Toinen haaveissa <3

Hei onko teillä kenelläkään kokemuksia lastenhoitajista? Ku mietin tässä lastenhoitajaa, kun pitäis välillä käydä tuolla toisen vauvan neuvolassa. Mannerheimin Lastensuojeluliitolta ajattelin, mutta eivät välitä lastenhoitajia meidän paikkakunnalle tietenkään...

Nii ja meillä on 30 kilsaa lähimpään neuvolaan kuitenki.
Hankalaa asua tämmösessä tuppukylässä ku ei saa mistään lastenhoito apua. Neuvolasta saa kyllä, mutta hän pääsee vaan kuukauden välein koska on niin kiire aikataulu.

Inhottavaa ku aina toitotetaan sitä, että pitää uskaltaa pyytää apua jos ei jaksa. Mutta kun on sitä apua etsimässä niin eipä sitä sitten löydy mistään!!

Mintukka ootko kysellyt Facebookin ryhmissä? Tai care.com? Babysitter.fi? Hoivanet.fi :-) perhetyötä myös voi neuvolan kautta kysyä :-) meillä käy siis perhetyö ja viettää pojan kans 2h ulkona, alussa autto kotitöissä kun ite olin vauvan kanssa, luulis että mll sais, ite käyny koulutuksen hoitajaksi :-)

Mintukka seurakunnan kautta saattaa saada kanssa. Tästä en ole ihan varma, mutta kannattaa ehkä kysyä, jos siellä teilläpäin on seurakunnan kerhoja ym :)

Mä oon ite tehny lastenhoitajan hommia noin 8 vuotta eri perheissä. Osa ollut pitempiaikaista kokopäivähommaa, osa keikkatyötä. Ollut parikin sellaista perhettä jossa oon käynyt säännöllisesti hoitamassa lapsia muutaman kerran kuukaudessa. Hoitopaikka.netin kautta voi saada hoitajan palkattua(siellä hoitajat ilmoittaa että ovat käytettävissä tai voi itse jättää ilmoituksen) tai myös mol.fi sivustolle voi jättää ilmoituksen että tarvitsee hoitajaa. :)

Kävin tuolla care.comissa ja sieltä löyty tasan yks hoitaja tältä alueelta, mut oli valmis matkustaa vaan 5km ku meille tuon hoitajan kodista on matkaa reilu 30kilsaa.
Perhetyöntekijä käy meillä, mutta ei pääse niin usein kun haluaisin. Kävi just tänään.

Mll ei saa kun eivät välitä hoitajia meidän paikkakunnalle. Ollaan täällä peräperseessä!
Seurakunnasta en oo varma, että saadaanko sieltä. Kukaan meistä ei kuulu kirkkoon, vaikuttaakohan se? Täällä on kyllä seurakunta, mutta kerhotoiminnoista en tiedä.

Ongelma vaan on, että täältä päin ei tosiaan löydy hoitajia noidenkaan sivujen kautta ja harva on valmis matkaamaan tänne.. :(

Ei oo kyllä minkäänlaista kokemusta noista hoitsuhommista :dontknow oon aivan uuno tällasissa lasten asioissa , viikon jo tuskaillu tulevan syksyn/talven kenkiä lapselle ku ei oo mitään käryä että mitä kannattais ostaa ja mikä on hyvä koko (vaikka sovitan lapsen jalkaan) :think005

Heräsin tänä aamun huokaisten, hitto vieläkään ei saa ( lue: kannata) testata! Dpo6 kai menossa. Eilen pahimpaan testihimooni käytin ovistestin, että mitä se näyttää parin tunnin pissasta, no sehän näytti just sitä mitä pitääkin. Todella hailakkaa viivaa (joka toisesta reunasta pikkuriikkisen liian punainen HMMMMMM mitä tämä meinaa?!?:signs017 ei yhtään mitään! ) :laughing002

Mintukka meillä kävi perheohjaaja ja sitte sosiaalitoimen kautta yksityinen kotihoito hoitamassa omavastuun hinnalla :)

Rillelle hurjasti onnea plussasta :Heartred

Tervetuloa manna :happy: Kiva saada muitakin uusia mukaan.

Lauruskaah
sulla on kyllä ollut rankka synnytyskokemus :sad001 Saitko yhtään käsiteltyä synnytystä mukana olleiden kätilöiden tai lääkäreiden kanssa? Tiedätkö, miksi kaikki meni niin kun meni? Mulla on myös sellanen käsitys, että pelkopolille pääsee vaikka ei raskaana vielä olekaan. Neuvolassa vaan asia puheeksi ja heidän pitäisi osata ohjata eteenpäin. Tärkeintä on varmasti päästä puhumaan tapahtuneesta ja käydä mahdollisimman tarkasti läpi, mitä synnytyksessä tapahtui ja miksi. Keskusteluapua saattaa löytyä vaikkapa paikallisista doulapiireistä. Ansaitset stressittömän raskauden ja turvallisen synnytyksen, johon voit valmistautua luottavaisin mielin. Asiantuntijoiden ja vertaistuen avulla löydät varmasti sinulle sopivan synnytystavan. Ja kuten muutkin ovat sanoneet, niin toinen synnytys voi olla todella hieno ja eheyttävä kokemus, mutta noin rankan synnytyksen jälkeen se kyllä vaatii töitä.

Mintukka: En osaa sen kummemmin auttaa lastehoitoasiassa. Hyviä nettisivuja onkin jo ehdoteltu. Oliko teilläkin niin, että sukulaisetkin ovat kaukana eikä heistä ole lastenhoitoapua? Meillä on lähimmät sukulaiset 200km päässä ja jo nyt mietityttää toinen raskaus, että pitääkö sitä sitten raahata tuo joka paikan nuuskiva vuosikas mukaan jokaiseen neuvolaa ja entäs sitten ne ultrat... :wideyed: Neuvolassa viimeks hoitaja kyseli, että tarvitaanko kotiapua ja en kokenut, että oisin tarvinnut, mutta uuden raskauden myötä tilanne saattaa kyllä muuttua.

SeEnsimmäinen: Eikös ovistestit oo hyvää harjottelua raskaustestiin, kun saa ainakin jonkinlaisen viivan joka kerta :grin Kengistä suosittelen pistäytymään vaikka Kookengässä. Mittaavat siellä jalan koon. Me käytiin pojan kanssa mittauttamassa, kun herralla on lyhyt ja leveä jalka, mutta jalkapöytä on kuitenkin aika korkea. On aikamoinen viidakko tuo pienten lasten kengät. Joistain merkeistä malli ei sovi ollenkaan ja toisista tarttee isomman koon kuin toisista ja hintaa on aina ihan pirusti...

Täällä odotellaan edelleen pilleriliuskan loppumista, 10 päivää jäljellä :nailbiting: Ovistestejä pitäis tilata. Nyt on tän mamman mahdollisuus vihdoin bongata ovis, kun en oo sitä koskaan vielä bongannu :grin Sormet syyhyää päästä kuumeilemaan ihan kunnolla.

Niemja minne otan yhteyttä, jos haluun ton kotihoidon? Soskuun? Paljonkos toi omavastuu on? Ja onko se sit mun tuista (siis tuet) pois?

Salo joo meillä on myös lähimmät sukulaiset siellä 200 kilsan päässä. Miehen porukat asuu tuossa vartin matkan päässä, mutta ovat työelämässä eli sinne ei pysty viemään viikolla.
Olin itsekkin sitä mieltä kun esikoinen synty, että en tarvii apua mutta voin kertoo että mieli on nyt muuttunu kun toinen on tulossa. Juurikin noita neuvoloita ja ultria, niissä helpompi käydä kun ei tartte esikoista raahata mukana. Ei menis esikoisellakaan päivärytmit sekasin jne. Meillä noi nt-ultrat ja ru-ultrat on tuolla mun puolen suvun kunnassa ja sieltä saan aina äidin hoitamaan ultran ajaksi kun hänellä on liukuva työaika. :)

Meillä tuo perheohjaaja sitä ehdotti meille kesällä, soitin sitte itte sosiaalityöntekijälle ja pyysin lapsiperheen kotiapua. He kirjotti maksusitoomuksen yksityiselle taholle (meillä ania-eco) ja ittelle jää hintaa 8e/tunti. En usko että tukiin vaikuttaa mutta en osaa sanoa ku palasin suoraa palkkatyöhön äitiyslomalta.. Ja jään töistä suoraa seuraavalle lomalle.
Meillä kävi juhannuksesta 2krt/vk 2-3h kerrallaan apuna ja nyt jatkettiin joulukuulle (3kk välein arvio) kerta viikkoon iltasin että mies pääsee harrastamaan myös.

Niemja toi kuulostaa kyllä hyvältä. Pitää itsekkin olla soskuun yhteydessä asiasta. Muistan kun käytiin poika tunnustamassa siellä, niin se sosku sano että muistakaa pyytää apua jos tarviitte. :) Huomenna soitanki heti sinne.

Joo, mä kyllä tykkään siitä eikä tosiaan oo kovin paha hinta :) ja itte sai sopia ajat, toki otettiin vakioajat mitä peruttiin tarpeen vaaties.

Meillä oli care.com kautta hoitaja. Harmi ettei siellä päin ollut ketään potentiaalista.
Meillä koko tukiverkosto asuu 200km päässä. Tai no miehen vanhemmat asuu 3km päässä mutta ei tulisi puhettakaan että ottaisivat pojan hoitoon. Anoppi suostu ottaa pojan ekan kerran syliin kun oli 7kk.
Oon miettinyt esikoisen syntymän jälkeen että jos joskus saadaan toinen niin mihin saadaan esikoinen hoitoon synnytyksen ajaksi. Minä en nimittäin ilman miestä suostu synnyttää. Oli nii iso tuki ja apu viimeksi. Katsotaan mitä sitten keksitään... jos sen aika joskus tulee.

Tänne on tullu kauheesti uusia, tervetuloa kaikille ja toivottavasti tärppää nopeasti :)

Kaneli, mä oon kans miettiny tota että mihin ihmeeseen esikoisen saa synnytyksen ajaksi. Mikään seurakunnan tai minkään muunkaan kautta tuleva hoitaja tuskin suostuu tuleman keskellä yötä lyhyellä varoitusajalla mutta ei kyllä ole ketään joka voisi tulla. Olen jo alkanut asennoitumaan siihen että sitten joskus kun pääsee synnytykseen asti niin mies ja esikoinen käy viemässä mut synnärille ja lähtee takaisin kotiin.

Meillä äitee on ottanu jo viikon vapaata lasketun ajan tienoille :D
Molemmat isovanhemmat asuu siis 200km pääs.

Mä luvin tuolta sossun sivuilta, että sen hoitajan saa myös kertaluontosesti esim jos lähtee synnyttää. Eli luulis sitten olevan käytössä pienellä varotusajallakin.

Se olis kyllä vaikee, jos yöllä synnytys alkais niin sitten olisi aika varmasti pakko mennä yksin synnärille taksilla :oops: haluan todellakin miehen mukaan, ja mies itsekkin haluaisi olla paikalla. Olishan se tosi tärkeää että mies pääsis mukaan. Toivottavasti (jos nyt ylipäätään koskaan raskaudun) synnyttys alkais aamulla/päivällä/illalla niin todennäköisesti sais jonkun tutun esikoista hoitamaan. Jännä miettiä tälläisiä asioita, kun eihän sitä tiedä raskaudunko :grin

Mä en viitsi edes spekuloida moisia lastenhoitojuttuja itteni enkä toisten puolesta kun en sitä toista lasta odota enkä tiedä tulenko koskaan semmoista saamaankaan.

Takaisin