The Lokakuu

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2015' aloitti Kia, 1 loka 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Kia Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Oottavan aika tosiaan. :hungover:
    Tää on kyllä kipiää hommaa. Kivut ja huono uni saa mielialankin tosi synkäksi. Siskot soittelevat tukipuheluja. Kun sanoin että mun kroppaa ei oo tehty raskauteen, nauravat että tuossa vaiheessa se tuntuu kaikista siltä.

Eilen huomasin että myös mies alkaa olla melko stressissä. Ja esikko kuunteli juttujamme ruokapöydässä ja vakuutti että vauva syntyy ensi maanantaina : "no tietenkin kun mää näin tähdenlennon ja ehin toivoa!" Olis toivonu että tänään.
    • Tykkää Tykkää x 10
  2. Ninni88 Peruskäyttäjä

Mä valvoin ja pyörin kans sängyssä koko yön..välillä särki nivusia, välillä potkittiin nii ettei keuhkoissa mahtunut happi kulkee, sit alkoi koira vinkuu paskhätää, ukko mörisi ku herätin sen ulos koiran kanssa, näin unta hirvikärpäsistä et koko sänky oli niitä täynnä... Huh huh. Olipa yö. Tänää tarvis men kyläilee 150km päähän appelaan.. Kattoo ny jaksaako sitä nostaa tän ruhonsa edes sängystä ylös :shifty:
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  3. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Oliko viime yönä täysikuu. Kun ois saanut nukkua en saanut unta. Mitenkäs tiedän alkoiko jälkivuoto uudestaan vai onko nää olevinaan kuukautiset, kipuja ei ole? Lisäksi mulla on suupieli halki. Jokin vitamiini Been puutos ilmeisesti. Hauskaa kun foolihapot slin loppuun alkuviikosta. Pitäisikö imettäessä myös vetää jotain muuta kuin Deetä, neuvolassa ei mitään puhuttu.
  4. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Mä söin esikoisesta ja aion nytki pari ekaa imetys kk:tta syödä mammavitskuja. Sitten luotan monipuoliseen ravitsemukseen ja muutamaan lisävitamiiniin.

En tiedä voiko oikein varmaksi tietää onko kuukautiset vai vaan loppu jälkivuodosta. Mulla tuli n viikko jälkivuodon loppumisesta niukat menkat. Tulin siihen tulokseen, että oli menkat, koska oli vuoto eri tyyppistä kuin jäkivuodon lopun ja kk:n päästä tuli seuraavat. Mutta kiertokin voi heitellä imetyksen aikaan, niin ei ole pätevä päättelykeino... Mulla muuten esikoisen jälkeen muuttui menkat kivuttomammaksi, mutta ovulaatio alkoi ilmoitella itsestään vähän turhankin kovasti.
  5. alysha Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Meillä oli puhetta valmennuksessa, että raskausajan vitamiinivalmistetta esim Mama olis hyvä käyttää myös imettäessä, koska maidosta lapsi ravinteensa saa. Tosin d-vitamiini on ainoa joka pitäisi antaa erikseen lapselle, koska sitä ei äidin maidon kautta saa. (Tuohon viimeisimpään edelleen odotan pätevää selitystä miksi se D on ainoa vitamiini, joka ei äidinmaitoon välity, kun eivät neuvolassa osanneet perustella.)
  6. Hepsuli Ihastunut foorumiin

No me sitä isoa äSsää harrastettiin kun sunnuntaina loppu jälkivuoto sitten seuraavana päivänä alkoi taas tulla verta mutta mun mielestä se oli kans enemmän sellaista kuukautisverta haisi erillaiselta.
  7. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Kia, repesin täysin tolle esikoisen kommentille:playful: lapset:Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Mä söin suunnilleen koko esikoisen imetys ajan nuita mamma vitamiineja, eli noin vuoden ikään asti? Välillä jos meinasin unohtaa ottaa niitä, ni alko just suupielet halkeilee.
    • Tykkää Tykkää x 1
  9. Zoe Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Mulla on kaikista aiemmista loppunu jälkivuoto jossain vaiheessa pariksi päiväksi ja alkanut sitten vielä joksikin aikaa uudelleen. Vasta joskus 6 viikon jälkeen on loppunut kokonaan. Ei kai sitä sillä hetkellä oo varmaksi tiennyt onko ne olleet menkat vai jälkivuotoa, mutta näin jälkikäteen tietää, kun menkat on alkaneet jokaisen kohdalla uudelleen vasta 6-10kk synnytyksestä.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  10. intsu Peruskäyttäjä Lokakuunmammat 2015

Joo en mäkään kyllä yhdestä vuodottomasta päivästä vielä päättelisi jälkivuodon loppuneen. Sama edellisellä kerralla kuin nytkin, eli toisinaan vuoto hiipunut jo todella niukaksi ja sitten seuraavana päivänä saattaakin taas vuotaa reilummin. Jälkitarkastukseen mennessä viimeksi loppui kokonaan ja ekat menkat tuli muistaakseni jossain 2kk kohdalla synnytyksestä.
  11. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Neuvolan tätikin oli sitä mieltä että kyllä ne pitäisi olla jo loppuneet. 2 vkoa synnytyksestä kun oli. Ne oli kaksi päivää pois ne jälkivuodot.
    Last edited: 9 loka 2015
  12. Zade Peruskäyttäjä Lokakuunmammat 2015

On mullaki noilla neljällä vanhemmalla jälkivuoto kestänyt sen 4-6 viikkoa ennen kun kokonaan on loppunut. Ja tosiaan välillä hiipunut ja alkanut sitten uudestaan. Pari viikkoa ennen kuukautisiahan pitäisi olla ovulaatio, joten ei kuukautiset ihan heti tule synnytyksen jälkeen. Ikikautiset eka. :-D
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Triina Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015 Lokakuunmammat 2014

Joo aivan sama homma. Jälkivuoto kesti kuusi viikkoa. Välillä oli parikin päivää poissa ja sitten taas jatkui. Jälkitarkastuksessa luulin että menkat oli alkaneet, mutta lääkäri sanoi, että jälkivuoto kyseessä. Ekat menkat olisi alkaneet noin neljä kuukautta synnytyksestä jos en olisi tullut uudelleen raskaaksi.
  14. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Mulla jälkivuoto kesti n 5 viikkoa (2 vikaa viikkoa tuhrua) ja sen lopussa ilmeni ihmeellisiä vatsakipuja. Viikko vuodon loppumisen jälkeen tuli pari päivää vuotoa (alkoi suht runsaana, mutta niukkeni parissa tunnissa). Seuraavan kk:n aikana toistui tuo kipu ja jonkin ajan kuluttua siitä alkoi taas vuoto, nyt pidempi kestoisena, olihan ehtinyt myös limakalvo kehittyä. Eli kivut oli ovulaatiosta ja ekat menkat tuli tosiaan n 6vkon kuluttua synnytyksestä (täysimetyksestä huolimatta) ja siitä eteenpäin suht säännöllinen kierto.
  15. SikaKissa Peruskäyttäjä

Täällä taas aamu samanlainen kuin eilenkin eli kuumavesipullo vatsalla ja niin jomottaa perkele että pian menee hermot. Yöllä ei tullu juur nukuttua kun kaikki asennot oli epämukavia ja jos meinas hetkeks rentoutua niin jompikumpi kissa löysi jotain äänekästä ja leluksi kelpaavaa... Rohkenen epäillä että kun synnytys lopulta oikeasti käynnistyy niin se on sitten jonain aamuna. Mutta eiköhän tää laannu taas puoleen päivään mennessä :)
  16. jnk Tuttu foorumilla

Jotenkin kestää nää kivut ja kolotukset, mutta menee kyllä käämi kun kaikki kyselee et onko jo merkkejä tai supistuksia. Kun niihin vastaa kyllästyneesti jotain ympäripyöreetä niin saa sellaisen kaikki tietävän hymyn ja "kannustuksen" että voi se mennä sitten aika paljonkin yli. Argh, tiedän! Ei kiinnosta!

Jatkossa muistan aina, aina, olla sanomatta näitä lauseita kavereille jotka on viimeisillään raskaana.
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 3
    • Hauska Hauska x 1
  17. pimmi85 Peruskäyttäjä

Olen samaa mieltä jnk. Sukulaiset ja tuttavat kyselleet minulta ja aviomieheltäni koko viikon ajan että "joko on jotain tapahtunut" tai "onko mitään oireita". Ja ku kerrotaan ett ei mitään uutta taivaan alla, niin reaktio on hieman pettynyt mut sit kuitenkin kannustetaan ett "koetas jaksaa" ja "kyl se sieltä tulee". Anoppikin soittanut jo kaksi kertaa tällä viikolla samaa asiaa kysyäkseen, vaikka yleensä puhutaan sen kans puhelimessa ehkä kerran-pari kuukaudessa. Mulla menee kohta jaksaminen ainaiseen kyselyyn. Kyllä me kerrotaan ku jotain kertomisen arvoista tapahtuu.
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. kirpsu Peruskäyttäjä

Niinpä! "Ei tarvi enää kauaa odottaa". Aaargh! Just nyt ei tunnu siltä, että aika rientää. Olisivat hiljaa ja antaisivat oman rauhan.
    • Tykkää Tykkää x 2
  19. jnk Tuttu foorumilla

Just tota! Oma äitini kyselee koko ajan, vaikka ei nyt kauheen läheisiä olla (siis bff-tasoa) niin kyllä hän varmaan saa tietää siinä vaiheessa kun oon menossa synnyttämään.. Ja toisaalta tuskin nyt alan kaikkien sukulaisten tai edes äitini kanssa analysoimaan vuodon koostumusta tai erinäisiä vaginaalisia kiputiloja.

Ja se siihen pessimistiseen kommenttiin, että se varmaan menee sitten yli, tekis mieli vaan tiuskaista että ihan hyvin se voi syntyä vaikka ensi yönä. Jotenkin tuntuu, että kun tää lapsi syntyy niin ihmiset sen kyllä itsekin näkee.. :D
    • Hauska Hauska x 1
  20. Zade Peruskäyttäjä Lokakuunmammat 2015

'Ja sää oot vielä yhtenä kappaleena' - viikon vakio lause kaikilla... jees, oonhan minä. Oon alottanu ite lupaukseni mukaan vastaamaan, että onhan tuohon la:han vielä aikaa ja jos sit isänpäiväksi olis valmista... Jotenki se hämää ihmisiä, alkavat tieten kelaan mikä se la olikaan... :p Täällä mennään myös flunssaisena rv 38+3.
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Hauska Hauska x 1

Jaa tämä sivu