Tammikuun turinat

Itsellä varmaan on vaikuttanut tuohon, etten ole kyennyt laittamaan vauvan huonetta kuntoon, se että pelkäsin aluksi, että jotain menekin pieleen. Tämä vauva-asia jotenkin sai kaiken muuten mussa täysin olemattoman taikauskon heräämään siinä vaiheessa kun aloitin hormonihoidot...

Liitoskivuista kärsiville vinkkejä kun on annettu, niin itse olen rakastunut tohon jumppapalloon! Tekee kamalan hyvää mun selälle noin muutenkin. Uiminen, tai ihan vaan vedessä oleilu, on myös ihanaa! Meinasin uskaltaa huomenna uimaan ekan kerran leikkauksen jäljiltä. :) Lääkäri tosin antoi luvan uimiseen jo viikko leikkauksen jälkeen (eli olisin saanut jo viikko sitten uida), mutta halusin ottaa varman päälle. :) Kuitenkin iho ihan eri tavalla koetuksella, kun maha venyttää. En halua mitään kamalia arpia. :(

Mä rupesin täällä ihan hurjaksi! Pitää lähteä apteekkiiin ja päätin, etten mene tohon lähimpään. :D Kävelyä ei tartte harrastaa sen enempää, vaikka pidemmälle ajankin. :) Tosin saattaa olla, että eksyn kahvilaan samalla matkaa. :D Nyt sitten päätin ihan meikatakin! :O En siis normaalisti juuri koskaan meikkaa.Tosin mun meikkaaminen on muutenkin vaan ripsiväriä ja kulmakarvageeliä. :D Nyt olin niin hurja, että vedin vähän rajauksiakin. :D (mulla on kyllä kestopigmentoinnit, mutta onhan se silti vähän eri, jos ihan rajaukset siihen vetää vielä päälle) En ole myöskään kolmeen viikkoon käyttänyt sormuksia, kun sormet on olleet niin turvoksissa. En tiiä kuinka fiksua tää nyt oli, mutta nyt ne laitoin. :P Piristympähän ainakin!

Miten muuten muut on ostellut äitiysvaatteita tai imetysvaatteita? Itse vedän edelleenkin muuten samoilla vaatteilla, kuin ennen raskautta, mutta sukkikset on Henkkamaukan äitiysmallia. Imetysliivit pitää ostaa sitten jossain vaiheessa, kun näkee millaiset utareet tulee. :DD Muuten ajattelin jatkaa tällä samalla linjalla, että näitä normivaateita käytän. Tosin meinasin Nanson Revontuli-malliston viitan ostaa, semmoiseksi ihmisten ilmoilla käyettäväksi 'imetyssuojaksi'. :) Se on nätti muutenkin ja on käyttöä pitkäksi aikaa.

Nyt sinne apteekkiin!

Mä en ole omaan ulkonäkööni jaksanut vähään aikaan paljoa panostaa, mitä joskus heitän bb-voiteen ja puuterin naamariin. Kynsiä katselen aina että ne vois lakata, mut sit iskee laiskuus :D
Kyllä mä ihan mammavaatteissa kuljen, en mahtuisi omiin housuihin enää. Jotkut teepaidat ja legginsit menee vielä, ja alushousut :D
Imetyspaitoja on ennestään pari ja Henkkamaukalta tilasin muutamat lisää, ne on vaan niin näppäriä julkisilla paikoilla, ei tarvi napaa paljastella (lue läskejä) :D

Imetysliiveistä voin suositella kaikille lämpimästi carriwell comfort bra liivejä. Hirveän näköiset ne on, ei kauniit, mutta tosi ihanat päällä, ei purista tai ahdista. Esikoisen aikaan löysin nämä ja pelasti mut kyllä. Yöllä ihanat ja okei, monesti kotioloissa tuli käytettyä myös päivät :D nyt ovatkin tulossa ehdottomasti mukaan synnärille, kun on paikat hellänä, niin haluan varmasti mukavaa päälle :) ovat myös tosi näppärät käyttää. Sitten päiväsaikaan käytän taas varmasti kaarituettuja topattuja imetysliivejä :) nämä totesin itselleni hyväksi sen vuoden ja 2 kuukauden aikana, jonka esikoista imetin.
Tossa vielä erään kaupan linkki niistä carriwelleistä: https://www.mamidea.com/webshop/carriwell-comfort-p-124.html

Pääsin pois \O/ mutta kovat on ukaasit levätä ja heti takaisin jos oireet pahenee.. Esikoisen saa hoitoon viedä ja hakea, mutta se saa kuulemma olla päivän suurin työ :D pidetään peukkuja että ainakin reilu viikko nyt vielä mentäisiin, niin päästäisiin sinne 37+ viikoille :)

Noi Carriwellit vaikuttaa hyviltä! Ja halvatkin olis. Kiitos Dangel vinkistä! Ja otappa nyt rauhallisesti sitten. :D Kiva että pääsit kotiin. :)

Mä olen vähän laskenut julkisilla imetyksen sen varaan, että mulla on kätsyjä kietaisumekkoja ja semmoisia mekkoja, joiden kaula-aukot on sen verran avaria ja joustavia, että kyllä sieltä yksi tissi esiin saadaan. :D Ja tosiaan, kun ostan sen viitan, niin ei tartte muille kauheasti esitellä. :)

Pukeudun siis aina mekkoon. Näin talvisin on kotona kyllä collegehousut kotimekon lisäksi, ja toki jos on jotain pihatöitä, eikä sää salli kykkimistä ilman vedenpitäviä polvia. :D Ja toppahousut on toki koirien talvilenkkejä varten.

Huomenta. Just heräsin. Tässähän tämä päivä on sit mennykin.. On vähä unirytmi sekaisin:/

Imetysasusta. Mä hommaan/neulon itselleni taas sellaisen pienen pontson, minkä alla vauva saa rauhassa syödä, eikä vaivaannuta muita ihmisiä, missä sitten ollaankin. Toimi loistavasti viime kerral+ rinnat pysyy lämpiminä. :)

Taisi eilinen sisätutkimus tehdä häijyä, nyt vihloo alapää vähän väliä ja supistukset tuntuu siellä :/ sehän olisi hauskaa, mennä sairaalan takaisin, kun synnytys on alkanut :D

Nonniin pakko oli soittaa tonne Hyvinkäälle kun ressaa niin paljon kun tuo on niin auki noi paikat.

Sanoivat et on toises raskaudes ihan normaalia olla auki. Paikat voi olla auki yli 5cm:kin!
Et silleen. Pikkasen alkoi ottaa pattiin!! Mix ne ei voineet sanoa mulle sitä kun kävin silloin siel. Murrrrrrrrrrrr ärrrrrrrr Grrrrrrrrr!!!!!!!!

Mun pitäis vielä malttaa kolme tuntia odotella miestä kotiin... Sit pääsis hypistelemään isoa kasaa vauvantarvikkeita! Toivottavasti kaikki ei oo jotain traktoripaitoja, kun maanviljelijän kolmen pojalla olleet vaatteet tulee... :S

Öööö.... No ei meijän ainakaan tartte kestovaippoja ostaa! :DDD Just tossa kattelin noita miehen siskolta tulleita vauvankamoja ja niistä yli varmaan 70% on kestovaippoja!

Vaatteet tosi jees, nautraaleja, jonkun verran sinistä ja vihreää. :) Yksi ihan susiruma kevyttoppapuku, joka on vielä ihan liian isokin vielä piiiiiiitkään. :D

Tsau.
Dangelkin taitaa olla potentiaalinen synnyttäjä jo tammikuun puolella... Mut aika pitkällä jo oot, mut tietty inhaa kyttäillä alkavaa, ehkä nopeaakin synnytystä. Tsempit!

Mä bongasin jostain blogista hyvät imetysrintsikat, joita tilasin kahdet. Ne on tosi kivat päällä, ja mun mielestä myös kivan näköset. Ne ois tossa kaapissa, mut en varmaankaan saa itseäni enää ylös sängystä, kun tähän just lösähdin. :) Voin kaivella merkin esiin vähän myöhemmin.

8 kokonaista päivää vielä h-hetkeen.

Musta olis kiva saada jotkut oikeasti nätitkin imetysliivit... Mulla on vähän vaan ongelmia jo nyt löytää kivannäkösiä liivejä asialliseen hintaan, kun kuppikoko on 80DD/E. :S Että kaikki vinkit otetaan vastaan! Parhaan näköiset, joita oon löytänyt, on ollut kamalan hintasia ja hyvän hintaiset kamalan näköisiä.

Mä ostin boobilta yhet imetysliivit ja pari imetyspaitaa, muistaakseni metsolan nettisivuilta jo kesällä, kun isot koot sattui oleen vielä alennuksessa. Mulla kans vähän samaa ongelmaa, kun koko luokka on sama kuin sulla ReginaVeritas. Varsinkin henkkamaukan imetystopit ja -paidat on musta tehty niin pienirintasille, ettei sieltä kyllä aivan helposti saa isoa tissiä pienestä reiästä esille. Carriwellin mallistosta oon kans löytäny parit yhet hyvät pepinon nettisivuilta, ainakin nuo seamless sport style-liivit on hyvät ja sit nuo seamless padded-liivit oli mulle hyvät.

Reginaveritas katsopa Anitan liivejä, niissä oli mun mielestä nättejä liivejä.. Itse ajattelin sellaisia hommata sitten jahka tissienkoko vakiintuu :D niitä ei tosin paljon saa muualta kun alusvaateliikkeistä.. Itse käytin varsinkin alkuajan esikoisella halpoja Henkkamaukan, jne imetysliivejä ja rupesivat jossain vaiheessa hankaaman jne, sitten onneksi löysin noi carriwellit, niin yöt helpotti.. Nyt ajattelin kyllä käyttää vähän enemmän rahaa jos vain imetys lähtee käyntiin kunnolla :) noiden carriwellien lisäksi mitkä aikasemmin mainitsin, ostin odottamaan myös carriwellin lace drop cup brat, no on ainakin nätit :) tosin julkisille paikoille haluaisin mielummin kaarituelliset ja topatut liivit, ettei nämä valtavat nännit paista läpi :D ja itse myös kokoa 85-90d ennen imetystä, eli ei ole ihan helpoin löytää marketista liivejä..

Ja juu, ihmettelen jos menee mun synnytys helmikuulle.. Viikon tai kaksi jos sinnittelisi.. Eilen oli kyllä niin tuskallinen olo, supisteli ja maha painoi ihan mielettömästi.. Ja alapäähän sattui koko ajan..
Mä vihaan raskaana oloa tällä hetkellä melkoisesti, sillä esikoinen heräsi aamulla ja olisi halunut että äiti kantaa sylissä vessaan pissalle ja mä joudun kieltäytymään, kun en pysty kipujen takia!!! Itku siitä pojalle tuli ja olen itsekin itkun partaalla vieläkin :/ kunpyysin pojalta anteeksi hän kyllä jo lohdutti että ei hätää äiti, ei mitään hätää äiti. Mun 2-vee <3 ei se silti helpota kun toinen on ihan uninen ja tarvitsee äidin syliä ja äiti ei pysty!!!

Kylläpäs taas väsyttää... yö on taas menny heräilessä vähän väliä ja päivällä juoksin ympäri kyliä asioilla... joka paikkaa särkeekin nyt... mites noi imetyspaiat? Mikkä on hyviä?

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app

Heipparallaa!

Pistän äkkiä viestiä ja painun sit aamupalalle.
Aloin klo 3:45 valumaan lapsivettä, joten tääl ollaan taas Hyvinkäällä.

Että ihan turhaan näköjään itkee tillitin eilisen päivän.

Noni, nyt meen hakee aamupalan ja yritän sit vähän nukkua, kun olen valvonut koko yön..

No näin voi sanoa.
Nyt odotellaan suppareita... Niitä kun nyt sit ei ole..kirjoittaminen vaikeeta..pistivät oikeaan käteen kanyylin ja kättä särkee jo kolmatta tuntia saatanasti.

Takaisin