Tammikuun turinat

Minipallo Hui! Mä olisin kyllä varmaan niin kauhuissani, että jäisin tossa vaiheessa jo sairaalaan. Tai ainakin liimaisin itseni sängynpohjalle. :( Mua pelottais varmaan pelottais jos olis noin auki ja yrittäisin kaikkeni jotta sais pitää edes viikon verran masussa vauvaa lisää. Mutta toisaalta sitten jos ne liikkeet on vähentyneet... Kamalaa!

Tervetuloa Mamma2014 ! Kyllä tänne mahtuu vielä mattimyöhäisetkin. :D Ei me olla niin kuppikuntaisia, vaikka ollaankin pieni porukka. :) Moni karkasi naamakirjaan, eikä niitä täällä juurikaan näy... :S Kerro nyt sitten rytinällä kaikki! :D Mitä missä milloin? :)

Tsemppiä Minipallo! Kaikki menee varmasti hyvin, tuli pieni sitten pian tai vähän myöhemmin maailmaan! Katsotaan kumpi meistä kirjoittaa ensin "helmivauvastaan" tuonne toiseen ketjuun! :)

Terppis 2014 ja tervetuloa joukkoon. :)

Joo ei täälläkään oikein nukuta, vaikka aika rauhallisin mielin olen ja väsyttää.
Ukkolla on taasen tosi levoton olo. Ihan selkeästi odottaa/jännittää tulevaa yötä. Nytkö se on menoa.

Virn :)

Regina: eihän tässä mitään hätää ole. Se syntyy ennemmin tai myöhemmin.
Ylilääkärikin sano et ompas hyvän kokoinen vauva ja kun mittaili vähän lisää, niin sanoi et mitat täsmää aika täysin vk 36 mittoihin.. Itellä täs on jo piiiiiitkään ollut sellainen fiilis et olen viikon pidemmäl kuin mitä la antaa ymmärtää. Et jos tuo sattumoisin pitäisi paikkansa, mulla alkaisi jo vk 37!!! :)

Joka tapauksessa selvillä vesillä olen... Ja jos tämä syöksy synnytykseksi menisi, niin kyllähän minä tällaisesta pienemmästä vauvelista hyvin selviäisin, ja olen jo miettinyt senkin että missä tämä tapahtuisi. :) uskon että tyttömme korokkeella istuen taakse nojaten tämä kävisi varmaan ihan hyvin. Ja kun suihkukaapin molemmista reunoista pystyisin pitää kiinni ja ukko ottaisi tuon neidin vastaan.

Mitäköhän mun piti muuta sanomani... Pitääpä katsoa uudestaan, mitä kirjoitit XD tää raskaanaolo on niiin tällasta. Heh

Ai niin. Vauvan liikkeethän luonnollisesti vähenee, koska vauva alkaa olla niin iso, ettei samallailla mahdu mellestämään. Siksi en tästäkää ole oikein osannut olla huolissani..

Ja noh, kyllä näitä kipuja on ollut sen verran paljon, et olisi tehnyt mieli sanoa sille ylilerurille, et voisikko vaan puhkasta kalvot, niin saatais synnytys kunnolla käyntiin.
Ainoastaan jos lapsi olisi kovin pienipuoleinen, niin sitten olisin jalat ristissä, mutta kun tuo painoarvio oli sen 2800g, niin sekin on jo hyvä näille viikoille.

Yksi yökukkuja ilmoittautuu! Unet menny. Salasana ollut hukassa ja nyt yötä valvoessa ehdin hyvin sen kaivella arkistoista. Josko sen vaikka nyt muistaisi.

Mamma2012, meillä on sama la.

Viikkoja siis sen 35+. Toista odotan, edellisestä kerrasta on jo sen verran aikaa että kaikki on päässyt jo unohtumaan.

Raskaus edennyt hyvin. Murheena ollut etinen istukka. Ensi viikolla taas ultra, siellä kait sitten päätetään tuleeko sektio vai yritetäänkö alatiesynnytystä. Kovasti toivon alatietä.

Muita avainsanoja on liitoskivut, ryhävalas, päänsärky, närästys ja unettomuus.

Synnytys pyörii mielessä ja vauva-arki. Toisen lapsen kohdalla täytyy arkeakin jotenkin kyetä pyörittämään, poika saatella kouluun jne.

Sänky kasattiin tänään ja mä olisin valmis siirtymään seuraavaan vaiheeseen. Lisäksi pyykkikoriin on ilmestynyt kolmas kasa, aiempien tummat ja vaaleat pyykit lisäksi on tullut vaaleanpunaiset :)

Täälläkin taas unetonta! Pari kertaa olen puoli tuntia nukkunut ja sitten herännyt.. Nyt ei tunnu enää nuo tulevan.. Olo täällä aikamoisen tuskainen, missään asennossa ei ole hyvä, päätä särkee ja korvat soi.. Aamua odotellessa siis.. Mulla tullut kiva lisäefekti supisteluun, ne ei niin kipeitä, mutta sydän heittää härän pyllyä niiden aikana, liekö jotain rytmihäiriötä..

voitaisiin pistää pitkävetoa siitä, että onko minipallo meistä eka joka vauvan saa syliinsä ;) ihan jänskättää minipallon puolesta.

Itselläni tasan kuukausi laskettuun aikaan tänään kun se on 3.2. :) mutta sinne asti en kyllä tälläisella ololla selviä mitenkään..

Hupsis kännykällä räplään sori!

Joo siis olen kohta 20 ja ensimmäistä odotan.
Raskaus on mennyt ihan hyvin, mitä nyt kesä meni oksennellessa!
Nyt on vasta nuita vaivoja ruvennut tulemaan, elikkä turvotusta huhhuh, selkä on hajoamispisteessä ja väsy on kova vaikka tälläin keskellä yötä valveksinkin!
Vauva ei tosiaan oo mitää merkkejä antanut, että haluaisi pois massusta, ja mullakin tunne, että yli lasketun menee! En kyllä malttasi enää odottaa että saan pikkusen syliin! <3

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app

Tää on jo hupaisaa. Meillä on tällä hetkellä 3 mäyräkoiraa, normaalisti siis vain yksi oma, mutta nyt on hoidossa äitini kaksi.. Niinpä olen kuunnellut, kuinka kaksi niistä kuorsaa 3 kertaa enemmän kuin meidän isäntä :D tietenkin kun vihdoin sain taas unta, keksi koirista vanhin että ulkoa kuuluu jotain ja haukahti.. Niinpä taas varmaan valvon tunnin tai pari :/ koirat on ihania, mutta välillä raivostuttavia :D

Who needs a good nights sleep anyway?! ;)

Dangel, mul on 7.2 la. Eli meil ei ole kuin 4pv ero :)

Täällä edelleen kasassa. En muista monta kertaa heräsin noihin menkkamaisiin kipuihin, veikkaisin kolmea. Et jos jotain on ns. Käynnissä, niin toooodella laiskasti, et tässä vielä moni tällä menolla ehtii poxahtaa.
Noh ehdin ehkä kutoa ton toisen tossun valmiix ennen babyä ;)

Vitsi et tekee mieli riisisuklaata . Aijai. Slurps. Geisha karkitkin maistuis.

Vähä on jännä kakka nousta täst sängyst ylös, myt kai se olis pakko. Pissaan muuten housuun koht.

Meist taitaa aika moni olla helmikuun alkupääs. Voi että. Saas joo nähä, kuka pistää eka "tuulemaan"

Ja teretuloa vielä kaikki uudet. Iteki liityin vasta marraskuussa ja hyvin olen mammojen jutusteluihin päässyt messiin XD nää on niin herttasia tyyppejä ;D

Uusille nyt omat tiedot varuix

Eli olen 31v mamma ja toista odottelen, la 7.2 ja Hyvinkäällä synnnytän.
Odotan toista.
Olen jäänyt syyskuulta kovien suppisten takia saikulle ja vaikka tässä on vähän ärräpäitä lennelly ja mieli on tosi kypsä odotteluun, uskon että synnytys menee hyvin.
Esikoisen synnytys oli kättärillä 2010, 11h, tunnin ponnistusajalla, toisen asteen repeämällä syntyi tyttö 4040g, 52cm ja p.ymp. 38,5cm
Kipulääkkeinä oli epid. Ja ilokaasu.

Nyt ois tarkoitus vetää pelkäl ilokaasulla. Ammetta olisi kiva päästä koklaa.

Blaublumme: onko Snowcross lumikelkkailua? Varmaan mukava kuulla et miehesikin on mukana raskauden kulussa :) mun ukko on niin stressannu, et on lopun väsynyt, naama turvoksissa ja vatsa ihan ripulilla.
Tulee näköjään äitiinsä :/ sen äiti onkin ihan hermoheikko. Onnex mun mies ei ole niin paha, ai en kyl pystyis olla hänen kanssaan.

Mul on kans aika pitkään ollut sellainen fiilis ton La:ni suhteen ja kun olen verrannut painoarvioita seuraavaan viikkoon, niin on aina lähes 100%sesti matchannyt.
Otin jokunen viikko sitten epäilykseni, mutta naislääkäri tyrmäsi tämän täysin. Että ei voi olla mahdollista. Vähän olis tehnyt mieli sanoa että, miten niin ei, kun la:kin perustuu täysin ultraan, mut en viitsinyt alkaa vääntää.

Dangel: onko sun esikoisella tullu kaulalle koskaan sellaisia palluroita? Meidän tytölle on tullut molemmille puolille, mut ei onnex ole soliskuopissa.

Aijai.. Kello on puol kaxtoista.. Tekis mieli vähän tehä kaikkee ja ei kuitenkaan mitään.. :/

Joulukuusi pitäisi purkaa, lastenhuoneen hyllykkö pitäisi siirtää ja maalaa valkoiseksi, tyttömme uusi pöytä pitäisi koota ja järkkää lastenhuone muutenkin.. Mmm.... Petivaatteet vaihtaa, imuroida, siivota, kaupassakin pitäisi käydä..

Ehkä nyt vain neulon tuon tossun loppuun ja kahton mitä teen sitten.. :)

Joo-o, palaillaan.. :)

Täälläpä sairaalassa maataan taas.. Ainakin yksi yö tarkkaillaan paineita ja muuta.. Saa nähdä nytkö tulee verenpainelääkkeet.. Kuulemma vielä ei käynnistystä mietitä ilman isoa kriisiä. Pitäisi päästä tuonne viikolle 37-38. No maanantaista viikko siihen 37 viikkoon :)

Ai luoja... Lupaan että kirjoittelen myöhemmin lisää. Nyt just olen ihan kuollut kampaajalla käynnistä.... Mulla piti olla jotain olennaista sanotavaakin, mutta sekin nyt katos, että ihan turhaa tätätänne krijoittelen?

Hei helmimammat ja hyvää alkanutta vauvavuotta kaikille! :) Kirjoittelen harvoin mutta jos nyt kirjoittaisin vähän jotakin taas - ekan viestin tammikuun ketjuun näin joulun ja uudenvuoden vieton jälkeen :) Itsellä tänään 34+0 ja olo alkaa olemaan jo kömpelömpi.. helppo raskaus kyllä jälleen eikä muita vaivoja kun vähän lonkkasärkyä ja vähän turvotusta ollut. Tänään ostettiin ihana pehmuste hoitopöytään ja laitetaan vielä hoitopöytä paikalleen. Pian aion myös alkaa pesemään vauvanvaatteita ja asettelemaan niitä valmiiksi kaappiin. Seisomalauta pitää myös ostaa esikoiselle vielä vaunuihin. Ja mitäs muuta...niin, helppo raskaus täällä, mutta meidän esikoispojan (2,5v) uhmaikä on ollut sitten se, mikä on ollut tässä hieman stressaavaa.. ettei vaan liian helpolla päästä! :D

Takaisin