Tammikuun turinat

Minipallo, mulla sektio 13.1. Vauveli no. 2 on isommanpuoleinen kuten siskonsakin oli, ja silloin sektio nähtiin parhaaksi ratkaisuksi. Lisäksi itse olen tällainen kapea jämäpala (155cm), ja esikon kohdalla lantio todettu hyvin ahtaaksi. Ja yksi lisäpotku näin aikaiselle sektiolle on hepatoosi, joka vaivannut molemmissa raskauksissa. Onko täällä muita hepatoosin kanssa itseään raapivia kanssaodottajia? Olen Helsingistä, kun Minipallo kyselit.

Blaublumme: munkin tekis mieli suunnitella kaikkee, mut ukko ei lämpee.. :/
Mä uskon et seuraavix vuosix toi olis tosi hyvä, mut ymmärrän kyl ukkookin, kun on jo ajomatkaa.. Vähäx olis ihanaa, kun olis tilaa ja lapsilla piha leikkiä ja luoda samaan paikkaa muistoja vuosien varrella..
Nyt asutaan 66m2 kolmiossa ja säilytystilat ja neliöt ovat aikaa

Meikks sit tipahti jälleen. Olen nyt tän päivän aikana nukkunu joku 19-20h.. Et tämä ei ole iiiihan normaalia.

Ja voi että! Dangel perusti tuon vauvautuneet saitin. Ihan hassua, siihen ei kyl ole enään pitkä aika ja piiiiitkä odotus palkitaan.

Nine: synnytätkö kättärillä? Me asutaan Keraval ja mielelläni olisin mennyt Kättärille, mutta kun tuo sairaalatilanne, niin valitsin järkisyistä Hyvinkään.
En tiedä luitko mut jouduin olla tuol Hyvinkääl osastol, niin siel oli kyl loistava henkilökunta. Oli jotenkin kodinomainen. Et jos lukko on pääl. Helsingis niin voin suositella Hyvinkäätä.., ai niin mut sullahan oli se sektio.. Ja siihen varattiin se aika. Heh.

Minipallo vei sit vissiin munkin unet? Rupes väsyttämään vasta joskus kahden jälkeen ja heräsin neljältä ihan pirteänä....

Täältäkin ne unet katosi samaan paikkaan.. Nukahdin kahdelta, heräsin kolmelta kun poika itkahti. Sittenpä en nukkunut enää.. Viiden jälkeen olen tainnut nukahtaa vähäksi aikaa, poika heräsi puoli kasi..
Yö muutenkin tosi vaikea, olo tosi tuskainen, jokainen käännös sattui mahaan kun veistä olisi väännetty ja kauhea mulina muutenkin mahassa.. Vauvakin ilmeisesti pysyi sillä hereillä, sellaista menoa meinaan piti :D näiden vaivojen päälle sitten nämä poskiontelotulehdusvaivat.. Eikö tämä jo voisi loppua?!?!!

Muokattu viimeksi:
Vaikka miten yritin vältellä niin se pirun flunssa pesiyty tännekin :( kuumetta ei juurikaan ole mutta yskin keuhkoja kirjaimellisesti pihalle, tosi mukavan tuntuista tän mahan kanssa >.< tässä nyt juuri arvon että pitäiskö käydä Tk:ssa vai kattoa vielä huomiseen helpottaako yhtään

Olenko mä ainoa, joka voi sanoa, että on säästynyt nyt raskaana ollessa flunssalta? Mulla ei ollut kun yksi muutaman päivän 'kevytflunssa' vaikka usein saan ties mitä kökköräkätauteja, joihin pitää syyä antibiootteja ja olla vähintään viikko sairaslomalla.

No minä en oo ollu kipeenä raskausaikana ennen tätä puoltoista viikkoa sitten alkanutta räkätautiia. Ja loppua ei näy. Oireina onneksi vain tuo koko ajan niistäminen ja yskiminen..ei siis kuumeilua tai mitään. En jaksa ny enää mennä tästä lekurille valittaan, vaikka antibiootit varmaan auttais, kun räkä on aiva vihreetä...

Hyvää vauvavuotta kaikille!

Uudesta vuodesta on selvitty täälläkin. Kyllä huomasi eilen aaton valvomisen. Oli pakko nukkua pitkästä aikaa kunnon päikkärit. Huilailtua tulee joka päivä, mutta kunnon uneen en ole vaipunut pitkään toviin. Mua väsyttää paitsi raskaus, myös tämä iänikuinen pimeys. Tuntuu, että syksy jatkuu ja jatkuu vaan, eikä oikea talvi tule laisinkaan. Katsotaan vaan, että sitten kun vauva syntyy, pärähtää 30 asteen pakkaset, jottei ulos pääse moneen viikkoon. Sitten onkin kivaa olla sisällä vauvan ja tuon vilkkaan 1,5 vuotiaan kanssa...

Minäkin olen säästynyt pahimmilta flunssilta. Oikeastaan kaikki raskaudet olen pysynyt suht koht terveenä. Pientä nuhaa vain on ollut, *kop, kop*.

Ninella ei todellakaan ole enää montaa päivää h-hetkeen. Vähänkö jännää!!!

Minipallo: oma, isompi koti on kyllä tosi ihana. Mekin asuttiin kahden vanhimman kanssa aikoinaan juuri 66 m2:n kolmiossa pari vuotta ja kyllä omakotitaloon muutto sen jälkeen tuntui mahtavalta. Oma piha on melkeinpä parasta.

Mulla unettomat/uneliaat yöt vaihtelee vähän väliä. Pääasiassa nukun ihan hyvin, mutta jos herään johonkin ääneen, uni ei meinaa tulla uudestaan. Vauvakin tuntuu heräävän aina samaan aikaan. Sitten taas on öitä, kuten viime yö, että nukuin 10 h heräämättä. Ensi viikolla alkava isompien kouluarki jänskättää jonkin verran, koska ollaan koisittu koko porukka lähes joka aamu puoli ysiin tai ysiin. No eiköhän siitäkin taas selviä!

Heissan :)

Joo minäki luen näitä päivittäin ja oon mukana hengessä , harvemmin tulee kirjotettua ite. Ja oon minäki säästyny flunssalta , ainaki toistaiseksi. Joulu ja uv meni oikeen hyvin , tieten huomas ko ei ollu ottanu lepoa päivällä ni illalla mahaan ja selkään otti. Siis yhtenä kappaleena edelleen :) ultraajalla oon käyny edelleen 2 viikon välein. Viimeksi tildnne oli taas edenny, siis kanava lyhentyny. Ja se puhu jotaki kuilusta/tunnelista ni jälkeenpäin vaan mietin et mitä se tarkotti ko sillon en tajunnu kysyä. Miehen veljen vaimo on kätilö ja sano et tunneli-ilmiö varmaan mitä on tarkottanu eli on riennu aukeaan ylhäältä päin ja siinä on vielä isompi riski syntyä ennen aikoja. Onko muilla kokemuksia? Mielellään kuulisin jos on jotaki tietoa ees :)

Muuten olotila on ollu kohtuu tunkkanen/raskas/hankala. Ei oo supistellu onneksi enää pariin viikkoon muutaku harjotussupistuksia. Semmosta kummallista kipuilua/jomotusta alamahassa on ollu. Vähä niinku supistuskipuja mutta tasasesti, ei sillain että lippuis välillä. Lääkettä oon ottanu ja yleensä on auttanu. Miten tämmöset kivut muilla?

Nine: jännät paikat sulla! Varmaan on jo kaikki valmiina? ;)

Pitää tästä lähteä ite viimesille shoppsilureissuille, lähinnä harsoja, vaipat, tutit yms ostaan. <3 vsikkakin toivottavasti ei tarttis ihan vielä ottaa käyttöön...

kyl minä täällä melkein päivittäin pikaisesti olen käynnyt lukemassa, mut nuo joulukiireet ja uusi vuosi veroitti tuota kirjoittamista =)

Täällä tulee sellaista jomotusta alavatsaan jos nousee esim.tuolilta tai nostaa tuota 16kk esikoista. Mut ei paljon muuta kipuja oo.

Täälläkin on ihme kumma säästytty pahemmilta flunssilta. Silloin ku plussasin niin mul oli poskiontelotulehdus ja sit tuos syksyllä keuhkoputkentulehdus, mut ei muita =) Viimeksi oli 3-4 poskiontelotulehdusta. Mut mul on luvattu tyttö, niin kyl huomaa et tyttö vie kauneuden ? Hiukset rasvoittuu ja iho on todella kuiva paikoittain. Ja viimeksi ku esikoinen oli poika niin se vei kyl terveyden =)

Täällä toinen koneellinen pyykkiä menossa pieniä vaatteita. Et kohta on äp. vaatteet pesty ja sit saa noita esikoisen pieniä vaatteita pestä. tuotiin ne nyt takaisin kotiin.

Täällä nousee käsi, flunssaa tai muutakaan en ole raskausaikana saanut. Varmaan aika uuvuttavaa muiden vaivojen ohella köhiä ja niistää ja olla veto vek.

Mä synnytän Nkl:lla, kun on aiemmin lueteltujen lisäksi vielä vaivoina munuaisiin liittyvä juttu. Riski-case siis :D. Mut kaikki on valmiina, paitsi se sairaalakassin käytännön pakkaaminen. Kestovaipat on vielä jossain varaston uumenissa, mut ehkä ekat päivät mennään kertiksillä enivei.

Kiva on ollu täällä kuulla muidenkin univaikeuksista (toiset sit vetää isommalla määrällä, heh, kateellisena luen!). Yöheräilyt vauvan kanssa ei pelota yhtään, kun on pari viime kuuta menty ~3h:n unilla/yö. Onneks pariin kertaan viikossa on mahis päiväuniinkin.

Onko täällä monia, joilla ei ole mitään hajua tulevan nyytin sukupuolesta? Itseä on helpottanut tieto mm. siinä, säilyttääkö isosiskon vaatteet vai ei. Nyt on säilytetty, putsattu ja puunattu kaikki. :)

Nine Meille ei ole sanottu mitään varmaa sukupuolesta. :) Eivät ole halunneet, kun eivät ole kunnolla nähneet. Itse uskon kyllä että Hipsu on tyttö, mutta toisaalta en ole halunnut ajatella, että tyttö tulee. :) Vähän harmi, olisin halunnut saada ihan selvän kunnon vastauksen, mutta näillä mennään! Kunhan tulee terve pieni ihminen, se riittää. :)

Niin, jatkan nyt vielä tuosta sukupuoliaiheesta. Olen myös tehnyt vähän päätelmää siitä, että poikahan olis helpompi tunnistaa, ilmiselvistä syistä. :D Ja onhan se stereotypiakin, että pikkupojat on aina pippelit esillä. ;)

Onko muuten muille puhuttu neuvolassa vauvan optimitarjonnasta? Itse vähän juttelin aiheesta tänään, kun terkka vahvisti mun epäilykset asennosta. Hipsu on ihan selvästi ollut leikkauksesta lähtien A) todella alhaalla B) Selvästi vasemmalla puolella kohtua, selkä mun vasempaan kylkeen päin.

Itse kuulin tuosta optimitarjonnasta sielä synnytysinfossa, jossa miehen kanssa käytiin. Sitten luin asiasta täältä :
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=194 ja tänään nyt terkkakin sanoi, että on helpoin asento vauvan syntyä tuo. Hipsu ei taida ihan täydellisesti olla asemoitunut vielä tuohon, mutta tosi hyvin. :)

Nyt mä muistan nämä liitoskivut! Innostuin koko kämpän riipaiseen imurilla, kun jouduttiin kuusi heivaan pihalle.. Voi tätä riemua nyt! :D ei ehkä järkevää tällä ololla, kun tod.näk. Huomenna passitetaan kumminkin sairaalaan käymään neuvolasta.. Mutta onpahan ainakin pölytöntä, kai tämä on sitä pesänrakennusta? ;)

Blaueblumme Mullakin on ainoat itse ostetut setit harmaa-valkoisia. :) Ja sininen on täälläkin hyvin suosittu väri. :D En ylipäätään yhtään tykkäis pukea vauvaa stereotypisesti tytöksi röyhelöillä ja pinkillä tai pojaksi sinisellä ja vihreällä. Olen valinnut kivoja vaatteita, jotka sopii kummallekin, vaikka haluaisinkin ostaa muutaman vaalean mekon, kun on itsellä niin tyttö-fiilis. :D En tiiä tuleeko sitä ostettua... varmuuden vuoksi. ;)

Mies muuten lähtee hakemaan lauantaina siskoltaan Pohjanmaalta isoa kasaa vauvantarvikkeita. :) Siskollaon kolme poikaa, joten sieltäkään tuskin mitään tyttömäistä tulee. :D

Heh, tässä sitä huomaa, että makuja on monia XD

Yritän nyt tän jatkuvan jännityksen ja ressailun vauvan tulosta heittää romukoppaan ja nauttia edes jonkun verran tästä raskaudesta, vaik olisin kuin kipiä tahansa.

Jouduin taaaaaas käydä Hyvinkääl, vauvan liikkeiden vähyyden vuoksi.
Selvisi että olen 3,5cm auki 100 varmaa on että tulee ennen LA:ta.

Ylilääkäri sanoi, että voi tulla ens yönä tai kahenkin viikon päästä..on niin yksilöllistä.
Mutta sitten kun lähtee tulee, niin tulee varmaan huomattavasti nopeammin, kun edellinen.

Kyllä nämä raskaudet on niin yksilöllisiä. Ensimmäisessä oli selkeä synnytyksen käynnistyminen, kovilla, selkeillä suppareilla, jotka olivat alusta loppuun tosi tosi kipeitä.

Nyt mul on ollu tuollaista "pientä" menkkamaista, aaltoilevaa kipua ja tadaaa!

Huomenna eli vartin päästä on 35vk kasassa. Vauvan painoarvio oli 2800g, eli ihan mukavasti.
Nyt nukkumaan:)

Heissan täältä!

Olen muutaman päivän lueskellut tätä foorumia ja teidän juttuja. Olen tosi myöhään liikkeellä, tässä tällaisessa "verkostautumisessa", mutta nyt kun la lähenee, niin on jotenkin tullut enemmän tarve vertaistuelle.

Eli mulla on la 2.2. eli viikkoja kasassa nyt 35+5 . Ensimmäistä pikkuista jännityksellä odotellaan!

Teillä on mukava ja pieni ryhmä tänne kehittynyt! Muissa noissa odotus ryhmissä onkin vähän enemmän aktiivisia kirjoittajia. Toivottavasti itse mahdun viellä teidän pieneen ryhmään mukaan! :)

Minipallolla onkin siellä jo jännät paikat! Mulla ei oo pikkunen vielä antanut mitään merkkejä tulostaan. Taitaa viihtyä masussa hyvin :wink

Koitan tässä nyt itsekkin ruveta aktiivisesti kirjoittelemaan tänne, ja luultavasti näin yö aikaan, kun uni ei ole nyt mammalomalla oikein tykännyt tulla siihen "oikeaan" aikaan! :)

Takaisin