*The Maaliskuu*

Me testattiin tota Tallinnan laivan perhehyttiä viime kesänä ja se oli tosi hyvin toimiva. Siinä kun oli se väliovi, niin aikuiset sai sen laitettua sitten kiinni lasten nukahdettua ja pystyi vähän juttelemaan ja katselemaan telkkaria ilman häiriöitä. Siksi mua siis vähän kauhistuttaa toi ajatus 14 m2 yhtenäisestä hytistä, jossa kaikkien pitäisi pystyä nukkumaan... Tuonne meinattiin myös matkarattaat viimeistään ostaa ja lisäksi ottaa kantoreppu mukaan. Ei meinaan meidän Emmaljungilla ole asiaa noille kapeille laivan käytäville tai sinne hyttiinkään, eihän sinne muuta sitten mahtuiskaan :)

Tallinnan laivalla oli kuitenkin se huono puoli (meidän mielestä), että siellä oli sunnuntailähdölläkin niitä känniääliöitä ja hyvin paljon myös sitten Viroon matkustavia ei-suomalaisia. Sen takia houkuttaisi tuo Tukholma, koska siellä yleisesti ottaen on aika siistiä jengiä.
 
Mä en oo saanu uteluita vai oonko sitten niin auliisti itse kertonut oloista ettei ihmiset ehdi tiedusteleen :) Ja olot siis edelleenkin niin ettei mitään oloja! Eilen oli la. Liikkuminen ja kumartelu vaan hankaloituu koko ajan ja jännitän tietenkin sitä että kuinka isoks vauva ehtii kasvaan kun tuolla masussa vaan köllöttelee...
 
Mä olen saanut aika maltillisesti noita tiedusteluja, lähinnä oma äitini kyselee päivittäin oloja ja kummitätini on toinen. Mutta jos ja kun tää menee yli lasketun (joka on huomenna) niin luulen, että tiedustelujakin tulee lisää.
 
Ai niin ja piti tohon Sanojan risteily-suunnitelmaan kommentoida, että jos ei ole välttämätöntä päästä laivasta käymään Tukholmassa ja on valmis lähtemään Turusta reissuun niin Viking Grace-laivassa on ainakin semmoisia väliovellisia perhehyttejä. En oo itse käynyt kyseisellä laivalla mutta tiedän perheitä ja pariskuntia, jotka on käyneet ja tykänneet kovasti. Ja kaipa Viking linelta voi ostaa matkan myös ns. reittimatkana jos haluaa sisällyttää sen Tukholmassa käynninkin reissuun, sitten pitää vaan itse junailla aikataulut yms. muut kuviot kuntoon.
 
Muokattu viimeksi:
Mua henk koht kiinnostaisi toi Viking Grace kyllä, mutta suunnitelmissa oli tosiaan olla päivä siellä Tukholmassa ja pari yötä siis laivalla, joten ehkä tuota voi säästellä aikuisten reissuun (milloinkahan edes oikeasti kuvittelen sellaisen tapahtuvan?).
 
Mulla ollu kohtutulehdusta 2 aiemman synnytyksen jälkeen ja oireina oli ainoastaan kivut ja kuume. Ei siis epämääräistä ja hajuista vuotoa. Tämän takia pöljä terveyskeskus lääkäri ei antanu edes lähetettä aluks kun kerroin oireista ja teki sisätutkimuksensa. Jouduin erikseen hakeutumaan päivystyksen kautta sairaalaan.
Tässä kolmannessa synnytyksessä istukka irtosi helpommin mutta toki itseäkin taas jännittää että mitä jos jotain TAAS tuleekin...maha kipuilee päivittäin ja synnytyksestä 10pvää, jälkisupistukset ym vielä siis varmaankin nuo aiheuttaa mutta kyllä sitä on varpaillaan. Olen kuitenkin menossa kunnon jälkitarkastuksiin yksityiselle joten se rauhoittaa mieltä
 
Me käydään monta kertaa vuodessa Siljalla Tukholmassa, kun se on niin kiva kaupunki ja laivalla on muumitkin, joka on 'se juttu' tarhaikäiselle. Ja porukkakin on tosiaan päiväsaikaan Siljan Tukholmanlaivoilla varsin inhimillistä (kun vertaa Vikingiin, jolla erehdyin kerran käymään vuosia sitten: ennen lasta onneksi). Lisäksi risteilylle lähteminen on kivasti niin superhelppoa lapsenkin kanssa rattaineen päivineen tästä lähistöltä, ja saa siinä pienehkön lomafiiliksen kuitenkin, vaikkei kauas lähdekään. Commodore-hytissä on väliverho, josta saa vähän eristystä...ei tietekään sama asia kun ovi. Itsellä ei ole tullut montaa kertaa Tallinnassa käytyä, eikä myöskään ovellista hyttiä kokeiltua. Isommille lapsillehan voisi tietenkin ottaa viereen erillisen hytin, mutta ei kyllä tarhaikäisille...


Noista vointien kyselyistä... Hyväähän ihmiset tarkoittavat, mutta mulla menee kyllä jo (sisäisesti) ihan nuppi sekaisin raivosta kun joku kysäisee että 'onko ollu jotain merkkejä' tai 'kuinka oot voinu'(silleen merkitsevästi, eli tarkoittaa samaa kuin edellinen, suorempi versio kysymyksestä). Vihoviimeisiä on lähisukulaiset, jotka kyllä tietää että soittaisin heti kun alkaa tapahtua, etenkin niille jotka päivystää lapsenvahdiksi tuloa. Tekis mieli vastata että 'johan se syntyi tossa viikko sitten, taisin unohtaa kertoa sulle'! Ihan kun isovanhemmat ym ei nyt sais ensi tilassa tietoa jos lähden synnärille. Haloo. Ärsytys johtuu lähinnä unen puutteesta(kiitos, hormonit) ja siitä, että olis itsekin jo AIKA v...n valmis siirtymään niihin hommiin eikä vaan odotella valmiudessa vielä sitä mahdollista vajaata kahta viikkoa.
 
Mulla ei oo ollu jälkitulehdusta koskaan mut tää häpyluu on helkutin kipee vieläkin 3viikkoo synnytyksestä. Välillä kyl ottaa päähän kun ei voi nostaa jalkoja et pitää ns mummo tyylillä mennä. En tiiä sit. Mikä on mut ehkä lääkäri isaa sit vastata tohon kun jälkitarkastuksee pääsee. Oli joo ylläri kun ei oo tota jälkivuotoo nyt näkynyt ni yks yö kävin vessassa ja menin sit takas sänkyyn. Sit plumpsasti jotai pikkareihin. Iha hirveen kokoinen verihyytymä. Mut se on normaalii et niitä tulee vielä.

Mäkin uneksin et pääsis perheen kanssa reissuun. Ehkä kesällä tai sit jo nyt keväällä. Ruotsiin mekin haluttais mut viro on kans kiva. Tosin ollaa puhuttu jos rahaa jäis vähä enemmän käteen nii pojat haluis legolandiaan. Et saa nähä miten käy.
 
Ainii mä olin lapsien kanssa serkun tytön synttäreillä. Ni ne ei ees tienny et oon odottanu vauvvaa. Et hyvin tieto levinny joo. Kun tuntu et nyt oma äitini levittää tietoo kaikille..
Mut kiva saada onnitteluja ihan vierailtakin esim kaupoissa .
 
Babyblues, joo sitä erillistä hyttiä pitää oottaa vielä tovi :). Tai sit ottaa "lapsenvahti" mukaan...silleen on ens talveksi suunniteltu Lapin reissua, että mun isä vaimonsa kanssa lähtee mukaan. Niin ehkä sit meillekin jää kahestaan joku sauma tehä jotain vähän aikaa.

Mun äiti laittaa joka päivä viestiä "miten menee". Oon jo aatellu, että sittenkun vihdoin sinne synnärille päästään, niin en kyllä tasan ilmoita kellekään. Laittaa sit viestiä perästä, kun hommat on saatu hoidettua :) tai voi olla et tänne foorumille kirjotan :D
 
Viking Grace oli kyllä tosi hieno laiva, kun toissa syksynä sillä päiväseltään menin Ahvenanmaalta Turkuun. Hyttejä en päässyt näkemään, mutta muuten kyllä. :)

Mullekin äiti soitti tänään. Osasi sitten pelotella lapsen liikkumattomuudella: kuulemman jonku tutun muksu oli melkein kuollut kohtuun mutta nipin napin pelastunut, kun olivat tajunneet lähteä päivystykseen yhden päivän heikkojen liikkumisten jälkeen. Määhän sitten oon täällä kotona kökkiny ja hermoillu. Onneksi vauvvaotus on vilkasta sorttia, alkaa heti rummuttaa kun pistän makuulle ja saan itteni rentoutettua. Päivällä se on yleensä hiljaisempi, mutta antoi vastapotkuja kun kutittelin jalkapohjaa :Heartred

Ootteko kuinka paljon liikuskelleet vielä ulkosalla/ihmisten ilmoilla? Musta tuntuu että kohta päässä alkaa napsumaan, mutta toisaalta jänskättää lähteä mihinkään. Tietty sekin vaikuttaa että mies on päivisin meijän autolla liikenteessä ja mulla on lähinnä pyörä ja omat jalat kulkupelinä.
 
Mä olen sitkeästi käynyt koirien kanssa päivittäin lenkillä, lenkki kestää yleensä noin tunnin. Sit välillä, kuten tänään kun tuskastuin tylsyyteen jo herätessäni, vien miehen töihin et saan auton ittelleni.
 
Huomenta! Mulla on auto käytössä mutta jotenki nyt hirvittää lähteä ajelemaan tuonne näin la ylittäneenä.. Ja sitten ku ei meinaa mikään mahtua päällekään, niin ei oikein huvita. Koirien kanssa oon käynyt lenkillä mutta eilen pisti mahaan ihan hirveesti kun käytiin kävelyllä...ei taida oikein pystyä siihenkään enää :sad001

Tässäpä taas yksi aamu, eikä mitään ole tapahtunut :'( yöllä oli menkkamaista kipua ja illalla supisteli kivuttomasti paljon mutta thats it. Illalla voin taas vetää itkut miehelle tästä kaiken turhuudesta ;D
 
Mä en mielelläni käytä autoo ihan vaan sen takia että ajoasennossa istuminen on aika ikävän tuntuista ja sinne autoon änkeeminen ja poistuleminen on aika tuskan takana. Lyhyitä matkoja oon siis mennyt mieluummin kävellen. Tänäänkin tuo keli näyttäis taas ihanan aurinkoiselle niin vois kohta lähtee ulkoileen :)

Eipä kuulu mitään oireita synnytykseen liittyen edelleenkään. Tänään 40+2.
 
Mulla jatkui yölläkin satunnaisesti noi kipeät supistelut ja kiristelyt ja edelleen jatkuu. Ei mitään säännöllistä. Oon tässä ajatellu, että jos jatkuu tällaisenaan huomiselle, niin ehkä soittelen huomenna sitten synnärille, että pitäiskö käydä näytillä vai mikä on.

Mä pääsen meidän autoon kohtuullisen hyvin, kun on korkea sitimaasturi, sellaiseen normaalin korkuiseen autoon ei olisi mitään jakoa hyppiä, ei sieltä pääsisi pois :).
 
Liikuttua tulee kyllä ihan kaupungissa, autolla enimmäkseen... toiseen autoon pääsee ihan hyvin. Hommattiin tossa hetki sitte audi a6 ja sinne en meinaa päästä ratin taakse:grin lenkkeilyt on kyllä jääny, enkä muutenkaa uskaltais metsään yksin lähteä, eihän mua osais kukaa ettiä jos apua tarttis:dead: olis ollu ihana päästä johonki vielä kunnolla shoppailemaan ja siis ihan sellaseen oikeaan vauva kauppaan:angelic: mutta eipä täällä sellasia ole lähimain... huomenna olis tarkotus lähtee vähä isompaan kaupunkiin (tunnin ajomatka) saa nähä onko tukala istua autossa tuo matka ja miten jaksaa sitte kaupoissa kiertää, veikkaan että pitää istua ainaki spice icessä ja ehkä arnoldsilla hetki:smiley-angelic006
voiku täälläki paistais aurinko! Lunta/räntää tupruttaa kolmatta päivää ja pakkastaki luvattu -10 yöksi:smiley-angry002
 
Moikka kaikille! Täällä on nyt reilun viikon verran eletty arkea uuden tulokkaan kanssa ja täytyy sanoa, että käsittämättömän hyvin on mennyt! Isoveljet ovat ottaneet uuden tulokkaan kerrassaan mainiosti vastaan, ja suurin harmistuksen aihe taisikin olla se, kun äiti joutui olemaan sairaalassa... :grin:Heartred

Pienin mies on oikein sympaattinen tapaus. Nukkuu ja syö hyvin. Perjantaina kävi terkka kotikäynnillä ja yllättyi melkoisesti, kun tyyppi oli jo ylittänyt syntymäpainonsa! :cool: Ens maanantaina on sitten taas neuvola. Onneks sitten pääsee jo vaunuilemaan sen verran, ettei tartte autolla lähteä. Oon pikkuhiljaa tulossa ihan mökkihöperöksi, kun ei pääse kauheasti ulkoilemaan...:rolleyes:

Koitan jossain vaiheessa ehtiä synnytyskertomusta raapustamaan, mutta nyt käy kutsu... :p
 
Täällä kans kauheena tullut lunta. Olin järkyttynyt kun katsoin aamulla pihalle. Melkein itku pääsi kun vauva ei synny ja lunta vaan tulee lisää :'( missä se saakelin kevät viipyy ja missä vauva viipyy..huoh.
 
Toi keli kyllä vaikuttaa hurjasti mielialaan. Täällä on tullut sellasia "hormoni-itkuja" tässä jo monena iltana ties mistä syystä... Jännitys lisääntyy koko ajan ja tietenkin huoli vauvan voinnista kasvaa, haluais niin jo nyytin kainaloon :Heartred
 
Ja musta oli niin ihanaa huomata lumisade, ankeat tyhjät koivutki näyttää ikkunasta kivemmilta kun on tommonen höttöpeite päällä. Tuli kans heti valosampaa ja jospa nyt hetken ajan Oulunki ilmanlaatu ois jotain muuta kuin huono tai välttävä. Kauhiaa räkimistä ja aivastelua koko ajan, mieskin yöllä kipitteli nasolinia suihkimaan kun ei muuten nukuttua saanut. :depressed:
 
Takaisin
Top