*The Maaliskuu*

Hehe, tuli mieleen mammasmurffin puheet niistä harhoista jossain päin näitä keskusteluja :D sä oot kitty kuvitellut näkeväsi kukkia ja mä säikähdin tänään auton varjoa xD sitähän se on! Pakko mainita muuten että sain vihdoin ikkunat pestyä :)

Kävin vielä näin iltasella vikoissa bänditreeneissä. Seuraavana niissä kuvioissa on keikka 16.4., vähän tiukille menee tässä aikataulut... Nyt on kieltämättä aika huono olo, oksettaa ja ylävatsa kramppaa. Joko ois synnärireissu tiedossa? ;)

Tsemppiä kovasti viimemetreille kaikki masukkaat!! :joyful:

Vaikka luulin (ja toivoin) että kuolema koittaa synnärillä, niin nyt alkaa sentään jo vähän olo helpottaa. Antibioottikuuri loppui eilen, pärjään yhdellä Panadolilla päivässä noin niin kun kipujen puolesta, ja kolme kertaa on käyty ulkoilee vauvojen kanssa. Ihanaa ollu saada raitista ilmaa, pitäs vaan malttaa pitää lenkit lyhyinä kun alkaa haava kipuilla kilometrin jälkeen. On vaan niin ihanaa käydä leikkipuistossa ja nähdä kun esikoinen pelaa jalkapalloa miehen kanssa ja nauttii ulkoleikeistä! :grin

Imetys ei suju ihan niin kuin olin toivonut - Taku ei meinaa saada otetta, vetää maitoa henkeen ja puklailee, Tiku ei syö kuin hetken ennen kuin lopettaa. Molemmat syö pullosta kyllä lisämaitoa, niin että painot nousee hyvin... Saa silti nähdä tuleeko imetyksestä mitään näitten kanssa. Tällä hetkellä vähän huolestuttaa.

Miehellä alkaa loppua kärsivällisyys kun olen jo jalkeilla kaikki päivät ja puuhailen mitä voin, mutta en kuitenkaan pysty tekemään kaikkea, nostelemaan painavia juttuja jne. Ja kun se on kireenä ja tiuskii, hormooniherkkänä otan kaiken itseeni ja itkeskekelen ja tuntuu että tekisi mieli vain kävellä ovesta ulos ja jättää kaikki. Kun en kerran osaa enkä kelpaa ja teen kaiken väärin. Hyviäkin päiviä on, mutta melkein joka päivä tulee näitä kun ollaan ihan väsyneitä molemmat ja esikoisella riittää virtaa mikä pitäisi jaksaa ohjata johonkin, muuten toinen turhautuu heti ja alkaa kiukutella.

Huhhuh. Yritetään aina välillä vitsailla ja muistuttaa toisiamme että huumorilla tää pitää ottaa... ja vähän pussaillakin että ei ihan unohtus että ollaan muutakin kun kaks lastenhoitajaa. Ei oo silti liian helppoa. Oliko se Nane kun sai 4. vauvan nyt ja sanoi että on rankkaa? Joo, en voi käsittää miten selviää näljästä kun kolmekin pitää ihan turnauskestävyyden äärirajoilla, ja mies sentään on kotona apuna 3kk!!

Saatiin ristiäiset sentään varattua jo, pidetään ne 11.4. läheisessä seurakuntasalissa. Osa kummeista puuttuu vielä, nimet on onneksi valittu jo. -Ei kuitenkaan tule ristimänimiä näistä Tikusta ja Takusta. :wink

Mammasmurffi, toivottavasti imetys lähtis sujumaan piakkoin. Pullorumba ei ole mukavaa varsinkaan jos niitä on kahden edestä :depressed: Tsemppiä :Heartred

Ja kyllä täälläkin ukko vähän tärinöissään kun en ole vielä synnyttänyt (tänään 40+0). Pitäis vissiin vaan istua ja odottaa ajan kuluvan. Hyväähän mies tarkottaa mutta kun ei sais edes pyykkejä nostella koneeseen/rumpuun tai laittaa vuokaa uuniin... :stop

Onneks aurinko paistaa, eilenkin mittari näytti varjossa 10 astetta:smiley-bounce012

Oikein hyvää Saint Patrick's day'ta kaikille! Tänään virheetä päälle! :grin

Tsemppiä ja jaksuja arkeen mammasmurffi:hello2

näin viime yönä unta että saatiin nyytti syliin, se oli jotenki teleportatoitu ulos tai jtn, koska en ainakaan muistanut synnyttäneeni:laughing002 nukuin muutenki suorastaan ihan järkyttävän hyvin viime yönä, nyt on levännyt olo:smiley-bounce012

Mammasmurffi, teillä on kyllä raskas arki kun kaksosia täytyy hoitaa ja vielä esikoinen pyörii jaloissa. Toivottavasti paranet hyvin sektiosta ja muutenkin elämä alkaa helpottamaan.

Mä näin unta, että sain kolmoset :grin Menin synnyttämään ja iso poika tuli ulos (meille on tulossa tyttö). Kaikki oli jo lähdössä, kun hihkasin sille vikalle kätilölle, että hei täällä on vielä yksi.vauva. Se oli ihan ihmeissään, että ei voi olla. Sanoin, että katso vaikka mahaa ja siellä näkyi selkeästi kun vauva pungersi jalkaa vatsanahkaa vasten. Ei muuta kuin uudestaan synnyttämään ja synnytin vielä 2 pientä tyttöä :laughing001 Mitäköhän tämäkin uni tarkoittaa :grin

Voi mammasmurffi,toivottavasti nyt imetys alkais sujumaan ja arki olo muutenkin.
Mieki nukuin tosi hyvin viime yön,yhden kerran heräsin kovempaa supistuksee ja kävin wc:ssä.Sen jälkee simahin sen siliän tien.
Tänään ohjelmistoon oon suunnitellu auton imuroinnin ja mahdollisesti pesun.Pihahommat saavat odottaa loppujen lumien sulamista,kyl siel on eilen pensaat saanu kyytiä ym et kelpaa jättää loput hommat myöhemmälle :grin

Mammasmurffille kovasti tsemppiä! Tärkeää on muistaa myös väsyneenä ja kärttyisenä (jolloin se muistaminen on hankalinta...), että kaiken perusta on se parisuhde ja ne kaksi aikuista :Heartred

Multa mies tilasi synnytyksen huomisillaksi, kuulemma se sopisi parhaiten aikatauluihin :p

Tänään olen jo istuttanut parit uudet kukkaset ruukkuihin ja vaihtanut multia, nyt laitan viimeisiä valokuvia kansioon...nuo noin 100 kpl kun saan laitettua, on niitä yhteensä sitten kansioitettu 2 000 kpl, ihan hullu määrä! Koirien kanssa toki kohta myös lenkille, on ihanaa kun voi päiväsaikaan käydä auringonpaisteessa köpöttelemässä.

Mä jaksoin kans tänään käydä kävellen kaupassa, tunnin rauhallinen lenkki tuli, jee! :) Paljon parempi olo siis kuin eilen. Toi ilma on vaan niin ihana <3 (paitsi se katupöly)

Katupölyä on joo ihan poskettoman paljon! Oon huomannu, että kun käy keskipäivällä ulkoilemassa niin pölyn määrä on liikenteen vähyydestä johtuen vähän pienempää. Iltaisin ja iltapäivällä vaan yltyy. Tosi tyhmää.

Sympatiani Mammasmurffille :Heartred mulla on pojat(2&3veet) vain perjantaisin koko päivän yksin, se menee kuitenkin vallan hyvin kun ne jo viihdyttää toisiaan hienosti ja leikkii keskenään, pukeekin ja vessailee itse pikku avustuksella...muina päivinä ovat tarhassa. Sitten perjantaisin olen sopinut että eläkeläinen äitini tai äippälomalainen siskoni tulee viihdyttämään meitä ellei muita vieraita tule. Tuntuu arki helpommalta kun on aikuis-seuraa.

Meillon toistaiseksi ollut ihanan rauhaisa typykkä: nukkunut öisin 1-3 syötöllä n.klo:23:00-07:00 eli hyvältä vaikuttaa. Tosin vielä ei voi juhlia kun toinen 6pvää vanha :grin yleensä 2vkon iästä vasta alkaa masukivut ym jutut tuleen esiin kunnolla..mut nyt nautitaan tästä sulavuudesta! Selkeästi tällä kuitenkin jo ns.rytmi kun tajuaa että yöllä nukutaan pidempään ja ollaan höntyilemättä, sanoisin että oppinut jo mahassa meidän perheen aikataulut.

Maito maistuu ja kakka lentää, tänään neuvolassa selviää tarkemmin onko paino lähtenyt kasvuun.

Kävinpä äsken cittarin mammuttimarkkinoilla (mummojen joukossa klo 8:00), ostin sieltä Liberon vaippoja. Ihan hyvässä tarjouksessa, 2 pakettia 18 €. Yleensä en välttämättä jaksa jokaisen 0,2 € säästötarjouksen perässä juosta, mutta toi oli jo ihan hyvä tarjous ja kun noita vaippojahan sitten tulee kulumaan...

Näin muutoin alkaisin olemaan jo tosi valmiina sinne synnärille noin henkisesti. Miehellä on sunnuntaina syntymäpäivät ja ollaan tästä vitsailtu jo pitkän aikaa, että saadaanko samat synttärit... :) L.a. on siis viikon päästä. Olen kovasti yrittänyt olla stressailematta nyt (onnistuu vaihtelevalla menestyksellä), joskin kuulemma eilen olin kiukkuinen kuin ampiainen.

Oon itse veikkaillut, että sunnuntaina lähdetään kyllä sairaalaan, kun saa kaikki kakkukahvittelut ja muut jutut ohi :grin Jää nähtäväksi. Tänään alkoi taas supistelut, kun koirien kanssa kävelyllä olin. Vatsa kiristeli ja kipuili, helpotti, kiristeli ja kipuili...en ole jaksanut edes kellottaa noita, kun tuntuu että heti jos alan kellottamaan niin kaikki loppuu kuin seinään.

Tänään käytiin vauvan kanssa ekaa kertaa ulkoilemassa. Nyt on tuhisijalla ikää 1 viikko. Ihana autingonpaiste ja kiva oli päästä ulos. Olenvtosin esikoisen kanssa käynyt kauppareissuilla, mutta ei siinä auringosta ehtinyt nauttimaan.

Ti kävi neukkutäti punnitsemassa vauvan ja painoa oli tullu 3 päivässä 70g. 20g/päivä on kuulemma toivottu lukema.

Vaippoja saa vaihtaa jo monta päivässä ja eilen oli eka kylpyiltakin.

Tsemppiä loppukiriin vielä odotteleville!

Mua vähän hirvittää liikkua tuolla ihmisten ilmoilla näin viimeisillään :D lauantaina la ja musta tuntuu että synnytys alkaa varmasti jos ja kun lähden johonki kauemmaksi. Tänään kävin kirppiksellä ja selvisin :P onko muilla samaa?

Tavallaan, me on tehty se linjaus että nyt en minä lähde kovin pitkälle ja aina on neuvolakortti mukana. Viime sunnuntaina vielä käytiin mökillä 100 km päässä, kaksistaan kun oltiin (lähtö tapahtuu tarvittaessa silloin nopeasti), mutta nyt mies menee lapsiensa kanssa sinne ilman mua lauantaina. Oon kyllä miettiny, että kuinkahan paljon naurattaa jos vedet menee koirien kanssa lenkitellessä jossain metsäpolulla... :)

Mä uskallan vielä liikkua hyvin yksin. Tosin kyllähän sitä välillä tulee mieleen, että synnytys voi käynnistyä milloin vain. Mutta niin paljon on puhuttu siitä, että ensisynnyttäjällä yleensä synnytys alkaa hitaasti ja menee yliajalle niin tähän olen vähän niin kuin luottanut. Ensi viikosta lähtien, silloin rv39, ajattelin ottaa rauhallisemmin ja yrittää pysyä kodin lähettyvillä. Eli jos tällä viikolla hoitaisi kaikki tarvittavat asiat kuntoon ilman synnytystä niin hyvä :grin

Juu samaa jännäillään. Oon välil laittanu yösiteen housuihin jos tuleekin vedet kaupassa tai muualla. Niin ja tietty pyyhe on aina autossa mun alla. Huomen viel yhen ajomatkan keskustaan asioille meinasin yksin tehä (15km). Mut nyt viikonloppuna varmaan oleilen vaan kotona. Ja mies kuskiksi jos haluu lähtee jonnekin.

Mä kävin kaupassa tänään kävellen ja mietin että mitäs jos nyt vedet lorahtaa :D Tässä ihan paikkakunnalla olen, en meinaa enää lähtee mihkään pitemmälle.

Takaisin