Tammikuun turinat

Tervetuloa msinari :)

Olin siis tänään kampaajalla, joka vei ihan täysin mehut kyllä tästä muijasta! Oli tosiaan vissiin jotain ihan sanottavaakin viimeksi, mutta ihan täysin kyllä kadonnut moinen aivoista. Ehkä se palaa takaisin :)

Mies tuli mun päiväunien aikaan kotiin ja olin kuulemma jotain ihan sekoja sille selittänyt unissani. :D Oli kuulemma nauranut makeast mun jutuille. Itsellä ei mitään käsitystä moisesta. :P

Heissulivei mammat!

Nyt mäki kerkeen kirjottaa ekaa kertaa tän vuoden puolella :D Hyvin on mullaki raskaus menny tähä asti paitti huomaa jo et alkaa toi maha vähä painamaan. Muutama uneton yö taas ollut mut ei sen kummallisempaa. Mä sain vavvan huoneen valmiiks! <3 Nyt mä sit mietin et mitä kehittelen hetkeks mee makkariin ko toi pinnasänky ei sinne tule. Ei sais ees mitenkää mahtumaan sinne mut kyl mä näppäränä naisena jotain keksin ;) Vauvapeittookin oon yrittäny ahkerasti neuloo mut nyt on ollu vähä isompi tauko ko ei oo kerkeilly mut kyl täs viel aukaa on. Viikkoja olis nyt sit se 33+5 :O Kyl tää aika menee vaa nopskaa. Toivottavasti tää loppuaikaki menis nopeesti ko oon jo kummiski saanu kaikki tehtyä et ei oo semmost enää. Kaikki vaatteetki pesin :D On se silti nyt nii ihanaa ko ei tarvi sterrast mistää ko saa vaa olla ja keskittyy raskautee :)

Täs olis kuva mun aikaansaannoksesta
2013-12-29 20.01.56.jpg

sume Sano, että toi on tarra, eikä maalaus tuossa seinässä? Muuten saan ehkä masennus-itku-potku-raivarit siitä että toiset ne vaan osaa! :D

Mulla olis vielä vaikka ja mitä tehtävänä... Kohta vielä tulee kiire.

Joo on se tarra ko en viittiny alkaa vuokra-asuntoo seinää maalailee ko kämpän arvo nousis kohisemalla ;) Kyl mä silti olsin toivonu et jotai olis jääny järkättäväks tammikuullekki :D Noo onneks mul on synttärit täs kuus ja vavvakutsukki saan :D

Sumekin kyllä taitais osata tuollaisen maalata ehkäpä ;) Hyvältä näyttää :)

Te ootte taas höpöttäny tääl nii hirveesti, ettei mukan meinaa pysyä :D Jännityksellä ootetaan nyt niitä ekoja vauvoja! Minipallo tai Nine, niinhän se oli? Nine:lla jo varma päiväkin, onnea sektioon! :) Tää meidän pieni on kyllä sitä mieltä ettei oo mikään kiire. Tänään tunsin kyllä kun kääntyi pää alespäin selkeesti, mut kovin alas hän ei viel asettunut :)

Mulla siis viikkoja tänään, kun lauantain puolta jo käydään niin 33+1. Me ei olla vielä mitään laitettu valmiiksi paikoilleen. Pinniksenkin yks laita pitäis vielä toiseen kertaan maalata, kunhan kerkiää :D Makkarissakin tarvitsee sänky kääntää toisinpäin, et pinnis mahtuu. Pikkusia vaatteitakaan ei olla viel ostettu valmiiks, mutta kyllä ne tässä kerkeää. Ens viikolla lauantaina mennään välttämättömät hakeen Ikeasta. Eilen käytiin myös tilaamassa meidän yhdistelmävaunut! Tulevat itse valitsemilla kankailla :)

Pitäis varmaan tuolta äitiyspakkauksesta katsoa valmiiksi nuo pikkuset vaatteet ja muut mitkä tarttee ja alkaa järjestelmään paikoilleen pikku hiljaa. Vitsit, kun ei oo yhtään sellanen kiireinen olo. Missä on mun pesänrakennusvietti?? Kauhee väsy vaan koko ajan ja 12 tuntii unta joka yö..

Mut joo. jos taas unta kalloon. Öitä mammat!

Täällä ollu mitään aikaan saamaton päivä. .. oon vaan nukkunu koko päivän kun yö tuli valvottua... nyt kai taas pitäis yrittää nukkua mutta ei varmaan pysty taas... närästääkin hirveesti! :O
Täällä on ihan pienimmät vaatteet pesty ja valmiina kaapissa ja kehtokin sängyn vieressä tosin ei pedattuna kun tuo kuulemma huonoa onnea! :D
Mulla on ollu jotenkin tarve laittaa kaikki valmiiks sillä varjolla että jos tuleekin jotain yllättävää, joudun sairaalaan aikasemmin jostain syystä tai vauva yksinkertasesti vaan päättää syntyä...

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app

Mmaljo, täällä yks kade sun yöunista! Nimim. Kello kolme ja täällä pyöritään. Ja väsyttää aivan sikana!

Meille posti toi tänään ihania Tikkunekun vaatteita! Ne saa olla viimeset "no ku oli hyvät alet ja niin ihanii" ostokset hetkeen. Nyt on isosiskolla ja pienellä pari samanlaista vaatetta. Onko kukaan kakkosta ta kolmosta odotteleva miettiny esikoisen/-koisten mustista vauvan tullessa kotiin? Ootteko keksineet jotain? Itse luin kirjan "Kun kolmesta tulee neljä", ja siellä oli jotain vinkkejä.

Jospa koittaisi vähän torkahtaa ennen seuraavaa yöpissiä...

Kyllä se nine varmaan pidemmän korven vetää.

Tänään on ollut iha jotenkin epätoivoinen fiilis. (Tai siis eilen)
On vaan jo iha kyrpä otas tän oottamisen kans. Oon auennu entisestään ja noit menkkamaisia kipuja tulee osi harvakseltaan, eli kyllä tästä lopustakin näköjään yx vittupää tulee. Tää txt melkein kuuluisi jo tuonne murinapuolelle, mut valitan vain ihan pikkasen, niin kirkoitan tänne. :)

Onhan se tietenkin hyvä, että vauva pysyisi tuolla kohdussa mahd helle laskettua aikaa,
Mut kyllähän tää vetää meidän molempien mielen kireex.
Eilen yx kaver kävi kyläs ja oli ihan kauhuissaan siit et tepastelen viel kotona ähisten aaltoilevien kipujen kans ja olen tuolla lailla auki.
Ja mitä nyt ite tuos koklasin, niin eiliseen verrattuna olin auennu selkeesti lisää, eli mun oma raaka arvio on sen n. Sentin verran, niin sehän (JOS pitää paikkaansa) tarkoittais et oisin jo 4,5cm auki!!!! Eli 5,5cm olis jäljellä... Et saa nähä mitä synnytyksestä tulee.... :O vai onx se kotona sellainen plop?!
Onneksi olen kumminkin, näin auki olevaksi, todella kivuton. Esikoisen synnytyskivut ovat kumminkin vielä aika hyvässä muistissa ja siihen verrattuna nämä kivut ovat hyvin pieniä.
Sanoin ukollekin illal, kun hilluin jumppapallolla, et oisin ihan valmis jo kunnon synnytys kipuihin. Ne tekis vain hyvää ja jouduittaisivat tätä. Tapahtuisi jotain..

Mitäs teette viikonloppuna? Minä ajattelin mennä huomenna piiiiiiiiiiiitkästä aikaa kuntosalille ja jumppaa takapuoltani crosstrainerilla mitä jaxan ja sit lekottelee hierovaan tuoliin. Ehkä nuppi saisedes vähän tuuletusta, kun en uskalla mennä enään uimaan, tai lenkille mettään. Saisin edes jonkinlaista liikuntaa.

Nivuskivuista. Jos teil on/tulee, niin kaurapussi on oiva apu ja pieni jatkuva liikkuminen vaikka sattuukin alux ihan v*tu*ti!!!!!

Ehkä yritän nyt tän tilityksen jäljiltä alkaa nukkumaan taas. On ollut mukava lukea teidän jutusteluja valmisteluista ym. :) jatkakaa samaa rataan. Lämmittää ainakin meikkiksen mieltä. :)

Dangel: tsemppiä!!!! Ja jaxamista!!!! Tuo olotila on ihan helvetillinen.

Huomiseen!!!!

Ja Mmaljo ja mamma2014 :)

Harmi kun tääl ei ole sellaisia ryhmäpelejä, mitä vois tälleen yöllä hakata ;P

Minipallo
Mää oidin kyllä varmaab kans ihan kauhuissani tossa tilanteessa! :O mut onneks sää sentään pysyt rauhassa :)
Kait sitä vois ksns yrittää tässä vähän nukkuakkin :)

Mamma 2014: joo, olisin kyl varmaan paniikissa, jos esikoista odottaisin. Onnexi olen käynyt synnytyksen läpi ja meni kyl jotenkin tosi hyvin, vaikkakin repesin..
Lähinnä jännittää jos tulee syöksysynnytys kotona. Hassua täs on et siinäkin eniten ressaan miestäni ja tytärtäni. XD hahahha
Mun miehen kavereille toinen lapsi oli syntynyt vartissa?! Siin ei kyl ole ehtinyt päivää sanoo!
Mut hekin selvisivät hyvin siitä. Sen jälkeen aloinkin lukea netistä syöksysynnytyksistä ja kattelee synnytysvideoita, joten olen ehtinyt hyvin asennoitua tällaiseenkin vaihtoehtoon..
Toki sitä en itselle toivo ja pelottavaltahan se vähän tuntuu.. Olen yrittänyt vähän puhua asiasta myös mieheni kanssa, koska hän olisi siinä tilanteessa iso apu, mut huomasin et hän ei halunnutedes ajatella sitä vaihtoehtoa..:/

Minä olen vain sellainen ihminen, ehkä lapsuuden tapahtumista johtuvaa, että mitä tiukempi paikka, niin sitä enemmän ajattelen järjellä ja pistän tunteet syrjään. Pystyn silloin toimimaan ja totaali paniikki ja tärinä tullee vasta jälkeen päin, tilanteen lauettua..

Eli tässäkin tapauksessa olen varautunut pahimpaan mahdolliseen, ottanut selvää sen mitä pystyy ja uskon kroppaani, et meni tämä miten tahansa, niin hyvin tämä menee näillä eväillä.

Kun ei tässä oikein muutakaan voi ja jos alkaisin murehtia, niin mulla saattaisi iskeä paniikkikohtaus päälle ja se on ihan kamalaa, kun muutenkin on tukala hengittää, niin saatikka sitten. Ugh.

Vähän tässä kyllä mietin, että pitäisiköhän mun huomenna käydä tsekkaa vielä varuix toi kohdun aukeamistilanne.. Kun ehkä nyt kumminkin mielummin synnyttäisin tuolla Hyvinkäällä, kuin räpeltäisin kotona. XD

P.S. Tuos luin yhen tyypin synnytystarinaa et oli ollut 6cm auki ja oli mennyt viikolla yli lasketun ajan....

P.p.s tulipas taas txt:ä.. Tittidii..

Tullosta mä just pelkään synnytyksessä, et jos ihan yhtäkkiä jossai vartissa syntyy :O

Mamma2014: Joo-o. Uskon sen. Niin muakin. Toivotaan et kellekkään meistä ei kävisi noin..

Mä en saa unta :( mitäköhän sitä tekis..

Kolmen närästyslääkkeen yö. Kiekkaamista ja pyörimistä, yöllä ei nukuta ja aamusta taas maistuisi.

"Liikuntaa" harrastan voinnin mukaan. Lähinnä ulkoilutan piskejä. Kun raskauden alussa lenkit oli n5km kipale niin nyt ollaan 400m:ssä. Laskin huvikseni eilen. Uintiakin meni alkuun 1,5km kerta viikossa, se supistui 250m.

Loppuaika on todellista odotusta.

Ne keitä närästää, pyytäkää lääkäriltä sellainen vatsalääke, kuin omepratzol. Se on vatsansuojalääke ja sillä hävisi multa ainakin lähes kaikki närästykset.
Se hyvä puoli sairaalassa olossa on, että sain nukuttua viime yönä, kun sain lääkettä sitä varten. Niinpä nukuin 12-5.30, kävin vessassa ja nukuin puoli kasiin saakka kun kuuluttivat aamupalan :D olisin kyllä toivonut että nukkumalla tämä olo olisi parempi, mutta sama känniolo jatkuu :/ pissa puhdas onneksi ja nyt odottelen verenpaineen mittausta ja verikokeiden tuloksia..
Mutta auta armias näitä sänkyjä!! Jessus nää on kovia. Puoli kuudelta heräsin lonkat aivan tulessa.. Onneksi särkylääke vähän helpotti.. Alapääkivut myös vaan lisääntyy :/

Mulla iski eilen paniikki ennen sairaalan tuloa, että kamalaa, vauvan pinnis täynnä rojua ja turvakaukalon kankaat muuton jäljiltä jossain ja pesemättä, tutit keittämättä, ei vaippoja, ei pakattuja tavaroita sairaalaan.. Mitä jos tälle tielle jäisin :D mies vakuuti että kaikki on kunnossa siihen mennessä kun vauva kotiin tulee, hän hoitaa jos en itse ole kotona <3 kotona ollessa mun inspiraatio kodin valmisteluun on kuitenkin aikalailla hukassa, mitä ihmettelen..mutta vaatteet on pesty ja paikoillaan, ehkä se siitä lutviutuu vielä ;)

Takaisin