännöllisyys vaikuttaa siihen meneekö kesken vai ei.. Mulla ku noita keskenmenoja on taustalla toistuvia.
Mulla todella myöhänen ovis aina, jotain kp 27-28.

Tänään niin etova olo, että ajttelin jo että nyt on tärpännyt, kun koko ajan ruokatorvi tiukasti supussa ettei vaan lentäis yrjö :yuck: sitten muistin että ukkokin valitti illalla oksettavaa oloa! :eek: sitten muistin että ukko esikoisen aikaankin poti kaikkia raskausoireita niin ettei mulle jäänyt paljoa mitään :hilarious: mutta sitten katsoin kalenteria ja hokasin että nyt on vasta kp20/29, ovis tais olla oireitten perusteella vähän etu ajassa eli viimme vloppuna? o_O olihan mulla huonoa oloa alkukierrossakin, muttei se näin paja ollut :wideyed:

Mulla kans on ollut aina tosi epäsäännöllinen kierto, 30-100 päivän välillä, mutta siihen on syynä pco eli en läheskään joka kuukausi ovuloi, ehkä pari kertaa vuodessa. Mut vhh ruokavalion ansiosta sain painoa pudotettua 15 kg neljässä kuukaudessa ja sitten esikoinen tärppäskin ihan yllättäen, kun tosiaan edellisessä suhteessa kokeiltiin clomit ja kaikki kotikonstit mutta tärppiä ei tullut 4 vuodessa. Nyt paino on muutamaa kiloa pienempi kun silloin kun tein plussatestin joten mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. Vaikka vauvakuume on suuri, ei tässä mikään hoppu oo. Mä oon vasta 25 v ja onhan toi neiti tosiaan vasta sen 4 kuukautta. :) Tsemppiä kaikille jotka on jo pidempään joutuneet kuumeilemaan, tiedän kokemuksesta mitä se on. Nyt tosin vaikka joutuiskin pitkään kuumeilemaan tietää kuitenkin sen että on ylipäätään mahdollista tulla raskaaksi, se oli kaikista vaikeinta siinä 4 vuoden kuumeilussa ja yrittämisessä kun ei voinut olla varma siitä.

Mulla on kans ollut epäsäännöllinen kierto, jotain väliltä 28-60. Sen takia otinki aika äkkiä esikoisen yrityksen aikaan ovulaatiotestit käyttöön. Ei kyllä kauaa tarvinnut yrittää, kerta toisesta kierrosta sitten tärppäski. :joyful:

Itellä on 15kg ylipainoa ja sitä koitan nyt ahkerasti pudottaa. Tosin olin tässä samassa painossa, kun aloin esikoista odottamaan, että tuskin se tälläkään kertaa este on raskautumiselle.

Plussatuulia kaikille! :Heartred

Mulla on kyllä aina ollu melko säännöllinen kierto, mitä nyt siitä muistan.. :grin On tullu nuita pillereitä jo kuitenki jokunen vuosi syötyä ja esikoinen tärppäs aikalailla tokasta tai kolmannesta kierrosta ilman ehkäsyä. Nyt vaan ihmettelen että missä se täti kuppaa?! Tänään ois pitäny alkaa mun laskujen mukaan menkat mutta ei oo ainakaan vielä alkanu. :wideyed: En usko että tässä paksunakaan oltais niin ihmettelen että mikä tässä nyt tätä kiertoa venyttää. Jospa se tästä nyt pian selkiytys, suuntaan tai toiseen.

Plussatuulia kaikille! :Heartred

Onpa kiva kuulla että on muitakin jotka painivat samojen kysymysten äärellä. Tietenkään ei tätä toivoisi kenellekkään mutta helpottaa tietää että on kohtalotovereita. :)

Teillä joilla pco, niin kuinka on oireillut, eli miten päädyitte tutkimuksiin?

Takaisin