Tammikuun turinat

Täällä ollaan kärsitty nyt muutaman päivän ajan paineen tunteesta. Aina kun vähän enemmän liikkuu tai nousee ylös niin on sellainen jatkuva kiputiloja tuolla alakerrassa. Ja vessassa saa vähän väliä käydä päivän aikana. Ei paljon tuu, mut helpottaa oloa. :) Ja samalla vatsa on muutenkin sekaisin milloin aion ummetusta tai sitten toinen ääripää.

Onneksi mies ny ollut sairaslomalla, niin ite päässyt paljon vähemmällä. Esikoinen on ainakin ollut tyytyväinen kun iskä ollut kotona. Maanantaina sit menee takaisin töihin. No on sitten isyyslomalle kaks viikkoa vauvan synnyttyä ja sit viel talviloma siihen päälle.

Tällä viikolla mulla ei ollenkaan neuvolaa ,mut onneksi tiistaina on sitten. Viimeksi oli tässä vaiheessa jo joka viikko, mut kai tää tästä.

Kaikki tää on kuitenkin outoa, kun esikoisesta ei tälläistä ollut. Ja kaikenlisäksi vauva on ollut kyl todella aktiivinen. Oli sit missä asennossa tai tekee mitä, níin kamala potkiminen kylkiluiden/keuhkoihin ja sit käsillä nyrkkeillään tuota virtsarakkoa.

Mä jo ajattelin, että Onnellinen on liittynyt sinne poksahtaneiden joukkoon. :D

Mä päätin sitten vihdoin ja viimein kivuta alas sieltä mökö-mökö-puustani.

Onpas täällä onneksi muitakin, joilla uskomuksia vauvan sukupuolesta ennen todisteita! :D

Pikkuveli tulee tyttöystävänsä kanssa käymään ensiviikolla perjantiana... Toivottavasti ei siis ole kovin ikävä käynti se synnytystapa-arvio, ettei tartte itkua pidätellä, kun toiset istuu kahvipöydässä. :S Kiva kuitenkin sitäkin 'kakaraa' nähdä ja päästä leipomaan. :) Lisäksi veli toivoi lapasia! En ole vuosikausiin tehnyt lapasia, joten nyt hermostuttaa, mutta kai se on yritettävä! :eek: Eniten pelottaa, että saano kaksi samankokoista lapasta aikaiseksi. :DDD Ehkä pitäis ostaa toisetkin sukkapuikot ja neuloa molempia käsiä samaan/vuorotellen aikaan, että sais samanlaiset. :D

Tänään en saanut mökötykseltäni tehtyä mitään fiksua. Lupasin itselleni, että jos huomenna saan hyvin puuhailtua, saan mennä perjantaina leffaan. ;)

Anoppi tänään ennusti meidän vauvan syntyvän 28.2. :D

Mulla ollut tänään nyt illalla ihan samanlaisia tuntemuksia kuin Onnellisella, siis ihan kuin olisin itse kirjottanu noi ekat kolme riviä. Oon toki touhunnu tänään paljon, imuroin meidän 58 neliön kaksion, sanoinki jo miehelle jotta hänellä on sit seuraavat siivousvuorot ennen vauvan syntymää, mä en aio enää imuria kaapista vetää. Ei vain jaksa. SIt pesin vessan ja saunan, keittelin parit tutit ja tuttipullot ja pesin viimeiset vauvan vaatteet...
Illalla leivoin vielä ne tiikerikakut pakkaseen (eihän niistä ny yhtä hyviä tullu, ku anopin tekemät, mutta saa kelvata ;) ja tehtiin yhdessä miehen kanssa pizzaa. Saunan jälkeen sain yllätysjalkahieronnan, onneksi, oli meinaan niin jalaat turvoksis ettei oo tosikaa...
Saas nähä josko tästä kans pian poksahtais...

Pikkunöösä on kyllä nyt todellakin ansainnut lomansa siivouksesta tuon jälkeen! :)

Mä täällä tuskailen, kun tuntuu, että sotken vaan enemmän, kun noita tavaroita järjestelen! Koko alakerta ihan kaaoksessa! Ja miten voikin löytyä vieläkin näin paljon turhaa tavaraa ja roskaa? Eikö nää just oo käyty kaikki läpi ja heitetty pois vaikka mitä? o_O

Huh.. Kohta on tääkin 'lounastauko' pidetty ja sit pitäis uskaltaa takasin tonne kaaokseen. :pale

oi voi. mää tajusin just että huomenna tulee täyteen rv 36 jo! mihin tää aika on mennyt? no tänään saatiin pinnasänky kasaan ja makkariin paikalleen :) nyt onkin kaikki valmiina pienen saapumiseen <3

Mun mielestä on niin ihania, semmoiset ihan pienet jutut mitä mies välillä sanoo <3 Tiistaina, kun esittelin vauvan huoneen järjestystä se totesi sinne mahtuvan hienosti vielä vaikka kaksi lasten sänkyä lisää :love2 Tänään ilmoitti, että olohuoneen pöydästä luovutaan, jotta saadaan hyvä paika vaavin kölliä, varsinkin siinä vaiheessa kun alkaa lähtemään liikkeelle! Mies ei ole todellakaan mikään puhelias tunteistaan, toisin kuin minä, niin tuommoiset on niin ihania hetkiä. :love7 On se vaan eri juttu, kun se tuo nuo aatoksensa kuuluville, vaikka kyllä mä tiedän sen muutenkin olevan innoissaan. :)

Täällä alkaa meillä kaikilla (poksumatomilla jäljellä olevilla. ;) ) olla viikkoja jo niin paljon täynnä! Hirveän ihanaa, kun ei ole kellään enää viikoista kiinni se vaavin selviäminen välttämättä. :)

Täällä on Hipsu ollut tänään todella levoton! Käänsi itsensä jopa kylki aivan toiseen suuntaan aamulla, eikä sitten vissiin ollutkaan niin hyvä asento siinä, eikä enää pyörikään niin hyvin akselinsa ympäri enää.. Muljusi ja riehui sielä sitten ikuisuuden, ennen kun sai taas hyvän asennon ja rauhoittui tuossa tunti sitten.

Itsekin kyllä hilluin kun hullu näiden kamojen kanssa täällä! Loppui uudet säilytyslaatikot jo kesken, kun vaihdoin vanhoja rikkinäisiä roskiin. Huomenna pitää käydä hakemassa lisää. Tunnelin päässä näkyy jo valoakin, vaikka päivällä tuskittelin, että tuntuu sotku vaan pahenevan. :D Nyt on kyllä semmoinen olokin, että on tullut tehtyä ehkä liikaakin. Varmaan aika aikainen nukkumaanmeno tänään. :)

Ootteks muuten huomanneet, että mehän vaan innostutaan enemmän höpöttää täällä, kun h-hetki lähenee? joulukuun ketjussa oli vaan reilu 100 viestiä, kun tässä jo yli 400 :D

Oi meidän vaunut on saapuneet, isäntä käy tänään töitten jälkeen hakemassa ne <3 otettiin siis Lauran lastentarvikkeesta Akjax merkkiset vaunut, joihin sai valita omat kankaat. Muutenkin tuntuivat tosi näppäriltä ja kevyiltä ja netistä luin, että on tykätyt olleet. Katsoin ensin Oran vaunuja, mutta kun näin niitten kankaat, jotka mun mielestä tuntu sellasilta tuulipuvun materiaalilta, niin päätin et jotku muut. Ja näissä akjaxeissa on tosi kätevä pikalukitus mistä saa helposti nostettua vaunukopan pois ym.. tykkään kyllä. ja nyt saan ne kotiin <3

Mmaljo et oo tosissas, mullekki tuli sieltä just samanlaiset omalla kuosilla olevat rattaat :D :D

on varmaan samaan aikaan sitten tilattu heti uuden vuoden jälkeen :) Me kyl asutaan täs Porin vieressä, et käytiin liikkestä tilaamassa. Me otettiin ne Akjax Vikingit, mitkäs te otitte? :)

Mä oon kans huomannu Mmaljo saman. :D Tosin osalla voi vaikuttaa se, että äippäloma alkaa ja on enemmän aikaa. :) Mut luulen kans, et ehkä vaan tarve puhuakin on lisääntynyt. :) Mulla ainakin! :D

Minä meinasin kaupassa ruveta itkemään, kun pieni tyttö lauloi 'Viisi pientä ankkaa'. :D

Me tilattiin jo joulukuun puolesta välis, aloin jo olee vähän kiukkunen et missä ne viipyy :) otettiin akjax traperit kun asutaan maalla ja täällä vähän pihat missä kunnossa milloinkin niin tarvii olla hyvä renkaat :)

okei :) meki asutaan keskellä mettää, mut nois vikingeissäkin oli aikas hyvän tuntuset isot renkaat, et luulis niilläkin pääsevän, niin ja mulle oli ehdoton, et on tuo kova kantokoppa niin päädyttiin noihin :)

:sleep002Nyt kun mies ollut kotona saikulla, niin ollaan yhdessä molemmat pakastimet sulatettu. Toinen kyl sulateltiin myös viime vuona, mut en muista koska oltaisiin toi toinen. Mut nyt viel pitäisi jääkaappi pestä, niin ne ovat kaikki sitten kunnossa. Eilen kyl mies teki melkein suursiivouksen. Ite ehdotin perus imuroinnit, ja se hieman karkas käsistä. Tänään oon sitten siivoamisen lisäksi tehnyt rapparipiirakan ja vaniljakastiketta. Kohta voisi mennä sitä sitten maistamaan :happy112

Samanlainen olotila on vaan jatkunut. Vähänkin enemmän liikkuu, niin sattuu alavatsaan, mutta olen rohkeasti vaan jatkanut. Sit vaan joutuu hetken aikaa höyläämään sohvalla ennen kuin voi muuta tehdä. Ja tuo väsymys:sleep011 On ihan kamalaa. Tänäänkin vedin melkein kahden tunnin päikkärit. Silti nukun yöllä 7-8 tuntii. Et kerran tai kaks herään vaan yöllä.

Hei, mistä ootte löytänyt tuon äippäpaketin peiton kokosia lakanoita? vai onko niitä missään? :S En oo mistään löytänyt ja olis kiva, jos oli edes yksi enemmän! meinasin jo ostaa kokonaan uuden peiton ja siihen lakanoita, mutta siinä peitossa lukikin, ettei suositella alle 1-vuotaille, enkä ole sitten muita peittoja löytänytkään.

Heippa! Täälä olisi yksi Matti Myöhäinen liikenteessä. Olen seurannut keskusteluitanne jo syksystä asti, mutta vasta nyt sain aikaiseksi rekisteröityä ja uskaltaudun esittelemään itseni. Palstasta tulee olemaan varmasti tärkeä myös vauvan synnyttyä. Itse olen 23-vuotias esikoisen odottaja ja viikkoja on kasassa 38+0 eli pian poksutaan tääläkin, IIKS! Raskaus on sujunut ihan O ja K, vaikka alkuunkin olen joutunut käymään läpi epäilyt tuulimunasta ja about 5kk:n kestokrapulan roikkuen tipassa (mieheni vihaa kun käytän tuota ilmaisua :p) .. Loppupuoli on mennyt paremmin kipuja kyljissä lukuunottamatta, mutta ne kestän mielummin kuin oksentelun! Kotona kaikki on valmista ja nyt vaan odotellaan vauvaa syntyväksi, mutta huoli painaa vauvan isokokoisuudesta vaikka massuni on verrattaen pieni. Neuvolassa lääkäri sanoi, että meidän vauvalla on iso, pyöreä pää ja syntyessään olisi noin 4 kiloinen :confused:
Viimeisenä haluan kiittää teitä kaikkia. Teistä on ollut ihan hurjasti apua ja olen saanut hurjasti voimaa keskusteluistanne. Ansiostanne olen huomannut, että näiden asioiden kanssa ei tarvitse olla yksin :wink

Tässä toinen vastarekisteröitynyt! Olen lukenut näitä keskusteluja vasta 2-3 viikkoa, lähinnä öisin, kun ei uni tule. En tiedä, miksen aikaisemmin ole löytänyt tänne...
Kiitän myös vertaistuesta, jota täältä saa, vaikkei osallistuisikaan keskusteluihin muuten kuin lukemalla! :)
Mulle on tulossa toinen lapsi, la on 10.2. Olen jo pitkään uskonut vauvan syntyvän aikaisemmin, se on vain ollut semmonen tunne pään sisällä... Saas nähä nyt sitten!

Toisen lapsen odotus onkin ollut jotenkin tuskasempaa kuin ekan. Ensimmäistä odottaessani tein vaikka mitä fyysistä työtä vielä viimeselläkin raskausviikolla. Sairaalaanlähtöiltanakin vielä kävin jakamassa hevosille iltaruokia, kun supistukset oli vielä kivuttomia! Tässä toisessa raskaudessa lopettelin raatamista jo loka-marraskuulla, kun kaikki tuntui vatsassa. Joulukuussa sain jo neuvolasta käskyn ottaa rauhallisesti, mitä ekassa raskaudessa ei tapahtunut, vaikka terkkari oli sama. Nyt tunnen olevani täysin laiskistunut possu, kun olen vaan. Mutta on kaikkia kipuja ja supistelee paljon, niin ei tässä paljon voi rehkiä enää! Ja kyllähän tuo 2-vuotias esikoinen pitää mut edes jotenkin liikkeessä...

Mukava, että porukka lisääntyy näin viime metreillä. :) Tervetuloa Nelia ja Renda!

Meilläkin tosiaan pitäis pakastin sulattaa. Odottelin pitkään, että pakkaset tulis, ja nyt olin jo ehtinyt unohtaa asian..

Tuntuu, että viime aikoina vatsa kasvaa silmissä. Pari päivää sitten meni vielä toppi hyvin yksien housujen alle, mutta nyt ei enää mene! Painoakin on tullut yhdessä viikossa 800g lisää. Hui. Tätä tahtia olen laskettuna aikana vaikka kuinka iso. :grin

Takaisin