28-viikkoiset selviää jo hyvin suurella todennäköisyydellä! Yleensä oon kuullu puhuttavan 25 tai 26 viikosta vedenjakana. Tässä ruotsalaisessa tutkimuksessa http://www.terve.fi/synnytys/yha-useampi-ennenaikaisesti-syntynyt-selviaa on aika lohdullisia lukuja ihan minikeskostenkin suhteen (vastannee aika hyvin Suomen tilannetta, käsittääkseni keskoshoito on edelleen Suomessa maailman huippua) :) Eli ei tarvitse tältä kannalta enää montaa viikkoa jännitellä, toki aina parempi, mitä pitempään sisällä pysyy! Minulla on ollut suuri keskenmenopelko koko raskauden ajan (ensimmäinen raskaus päättyi np-ultran suru-uutisiin), ja jotenkin tuntui lohdulliselta, että kun perjantaina tulee 22 viikkoa täyteen, ei enää edes puhuttaisi keskenmenosta :D Semantiikkaa, tiedän, mutta silti lohdullista.
Täällä ultrataan käsittääkseni vain np ja rakenne, ellei ole syytä epäillä suurta vauvaa, väärää asentoa tai muita ongelmia. Eli toivottavasti nähdään muksu seuraavan kerran toukokuussa sylissä :D
Täällä ultrataan käsittääkseni vain np ja rakenne, ellei ole syytä epäillä suurta vauvaa, väärää asentoa tai muita ongelmia. Eli toivottavasti nähdään muksu seuraavan kerran toukokuussa sylissä :D
Mulla ei ole kyllä noin pahoja kipuja onneksi ollut, mutta välillä viiltää vatsaa oikein kunnolla ja selkä on kovilla, minä venyttelen ja lämmin kauratyynykin helpottaa, sympatiat kyllä sinne