The Lokakuu

Argh!! Tuntuu et mä kohta yskin tän vauvan pihalle! Maha hiton kipeenä yskimisestä ja pissitkin meinaa siinä samalla tulla housuun. Nyt kyllä toivon ettei vielä syntyis ettei tarvis kipeenä synnyttää..
Alkaa vaan aina supistaa heti yskänpuuskan jälkeen :sad001
Ja tää nokka.. Se on niin tukossa ettei aukee millään ja huulet ihan kuivat. Nenän limakalvotkin niin kuivat että sattuu nenän kautta hengittäminen!
Kiitos ja anteeksi, pakko avautua kun niin ärsyttää!!
 
Ota nenään voitelevaa a-tippaa a-vita tais olla nimi. Se ei ilmeisesti kuulu niihin vältettäviin a-vitamiini lisiin kun mä sain sitä sairaalassa ollessani.
 
Mä en ole nukkunut koko yönä :sad001 Miehellä keuhkoputkentulehdus ja saikulla, nukkuu toisessa huoneessa univelkaa pois. Poika tuli mun viereen 12 aikaan yöllä ja sekin niin kipee että pyörii heräilee niiskuttaa ja yskii ihan koko ajan. Sille pakko saada huomenna siis tänään lääkäri. Itselläki kaiken lisäks kaihertaa nielua ja nenä ihan tukossa. Odottelen että kello lähestyisi kahdeksaa niin viittis nousta ylös. Kyllä on paska olo.
Eilis iltakaan ei mennyt ihan nappiin, jouduin käydä yksin lopettamassa äidin 15v kissan kun se meni niin huonoon kuntoon, siitäkin vielä paska oli ja varmaan silmät itkemisestä turvoksissa.
Voisko tapahtua jotain kivaa???
Viime päivät asia toisensa jälkeen ollut vaan kaikkea paskaa ja huolta :sad001
 
Täällä kans flunssan kourissa - rankkaa aatella että jos oisin töissä niin olisin just nyt saikulla ja voisin maata sängyssä toipumassa, mut nyt viimeisillään raskaana ja yhtä kipeää yksivuotiasta hoitaen ei MITÄÄN toivoa et ehtis levätä. :sad001

Tukivöistä: mä hankin viime synnytyksen jälkeen Carriwellin sellaisen tarranauhatukivyön, oisko ollu 39e. Vedetään vaan ympäri ja tarra kiinnitetään sopivan kireäksi, helpointa pukea selällään maaten. Aivan korvaamaton ekat 6 viikkoa! Mulla on pitkä selkä ja core-lihakset oli ihan hukassa tosi pitkään synnytyksen jälkeen, jos tukivyö ei ollut päällä niin jo 20min seisominen tai kävely sattui selkään tosi paljon kun tuli niin paha asentovirhe. Tukivyön avulla pystyin huolettomammin nostelemaan vauvaa, liikkumaan ja jopa kantamaan kauppakasseja. En ois pärjännyt ilman. Tällä kertaa kaivoin sen kaapista jo sairaalakassiin mukaan.
 
Mä oon jo siivonnu ja muut ässät aion tänään myös ottaa työn alle :wink Kylläkin ihan siitä syystä, etten oo varma käynnistetäänkö synnytys huomenna ja sitten ei ehkä hetkeen oo luvassa paljon ässäilyjä.
 
Nupulla ilmeisesti se tukivyö mitä olen katsellut. Pitänee ottaa mittanauha mukaan osastolle, että saa vyötärönsä mitattua ja pistää mies ostoksille. Niin saa vyön käyttöön mahdollisimman pian...
 
Paranemisia sairastuneille! Täälläkin alkavaa flunssaa ja justiinsa mietin kuinka helppoa olisi jos ei olisi mahaa ja yksivuotiasta siinä sivussa. Ajattelin ottaa päiväunia kun pienoinen nukkuu pihalla. Aika kylmäkin on niin piti miettiä lapsen pukeutuminen unille uudestaan. Voimia Minkille tuosta kissamurheesta, kamala juttu vaikkei ikioma ollutkaan.
 
Täällä aloitetaan flunssassa uusinta kierros näköjään kanssa. Johan sitä oltiin viikko ilman.

Eilen kasattiin pojulle uus kerrossänky ja eka yö meni ainakin vallan mainiosti!

Tänään käyty pojan ja anopin kanssa omenoista tekemässä tuoremehua ja sukuloimassa, ihan jees päivä. Nyt alko touhut väsyttää, ni onneks isäntä otti pojan pihalle ja mä pääsin koiruuden kanssa kisaamaan sohvan herruudesta:p
 
Onko muuten kukaan lukenut sitä Kuinka kasvattaa bébé -kirjaa? Olin kuullut siitä ja hain sen tänään kirjastosta. Luin sitä nyt sivulle 100 ja oon hurahtanut! Tietty kirjassa kaikki saadaan kuulostamaan tosi helpolta mutta tossa on ainakin mun mielestä hyviä pointteja. En sitten tie mitä todellisuus tulee olemaan, mutta ajattelin koittaa onko opeista mihinkään..
 
Oon lukenut ja tykkäsin kyllä. En vaan meinaa muistaa enää niitä "oppeja".
 
Itse sisäistin tuon Le pausen eli tarkkaillaan vauvaa mitä hän tarvitsee ja ei heti vastata jokaiseen ääneen ja kitinään. Näin on mahdollista (kuulemma) opettaa vauva nukkumaan yönsä alle neljän kk ikäisenä. Houkuttelevaa ainakin!

Vaikka toi ei toimis niin periaatteena se on kyllä hyvä. Eli tarkkaillaan sivusta mitä vauva kulloinkin haluaa ja opetellaan tarpeiden ilmaisut. Tai siis näin ummikolle kuulostaa ainakin järkevältä
 
Niin ja siihen koko yön nukkumiseen liittyi olennaisesti se, että vauva herää n. kahden tunnin välein kun unikierto vaihtuu. Vaikka siis olisi siinä kierron vaihdossa kitinää niin se ei välttämättä tarkoita että olisi nälkä. Jos aletaan heti ruokkia niin vauva herää kunnolla ja tottuu siihen ja sitten ei nukuta lainkaan öitä. Jos annetaan vähän kitistä niin vauva nukahtaa uuteen rytmiin itsekseen ja oppii yhdistämään unikierrot niin että ei heräile öisin. (Tietty jos vauva herää kokonaan ja ei rauhotu itsekseen muutamassa minuutissa niin sitten siihen tulee reagoida)

Näin ehkä hieman epäselvästi ilmaistuna :D Oon kyllä aika liekeissä tästä kirjasta
 
Ny alkaa jännää, tasan kaks viikkoa sektioon :eek: kaikki isoimmat hommattuna ja paikoillaan, parit pienemmät jutut tarvis vielä ettiä. Osaatteko suositella turvakaukaloon sitä pussia? Jotain kokemuksia? Mulla ei edes tullut mieleen että esim kiinnityksessä eroja, jotkut helpompi kiinnittää kun toiset..?

En muista missä ketjussa puhuttiin mahan naksumisesta mutta ihmettelin sitä kun ei esikoisellaan sellasta ollut niin vaikee kuvitella. Nyt kuitenkin eilisen ja tän päivän aikana mahasta on kuulunu jo monta naksahdusta, eikä kyllä voi erehtyä mistä ne tulee :D
 
Jaahas. Huomenta :D Tänä yönä typyn mielestä ei nukutakaan.. Masumylly pyöri johonkin yhteen saakka. Muutama tunti unta tässä välissä ja bling! Taas hereillä vessareissun jälkeen. Typy nukkuu, minä en. On tää kyllä.........
 
Plööh.. Koko yön valvonu ja miettiny mitä polilla tänään selviää.. Olis kiva saada se käynnistysaika mut entiedä.. Hooh odottavan aika on hiton pitkä :sad001
 
Takaisin
Top