Tammikuun lörppisketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei aateltu facessa kertoa raskaudesta ku vasta sitte ku tyllerö on syntyny niin laitoin sitte instagramiin kuvan ku kuitenki sulettu ittellä :)

Liitteet

• 1421832277732.jpg
    1421832277732.jpg
    87.3 KB · Katsottu: 35
Mulla oli hyvä draivi ton koulun suhteen, mutta kun opettaja ilmoitti et sun työssäoppiminen ei onnistu näil eväillä, niin laskihan se hiukan tota mielialaa. Huomenna sit treffit opettajan kanssa ja katsotaan et mihin ratkasuun päädytään. Onneksi ei jää ku työssäoppimisesta kiinni.

Ihana toi instan kuva juttu!

Meillä ei ollut tarkoitus kertoa kuin ihan muutamalle lapsen sukupuoli, mutta se tieto ikäänkuin vahingossa levisi sitten facebookkiin, kun yks kaveri oli tägännyt mut kuvaan setistä jonka teki lahjaksi meidän vauvalle,.. Noh, nythän kaikki sitten tietää, että poika on tulossa, kun siellä luki maininta pikkuveljestä ym. Ei se nyt mikään maailmanloppu sekään ole, en vaan tullut ajatelleeksi että asia leviää näin :D

En kanssa missään facessa meinannut sukupuolta levitellä, mutta muuten ei kyllä sitä minään salaisuutena pidetä. ☺
Hieman kiireistä aikaa meikäläisellä... Siviilisääty vaihtuu ylihuomenna ja jotenkin tuntuu, ettei mitään olla saatu aikaiseksi vielä... Tosin, musta tuntuu, että meitin äiti stressaa asiasta enemmän kuin me. ☺

Mä en oo facebookissa, enkä tiedä kumpi on tulossa :D
Instagrammissa oon jotain kuvia julkassut vauvahömpötyksistä, mutta en usko kovin monen tietävän raskaudesta:)

Moikka!

Tulin tuolta kesäkuisista pyytämään hiukan apua teiltä, tai siis jos joku viitsisi/pystyisi auttamaan.

Odotan esikoista, joten en ole eläissäni nähnyt sitä saatekirjettä/päätöstä äitiyspakkauksesta. Ja koska olen tekemässä miehelle isyyspakkausta, jonka "saapumisilmoituksen" laittaisin postilaatikkoon niin olisi kiva jos joku vois kuvata tai muuten kertoa mitä se virallinen pitää sisällään? Voisin siis sitten sen pohjan avulla tehdä miehelle tämän kirjeen :)

Siis jos teille vielä on tullut jotain?

En oikein tiennyt mihin olisin tämän kysymyksen iskenyt, joten laitetaas tänne.

Onko muilla ilmennyt turvotusta? Mulla on jo ennen raskautta ollut taipumusta raskaan päivän päätteeksi, että sääristä nilkkoihin turvottaa.
Tänään aamupäivällä töissä alkoi sääriä kihelmöimään ja puolessa tunnissa molemmat jalat olivat niin turvoksissa, ettei nilkkaa erottanut, pystynyt kävelemään yms.
Pidin niitä pari tuntia yläasennossa, jollon helpotti mutta edelleen jalat ovat paksukaiset :o kokemuksia?!

LMK, ei oo kyllä tuollaista ollut, mut illalla vaaka näyttää enemmän kuin aamulla. Ja viime raskaudessa kyllä huomas että kengät "kutistui". Mut en kyllä ossaa muuta sanoa kuin että kysy neuvolasta?

Timantti, oishan tuolla se lappu, mut kamalan vaivalloista ois kävellä ja nostaa se ja kuvata :D mut googlasin "isyyspakkaus päätös" niin tuli kuvahaulla ainakin yks "oikeen näkönen". Hmmm toimiikohan tuo linkki

http://4.bp.blogspot.com/-OjssvIA70...yUEJD2Vn0D0/s1600/isyyspakkaus_kela-kirje.jpg

Ja sit äitiyspakkauksen sisällä on sellanen sisällysluettelo, mut en löytänyt siitä kuvaa.

Myssy, kiitos ihan tuhannesti! Ei tullu mieleenkään tuollaisia kuuklettaa. Kiitos! :)

Täytynee mainita asiasta parin viikon päästä neuvolassa :)
Tietty jos nyt alkaa jäätävä kokovartaloturvotus, niin täytynee soittaa sinne aiemmin :D
Nää mun jalat on kun hevosella xd

Ittellä ei ainakaan vielä oo jalat turvonnut, mit eikö se oo yks raskausoire?

Äkillinen turvotus voi pahimmillaan vihjata raskausmyrkytykseen, eli kannattaa kyllä seurata tilannetta! Todennäköisesti kuitenkin vain raskauteen kuuluvaa turvotusta, muista levätä ja juoda vettä tarpeeksi.

Suvitus:

Näin mä oon kuullut, eikös sillon turvotus lisäänny äkillisesti myös kasvoissa ja käsissä? Mitään muita oireita ei ole. Tosin en oo käynyt neuvolassa kun viimeksi 7 viikkoa sitten ja seuraava käynti on 2 viikon päästä, joten tän hetkisistä arvoista ei tietoa :p Seuraillaan....

Täällä havaittu ensimmäisiä turvotuksia aamulla :/ plaah! Esikoista odotellessa loppuvaiheessa ei tarvinnu pitää sormuksia saatika vähänkään kiristäviä sukkia koska turvotus oli niin paha... siltikään ei ollu mitään ravallisesta poikkeavaa ja neukku antoi asian vaan olla.

Onko muita kehotettu neuvolassa nukkumaan mielummin vasemmalla kyljellä? Ja melkeimpä kielletty selällään nukkuminen?

Ei mulle oo ohjeistettu mitään nukkumis asentoo :) mut joko kyljellään tai puoliks mahallaan :) selällään en ookku ehkä vähän aikaa ennen nukkumaan menoa ja sit ku heräilen :)

Mulla vielä mahtuu sormukset sormiin ilman mitään huolenhäivää, en muista koska jouduin ottamaan esikoisesta pois, kun siitä on kuitenkin jokunen vuosi jo aikaa :D

Mun vaivat on edelleen vaan toi häpyliitos joka on ihan perkeleen kipeä kun joudun liukastelemaan kävellen kouluun ja istumaan koko päivän koulussa... Ja sit toi iänikuinen väsymys joka tuntuu helpottavan ei ikinä.

Mulla mahtuu sormukset hyvin sormeen mut ne onki normaalisti aika reilut ja varsinki pakkasella saa olla varuillaa ettei tipaha matkasta :) että toivotaan ettei tartte luopua niistä <3 Mä sain yön nukuttua ku tukki 6 h 45 min meni ihan kepeesti :) Kyllä on iso vaikutus mielialaan kun saa nukuttua <3

Ei turvota vaikka painoa onkin tullut rutkasti! Mahakin taitaa kasvaa "alakäyrillä" edelleen, kukaan ei huomaa mitään vaikka omasta mielestä se onkin iso :chicken:

Facebookissa en ole sanallakaan edes vihjannut että meille olisi tulossa vauva, moni tietää mutta harva arvaa :grin

Eilen tänne rantautui päätökset äitiysavustuksesta ja päivärahoista, ei kyllä ole häävit mutta eiköhän sitä elossa selvitä, voi että kun olisikin ollut varaa maksaa tuota yelliä vielä enemmän tämä puolivuotta niin päivärahatkin olisi sitten eri luokkaa.

Ei minuakaan vielä turvottele, sormusten kanssa saakin olla sit tarkkana, kun ovat aika jämptit muutenkin, ettei sit liian myöhään tajua, ettei mahdu enää pois sormista! Otan ne siis pois lähinnä salilla ja isompia siivouksia tehdessä, ja nämä molemmat ovat tällä hetkellä aika satunnaisia tapahtumia, joten vaarana on ihan oikeasti, etten tajua ajoissa.. Sit jos sormuksista tarvitsee luopua, haluan kyllä jonkun halvan hopeisen rinkulan tilalle, olisi orpo olo vallan ilman, enkä halua kokea itseäni yh:ksi :D (ihan kun se niistä sormuksista olisi kiinni.. Mutta kun myös näytän aika nuorelta, en halua osakseni mitään voivottelevia katseita!)

Mun vatsa taitaa olla vielä sittenkin aika mini. Kampaaja tänään ihan silminnähden hätkähti, kun kerroin lasketun ajan olevan toukokuussa :D Olin siis sanonut olevani raskaana (kun tahdoin vain raitoja enkä kokoväriä) ja nauroi luulleensa, et raskaus on ihan vasta alussa! Yleensä mulla tukivyö kyllä kokoaa vatsan vähän isomman näköiseksi paketiksi, mut nyt sitä ei ollut päällä, ja pitkässä (joskin ihonmyötäisessä) topissa vatsa kieltämättä näytti omiinkin silmiini aika pikkuiselta.

Takaisin