Tammikuun lörppisketju

Voi ei. Tää tuli tänne nyt kaksi kertaa.. Tabletti ei toiminut kunnolla, vaan heitti ulos vähän väliä. Pahoittelut.
 
Pystytkö poistamaan sen toisen aloituksen? Mutta väliäkö hällä vaikket pystyisikään, keskitetään kirjoitukset tähän.

Täällä alkoi uusi vuosi kunnon flunssalla, aargh. Tai olin reissussa vuodenvaihteen ja tässä matkatuliainen. Onneksi olin ajatellutkin ottaa rennosti viikonlopun ja bnauttia vaan kotonaolosta, ja aloittaa sitten työ- ja koulujutut sekä palata ruotuun terveellisemmän elämän kanssa maanantaina. Katsotaan nyt sitten koska pääsen ruotuun palaamaan. Flunssa pitää ainakin hoitaa viimeisiä rippeitä myöten pois ennen liikkumaan lähtöä, ei houkuttele hankkia jälkitauteja!
 
Heipä hei. Viimeisiä lomapäiviä viedään ennen koulunpenkille paluuta. Motivaatiota on saatu hakea oikein urakalla, eikä sitä oikein ole näkynyt. Opinnäytetyötä pitäisi aloitella kaverin kanssa, mutta ehkä se tästä kun nähdään taas ja päästään kunnolla juttelemaan.

Pikkuhiljaa oon siivoillut joulua pois ja huomenna lähtee kynttelikkö ja keittiön ikkunan tontut sekä joulukuusi tietenkin. Lapsen huoneeseen jää vielä valokuitukuusi joka toimii kivasti yövalona, jos sen saisi vaikka tammikuun loppuun mennessä pois. Likan värivalot saa kanssa jäädä, on niin pimeää ja masentavaa muuten. Kaikki muu jouluhömppä lähtee. Verhot vaihdoin ennen joulua, mutta en aio niitä nyt vielä vaihtaa toisiin, kun eivät ole selkeästi jouluverhot kuitenkaan (eli ei tonttuja ja muuta sellaista), punatulkkuja ja talitinttejä mustalla pohjalla. Sopii.

Meillä on täällä kauhea tohina päällä, kun 17.1 juhlitaan yhteisesti minun 30v ja esikoisen 5v synttäreitä. Teemalla Frozen :D
 
Hyvää uutta vuotta minunkin puolestani :) Laskeskelin, että enää 2,5 kk töitä jäljellä ennen mammalomaa! Riippuu toki siitä, jääkö 30 vai 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa mammalomalle ja jaksaako/pystyykö olemaan töissä loppuun saakka. Sitten saakin kunnon hengähdystauon töistä!

Miten te muut ootte aikoneet, jäättekö niin aikasin äitiyslomalle kuin suinkin voi vai aiotteko pysyä töissä viimeiseen asti? Vai jotakin siltä väliltä? Minä haluaisin jäädä viimestään pe 27.3. lomalle, eli n. 30 arkipäivää ennen la:ta.
 
Kuukiurustakesään: mää aion jäädä sen 30 päivää ennen laskettua aikaa, eli se olis sitten 2.4. :) On vaan niin fyysinen työ, että varmaan jo kuukauttakin ennen joutuu jäämään sairaslomalle tai se on ainakin ollut aika yleistä työkavereilla, kun selkä ei kestä enää. Eli meni niin tai näin, niin ei siihen kauaa ole! Jee! :wink
 
Äitiyslomalle jään sen 30 päivää ennen mut pidän sitä ennen varmaan loman et kun oikee äippäloma alkaa 16.4 ni jäisin lomalle töistä jo jos en väärin laskenu ni 17.3.. :) Sit on vie täs välis viikon talviloma helmikuusssa..
 
Mä opiskelen kanssa ihan niin pitkälle kun voin. Valmistuminen siis edessä ja jos jää jostain niin työssäoppimisesta. Näyttö suunniteltu toukokuun ekalle viikolle ja toivon kovasti et kroppa pysyy kasassa. Hankintalistalla tukivyöt ym. Laskettu siis 19.5.
 
Kuukiurustakesään, eiks meillä ala vasta 2.4. myös äippäloma? Ainakin Kelan sivujen mukaan, jos laskettu 10.5., vai onko sinulla muuttunut la? Vai missaanko mä jotain? :grin

Mä oon työttömänä tuonne äp:hen asti, ja saan melki samaa rahaa molemmista, joten venytän niin pitkään tuota aloittamista kuin vain voin. :)

Mukavaa uutta vuotta siispä täältäkin kaikille. Vähemmän on tullut kirjoiteltua, lueskellut olen kyllä aina välistä.
 
Mulla alkas kai 21.4 äippäloma, mut vähän miettiny et jos pari viikkoa lomaa ennen sitä niin pääsis maaliskuus lopussa jo jäämään kotiin. Kahtoo ny miten jaksaa töissä :)
 
Mulla alkaa äitiysloma heti kun saan gradun valmiiksi :D eli varmaan sinä päivänä, kun lapsi syntyy, jos en ehdi kirjoittaan gradua valmiiksi.. Äitiysrahan nostamisen aloittamista pitää vähän pohtia, oikeastaan taitaa kannattaa aloittaa mahd aikaisin, koska opintotuet on vähissä. Katsotaan miten menetellään.
 
Mulla alkaisi virallisesti äippäloma 23.4, mutta koulussa kun oon niin siellä opiskelen viimeiseen kokeeseen asti, jos vain pystyn (eli pikkuinen ei synny ennen aikojaan tai tule muita pahoja raskausoireita). Tosin viimeiset kokeet ovat keväällä aina huhtikuun lopussa/toukokuun alussa, joten silloin pääsen jo rentoutumaan. Innovaatioseminaarit meillä olisi 21.-22.5. (la 30.5.) ja olenkin alustavasti puhunut yhden opettajan kanssa, että minun ei niihin tarvitse osallistua. Toisaalta en haluaisi jättää pariani yksin esiintymään, mutta saa nyt nähdä mikä oma jaksamiseni on silloin :)
 
Mamsi, muutama lomapäivä ehtii varmasti kertyä ennen äippälomalle jääntiä, joten laskin ne mukaan tuohon. Muuten oot ihan oikeassa. :) En aio kuitenkaan käyttää yhtään ylimääräistä äippälomapäivää ennen vauvan syntymää ellei ole pakko jostain syystä. Kivempi viettää ne äippälomapäivät sitten vauvelin kanssa myöhemmin kuin mahan kanssa kotona aiemmin!
 
Mä olisin mielellään töissä synnytyspäivään asti.. viimekskin ahisti pyöriä kotona tyhjän panttina kokonainen kuukaus. Nyt on toki tilanne eri kun on jo yksi lapsi, tekemistä piisaa kotona enemmän kuin töissä. Eli kun mullakin on la 10.5 niin 2.4 alkaa äippävapaa. Kotona oon sinne asti kunnes lapsi on reilun vuoden ja töihin palaan kesällä 2016. Eka lapsi oli niin itkunen ja huono nukkumaan ja viihtyi vaan sylissä ja mielellään tissi suussa että se vuosi oli myös aika rankka. Joten jos sitä vuoden kuluttua tekis sitten muutakin kuin pyöris zombina vaipparoskiksen ja Prisman väliä niin se on ehkä mulle se sopivin ratkaisu.
 
Oliko se niin et 24 viikon jälkeen vauvalla on mahdollisuus selvitä masun ulkopuolella? Tuli vaan mieleen kun ekat on siellä viikoilla jo... :) Toivottavasti nää meiän masuasukit pysyy vie pitkään masussa kasvamassa.. :)
 
Muistaakseni 28 viikolla on selvinnyt, toki kehitys on vielä kesken.

Päätin hakea äippäloman varhennettuna, jotta ensimmäinen äitiyspäivärahakin kerkeisi tilille ennen vauvan syntymää. Laskujeni mukaan tulisi huhtikuun lopussa. Varmasti hankintoja siinä vaiheessa on. Ja kun rahan määrä lasketaan työssä olo ajalta takautuvasti puolen vuotta, olisi ihan suositeltavaa ettei olisi lopussa saikulla. (ja muutenkaan sinä aikana).

Aikanaan kun sain vanhojen työtulojen mukaan äitiyspäivärahan vaikka olin opiskelija, sain myös koulusta saikulla ollessa sairauspäivärahan samojen työtulojen mukaan. Eli en sillon tietenkään aloittanut äitiyslomaa aikaisin vaan olin esim 6vk saikulla ennen äippälomaa kun top jakso oli niin rankka.
 
Minäkin iskin eilen kaikki hakemukset sisään, vähän jännittää että minkälaista päivärahaa sitä saakaan kun olen yrittäjä, nostin yellin silloin viime talven raskaudessa, mutta en nyt tässä raskaudessa joten toivotaan että sillä rahalla pärjää, se kun ei ole siis millääntavalla sidonnainen asia palkkaan mitä perus palkansaaja saa, hohhoijaa :meh: Neuvolan tätikin sanoi että jos sitten tulee tarve saikulle niin sitä kirjoitetaan tosi helposti että haet sitten vaan. Joopa joo... jääppä yrittäjänä saikulle, ei jää ku arvet käteen ja miinukselle. Onneksi tää yrittäjyys loppuu... hehe 2,5kk :couchpotato:

Taas on myös yksi neuvolakäynti takana, montako ultraa teillä muuten on? Mä luulin että meillä on perus np ja rakenne mutta ultrataan kuulemma taas viikolla 30 ja sitten vielä kerran ennen laskettua aikaa. Ei siinä, mukavahan se on mutta oon kuullu että monissa paikoissa on vain ne kaksi. Mulla oli tähän päälle lisäksi myös se ar-ultra.
 
Takaisin
Top