Hellou taas kaikille!
Pakko tulla hieman raportoimaan kun työviikko ei millään ota loppuakseen. No onneksi jo perjantai iltapäivä menossa ja pääsee taas viikonlopuksi nukkumaan [:)]
Tosiaan nyt sitten oireilut alkaneet, järkyttävä väsymys, kylmä ja kuuma vuoron perään ja koko ajan hieman kuumeinen olo. Aamulla oksettaa, mutta kun syö aamupalan heti sängystä noustua niin helpottaa, mutta sama juttu illalla ennen nukkumaan menoa.
Tuosta tuulimunasta näytti olevan tuolla aikaisemmin juttua, itelläkin se käynyt mielessä ja kävin lukemassa sen linkin. Siellä mainittiin että tuulimunatapauksissa kohtu ei kasva normaaliin tahtiin...no siitä ainakin sai toivoa, koska täällä tosiaan masu jo kasvanut. Paino on sama mutta maha turvonnut (kaikki housut ahdistaa, niin mekoissa mennään). Mulla ei lisäkilotkaan ylensä heti ekana mahassa näy, joten siitäkin voisin epäillä että kyllä se kohtu siellä kasvaa, kun välillä pisteleekin (kunhan vain muuten kaikki ois kunnssa).
Eka neuvola-aika on ensviikon to eli 3.9. Mun tietojen mukaan se on ihan yksilöllistä, millä viikolla sydänäänet alkavat kuulua. Lisäksi neuvolan laitteet kuulemma vaikuttaa. Olen kuullut tapauksesta jossa sydänäänet kuultiin vasta 20 viikolla...en tiedä oliko siinä perää,vai lohduttiko neuvolatäti vaan. No jokatapauksesa miehen kanssa ajateltiin että jos ne eivät meillä ensviikolla kuulu niin käväistäisiin yksityisellä varhaisultrassa varmistamassa että siellä tosiaan joku asustelee. Meillä päin se maksaa 120 euroa, mutta jälkeenpäin surettaa enemmän jos on unelmoinut vauvasta turhaan.
Sellasta kyselisin, että mitä lisävitamiineja te muut tulevat äitylit syötte, vai syöttekö ollenkaan? Minulle viime keskenmenon jälkeen kehoitettiin että foolihappoa vaan paljon seuraavassa yrityksessä (vaikka kyllä sitä ekassakin tuli syötyä). Kaikille sitä kait suositellaan. No foolihappoa sisältäviä ruokia olen koittanu syödä ja lisäksi napsin Ladyvita plussaa.