Tammikuun turinat

Esikoisella olin valmis viikosta 36 asti luopumaan mahasta, mutta sitten kun vauva-arki tasottui, huomasin kuinka kaipaan vauvamahaani. Varmaan ekan vuoden ajan hätkähti välillä, että eihän se potki ollenkaan :D

Esikoisen jälkeen lupasin että jos joskus vielä teen toisen niin lupaan nauttia raskaudesta enkä valita mistään jne jne. Tässä sitä ollaan :)

Olen siirtynyt äitiyslomamoodiin, lepään, luen, käyn hapella sen minkä tuntuu. Lähes kaikki on valmiina, minä mukaan lukien.

Huomenna ultra, jännittää mitä siellä sanotaan.

Labrassa istun ja odotan vuoroani.. Vihdoin antavat verenpainelääkkeet, jospa ne helpottaisi vähän.. Viikko jos ainakin päästäisiin eteenpäin tukalasta olostani riippumatta. Toki noi lääkkeet saattavat helpottaa oloa piankin. Mutta jos vauva haluaa tulla itse maailmaan niin tervetuloa kuulemma heti vaan :) viikko sitten olin sormelle auki, nyt eivät katsoneet tilannetta. Mutta vauva on tosi alhaalla. Lääkärin ohje oli vaan koittaa provosoida synnytystä niin paljon kun itsestä tuntuu siltä :D toivotaan että näillä olo helpottuu ja herra on maailmassa pian ja labrat on kunnossa, että ei takaisin tarvitse tulla tänään :)

Dangel Aika myöhään odottivat verenpaineläääkkeiden kanssa! :O Mutta toivotaan, että ne parantaa oloa edes vähän. :) Edes sen, että jaksat viikon. :) Nyt sulla sitten kolme ässää käyttöön. ;)

Sitä mäkin toivon, että auttaisivat sen verran että päänsärky ja hömelö olo katoaisi edes vähän :)
Häätö toimenpiteet saa alottaa vaikka saman tien, jos tulee itse, niin saa tulla vaikka heti, mutta jos käynnistää pitää, niin ainakin olisi hyvä päästä ensi viikkoon.. Kun kuulemma mitä aiemmin käynnistetään niin komplikaatioiden vaara aina suurempi. Että jos ei ole kohdun suulla mitään tapahtunut,,että synnytys aloitetaan täysin mekaanisesti, on imukupit ja kaikki muut suuremmassa riskissä.. Nytpä siis häätötoimenpiteitä kehiin, kunhan ensiksi saan edes olon vähän paremmaksi.. Jospa huomenna 3 ässää käyttöön ;) jo netistä googlasin muita vinkkejä :D
Apteekissa käydessäni nappasin paketin 1koon vaippoja, onpahan edes vähän vaippoja ja hän täältä tulee ulos ;)

Munkin mielestä aika kauan odottivat, ennen kuin verenpainelääkkeet Dangelille antoivat. Mulle annettiin niinku heti, kun oli neljättä päivää kotimittauksissa päälle sadan alapaine, turvotusta ja pää kipee. Toivotaan, että olo helpottaa, mulla lähti päänsärky ainaki heti ekan tabun ottamisen jälkeen seuraavana yönä pois. Tsemppiä!

Voi elämä mikä päivä... Soitin verottajalle, kelalle ja leikoon... Neuvola soitti mulle miljoona kertaa, kun sekoilivat jotenkin mun aikojen kanssa jotain ihan omiaan. Ja verensokerit edelleen korkealla aamupaastossa! Seuraavaksi oikeasti alan herätä yölläkin syömään, että paasto katkeaa! En helvetti ala tätä ollenkaan!

Verenpaine nousee taas niin, että kohta näkyy varmaan jo pikku ukkoja!

Tänää tuli käytyy nauvolassaki. Kaikki oli kunnos ja masuki kasvanu kivasti. Kyselin silt saisko jonki näköst painoarvioo ko me mennään nykyään siel yläköyriissä. Se vaa totes et jos hän tai se lääkäri kattoo sen tarpeelliseks :O Entä minä?! Kuka ottaa huomioo sitä et mua mietityttää et onkoha se kauhee iso :O Nousi kummiski jossai kohtaa siit keskikäyräst sin yläkäyrää. No kai mä sit vänkään sen lääkärin kans täst asiast 2 viikon päästä -.- Tuntuu vaa silt et kaikil muil on kaikenäkösii arvioit ja mä en saa ees jankuttamalla! :smiley-angry019

Älä huoli sume , en mäkään ole saanut kun kaksi kertaa kunnollisen arvion, ja tässä on sentään tullut ravattua lääkärissä... Vaadit siltä lääkäriltä painoarvion! :) Mutta aika epäkohtelias vastaus kyllä! :O ja luulis että ne nyt muutenkin niitä tekee? Tai siis, että onhan se tärkeää niidenkin tietää? :S

Samaa mä itse ihmettelen kun eivät ole antaneet lääkkeitä ja tässä "melko" pitkään niiden kanssa taisteltu.. Kuulemma mun paineet ollut kokoajan rajoilla, että antaako vai ei lääkettä.. Kun lähtökohtaisesti paine taso jo korkealla, ei niin helposti anneta vplääkettä, kun se saattaa surkastuttaa istukan toimintaa joka tottunut toimimaan kovilla paineilla..
Toivotaan niiden auttavan pian, tai tuon muksun päättävän ottaa itse häädön ;) tänään taas koko ilta on supistellut, päätä puskettu tosi alas ja alapäätä vihlonut kovasti.. Kunpa kävisikin se poks ja tulisi ne lapsivedet, niin pääsisi tästä kurjasta olosta ;)
Mutta vauva onneksi voi hyvin, käyrät kuulemma unelmatasoa, eli se kertoo siitä että istukka ei ole heikentänyt toimintaansa :)

Dangel käyhän tuo istukka-homma järkeen ja hyvähän se on, ettei niitä noin vaan anneta. Mutta tosi kurjaa silti, ett' jouduit odottelemaan. Toivotaanko me vaikka, että sun olo paranee ja vaaveli saa majailla masussa edes viikon loppuun, jolloin lähtee itse tulemaan? :D Meni niin tai näin, toivotaan että menee hyvin päin, eikä sun tartte enää kärsiä ja vaavelilla on kaikki hyvin. :)

No sitä minäki! Ei sekää antanu minkää moist kommenttii et tuntuuks se pienelt, keskikokoselt tai isolt :O Toivon kyl vaa et toi neuvolatäti vaihtuu samantien ko vavva tulee maailmaan. Se on alust saakka ollu tökerö meitä kohtaan. Vähän se yrittää ol mukavampi ko mun mieheni ei oo paikalla mut huh huh sit ko se on paikal. En tie minä kriminaalein se meit pitää :D Mieski tykkäs käyd siel enne mut nyt ei tul enää mukaa ko me molemmat alettii olee nii piru kiukkusii käynnin jälkee.

Viikonloppu olisi ihan hyvä aika synnyttää ;D vaikka toki vauvalle parempi mitä pidempään hän asuu masussa niin kauan kun siellä hyvin voi :)

Missäpäin Suomea sume käyt neuvolassa? Tosi kummaa toimintaa... Mun neuvolatäti on ollut onneksi mukava, siitä huolimatta, että itse olin aluksi ihan kamalan varautunut ja valmis vaihtamaan yksityiselle ja ties mitä. Tosi ikävää tommoinen. :( Kuitenkin olis kiva jos neuvolassa vallitsisi luottamus... :(

Dangel Tottakai toivotaan, että vauva on masussa niin pitkään kun se on paras paikka olla. :) Mutta ei liikaa äidin kustannuksella!

Mä käyn Porissa. Tääl on tosi hyviiki neuvoloit mut toi täti ei ole. Meil oli eka sen siaine ko se oli lomillaa yms. ja siihe kerittii tutustuu ja oli tosi mukava. Sit ko toi tuli meil "takasi" ni meno muuttu iha erilaiseks :/ Jos oikein luin tänää rivien välistä ni neukkutäti saattais muuttuu ko vaavi syntyy

Sume En tiiä miten nää menee, mutta eikös niitä periaatteessa saa vaihtaakin, jos sanoo, ettei kertakaikkiaan tule toimeen sen tädin kanssa? Tai näin mä olen ainakin käsittänyt...

Mä en itseasiassa yhtään tiiä pysyykö meillä sama täti synnytyksen jälkeen. :O Kai se pysyy?

oi voi.. ehdin nukkuu reilu pari tuntia ja sitte kun heräsin vessaan ni ei millää enää unta.. noh, kai tää nyt sit alko :D noh kukutaan nyt sit jonku aikaa, jos sit sais unta taas :)

meillä ainakin täällä Kullaalla (Porin vieressä) pysyy sama täti syntymän jälkeenkin, kun ei muita tätejä ole.. toki ehkä sais vaihtas Ulvilaan jos haluis, ku Kullaa kuuluu Ulvilaan.. on kyl melkoinen tuo meidänki täti, et katsellaan..

Mmaljo, täällä kukkumayö myös :D ehdin puolisen tuntia ehkä nukkua, kun esikoinen alkoi yskimään.. Ja hänet sain nukkumaan, niin taas alkoi mahassa möyrinä, epämukava olo ja rauhattomuus.. Kunnon supistuksia odotellessa ;) tai mielummin niitä kunnon unia ;)

Hei. Jos teit kovasti vauvan koko ja paino mietityttää, niin soittakaa ihmees teidän omaan synnytys sairaalaan niin tekevät paino arvion. ;)

Takaisin