Tammikuun turinat

Heissan mammat! Täällä oli se neuvolatäti tänää kotona käymässä.. ei se ollu niin paha ku olin ajatellut, normi neuvolajutut teki. Mutta.... Meitsillä oli verenpaineet pilvissä ja hieman plussalla proteiinit. ja sitte ku mainittin et ollu vähä vatta sekasin tässä ja pientä päänsärkyä iltaisin, nii sepä vast innostu. siit sit lähdettiin miehen kanssa sen perässä neuvolasta hakemaan lähetettä äitiyspolille, mikä ei ollut auki enään, eli jouduttii menemään suoraan synnärille (tuli sitten kuitenkin sekin paikka ennakkoon nähtyä :D) siellä sitten ottivat käyrille ja verinäytteet ja pissat ym.. Verinäytteet oli normaalit ja alapainekin laski siinä sitten alle 100 kun siellä oltiin. Jouduttiin lääkäriä ootteleen pari tuntia ja se sitte ultras ja nyt meki saatiin kokoarvio joka oli noin 2300-2400 grammaa <3 pieni hän on viel, ei tarvis tulla ihan vielä pihalle :) ööm. ööm.. Siinä sitten lääkäri kyseli multa et millanen olo on, et särkeekö pää ja kun sanoin et mulla on ihan hyvä olo, niin totes, et siinä tapauksessa saan lähteä kotiin. sain meen neuvolatädilt verenpainemittarin lainaan, et nyt vkl mittailen sitten paineita ja jos nousee alapaine yli 100 niin sitten tarvii lähtee takas synnärille.. muuten maanantaina neuvolaan kontrolliin ja keskiviikkona äitiyspolille.

Ollut vähän haipakkaa täällä tämä päivä siis. mieskin uskalsi kuitenki lähteä kaverin varpajaisiin, mut totes matkalla, että tää taitaa nyt sitten olla viiminen alkoholituskerta ennen meidän lapsen syntymää ja niitä varpajaisia sitten :)

Toivottavasti mmaljolla pysyy verenpaineet kurissa! Koeta ottaa rauhallisesti. :) Hyvä että sait kontrollit noin nopeasti. Alapaine satasessa on kuitenkin aika hurja. :O

Ei päästy tänään kotiin.. Fiilikset aika maassa, vaikka tämä toki vauvalle parasta. Bilirubiiniarvot kun olivat nousseet vaikka oli valopöydällä. Niinpä herra vetää tuplavaloissa nyt tämän päivän, seitsemältä otetaan uudet verikokeet ja toivotaan arvojen laskeneen, niin pääsisi pois pöydältä.. Nyt kun syöminen ja muut pitää hoitaa mahd. Äkkiä kun pitää päästä äkkiä valoon takaisin.. Masentaa kovasti, kun aluksi vauva piti syöttää äkkiä ja pistää lämpöpatjalle ja nyt sitten valossa.. Tuntuu, että koskaan ei ole aikaa muuhun vauvan kanssa kun äkkiä vaippaa vaihtoon ja syödään.. Niin ja painokin oli edelleen tippunut, ei paljoa mutta kuitenkin.. Masentaa, hormonit kun hyrräävät kamalasti. Onneksi osaa niitä jo tällä toisella kerralla vähän hillitä. Jos jotain positiivista, niin maitoa tulee ihan mielettömästi multa pumppaamalla :D olen kunnon mansikki, lypsyllä käyn reippaasti ja olen oikein tuottava yksilö ;D laatukarjaa siis ;D

On kyllä Dangelin huumorintaju vertaansa vailla, kun pitää tilanteessa kun tilanteessa! :D Kadehdin moista! Toivottavasti sielä nyt se valohoito alkaa auttamaan!

Parin päivän tauko ollut tämän palstan osalta. Voi räkä Dangel, vielä lasaretissa! Me kotiuduttiin eilen, vauvan sokerit oli hyvät, samoin bilit. Synymäpaino (2,9) oli tippunut 2670:aan, mutta kun saatiin neuvolatäti & vaaka sovittua ens maanantaille, niin ei ollut syytä jäädä osastolle. Oma toipuminenkin sektiosta on sujunut. Ihmeen vähän jälkivuotoa tai jälkisuppareita. Viimeksi olo oli paljon inhottavampi.

Onko Dangel lupailtu kotiinpääsyä jo?

Mites te muut pötsilliset? Mitkä fiilikset?

PS. Masua ei ole ikävä.

Nine Kiva, että sielä on olo noin hyvä ja että ootte päässeet kotiin painon tippumisesta huolimatta. :)

Täällä on ollut väsyttävä mutta ihana syntymäpäivä. :) Nyt on vihdoin kaikki hankittu vauvalle, paitsi korvakuumemittari. :D Supistellut tänään taas ihan kamalasti ja olen tainnut pysyvästi liittyä kerhoon nimeltä 'yöpissalle kahden tunnin välein'. :P

Blaueblumme Mä oon tähän mennessä käynyt vaan kerran, tai kaks maksimissaan, pissalla yöllä ja ku nyt tuntuu että jatkuvasti herää. :D Mulla aina sopivasti myös on supistelematta kun oon käyrillä. :D

Mulla noi päänsäryt on niin hankalia, aina ne nistä kysyy, että onko pahaa... En mä tiiä! Koko ajan särkee, niin en osaa enää erottaa onko se nyt niin pahaa särkyä tässä vaiheessa, kun kuukausia jo kestänyt. :( En muutenkaan oikeen nyt tiiä mitä mieltä ne nyt on näistä mun oireista, kun neuvolan mukaan on selvästi lievä pre-eklampsia, mutta äippäpolilta sanoivat ihan suoraan, ettei tartte siitä huolehtia. Kuitenkin näköhäiriöitä on välillä tosi runsaastikin, välillä pyörii päässä niin että oksettaa, jos vaikka sälekaihtimia tms säännöllistä kuviota kattoo. Noista tähdenlennoista nyt puhumattakaan. En tiiä, ota näistä nyt selvää! :confused:

Täällä kotiuduttu anopin luota. Sain sitten eestaas ajaa, eli tänään on sit ajettu vajaa 250km. No onneksi ei supistellut ja muutenkin oli ihan mukava ajaa. Yleensä mies siis ajaa. Vauva ollut koko päivän aika hiljainen, mut nyt kyl on sellainen möyrintä päällä että oksat pois. :wink Täällä ei onneksi joudu vaan kerran käymään vessassa yön aikana, vaikka onkin jo jonkin verran laskeutunut. Esikoinen ku ei laskeutunut, mut silti sai just parin tunnin välein käydä vessassa. Itse yritän myös juoda pari tuntia ennen nukkumaan menoa, et ehtis tulla ulos ennen nukkumaan menoa :sleep002. Ja sit just ennen nukkumaan menoa käyn varmaan 3-5 kertaa vessassa jos sieltä tulisikin se pieni liru, ettei tarvitse yöllä herätä:laughing001.

Huomenna tulis sitten täyteen 37 viikkoa, et saa alkaa pikku hiljaa häädöt :laughing002. Et pitäisi sitä peittoa alkaa heiluttamaan, vaikka ei paljonkaan oo kiinnostanut parin kuukauden aikana. Ja sit tietty lenkkeily ja esikoisen perässä juokseminen. Onko kaikilla muuten tullut pesänrakennus vietti päälle ? Et kamala siivoamisen/järjestämisen tekeminen. Mulla ei oo olenkaan tullut. Siis viimeksi siivosin kaikki keittiön kaapit ja muutenkin jaksointouhuta yhtä sun toista, mut nyt ei paljonkaan kiinnosta sellaista tehdä. Varmaan tuo esikoinen vie viimeiset mehut ettei mitään ylimääräistä jaksa vaan tehdä. Muutenkin välillä vaan makaan sohvalla ja otan pieniä torkkuja, samalla kun esikoinen leikkii. Saatan jopa tunnin torkkuja. Ja torkut ovat 5-15min kerralla ja sitten katson mitä esikoinen tekee ja simmahdan uudelleen. Onneksi nukun kuin koiran unta et herään pienimpäänkin ääneen. :sleep011

Kiitos onnitteluista! :greet015

Täällä on ollut pesänrakennus vasta ajatuksen tasolla käynnissä. :D Lähinnä 'pitäis pitäis pitäis' ja 'huomenna mä kyllä'. :D Noh, kyllä se on tässä vähän alkanut toiminnaksikin muuttua, mutta olis voinut vähäne enemmänkin tehdä. :D

Mä olin niin väsynyt eilen, että nukahdin jo ennen yhtätoista ja heräsin vasta yhdeksältä kunnolla! yhden kerran vaan pissallakin kävin! :O

Vähän valoa välillä.. Paino oli eilen vauvalla 2115g ja tänä aamuna 2165g eli noussut selkeästi. Lisäksi bilirubiinarvot laskenut hienosti, illalla olivat 233 ja nyt 166. Eli poitsu pääsi valohoidosta 11sta pois, saadaan edes kengurutella ja sylitellä vihdoin <3 päästään tänään yötä vasten kotiin jos illalla seitsemältä otettava labra näyttää bilin olevan edelleen laskussa. Eli 9ltä illalla vielä kotiin, jos hyvin käy ;) mutta ei pidä vielä toivoa liikoja, että ei sitten pety..

Kyllähän se roskiskaappi välillä onkin hyvä siivota, kun muuten kertyy ikiaikojen kasvukertymät sinne. :sick009:schocked028

Munkin on tullut tuossa jynssättyä hellaa enemmän kuin yleensä ja tehtyä kaikkea sellaista siivousta, mitä ei varmaankaan sitten lapsen synnyttyä enää ehdi ja jaksa. Niin sitten ne on valmiiksi siivottuna eikä tarvitse vähään aikaan miettiä.

Erikoista muuten, alkuviikosta oli selkeästi väsyneempi olo, ehkä laskeneesta hemoglobiinista johtuen, mutta nyt on pari kolme päivää ollut erityisen pirteällä päällä. Tuota järkyttävän makuista rautamehulitkua oon jo parisen viikkoa litkinyt, mutta nyt tässä viime aikoina palautin pinaatin ja ruisleivän taas ruokavalioon, oisivatkohan nuo tehonneet paremmin. Sitä ennen yritin syödä paljon lihaa, kun jostain luin, että lihassa on enemmän rautaa kuin esimerkiksi pinaatissa, mutta ehkä se ei vain imeydy mulla yhtä hyvin kuin nuo kasviperäiset raudat.. Jaa-a. No, sen näkee seuraavassa neuvolassa miten hemoglobiini on muuttunut, vai johtuuko pirteys jostain muusta. :)

Täällähän on siivoiltu ahkerasti :) Mulla ei varsinaista pesänrakennusviettiä ole ollut. Ihan normi siivoiluja olen tehnyt. Tosin kylppärin hinkkasin puhtaaksi alkuviikosta, mikä poikkesi hieman tavallisesta. Pinnasänkyyn pitäisi vielä patja ostaa, muutoin kaikki on kyllä valmiina. Meillä vaan tuntuu olevan aina sotkuista, vaikka kuinka siivoaisi. Jotenkin nuo mun miehet on niin hälläväliä-porukkaa ;) Eli jättelee tavaroita sinne sun tänne... Viime päivien auringonpaiste on ollut ihanaa, mutta myös aika rasittavaa, kun kaikki pölyt ja sotkut näkyy niin helposti.

Dangelille isot peukut pystyssä, että pääsisitte tänään kotiin.

Onko Mmaljon paineet pysynyt kurissa?

Mä heräsin tänään siihen, että valuin verta. Ei onneksi tullut paljon, eikä tule enää. Luulen, että limatulppa irtosi. Supisteluja on ihan vähän, ei mitään kovia. Vauvakin älämöi tuolla mahassa ihan mukavasti. Nyt sit vaan odotellaan, alkaako jotain tapahtua vai saadaanko odotella vielä pitkäänkin. Viikkoja on nyt 36+4. Mulla on kaikki aiemmat synnytykset mennyt tosi nopeasti ja alkanut ihan yhtäkkiä. Katsotaan vaan, niin tämä tekee sitten tuloaan muutaman viikon ajan. Eiköhän mut laiteta tuokin kokemaan :) Sen verran aamuinen kuitenkin pysäytti, että sairaalakassin pakkasin valmiiksi.

Uhkaavasti tosiaan näyttää jo kohta, että suurin osa helmistä syntyykin tammikuussa. :happy090

Peukut pystyyn Onnelille, kattellaan mitä tapahtuu. :love2

Apua. :D Ollaanko me ihan varmasti kaikki helmikuisia? :D

Tuosta pesänrakennuksesta.... Mä päätin tänään,että otan nyt sillä asenteella, että enää kaksi viikkoa aikaa saada valmiiksi kaikki! :D Silloin 3.2. on 37+0 ja alkaa häätö, jos on 31.1. synnytystapa-arviossa kaikki kuosissa. :)

Sain tänään vihdoin miehen avustuksella verhotangot ylös! Eihän ne olekaan odottaneet asentamista kun kaksi vuotta... ;) Vielä pitäisi maalailla kalusteita, jotta sais ne kasattua ja paikoilleen. Sitten saa laitettua tavarat paikoilleen.

Vauvaa varten pitäis vielä ostaa korvakuumemittari ja muutama kuorivaippa. :)

Mä tein itse päätöksen jäädä kuitenkin tuloksista riippumatta aamuun, onpahan aikaa sitten varmasti varmistaa että keltaisuus on häviämässä ja paino nousussa. Poika on vähän laiskanlaisesti syömään, tai siis väsähtää äkkiä, kuitenkin melkein joka kerta saatu syömään vaadittu määrä, mutta melkoista pakkosyöttöä se välillä on.. Nyt vaan pelottaa että ne keksii että ei vielä aamullakaan päästä kotiin.. Esikoinen on suhtautunut tähän niin hienosti, mutta huomenna tulee jo viikko kun äiti on ollut kotoa poissa, alkaa huolestuttamaan sekin kovin :/

Takaisin