Tammikuun lörppisketju

Jos vauva syntyy terveenä niin vaihdan heti 2 kk iässä hänelle lapsivakuutuksen. On hieman halvempi kuin vauvavakuutus ja voimassakin pidempään :) meillä siis vakuutukset if:stä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Kirsikka2014
Kiitos vastauksesta :)

Olen laittanut tarjouspyyntöjä menemään tänään, katsotaas minkälaisia vastauksia saadaan :)
 
Joo niitä on hyvä vertailla tarkkaan, on aika paljon eroja hinnoissa ja tietysti ehdoissa :)
If:llä ei ehkä kattavimmat ehdot ollut verrattuna joihinkin yhtiöihin, mutta kattaa kaiken mitä me halutaan/vaaditaan ja muutenkin kun on keskitetty kaikki vakuutukset sinne, niin saa parhaimman edun :)
 
Täällä on myös mennyt aivot narikkaan. Ja mulla on kaikki arvot "erittäin hyviä" ollut koko raskauden, eilen viimeksi pääsin neuvolaan ne tarkistamaan niin itsellä ainakaan siitä johdu. Oon nyt tosissani harkinnut jos laittaisin koulun nyt jo suosiolla tauolle (kunhan saisin ensin keskeneräisten kurssien esseet tehdyiksi ja kurssit päätöksiin..) kun ei vaan pää toimi, lyö ihan tyhjään yksinkertaisissakin mietinnöissä. Vaik tää ärsyttääkin pääasiassa niin on tässä se hyvä puoli että hihittelen nykyään hieman joka väliin milloin millekkin asialle, eilen mielestäni maton imuroiminen oli hihittelyn arvoista :laughing002

Hitsit pitääkin katsella itsekkin nuita vakuutuksia, muistanut ollenkaan tommosien olemassaoloja.
 
Mulla kans ihme hihittelyä ollut (mikä ei toisaalta eroa normiminästä muuten kuin nyt oon hihitellyt useammin)....Johtunee kyl varmaan vaan väsymyksestä! Taistelen sillä päivät, etten nukkuis päikkäreitä ja nukun sit mieluummin hyvät yöunet, mutta meinaa kääntyä illalla sitten yliväsymyksen ja hihittelyn puoleen :wacky: pitää toivoa, että mies jaksaa mun naureskeluja tai sit pitää suosiolla alkaa nukkua päikkäritkin :grin
 
Onko muilla ollut painajaisia? Näin yöllä aivan liian todentuntuista painajaista, että raskaus meni kesken :/ Taisin vähän unohtaa, kuinka pitkällä raskaus on, koska unessa alkoi pieni verenvuoto ja tuli vähän lapsivettä ja sitten sairaalassa todettiin vain raskauden menneen kesken, en nähnyt lasta tai mitään. Olin unessa tietysti aivan rikki ja heräsin täydessä paniikissa ja itkin melko pitkän aikaa ennen kuin sain rauhoituttua, onneksi mies oli kotona lohduttamassa. Puh mikä uni!! Ensi viikolla tulee kuluneeksi vuosi ensimmäisen raskauteni keskenmenosta (rv 11), joten ehkä se pyörii mielessä ja pistää pelottamaan, vaikka näin pitkällä jo ollaankin. Yllättävän syviä arpia tuollaiset näyttävät jättävän.. Ainakin heräsin hyvin onnellisena ja eiliset ruikutukset hurjiksi äityneistä liitoskivuista tuntuu suorastaan naurettavilta. Aika sama vaikka sattuu :D eli ehkä pitäisi kiittää alitajuntaa perspektiivistä!
 
Apua! Sain liikuntakiellon kohdunkaulan lyhentymisen vuoksi!! Minulle määrättiin tietenkin lepoa ja sitten sain Lugesteron merkkistä lääkettä laitettavaksi emättimeen. Aloin lukea lääkkeestä ja lähinnä lääkettä käytetään vaihdevuosioireisiin sekä lapsettomuuden hoitoon ja alkuraskaudessa. Olen vk27 ja en löytänyt juuri mistään tietoa että lääkettä olisi kaltaiseen ongelmaan käytetty. Onko muilla kokemuksia?? Uskallanko ottaa lääkettä nyt?
 
Apua! Sain liikuntakiellon kohdunkaulan lyhentymisen vuoksi!! Minulle määrättiin tietenkin lepoa ja sitten sain Lugesteron merkkistä lääkettä laitettavaksi emättimeen. Aloin lukea lääkkeestä ja lähinnä lääkettä käytetään vaihdevuosioireisiin sekä lapsettomuuden hoitoon ja alkuraskaudessa. Olen vk27 ja en löytänyt juuri mistään tietoa että lääkettä olisi kaltaiseen ongelmaan käytetty. Onko muilla kokemuksia?? Uskallanko ottaa lääkettä nyt?

Muualta satuin lukemaan..

Mulla on tuo ollut yhtenä ennenaikaisuuden estämiseksi käytössä. Ei tosin auttanut, mutta joillain on ollut avuksi!
Ei ainakaan haittaa voi olla :)
 
Kyfi. Tsemppiä sinne ja toivottavasti siellä rauhoittuis tilanne ja et noista lääkkeitsä olis apua sulle..

Mä aloin tossa kattomaan kalenterii ja tajusin et kuinka vähän aikaa sitä enää onkaan töissä.. Äippäloma mulla alkaa vasta 16.4 mut pidän kesäloman ennen sitä joten jään töistä pois jo 17.3 ja musta tuntuu et se on kauheen pian..Tässä välissä kun on vie lisäks talvilomakin.. :)
 
Täällä kans tuntuu viikot menevän nopsaa ku mulla alkaa mammaloma 30.3 sitä ennen olis tälle vuodelle talviloma ja sit ens kesän kesäloma ja talviloma jos niinku en oo väärin kässänny :D niin periaatteessa olis 6vkoo lomaa ja enää ois pari viikkoo töitä :D helmikuun 16 alkava viikko vissiin alkas näillä näkymin jos se menee tuolleen ku oon aatellu :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Muualta satuin lukemaan..

Mulla on tuo ollut yhtenä ennenaikaisuuden estämiseksi käytössä. Ei tosin auttanut, mutta joillain on ollut avuksi!
Ei ainakaan haittaa voi olla :)


Kiitos vauva3 vastauksestasi! En muuten olisi näin vainoharhainen, mutta ihmettelen miksi itse sain lääkkeet ja toiset ketkä ovat täälläkin päin suomea samassa tilanteessa olleet, niin eivät ole saaneet mitään lääkitystä. Ei minua se niin paljoa haittaa, mutta pelkään niitä lääkkeen sivuvaikutuksia kun näytti olevan ettei suositella raskaana olevalle varsinkaan loppuraskaudessa koska on maksavaurion vaara tms....? :eek: kuulostaa aika hurjalle ja itselläni on vielä 2kk satsi lääkettä.

Kuinka pitkä kuuri sinulla vauva3 oli? Ja oliko ne sellaisessa kapselimuodossa joka laitetaan emättimeen?
 
Tais olla rv 15-25 viikoille.. Sen tarkoitus on vahvistaa kohdun"rakenteita" näin ollen estää paikkoja pehmenemästä lisää..
Keskosporukoissa kuulee usein että on käytetty tätä lääkettä..

Joo tuo on kapseli mikä laitetaan emättimeen..
 
Onko kenelläkään muulla kestänyt äitiysavustus-päätöksen saaminen Kelalta?? Laitoin hakemuksen (sähköisenä) tasan kolme viikkoa sitten ja mitään ei ole vielä tapahtunut. Onko ihan normaalia että kestää näin kauan? Kauanko teillä on mennyt siihen että päätös on tullut???
 
Mathilde mä laitoin hakemuksen 8.1 sähkösesti päätös oli tehty 9.1 ,postitettu 12.1 ja pakkaus tuli 16.1 :) että ei kestäny :) Onks siä asiointi palvelussa jtn tietoo hakemuksen tilasta ???
 
Asiointipalvelussa näkyy että hakemus on vastaanotettu 23.1., ja siis laitoin hakemuksen jo 9.1. Ärsyttää kun mitään ei tapahdu :mad: Miten se voi olla näin hidas toisille ja toisilla asiointi menee nopeasti ja sutjakkaasti?
 
Mutta en muistanut hakea lapsilisää... Jos maanantaina muista issen näpytellä valmiiksi. Suositteli kelasta, että hakee valmiiksi ja ne tekee päätöksen valmiiksi sitten kun vauvasta tulee heille automaattisesti tiedot.
 
Laitoin neuvolan todistuksen liitteenä samalla, ja sekin näyttää saapuneen, niin kuin hakemukseni äitiysavustukseen, äitiys- ja vanhenpainrahaan sekä lapsilisään. Näyttää että olen ainoa, jolla hakemukset ei etene minnekään :sad001 Ei varmaan auta kuin soittaa Kelaan maanantaina ja selvittää mikä mättää..
 
Takaisin
Top