The Lokakuu

Meillä ei kyllä kukaan kysele mitään. Toisaalta kiva, kun saa olla rauhassa, mutta toisaalta kyllä myös tuntuu, ettei tämä neljäs enää kiinnosta ketään. Eipä silti, en kyllä muista, että kenenkään aiemmankaan kohdalla ois juurikaan kyselyjä tullut. Ehkä meidän sukulaiset vaan tajuaa olla hiljaa ja odottaa, että uutisia tulee.
 
Argh täälläkin alkaa jo ärsyttämään puhelimeen vastaaminen kun jokainen puhelu/viesti alkaa "noo onko mitään merkkejä/vieläkö oot yhdessä osassa" tms. Oon vaan vastannut kaikille että kyllä sitten ilmotellaan kun on jotain kerrottavaa. Nyt muutamana iltana supistellut jonkin verran, mutta en todellakaan aio siitä mainita kenellekään, siitähän ne vasta innostuisivat :mad:
 
Meillä ei kyllä kukaan kysele mitään. Toisaalta kiva, kun saa olla rauhassa, mutta toisaalta kyllä myös tuntuu, ettei tämä neljäs enää kiinnosta ketään. Eipä silti, en kyllä muista, että kenenkään aiemmankaan kohdalla ois juurikaan kyselyjä tullut. Ehkä meidän sukulaiset vaan tajuaa olla hiljaa ja odottaa, että uutisia tulee.
Ei meilläkään kysellä ja hyvä niin. Kaikki (ainakin naispuoliset) tietää miten ärsyttävää se kysely on.
 
Täällä ei onneksi myöskään kysellä, etenkin äitini on onneksi tajunnut olla kyselemättä. Anoppi puolestaan hoitaa sen kyselyn mieheltä niin saan olla rauhassa :D pari kaveria juu, mutta ei päivittäin eikä onneksi facessa ole kysellyt kukaan :D
 
Mun äitini ei kysele mitään. Paitsi vointia joskus. Appiukko aina soittaessaan kysäsee että "kuinkas paksusti se emäntä jakselee". Kaikki tietää kyllä että ilmotellaan kun hetki koittaa. Kyllä mä jaksan odottaa vielä vaikka siihen yliaikaiseen käynnistykseen asti kun siihen on alusta pitäen asennoiduttu. En vaan joka aamu haluais herätä siihen että supistaa kipeästi. Nyt täytyy lyllertää jääkaapille kun on taas oikein kiljuva nälkä...
 
Sanoin just kaverille että älä vaan poksahda ennen meiän kastejuhlia kummiksi kun hän on tulossa.
 
Minulla on myös ystävän la kuun lopussa, 2vkoa ennen meidän pienen ristiäisiä jossa hän kummina. Kireeksi menee :D mut sitte mennään vaan plan b:llä jos ei paikalle pääse. Meidän puolestaan pitää itse olla kummeina miehen kans kolmen vkon päästä toisen ystäväni ristiäisissä. :D kiirettä pukkaa.
 
2 viikkoa laskettuun aikaan. Laskin miehen yörientoloihin. Viimeks ollut juhannuksena missään. Kyllä olis todella huono tuuri jos ensi yönä synnytys käynnistyisi! :wink
Mä en haluu edes lähteä sänkyyn pyörimään kun odottelen sit vain sen tuloa. Katselen tässä telkkuu kunnes väsyttää oikeasti.
 
Mites muuten on jos kummi ei pääse paikalle niin mitäs sitten? Luin että pitää olla todistaja tilalla. Mitäs se sit todistaa? Vai pitääkö valita joku muu kummiksi?
 
Riittää hepsuli, jos toinen kummeista paikalla. Pitää siis olla kaksi kummia vähintään ja toisen niistä oltava paikalla. Ainakin näin meidän alueella ohjeistettiin. Todistajina voi toimia ristiäisvieraat.
 
Huoh taas näitä öitä. 12 nukkumaan kun se ukko siellä menossa. Kahdelta havahduin että se tuli kotiin, kai se on sohvalla enpä ole vielä tarkistanut. Kolmelta hirveä kusihätä. Neljältä heräsin painajaiseen huohottaen (näin siis unta että talo oli keskellä yötä täynnä porukkaa ja mä yritin ajaa niitä pois ja pitää hiljaa kun lapsi nukkumassa), unen jälkeen aloin kyseenalaistaa oliko mies tullut edes kotiin, tunnin sisällä poika tuli ulisten viereen ja yritti koko aamun upottaa varpaitaan mun selkään, joskus kuudelta taas kuselle. Nyt jos nousis ylös! Ei siis raskauden aiheuttamasta valvomisesta tietoakaan..paitsi se vessassa juokseminen. Vatsan asukki nukkui niin nätisti koko yön.
 
Mä näin toissayönä samankaltaista unta Minkki. Eka uni, jossa vauva mukana.. Meidän kotiin tunkeutui vain kaksi humalaista miestä ja asettui taloksi. Olivat uhkaavia ja mietin koko ajan, miten saadaan lapset turvallisesti ulos.
 
Teistä alkaa varmaan tuntua et taas se tyhmä kyselee, mutta..aiemmin jossain ketjussa kirjoitin että kaukalopussiin mitä vauvalle ja kerroitte että sisävaatteet jne. Että mistä ne sisävaatteet koostuu..oon pukenut esim pitkähiha bodyn ja potkarihousut ja vauvan niska on ollut lämmin. Puetteko enemmän sisällä?
Mitä voi tehdä jos ihopoimuissa nahat lähtee? Laitoin öljyä..rasvata ei ilm.saa ennen 3kk ikää?
 
Hyvä että kysyt näitä asioita Hepsuli! Mietin meinaan samoja itsekin..

Mulla oli valmiina kotiintulovaatteet vauvalle, kaveri tuli kylään, sain kauheet huudot että yritän jäädyttää vauvani ja nyt kasassa on body, housut, villatakki, villahousut, tumput, sukat, myssy, äp-pakkauksen toppahaalari JA kaukalopussi. Katson tota kasaa ja oon sitä mieltä, että nyt paahdan vauvan..

Muutenkin on ollut kiva lukea Hepsulin tietä äitiyteen! Sori, oon hormoni-ällöllä tuulella :D
 
Tottakai saa rasvata, jos on tarvis. Joillakin allergisilla vauvoilla on jo alle 3kk iässä niin pahat ihottumat, että pakko niitä on rasvata. Hyväihoista vauvaa ei tarvi rasvata. Jos iho poimut hautuu ja nahka lähtee, kannattaa pestä ja kuivata ne aina hyvin. Ite oon talkkia tai ihan perunajauhoja niihin laittanut. Se hautuminenhan johtuu yleensä poimuihin jäävästä kosteudesta, joten tärkeintä on pyrkiä pitämään ne kuivana.

Jos vauvalla on niska lämmin (eikä sormet ja varpaatkaan jäässä), niin kyllä sillä on riittävästi päällä. Meillä on sen verran viileää sisällä, että pitkähihaisen bodyn ja housujen/potkareiden lisäksi oon yleensä laittanut vielä sukkahousut.
 
Ei minusta oo olemassa tyhmiä kysymyksiä. Hyvä, jos voi jossain kysyä asioita, jotka mietityttää. Ei kai kukaan voi tietää kaikkea ja kun asiat voi tehdä niin monella tavalla, niin on kivakin kuulla miten muut on asiat hoitanut. :)
 
Jos niska lämmin hepsuli kuulostaa riittävältä vaatemäärältä. En välttämättä minäkään laittas sisälle enempää vaatetta. Vauvoilla yleensä huono ääreisverenkierto eli jalat ja kädet normaalisti viileät. Varmaam tykkäsisin jotkin tupla-sukat / paksut sukat laittaa sisälläkin.

Talkki vois olla hautumiin parempi kuin rasva tai öljy, niin ei hauduta enempää. Ja ilmakylvyt, kun mahdollista.

Muoks. Zoe ehti ensin... :)
 
Jos on villa-asu, toppahaalari ja kaukalopussi niin mä luulen et hautuu se vauva. Jonkun noista (esim. Toppahaalarin) vois jättää pois :). Kypärälakki ja pipo saa olla :)
 
Juu taas olin lenkillä samalla setillä vaikka nyt ei ollut niin lämmin kuin alkuviikosta. Lapanenkin oli pudonnut kädestä, mutta käsi pysyi pussin sisäpuolella ja lämpimänä.

Kiitos paljon kaikille voin siis jatkaa samalla linjalla kuin tähänkin asti, kysymyksineni. :)

Niin ja talkkihan se olikin mitä piti käyttää..en vaan muistanut sitä. Meitä neuvottiin välttämään rasvoja kun vauva on muuten niin hyväihoinen.
 
Takaisin
Top