Toinen haaveissa <3

Avvi juuri tuon takia pelkään (meillä jo nyt tuo älä-vaihe ja ikää pian 7kk :D ) että tällä tulee ihan kauhia uhma niin en senkää takia halua toista :D mutta jotenki uskon että menee se vuosi ennenku seuraava saa alkunsa nii kuitenki tulee ikäeroa kunnolla.

Ja vimma meillä tosiaan ihan kauhia vauva-aika enkä oo nauttinu ku myt vasta muutaman kuukauden tästä äitiydestä kunnolla nii haluan kaiken kakkan pois alta jolloin saan nauttia elämästä :) tokihan tulee uudet haasteet mutta vauvat vaan ei oo mun juttu. Oon aina tienny sen ja mitää ei muuttanu tämä oma lapsi.
 
Ovista oottelen viimeistään viikonloppuna tulevaksi. Tänään ollut huono olo ja päätä särkenyt ihan yllättäen.. O-testinkin tein mutta vielä on haalea toinen viiva.
 
Nonii, nyt on miehelle viesti laitettu ja hän on testin ostanu. Illalla testaan. Nyt alkaa pidätys :D
 
Niemja: jokaisessa ikäkaudessa omat haasteensa mutta meille toinen sai luvan tulla vasta kun eka sai rauhassa elää vauva ja taaperoajan. Nyt on tunne että ekasta olisi enemmän apua kuin harmia vauvan kanssa. Elämä on joo helpompaa siitä vinkkelistä että lapsi ei ole enää ihan avuton mutta toisaalta tahtokausi on myös rasittavaa :angry9

Ovis tekee tuloaan. Limat runsaat, mutta ei vielä tikussa näy.

Neita kp 15 yk 5
 
Neita niin on, kaikki tekeeki omat valintansa. :) toiset haluaa pienellä erolla ja toiset isolla.

Mites joko wildside on testannu?
 
Pientä ikäeroa mekin toivottiin ja senkin takia tuulimunaraskaus tuntui liian hyvältä ollakseen totta :sad001 Ikäeroa olisi siinä tapauksessa tullut 1v6kk, mikä nyt ajateltuna tuntuu ihan kamalalta! Nyt kun tärppiä odotellessa ikäeroksi on tulossa vähintäänkin sellainen 2v4kk niin on paljon levollisempi olo tulevaisuutta ajatellessa :) Poika osaa jo vaikka mitä vaikka toki onkin totta että uhmaa meille vasta odotellaan :eek:
 
Ja tohon ikäero keskusteluun me ois haluttu ikäeroksi joku 1,5 v mutta ei ole kuulunut yrittyksestä huolimatta mutta ehkä hyvä niin :D jos ois heti tärpänny nii se syntys nyt nii en tiijjä miten pärjäisin pojan ja vauvvan kanssa :D poika on sen verran Viikari ja yö unet on vaan haave!
 
Mutta oishan sitä sopeutunut<3 kova toisen vauvvan kaipuu on :( ja olisi kiva ollut että lapsista on enemmän kaveria toisilleen isona mitä pienempi ikä ero on mutta eiköhän reilu 2 vuottakin ole ihan hyvä :D
 
Musta tuntuu, että paras ikäero ois 2-3 vuotta. Tästä eteenpäin osuu siis tuohon väliin. En vaan osais kuvitella, että pärjäisin vauvan ja tämän hetkisen 1 1/2 -vuotiaan kanssa. Tuntuu että esikoinen tarvii vielä niin paljon apua kaikessa, että ois turhan haastavaa pyörittää vauva-arkea siinä kyljessä :D kyllä mä oon miettiny, että miten sitä oikein kahden kanssa pärjää.. eka oli helppo, kun ei tarvinnu muuhun keskittyä, ja sai aina levätä, kun vauva lepäs. Nyt siinä vieressä pyöriskin taapero :o kai sitä sopeutuu...? :D
 
Mä kanssa toivon semmosta 2-3 vuoden ikäeroa. Ei mua kauhistuta yhtään että miten taaperon ja vauvan kanssa elämä sujuis. Asioilla on tapana järjestyä. Siitä kyllä pointsit pojalle että se on aina nukkunu yöt hyvin.
 
Ikäerosta vielä että sitä minäkin kauhulla mietin kun jää pois se ainut oma hetki päivässä, siis lapsen päiväuniaika :nailbiting: Olen niin vakaasti pyhittänyt sen ajan itselleni, katselen tabletilta sarjoja tai hengailen muuten vaan. Mitäs sitten kun on kaksi lasta jotka ei varmasti hyvällä tahdollakaan nuku yhtä aikaa :p Illat menee kuitenkin niin väsyneissä merkeissä ettei sitä enää voi omaksi ajaksi sanoa.. Kaikkeen tosiaan sopeutuu, toivottavasti :wink

Niin eikai se Wildside pimitä meiltä ilouutisia :joyful:
 
Heippa naiset. En kerenny eilen ilmottelemaan kun tuo pikku kupliainen piti kiireisenä :D Tein testin juu ja negaa se näytti. Kävi myös niin klassisesti, että kun tein testin niin tänä aamuna ne menkat sitten alko. :D Kyllä se toi raskaustestin tekeminen aina säikäyttää menkat paikalle jos ne on myöhässä. Eli kierto oli nyt 35 päivää.
Ei harmita ku en odottanukkaa tärppäävän tästä kierrosta ku tosiaan koski tuonne vasemmalle puolelle mistä en ovuloi.
Jos tähän kiertoon ottais käyttöön ovistestit sitten. On mulla toi sylkitesti, mut piru ku en muista aamulla aamusylestä sitä tehhä vaan aina kerkeen syyä ja sit vasta muistan koko testin. :D
 
Pahoittelut wildside, mutta onneks ne menkat sitte edes alkoi :D mulla oli muuten kans 35pv eka kunnon kierto! Joten eikö plussata molemmat nyt tulevasta kierrosta ;)

Meillä tuosta nukkumisesta ku esikoinen ei nuku muutenkaa päikkäriä ku sen alle tunnin nii mua ei haittaa vaikka siinä vauvaa hoitais samalla. Ja mä ajattelin pitää esikoisen hoidos osa-aikasena vaikka kotona vauvan kans olisinki, se on sen verta sosiaalinen tapaus nyt jo että uskon että se viihtyy hoidos hyvin ja haluaaki sinne. Koska nytki jo on aiva onnes jos mennään kotoa pois ja näkee muita vauvoja :D mä en koe sitä raskaana (ainakaa vielä :'D ) vaikka siis heti nyt se toinen tulis ja olis taapero ja vauva. Siks mulla on kantoliinat :D
 
Tää ikäero juttu on kyllä niin perhekohtainen, toisille sopii pieni ikäero ja toisille ei. Sekin vaikuttaa aina että millainen esikoinen on, meillä on tosi vilkas, kekseliäs, utelias ja liiankin omatoiminen poika ja yöt on ollu huonoja 2 v asti, siis niin että yöherätyksiä oli keskiverrosti 15-20 ja silti ollaan toista haluttu, järjellä jos aattelee niin ihan hyvä ehkä kun ei oo tärpänny, mutta silti kohta 2 vuotta yritystä alkaa olla tuskaa ja pettymyksiä tulee kuukausi toisen perään, tosin nyt on jo aika turta, hetkellisiä romahduksia lukuunottamatta. Mutta kyllä kaikesta selviää :happy: Me siis ois haluttu n 2 vuoden ikäero, mutta taitaa tulla aika paljon isompi, kun poika on kohta jo 2,5v eikä oo vauva saanut vielä alkuaan edes :grin
 
Täytyy munkin tähän ikäero keskusteluun osallistua. :) odottelen täällä että pääsen tuon lääkärin vastaanotolle.kääk...
Mutta mun poika siis kesällä jo kuus. Sillon kun se oli alle kaksi niin en ois missään nimessä halunnut toista pientä ja nyt tuntuu että kohta ikä ero on jo tosi iso :/ noh.. elämä on ja kaikkea ei voi itse päättää. Kuhan nyt edes saataaisiin pysyvän sorttinen tulokas. Täälläkin poika niin kovasti toivoo sisarusta.. no. Mä palailen kun kuulen mitä lääkäri tuumaa...
 
Täältä taustalta huutelen tuohon ikäeroasiaan liittyen.. Meillä 3 v., kohta 2 v. ja 5 kk. Melko usein nukkuvat päiväunet yhtäaikaa, siis lähes päivittäin. Vauva tietysti nukkuu ne kolmekin päikkärit vielä, mutta yleensä se tunti tai puolitoista on sitä omaa aikaa päivisin. Ei se niin kamalaa ole, jos unet meneekin ristiin, nuo isommat leikkii keskenäänkin jo että kyllä silloinkin saa omia hommia tehtyä. Tämä on niin perhekohtaista, jotkut kaipaa sitä omaa aikaa enemmän kuin toiset. Illalla kun nukahtavat, niin silloinkin vähintään se pari tuntia jää itselle ja miehelle ennen nukkumaan menoa. Itselle riittää tuo. Ne on niin äkkiä isoja, eikä sillä lailla kiinni enää meissä vanhemmissa.
 
Takaisin
Top