Tammikuun lörppisketju

Mulla heräs senmonen kysymys mieleen, että me ei ru kysytty lapsen sukupuolta, eikä sitä nähtykkään ultrassa. Kirjaako kätilö tiedon ylös jonnekkin?
Tai siis useat ovat sanoneet, että se on neuvolassa möläytetty sitten vahingossa :eek:
 
Turvotuksia kannattaa seurailla, mut on ihan normaalia, etenkin jos muulloinkin taipumusta. Kantsii koklata tuoretta ananasta turvotuksen poistoon ton jo mainitun runsaan juomisen lisäksi.
 
Ja sitruunaa juomaveteen, se poistaa kanssa turvotusta. Hyvä kun puhuitte sormuksista, en muistanutkaan. Viimeks ei todellakaan menny sormus enää loppuvaiheessa sormeen. Lisäks mulla on ihmeellinen turvonnut kohta tossa oikeessa nivusessa :D tuli myös viime raskaudessa, joten mulla toi möllykkä kuuluu ilmeisesti "normaaleihin oireisiin" :D
 
Eilen haettiin äitiyspakkaus. Meillä helpottui hakeminen huomattavasti kun ei tarvinnut lähteä vaikeasti postiin, kun matkahuollon kautta tuli lähikauppaan! Esikoinen jo tutustui makuupussiin, ja laittoi nuket nukkumaan laatikkoon :) Ja hyvin tehokkaasti purki laatikosta tavarat tähän tyyliin :hello2:happy093
 
Vähän harmittaa jo etukäteen kun ollaan kuusamoon menossa viikonlopuksi niin ei pääse rinteeseen :sad001 Kuitenkin yleensä käydään laskettelemassa joka talvi jos kuusamoon mennään niin tympäs jo loka/marraskuussa ku just aukasivat rinteet kun oltiin viimeksi ja ois tehny mieli ihan sikana mennä, mutta kun ei uskalla. Ei kuitenkaan voi 100 varma olla ettei kaadu tai joku hullu laske päälle.... Noh, jos ens talvena sitten.. tai seuraavana...

Vähän tossa leikittelin ajatuksella että vuokrais base cambistä lumikengät ja lähtis niillä tarpomaan pientä karhunkierrosta. Ei toki varmaan koko lenkkiä, mutta jos jyrävällä edes kävis niin vois olla ihan jees. Siellä vois sitten vaikka paistella makkaraa jne. Toki sinne menee hyvin tampatut polut niin voi mennä vaikka ilman lumikenkiäkin.. Mmm.. Pitääpä mietiskellä..

Muuten ajattelin viettää päivän leipoen ja jos illemmalla kävis hiihtämässä tai uimassa niin vois olla ihan jees... Kamala kun tuntuu et paino vaan nousee vaikka liikuntaa tulee harrastettua vähintään joka toinen päivä...:confused: Saa nähä mikä valas sitä on toukokuussa..
 
JMT, lähe ihmeessä tarpoon lumeen, jos vaan olo kestää! :) Kävin ite miestä moikkaamassa Lapissa pari viikkoa sitten raskausviikolla 24 ja kävin myös tarpomassa pikkupolkuja tunturin alakupeessa. Oli tosi mukavaa raskausliikuntaa, ja hyvin pärjäsi, vaikka oli -35, kun ei satanut jääkalikoita naamaan tai edes tuullut. Mihinkään laskettelutouhuihin en myöskään ole uskaltanut lähteä. Pari kertaa kävin hiihtämässä, ja vähän jäi hiihtonälkä, kun sekin tuntu sopivan varsin hyvin raskausliikunnaksi. Sukset harmi vaan on yhä Lapissa miehen luona. Nyt tuntuu kotona Tampereella, että kunto on täysin romahtanut parissa viikossa, vaikka justiinsa touhusin vaikka mitä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Mä kans suunnittelin et vois hiihtämässä käydä. Tosin varmaan nyt viikolla ku viitti yariksella suksia alkaa kuskaamaan kuusamoon :)
 
Superkateus teidän paikoinneista! Tänään taas vaihteeksi matka keittiöstä olohuoneeseen tuntuu pitkältä kävellä, argh liitoskipuja! Nauttikaa kaikki kävelystä, jotka voitte! Minä taas olen tänään perinteisesti siivonnut, kun olisi pitänyt lukea tenttiin :D
 
Suvitus, oon kovasti miettiny sun neuvolalääkärin sanoja siitä, että jos sohvalle jämähtää, niin siitä ei enää ylös pääse (vai oliko se ees sun lääkäri tai mitähän se lääkäri ees sano :grin). Oon sen siivittämänä yrittäny ulkoilla päivittäin, koska huomaan, että mitä kauemmin istun, niin sen vaikeempi on päästä liikkeelle. Heti kun pääsin Lapista poies, ni pam, pääsin muuten tutustuun siihen, miltä tuntuu jatkuvat liitoskivut häpyluulla. Onneks mulla o viä kestettävät olot, mutta hirmusasti tsemiä suvitukselle kipuilun keskelle! Mikään ei muuten nosta kodin siisteystasoa niin paljon kuin lähestyvä tentti...

Onko kellään muulla muuten ollut sellainen olo, ku ois aivot vedetty pytystä alas? Oon ollu jo puolitoista viikkoa aivan toistaitoinen, vaikka unirytmin pahan sekoamisen jälkeen olenkin onnistunut taas rauhottaan autonomisen hermoston ja nukkuun oikeasti öisin. En tiiä, onko tällä mitään tekemistä raskauden kanssa vai johtuuko tää jostain aivokemiasta, joka ei vaan millään palaudu unettomuusputken jälkeen, vai pimeydestä tai siitä, että raskauden jälkeen musta on tullu entistäkin sokeempi ja siristelen jatkuvasti. Oon yleensä organisoinnin, optimoimisen ja järjestyksen mestari, mutta ny haahuilen ympäri kämppää unenomaisessa tilassa ja vastailen sekavia. Tässäkään vuodatuksessa ei o paljon mitään logiikkaa, ja pilkutkin varmaan päin seiniä. Hermo menee, ku aivot tuntuu olevan jossain toisessa sfäärissä ja ihan oikeasti tarttisin mun aivoja, jotta voisin nyssyttää mun gradun kanssa.
 
Mä oon ainakin ollu ihan toisaikanen kaiken kanssa. Oon niin väsynyt ton alhasen hempan takia et veikkaan sitä kyllä syypääksi tähän muuhunkin oireiluun. Tosin mulla on jo reilu viis vuotta sitten alkanut raskausdementia joka muuttui äitiysdementiaksi ja näin ollen taas raskaus pahentaa sitä :wink

Jalat on ihan idiootit, niil tuntuu olevan ihan oma elämä. Oon nyt pari viikkoo koittanu muistaa ostaa kaupasta magnesiumia kun edelliset loppui mutta aina se jää. ÄRSYTTÄÄ!
 
Mulla kanssa aivot nukuksissa, voi johtua hemoglobiinistakin, sitä ei oo mitattu ainakaan pariin kuukauteen ja rautaa en oo syöny. Äskenkin piti ottaa magnesium niin nappasinkin multivitan. Tuskin se toinen multivita päivässä tappaa mutta ei mun sitä PITÄNYT syödä... kun oon vähän selkävaivanen niin oon käyttäny töissä satulatuolia, mutta siitä tulee liitoskipuja. Tavallisella tuolilla taas selkäkipuja. Venkslaan nyt sit koko ajan tuolilta toiselle. Ja nyt alko kesken päivän saapikkaat puristaa, turvotusta. Jospa menis nukkumaan :D
 
Täällä ollaan oltu levossa viisi päivää supistelujen vuoksi. Torstain jälkeen ollu sattunaisina pätkinä, mutta nyt odottelen että loppuis ja sais nukuttua. Tätä menoa tulee pitkä kevät.

Oon niin kade teille jotka voi ulkoilla ja touhuta hommia, vaikka lepääminen on kyllä tehny psyykkeelle ihan hyvää.

Onneksi, ainakin toistaiseksi saan levätä kotona, enkä oo tarvinnu osasto hoitoa.
 
Mä oon ollu kauheen ylpee ku oon kahtena päivänä tehny reippaasti lumityöt :) saa nähä mikä huomenna olotila kun tarttis töihin mennä :)
 
Mä haluun hiihtää!!! :D harmi kun stadis ei oo tarpeeks lunta eikä mul kyl oo suksiakaan täällä kun ne on porukoilla Lahdessa. Kävin siellä su-ma ja näin kun ihmiset hiihti urheilukeskuksessa, tuli kauhee himo päästä kans ladulle :)
 
Täällä taas kun lumen keskellä asustaa niin minkäänlainen lumiurheilu ei kiinnosta :grin Onneksi innostuin taas joogaamaan mutta sitten unohin ottaa magnesiumit parina päivänä peräkkäin ja yöllä tuli taas herättyä sellaiseen jalkakramppiin että :eek: Huusin ja mieskin tais vähän säikähtää että mikähän emäntää vaivaa kun vieressä noin kiljuu :grin Tää tasapainoin löytäminen on vaikeaa näköjään miten liikkua ja missä ja miten kovaa kun välillä kaikki on jees ja sitten taas ei.

Anime. Mulla on auttanu niihin liitoskipuihin jumppapallo! :)
 
Joo pitäs ostaa äkkiä se jumppapallo, oon lukenu siitä jo että auttaa. Toinen mikä auttaa, on reiden ojentaja/lähentäjälaite kuntosalilla, mut siellä käyn kahesti viikossa.

Oi ku ihanaa, nukuin viime yönä ku tukki. Mikä on ihan hyvä, ku tänään pitää aamu olla töissä (tosi tehokkaasti tätä foorumia lukien) ja sit hurauttaa esikoisen kanssa 100 km päähän lääkäriin ja illalla viel vähän töitä tehä ja sit on salipäivä päälle.
 
Jee, haettiin tänään äitiyspakkaus :) Oon odottanut sitä kuin kuuta nousevaa ja odottanu postista lappua, kun samaan aikaan se on yli viikon maannut Valintatalossa :rolleyes: Ihmettelin vaan, että mitähän oon oikein tilannut, kun Valintataloon tullu joku paketti :woot: On vaan niin raivostuttavassa paikassa tuo, että sinne pitää oikein erikseen lähteä, niin ei oo tullu ennen tätä päivää mentyä hakeen tota mysteeripakettia :p Oletin vaan, että tulee Postiin, mutta ei sitte :grin Mut samapa tuo, nyt on ja ihana pakkaus onkin:Heartred
 
Kääk.
Meinasin tippua penkiltä, kun saatii vauvavakuutus tarjousta vakuutusyhtiöstä.
Mä koen, että halutaan sellainen mutta apua, kuinka kalliita ne on. Meille tarjottiin hintaan 498€ vuodessa ja omavastuu esim. Lääkärikuluille on 100€+10% muista kuluista eli jos vien vauvan vaikka korvatulehduksen vuoksi lääkäriin niin eihän tuo korvaa just mitään :eek: Toivon ainakin, että tuo olisi ylipäätään ainut miten voisin hyödyntää vakuutusta. Antakaa nyt neuvoja ja mielipiteitä?!
 
Pari ekaa vuotta vakuutusmaksu on isompi mut alkaa siitä pikkuhiljaa laskemaan. Ja jos saat niin kannattaa se omavastuu pistää per vuosi, ei per kerta. Ja mitä isomman summan pistää omav. sen pienempi on vuosimaksu. Vakuutuksessahan on se plussa et jos vauva sairastuu pääsee heti hoitoon yksityiselle ja voi pyytää kaikkia mahd. Kokeita mitä tarvii (siis jos on tarve) ja useimmat vakuutukset kattaa vielä lääkkeetkin. Itse näen että kyllä siinä "säästää" jos lapsi on usein kipeä ja vain yksi omavastuu pitää vuodessa maksaa :) enkä siis hauku julkisia palveluita, itse ollut tyytyväinen niihin mutta kyllä nekin käynnit maksaa jotain ja en viitsi sitten tulevaisuudessa pienen kipeän vauvan kanssa odotella montaa tuntia että saisin palvelua :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Takaisin
Top