The Lokakuu

Mä tein tänään miehelle testisoittoa...ja se oli unohtanut puhelimensa toimistoon. Kerroin että nyt olis aika alkaa pitään sitä puhelinta mukana...
 
Illalla myrsky vei sähköt joskus ennen seiskaa ja ne oli lopullisesti palautunu joskus kahen tienoilla. Oltiin siis asiaan varauduttu tälleen ku maalla asutaan ja se oli meille ok. Käytiin siis koko komppania jo ennen ysiä nukkumaan kun oikein muutakaan tekemistä ollu.

Noh. Tulipahan herättyä vessaan siinä kolmen tienoita ja vieläkin oon hereillä... tosin, sillon ku oon välillä meinannu nukahtaa, on esikoinen alkanu itkeä jotain suunnilleen samalla hetkellä! Onneks isäntä kävi siellä aluks muutoman kerran, että sain ees vähän torkuttua.. Hiukan hajottaa, ei tässä muuta.
 
Kertokaas nyt joku hyvä mutta halpa nettikauppa jossa myydään imetyspaitoja. Ei tää oikein kylässä toimi että nostaa paidanhelmaa. Mahamakkara kun näkyy vaikka peitolla yritän peittää. Miten te handlaatte maitovalumat? Siis ne kun imettäessä rinta valuu niin että ei vauvakaan ehdi kaikkea syödä. Yleensä mulla on harso kainalossa siltä varalta.
 
Mä tilasin itse Boobin nettisivuilta Ruotsista pari imetyspaitaa.. Ei nyt halpoja olleet, mutta alennuksessa olessaan huomattavasti halvempia kun suomessa :)
 
Lastenturvassa 2 mustaa lyhythihaista paitaa 29.90, minusta ei paha hinta... edit; lisäys vielä että tosi nopea toimitus, pari arkipvää... en ole vielä hakenut niitä, että laadusta vaikea sanoa...
 
Olen ostanut esim New Yorkerista hävyttömän halpoja toppeja (eurolla) joista voi vaan vetää rinnan esiin. Sit henkkamaukalta imetykseen sopivia paitoja, olematta kuitenkaan "oikeita" imetyspaitoja. Ne tuppaa maksamaan aika paljon.

Harsoa mäki oon pitänyt toisella rinnalla, mulla on myös sellanen maidonkerääjä, mut en oikein handlaa sen käyttöä.
 
Mulla ei ole ongelmaksi vielä koitunut se toinen rinta vaan se mistä vauva sillä hetkellä imee. :) valuu niin paljon ettei millään ehdi kaikkea imeä.
 
Esikoisella asetin aina harson siihen tissin alapuolelle ja taittelin paidasta riippuen myös osan paidan sisäpuolelle imemään ylimääräiset maidot ettei kokoajan paitaa tarvi olla vaihtamassa. Se riitti yleensä ihan hyvin mutta joskus tuntu että se vähän vaikeutti sitä imetystä kun piti asetella se harso ensin sinne tarkasti ennen kun päästiin itse asiaan, lapsi ehti välillä hermostua. :)
 
Ja maidonkerääjä aina pakollinen toiseen rintaan ! :D sieltä tuli ihan samaa vauhtia maitoo kun käytössä olevastakin :D
 
Harso myös toisella rinnalla. Imetän välillä sen valuvan rinnan heti perään, niin helpottaa. Taitaa kyllä olla jo pieniä maitotahroja lakanalla. Kosteussuojaa en ole viitsinyt ainakaan vielä laittaa, on sellainen tunne että se hiostaa.
 
Nyt on sit taas tehty astetta kultturellimpi lapsi kun kävin katsastamassa Antti Tuiskun keikan :grin Aikamoiset bassot heitti kyl välillä inhan tunteen päälle mut selvisin voittajana. Onko kukaan muu käynyt baarissa raskausaikana ja juonut alkotonta olutta? Itelle se tuntui kovin luontevalta mut moni "vanhempi täti" kattoi vähän kieroon..tiedä sitten johtuiko se niiden omasta humalatilasta vai siitä et luulivat mun ansaitsevan vuoden mutsi palkintoa siinä baaritiskillä :laughing001
Jos sitä sitten koittaisi saada unta kun korvissa humisee ja mahassa on käynnissä jatkobileet :meh:
 
Olen käynyt baarissa raskausaikana, vikan kerran nyt elokuun lopulla, sillon totesin, ettei vaan jaksa enää fyysisesti. Mulle ollut ihan ok luontevaa, kun olen tottunut olemaan selvin päin humalaisten keskellä ja en muutenkaan alkoholista välitä, niin normaaliin tapaan muutaman holittoman drinksun join ja vettä. Enkä huomannut että kukaan olisi varsinaisesti huomiota kiinnittänyt kun oli semmonen pubityyppisempi paikka, jossa sai istuskella.
Itseasiassa tuli sitä laivan yökerhossa piipahdettua ennen puolta yötä syyskuun alussa, mutta se ei iskeny sitten yhtään, joten hyttiydyin aika pian. :D
Tuntuu, että pahinta silmää on antaneet nuoret typykät. Vähän 'vanhemmat' naiset ja varmaan siis sellaiset joilla on itselläänkin lapsia ovat jopa tulleet jutulle, että voi vitsi kun jaksat täällä olla ja onko kaikki mennyt hyvin jne. Ja miehet (jotka raskauden on älynneet) on olleet huomaavaisia.
 
Baarissa en ole käynyt raskausaikana(en juurikaan baareissa käy muutenkaan) mutta olen jossain vaiheessa viimeistä raskauskolmannesta siemaillut alkoholitonta punaviiniä kotona. Maistuu muuten paremmalta kuin "normaali" viini ja minusta siin on just sopivasti sitä viinin makuakin.
 
Olen pari kertaa käynyt miehen kanssa baarissa ja juonut nimenomaan sitä alkoholitonta olutta. Siihen on ollut himo koko raskausajan, normaalisti en olutta juo IKINÄ. :) Ei ole kukaan tullut mitään sanomaan mutta tuntuu, että otsassa pitäisi lukea kissankokoisin kirjaimin: "se on alkoholitonta!". Kyllähän ihmiset tuijottaa ja tekee omia päätelmiään. Ei vaan pidä välittää. :)
 
Oon käynyt ihan normaalisti muiden mukana (eli aika paljon) mutta oon kyllä sit juonut vaan vettä. Ihan siksi kun yleensä juon sitä liian vähän niin baarissa muiden kiskoessa kaljaa kaksin käsin niin saan vesikiintiön kivasti täyteen :)
 
Olen käyny baareissa keikoilla ja nyt viimeinen oli sitten punk-ilta jossa jalat tuli niin kipeiksi että piti kotiutua jo yhden jälkeen yöllä. Tämän jälkeen ei enää ole tullu mentyä. Olen nautiskellu sitten alkoholittomia oluita ja siidereitä eikä kukaan mua kai ole tuijotellut. Sen verran täytyy tosin sanoa että kun olen kaupassa ollessa sitten ostanu isännän tupakoita ja saunaolusia niin jotenkin on hävettäny...
 
Jopas oli ilta eilen. Mentiin vähän ennen 8 illalla "päiväunille" kun koko päivä ollut väsynyt ja kova pääkipu. En sitten saanut kuitenkaan unta pääkivun vuoksi ja se vaan paheni. Mittailin verenpaineen joka oli sillon 155/105 (mulla norm. 120/75). Tän jälkeen vessaan mennessä ei pysyny jaloillaan enää eikä happikaan kulkenut. Mies sai soitella synnärille koska ite en pystyny puhumaan edes. Sieltä käskivät tulla näytille heti (epäiltiin siis pahaa raskausmyrkytystä). Täällä sitten kätilö otti pissa näytteet, verenpaineet ja vaavin sydänkäyrää ja verikokeet otettiin myös jonka jälkeen lääkäri ultras ja teki sisätutiimuksen (positiivisena se, että kipeet supistukset on vähä edistäny tilannetta alapäässä - se toki aina mukava kuulla). No eipä mitää raskausmyrkytykseen viittaavaa verikokeissa eikä myöskään keuhkoveritulppaa jota myös epäilivät (onneks!! :)). Yöks jäin tarkkailuun ja hyvin lähti onneks paineetkin laskemaan kun sai verenpainelääkkeet. Toivottavasti siis näittenkanssa tänään voi kotiutua. Kylläpä säikähti vaan eilen että mikähän tuli :)
 
Hyvä kun kävit Moomi90 tarkistuttaa tilanteen ja toivottavasti pääset tänään vielä kotiin ainakin hetkeksi:rolleyes:
 
Juu ja pahimmillaan ollaan yhtenä palana vielä viis viikkoo... huoh.
 
Takaisin
Top