Tammikuun turinat

täällä on alapaineet pysyneet alle 90 nyt viikonlopun ajan et ihan hyvältä näyttää :) hemmetti vaan kun joku flunssan poikanenkin iskemässä taas kun on niin nuhasta ja kurkku kipuilee :( mut kai tää tästä.. Mieskin sai äsken kaverinsa avustuksella asennettua meidän seinähoitopöydän, niin alkaa kaikki näyttämään hyvältä ja valmiilta pienen tuloon :) kyl mää luulen et täällä ainaski mennään tuonne helmikuulle. viiminen päivä tulee täyteen se 37 viikkoa, et kyl mä luulen et yli sen mennään, kun ei nuo mun "raskausmyrkytysoireet" jos ne ees niitä on, niin ole kovin pahoja :)

Dangelille ja pikkuselle hyviä vointeja :) kyllä se aina kannattaa mieluummin odotella ku hätiköidä.

Täältä myös oikein hyviä vointeja Dangelille ja pikkuiselle!

Tulevana perjantaina olisi täällä 37+0, mutta ei mitään aavistusta vielä milloin synnytyksen aika koittaa. Esikoinen syntyi päivän yli lasketun, eli katsotaan miten käy tälläkertaa.. tuntuu että viimeisetkin valmistelut kyllä ehtii tekemään, kuten synnytyskassin vielä pakkaamaan, sillä jotenkin tuntuu että aikaa on vielä. Nyt on ollut ihana kun on ollut aurinkoisia päiviä - kävelylenkit on niin mukavia varsinkin aurinkoisella säällä. Vaikka olo onkin jo noin yleisesti raskaampi, ei se vaikuta kävelylenkkeihinkään :)

Hyvä, että mmaljolla on paineet pysyneet kurissa. :)

Dangelille toivon, että viikko säilyy yhtä hyvänä, kun alkoikin. :) Hienoa, että pääsitten kotiin. :)

Täällä on tänään ollut erikoinen päivä. Kävin kahdessakin työpaikassa kertomassa kuulumiset ennen jakaantumista. Ja sit mies hoiti esikoista sillä välin. Hänellä on tää viikko saikkuu.

Tänään on lisäksi ollut sellainen menkkamainen kipu alakerrassa. Ei sinäänsä oo ollenkaan oo supistellut kylläkään. Ollut vaan epämiellyttävä olotila. Nyttenkin kun oon paikoillaan niin on epämiellyttävä olotila. Vauvakin on jotenkin ylimääräisen vilkas. Mahakin toiminut liian hyvin. En tiiä mitä tää oikein ennakøi. Se et mitään kipeitä supistuksia ole, tai sitten mulla on niin pirun hyvä kivun sietokyky.

mmaljo: mulla on joka kerta vähän ennen synnytystä iskenyt pieni flunssa :)

Täällä odotellaan, josko päästäisiin tänään kotiin. Haluaisin niin omaan sänkyyn ja omalle sohvalle. Isompia lapsosiakin on kova ikävä. Eilen kun kävivät katsomassa, kyyneleet tuli silmiin. Onneksi mummi on ollut kotosalla pyörittämässä arkea, kun miehellä on ollut pakollisia työjuttuja. Ei tätä vieläkään oikein tajua todeksi: kolmen pojan jälkeen tyttö ja syntymä vajaa nelisen viikkoa etuajassa. Laitan tarkemman kuvauksen synnytyksen nopeudesta tuonne toiseen ketjuun, kunhan ehdin.

Isot tsempit kaikille! Mun odotus on ohi, mutta yritän kuitenkin käydä päivittelemässä kuulumisia, koska olisi kiva, että palsta säilyisi suht aktiivisena myös vauva-aikana :)

Onneli, ymmärrän äärimmäisen hyvin koti-ikävän ja ikävän toisia lapsia kohtaan! Toivotaan, että pääsette pian kotiin! <3

Onneli Hienoa että pääsitte noin pian kotiin ja kaikki on kunnossa. :)

Mustakin olis kauhean kiva, jos täällä olis keskustelua vielä kaikkien synnystenkin jälkeen. :) Toki voi olla että silloin hiljenee paljonkin, mutta jos nyt jotain keskustelua säilyy, niin oon tosi iloinen. :)

Täällä on tänään ollut puuhapäivä! Vauvan huoneessa on melkein kaikki paikoillaan, hoitopöydän haluan vielä maalata. :) Ja sänky on vielä tarkoituksella täynnä kaikkea kamaa, ettei kissat mene sinne. Ikeasta tarttis myös hakea yksi hyllylevy lisää vauvan vaatekaappiin. :) Sain tänään keittiön hyllykönkin kasattua ja nyt on mikrolla ja muilla ihan oma paikka. :) Ihanaa!

Olisi kyllä ihanaa, että keskustelu jatkuisi vauvojenkin saapumisen jälkeen, tästä kun on tullut mieluinen paikka keskustella vauva-asioista :)

Mun tekis ihan hirveästi mieli neuloa vauvalle mekkoja, kun olen jotenkin niin 100% varma, että tulee tyttö. Mutta heti, kun otan langan ja puikot käteen olenkin jostain syystä ihan varma, että jos nyt neulon mekon, niin se on poika. :D Samasta syystä en uskalla myöskään ostaa mitään mekkoja.

Ihan hullua!

Huh ko on ollu viime päivät mukamas hulinaa! :D Mul oli yllärivavvakutsut sunnuntaina!! <3 On alkanu nyt toi vavva painaa nii ton alas et tuntuu kaikki taas miljoonaa kertaa hankalammalta. Tänään tosiaan kävin lääkärillä ja sano et vauvva on tosi alhaalla ja oon kypsä synnyttämään! :O Nyt jo! Meinas kyl vähä iskee paniikki et eikai se ny iha vielä sielt tule. Laskettuunki on kummiski viel se 3,5 viikkoo. Sano vaa et jos alkaa kauheessti supistelemaa ni lähd ny sit synnytyksee :D Ko mul ei oo ollu mitää havaintoa supistuksista mut tuskin tää kotiin syntyy :D Nyt siis eletään jänniä aikoja. Kielsi mult viel siivoomisenki :( Ja meil on tulos vieraita sunnuntaina mun synttäreille :O No kai mä sen verra saan siivota.

Tää kävi tänää siel kontrollissa äitiyspolilla. Viikkoja nyt 35+5 :) Nyt oli se vähänenki proteiini palannu miinukselle ja sokeritki oli miinusta toiseen kertaan peräkkäin o.O Verenpaineet oli kans ihan hyvät, mitä nyt alapaine pikkase yli 90 tuolla, mut kotimittauksella pysyneet alle 90 :) Pikkusen painoarvio tällä kertaa 2,7 kiloa, aikast paljon tollai viides päiväs muuttunu, mut kuulemma ne mittaukset on aina vähän yksilöllisiä, mut hyvin kehittyy pieni <3

Nyt vaan sitte jos alapine rupee huitelee kotona yli 100 nii sit päivystykseen :)

btw. se kone väitti jossain mittauksis et viikkoi olis jo yli 37.. pelottavaa :D

ReginaVeritas: mä koko odotusajan jotenkin intuitiivisesti katselin kaupoissa kaikenlaisia mekkoja, mutten uskaltanut ostaa yhtään valmiiksi. Kirpparilta ostin yhden vaaleanpunaisen bodyn ja puolipotkarit yht. 3 e. Ajattelin, että annan ne sitten tyttöä odottavalle tuttavalle, jos meille tulee poika. Sen verran edulliset olivat. Samoin ihastelin kaikkia ihania vaaleanpunasävyisiä lankoja villasukkia varten. Päädyin sitten kuitenkin valkoiseen.

Rakenneultran jälkeen vähän ajattelin, että se on tyttö, kun kätilö sanoi, ettei näe varsinaisia viitteitä pojasta. Lääkärin tekemän ylimääräisen ultran myötä, jossa gyne oli näkevinään pienen pippelin, ajatukseni kuitenkin muuttuivat. Vauvan tultua maailmaan, huusinkin isoon ääneen, että onko se oikeasti tyttö! Ei voi olla totta! Mulla ei ollut entuudestaan oikeastaan kuin sini-, viher-, ruskea-, harmaa- ja valkosävyisiä vaatteita. Olikin ihanaa, kun anoppi ja miehen sisko toivat eilen vaaleanpunaisen villatakin, housut, bodyn ja sukat. Mihinkään pelkkään pinkki- ja röyhelöhömpötykseen en kuitenkaan aio, mutta jotain pientä tyttömäistä on kyllä kiva ostaa myös vauvalle. Isompana tietty täytyy sitten jo olla vähän eri kuosia ja mallia tytölle ja pojalle.

mmaljo: mulle sanottiin, että painoarvio voi heittää 500 g suuntaan jos toiseen. Itse kävin vajaa n. pari viikkoa sitten painoarviossa, jossa vauva arvioitiin 2,5 kg ja syntyessään puolitoista viikkoa myöhemmin oli n. 2,4 kg. Ihan kohtalaisen hyvin piti siis paikkansa. Mutta hyvän kokoinen alkaa teidänkin vauva olla.

sume: sullakin alkaa olemaan viikot ihan hyvällä mallilla, joten mä varmaan siivoilisin ihan into piukeana ;D Mä en nyt muista, että oliko teidän vauvasta tehty jotain painoarviota eli onko jo ihan hyvän kokoinen noille viikoille?

Joo mää kudoin kans vaaleanpunaisen peiton alkukesällä , en edes ollu sillon vielä raskaana mut vaisto sanoi et alan kohta oottaan tyttöä ni rupesin sit kutomaan :D hullua!

Nyt kävin neuvolassa, kaikki hyvin! Lapsi kasvaa hyvin. Tosi laskeutunu ja kiinnittyny oli, sano et ei millään usko et menee laskettuun aikaan, vielä 2,5vk. Saa nähä:) eilen ja viime yönä oli melko kovia jomotuksia, liekkö enteilee supistuksia :o sanoin jo miehelle eilen illalla et aavistus on et lähtään synnyttään ihan näinä päivinä. Saa nähä pitääkö paikkansa :D nyt päätin sit pakata sairaalakassinki valmiiksi.

Meillä oli yllättäen viime la-su yön hoidossa 6vk ikäinen sukulaisen lapsi. Niin tuli vauvakuume!! On ne lapset niin ihania! <3 piti näyttää miehelle et osaan hoitaa pientä lasta, ja hyvinhän se meni. ;)

Mun piti tänään nähdä pitkästä aikaa yhtä ystävää ja olin niin hyvällä tuulella, kun ilmakin on niin kaunis.

Noh, nyt se sitten perui tapaamisen, ihan niinkuin kaikki muutkin kaverit aina. Taidanpa mennä päivunille mököttämään.

Takaisin