Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaika, mä kysyin raudasta kun ekaa kertaa neuvolaan soitin, koska mulla ollut aina alhainen hemoglobiini. Sanoi ettei sitä suositella ekan 12vkon aikana ja et ekalla neuvolakäynnillä sit puhutaa siitä varmaan.

Yritän uskoa ettei samaan neuvolaan montaa törppöä mahtuisi ja että oma tätsyny olisi mukava, mut jos ei niin pyydän vaihtoa heti kyllä!
Tää on niiin tärkeä asia etten halua yhdenkään ulkopuolisen tekijän sitä pilaavan millään tapaa!

Tervetuloa Jessic_a:lle [:)] Ja onnet Kettulille iloisista uutisista, leijuisin minäkin jos tuollaista olisin juuri saanut nähdä :)

Hellurei kaikille, uusille ja vanhoille!
Mulla on kans oireet lieventyny, väsymys jopa helpottunu ja siitä oon vaan tooosiii ilonen [:D] pahoinvointia viel tosin jonku verran, mut seki lieventyny. Hassua miten mulla on makuaisti jotenki heittäny kokonaan ympäri, en esimerkiksi voi enää sietää valkosipulia vaikka ennen rakastin sitä. ja himoitsen kaikkia selkeitä, yksinkertaisia makuja ja esim tuttuja makuja lapsuudesta. mausteiset jutut yms ei enää ollenkaan nappaa. liha mulla kans tekee tosi huonoa[:'(]huomenna ois sit eka neuvola ja toivottavastitoivottavasti kuulis sydänäänet et sais jotain varmuutta tähän...vaikka oonki itteni yllättäny tällä omalla rauhallisuudella, jotenki tosi luottavainen mieli tämän raskauden suhteen [:)] toivottavasti ei vaan kostaudu mitenkään!

Uusi huhtimamma ilmoittautuu! LA 25.4

Ikää minulla 26, miehellä 27. Jänskättää kovasti, ensimmäinen kun on kyseessä, eikä vielä osaa ihan täysillä iloita, kun raskaus on näin alussa. Ja tämä jatkuva ällötys tekee olon epämukavaksi. Olen huomannut että pienten välipalojen napsiminen helpottaa oloa. Vaikka tosin ei mitään tekisi mieli syödä...

Opiskelen (lähinnä kotoa käsin kun graduvaiheessa olen), joten saan onneksi rauhassa potea ja nukkua silloin kun nukuttaa. Hyvä gradun vauhdittaja tämä pikkuinen papu :)!

Meilläkin on kissoja (2kpl). Mieheni on ottanut jo päävastuun hiekkojen siivoamisessa, mikä ei harmita minua tippaakaan ;)! Toivotaan että äykkäpäät sopeutuu! Muutoin joutuvat (pääsevät) anoppilaan hiirijahtiin.

Huomenna olisi eka neuvola. Kovasti haluaisin saada varmuuden pavun iästä, kun edelliset menkatkin olivat oudot. Plussattiin kuitenkin vasta nyttemmin (23.8), joten toivon, että tämä laskuri pitää kutinsa.

Onnea kaikille huhtimammoille ja hyvää vointia!!! 

Tervetuloa taas uusille huhtimammoille. Meitähän tulee tasaisesti lisää.

Ja onnea hirmuisesti Kettuli82 hyvistä ultra-uutisista. Minulla on vielä 4 yötä omaan varhaisultraan. Sitä odotan niiiin malttamattomana ja jännittyneenä, kunpa kaikki olisi hyvin.

illil: Minäkin odotan yksin. Olen minäkin lähimmille ihmisille kertonut jo raskaudesta, kun tämä kuitenkin muuttaa niin paljon elämää ja yksin odottaessa läheisten tuki on erityisen tärkeää. Mulle kommentit on olleet enimmäkseen kannustavia, mutta olen kyllä saanut myös jonkun hieman epäsuoran abortti-kehotuksen. Tartun tukeen, kun sitä tarvitsen ja saan ja yritän olla välittämättä muusta. Tuolla yleisissä keskusteluissa on ketju otsikolla "raskaana ja yksin", minusta oli hyvä kuulla sieltä muidenkin kokemuksia tällaisesta tilanteesta. Käyppäs lukemassa, jos et ole vielä lukenut [:)]! Raskausviikot saa esim. laskurista päivälleen. Eli kun esim. mulla on nyt menossa rv 7+3, se tarkoittaa että on 7 täyttä viikkoa ja 3 päivää päälle eli on menossa 8. raskausviikko. Ja maanantaina on 8+0 eli alkaa 9. raskausviikko, jos oikein nopeasti laskin. 

Me käytiin ekassa neuvolassa maanantaina:) Siellä kyllä ultrattiin mutta alkio näkyi huonosti, ja sydän ääniä ei vielä kuunneltu... Sen verran näkyi että oikeassa paikassa pikkuinen on :) Nyt vain odotellaan seuraavaa käyntiä mikä on 22.9, siellä sitten pitäisi pikkuisen näkyä kunnolla. Mulla on ihan kamala turvotus, omat housut ei mahdu enää päälle.. Onko mahdollista että maha näkyisi jo nyt, vaikka on eka raskaus?

Heips!

Minä kävin eilen ensimmäisessä neuvolassa ja täytyy sanoa, että vähän kateellisen luin , että joku oli ekaneuvolassa ultrattu. Mulla ei edes kuunneltu sydänääniä[X(] No, sain kaikenlaista esitettä ja kirjasta luettavaksi, mikä tietysti on hyvä. Paino, verenpaine, pissanäyte ja verikoe otettiin. Nyt täytyy vaan alkaa odottelemaan ultra-aikaa. Terveydenhoitajan mukaan se saattaisi tulla jo parin viikon päähän. Toivottavasti niin, muuten ehkä itsekin menen yksityisellä käymään. Odottaminen on niin tuskallista.

Muuten paha olo ja väsymys edelleen jatkuvat, viikkoja nyt 8+2. Ja kilojakin on jo muutama tullut, en tiedä mistä, kun ruokakaan ei maita. Mutta muuten aurinkoisella ja odottavalla mielellä tässä ollaan[:)]

Hyvää viikonlopun  alkua kaikille!
Meilläki oli vihdoin ja viimein eka ultra tänään, neuvolatäti oli aivan ihana! ja muutenki meni oikein hyvin, mitä nyt mun verisuonet on niin pihejä ettei ne saanu ku yhen verinäytteen... ja sit lopuks ultrattiin semmosella aataminaikasella laitteella, sykettä ei saatu näkyviin ku kuva oli niin rakeinen, mutta ku vähän aikaa heräteltiin niin siellä se hiirenpoikanen alko sätkiin ja temppuileen! selällään köllötteli ja huito käsillä ja jaloilla[:)] oli niin helpotus saaha tietää et SIEL ON JOKU!!![:D]

ALKUPERÄINEN: Elviira82

Mari.Sussna; Tuohon tickeriin on ohjeet tuolla keskustelufoorumissa otsikolla lilypie.com [:)]

En löytänyt vaikka kuinka etsin... [8|]

http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=5376

Kokeileppa jos tosta kohtaa löytyis :)
Osiossa yleinen sana vapaa löytyy kyseinen keskustelu :)

Huomenta kaikille! eka neuvola torstaina takana. Muuten oli oikein mukava käynti, mutta sydänääniä kun yritettiin kuunnella neuvolan aataminaikaisella laitteella, niin ei kuulunut [&o]. Sanoi ainakin, että on ihan normaalia vielä tässä vaiheessa. Varattiin uusi aika silti heti viikon päähän, jos sitten jo kuuluisi... Ja ultran lähete tehtiin, joten sieltä odottelen innokkaasti aikaa, että pääsisi näkemään onko siellä tosiaan joku... 1h40min kesti mulla eka käynti, kyseltiin kaiken näköistä ja otetiin tosiaan nuo pissa- ja verinäytteet, hemoglobiini, verenpaine ja paino. Hirveän pussillisen sain luettavaa ja mukana parikin erilaista kirjaa joissa viikko viikolta raskauden eteneminen ja tilaa omille muistiinpanoille. Ja lisäksi vielä joku dvd, voidaan sitten tulevan isukin kanssa pitää leffailta... Ja laskettu aika oli neuvolatätin mukaan 3.4. eikä 2.4. kuten tuo laskuri näytti. Viimeiset pari viikkoa oon ollut aivan järjettömän väsynyt, eli ainakin uskon, että joku kovasti koittaa kasvaa ja kaikki on niin kuin pitääkin.
Ja noihin neuvolatäti-kommentteihin, niin mulla oli muitten puheitten perusteella ihan hirveät ennakkoluulot paikallista neuvolatätiä kohtaan, mutta olikin lopulta ihan positiivinen yllätys vastassa.

Heippa! Uusi odottaja myöskin ilmoittautuu, laskettu aika on 28.4.2010 ja rv on 6+5. Kuulun nähin foorumin "vanhempiin" :) odottajiin, olen 33-vuotias Helsingistä ja esikoistani odotan. Mies on vuoden mua vanhempi.

Tällä viikolla oltiin varhaisraskauden ultrassa jossa näkyi pieni toukka jolla sydän sykki niin vimmatusti. On ollut aika paljon alavatsakipuja ja kohtu oli tutkittaessa kipeä joten vielä kyllä jännittää, ettei tule mitään ongelmia :( No kai se pitäisi vaan koittaa uskoa, että toistaiseksi kaikki niin hyvin kuin vain voi olla ja jos jotain sattuu niin sille ei omilla toimillaan voi mitään.

Raskausoireet kyllä kanssa muutoin jyllää, väsymys on ihan kaamea, kuvottaa kaikki ruoka, rinnat on tosi kipeät ja hormonit myllää.

Onnellista odotusta kaikille, kiva lueskella muiden kokemuksista ja ajatuksista ja huomata ettei ole yksin niiden kanssa.

Tervehdys!Täällä yksi onnellinen odottaja joukkoon!Laskettu aika olisi 29.4.2010.Jännitys on kyllä suuri että tuleeko tästä mitään.Sain nimittäin viime kesäkuussa keskenmenon rv 8 ja nyt ei vielä ihan niin pitkälle olla keritty,joten jotenkin tuo tuleva viikko ressaa.Kait se on vaan jäännyt jonkunlaiseksi kynnykseksi tuo viikko,että selviääkö siitä yli.Ultraan pitäisi päästä vähän aikasemmin jo,että sais tarkistettua onko kaikki ok(jostain kumman syystä).Yritin varata aikaa,mutta täällä omalta paikkakunnaltani en onnistunut samaan aikaa omalla äidinkielelläni joten pitää kattoo tuolta naapurikunnasta.Toivottavasti kaikki nyt menisi hyvin.Aina välillä tulee kokeiltua rintoja että onko ne nyt tarpeeksi kipeät,onko huono olo tarpeeksi.On se aika hassua kun toivoo oikein huonoa oloa itsellensä.Monelle en ole kertonut vielä uutisista.Jos tämäkin menee pieleen niin eipähän tarvi jokaiselle tutulle sanoa,että tuli keskenmeno,niin kuin viimeksi.Pitää vaan pitää peikut pystyssä ja ajatella positiivisesti!

Pöö! Nyt alkoi kymmenes viikko! eka neuvola oli tiistaina, ja ens viikolla neuvolan lääkäri, jossa vihdoin ultrataan ikivanhalla laitteella. Kutsu varsinaiseen ultraan tulee ensi viikolla, ja se on joskus syyskuun loppupuolella.
Mulla oli tosi kiva neuvolantäti ja aaltoilevista oireista ei kuulemma tarvitse huolestua. Ja itsekin mietin, että on tää jatkuva nälkä aika kummallista jos masussa ei ketään ylimääräistä ole. Mutta oon niin ylpee itsestäni että oon jaksanu oottaa ensitreffejä pikkuisen kanssa, joka on siis jo ens viikon torstaina[:)]. Jännää!

Mulla oli hemoglobiini 150 eli tosi hyvä, kannattaa kaikkien varmaa oottaa että se mitataan neuvolassa ennenku alkaa rautalisiä popsimaan. Tiedä häntä.. Apteekista ostin raskausajan kalsium&d-vitamiiniyhdistelmän ja moni-B-vitamiinin. Siinä myös foolihappoa.

Tsemppiä kaikille ja mukavia neuvolakokemuksia kaikille muillekin
toivoo Lootuska

Moi!

Olen 29 vuotias ja raskaana v.7+1! Laskettu aika on 23.4. Olen kihloissa 27 vuotiaan miehen kanssa ja aivan täpinöissä tästä raskaudesta. [:)] Mulla on ollut vauva kuume jo yli kymmenen vuotta, mutta vasta tänä kesänä olimme tulleet kihlattuni kanssa sellaiseen vaiheeseen elämässä että nyt voisi oikeasti yrittää. Olemme olleet muuten yhdessä 4 vuotta. Toisella kuukaudella sitten tärppäsi. [;)]

Raskaus tuntuu niin oikealta ja luonnolliselta. Toivon koko sydämmelläni että kaikki menee hyvin. Ensimmäinen neuvola aika on varattu, mutta vasta 28.9. Silloin ei vielä ole Ultraa, sen aika on myöhemmin. Tuntuu että siihen on hirveän pitkä aika. Muuten voin suhteellisen hyvin. Pientä pahoinvointia, rintojen aristusta ja lieviä "menkkasärkyjä" ajoittaisen väsymyksen ohella.

Toivotan kaikille iloa, onnea ja voimia odotukseen! [:)]

Terveisin,

Ellen

Heippa kaikille!

Kaikki toivon mukaan hyvin ja nämä kuvotukset ovat oikein tervetulleita, ovathan ne merkki raskaanaolemisesta..
Mutta tää on uutta tässä raskaudessa: mua itkettää, naurattaa ja raivostuttaa jo nyt! Jä vähän käy sääliksi mies parkaa, joka saa olla kaiken tämän kohteena..Musta oikeesti tuntuu, että multa valuu järki päästä...on sen verran hulluja ajatuksia..ja unia kanssa- vähän aikaa sitten sain keskenmenon unessa ja seuraavana yönä pelastelin pupupoikuetta muovipussista metsästä..- ei ihme, että väsyttää, kun öisin on tuota hommaa [;)]
Onko muilla päänsisäisiä raskausoireita?

Kuulostaa Kaika tutulta. Minäkin itkeskelen ihan ihme jutuille, esim. telkkarissa oleville jutuille. Toisaalta, jos joku kertoo jotain kamalaa juttua, saattaa mua ruveta naurattaa. Hormonit ilmeisen sekaisin. Läheisyyttä kaipaa enemmän kuin ennen, kokoajan olisin vain ukon kainalossa ja vielä parempi, jos se jaksaisi silittää otsaa... Että tämmöistä täällä.

Kaika, mulla kanssa nupi ihan sekasin heh. Saan kauheita kilareita ja olotilat muutenkin jokseenkin ahdistavia usein. Nään ihan pimeitä/omituisia unia ja olen koko ajan tosi tosi väsynyt..
Miesparka kovilla mun olojen kanssa [&o]
Toivottavasti tää tästä tasaantuu, hormonit ne vrmaan heittää kuperkeikkaa ja tekee tepposia :) Toivon ainakin[:D]
Toi "järki valuu päästä" oli muuten harvinaisen osuva kuvaus! :)

Tervetuloa uusille ja paljon onnea raskautumisesta[:)]

Onkos täällä muuten kuinka monta muuta, joilla ei ole pahoinvointia oikeastaan ollenkaan?

Huh,kyllä oon värkännyt ton lilypie hommelin kanssa mut en meinaa millään saada sitä näkyviin,mitähän mä mahdan tehdä väärin?!
Tänään sain varattu ajan ekaa neuvolaan,viikon päästä pääsen sinne.Sain varattu ajan ekaan ultraakin kahden viikon kuluttua.Sitten ollaankin 8+4.Pitää käydä tarkistamassa että kaikki on ok,niin saa mielenrauhan.
Pää meinaa olla pyörällä,väsyttää.Viime yö oli vähän vaikea.Meidän 1v11kk vanhalla poitsulla oli masu vähän sekaisin ja jouduin vaihtamaan vaippaa puoli 2 aikoihin yöllä.Siitähän ne unirytmit menikin sitten ihan sekasin ja en meinannut saada millään nukuttua.No vihdoin kun sain nukuttua niin puoli 5 aamulla alkoi alakerrasta kuulua pojan lelun höpötystä,joka on seonnut ja alkaa yhtäkkiä itsekseen höpisemään.Vähän aikaa sitä kuuntelin ja ei muuta kuin alas hiljentämään sen ja sitten vein sen saunaan,kun en muuta paikkaa just sille keksinyt jos se vaikka alkaisi mölisemään taas.Että tämmöstä meillä,onneksi on ollut töistä vapaapäivä niin on saannut vähän huilia[:D]

Takaisin