Moi!
Vitamiineista: Mä söin alkuun
Möllerin Sydämelle, kun joku sitä mainosti. Samassa omega kolmosta ja foolihappo. Mutta sit huomasin, että foolihappoa on liian vähän ja sen keskenmenon jälkeen haluan kyllä saada enemmän, niin ostin apteekista pelkkää foolihappoa. Ehin useempanakin aamuna alkuvaiheessa myös nauttia b-poretta ja kauhukseni myöhemmin vasta tajusin, että se oli tietty makeutusaineella makeutettu.
Noh, nyt mäkin löysin pari viikkoa sitten
Multitabsin Raskaus monivitamiinitabletit. Siinä on tosiaan foolihapon lisäksi monipuolisesti useita eri hivenaineita. Paitsi C:tä, huomasin! Eli pitää koittaa syödä marjoja ja hedelmiä, jotta sais vielä c:tä kunnolla. Parin viikon takaisen vatsaflunssan (tsemppiä Elviira, sitä on nyt liikkeellä!) jälkeen kävin myös luontaistuotekaupasta ostamassa
vahvaa maitohappobakteeria (DDS+ -on mun hammaslääkärinkin mukaan paras/vahvin/imeytyy parhaiten, ei löydy apteekista!) ja aion jatkaa sitä, vaikka tyyristä onkin. Suosittelen kaikille, jotka mielestään sairastelee helposti. Mä kun 'odotan' töistä (koulusta) saavani myös sen sikainfluenssankin, niin toivon, että toi maitohappobakteeri auttais parantamaan vastustuskykyä...
Sydänäänistä: Se kai on aika yksilöllistä, milloin alkaa kuulua. Mutta jo 6.-7. viikoilla mahdollista. Ite kävin varhaisultran 6+5 ja lääkäri totesi siinä, että juuri 6+5 on aikaisin ajankohta kun kannattaa edes tulla. No katkiksella (onneksi) nähtiin vahva syke silloin. (Toivottavasti vieläkin!!)
Synnytyssairaaloista/Nyytti: oon samaa mieltä, tosi vaikeaa valita se synnytyssairaala heti kättelyssä kun ekaa odottaa eikä oo kokemuksia. Siinä listassa oli mun mielestä jopa viis paikkaa: Naistenklinikka (Hki), Kätilöopisto (Hki), Jorvi (Espoo), Tammisaari ja Porvoo. Oon vasta Vantaalle muuttanut, niin vanhana helsinkiläisenä valitsen Naistenklinikan (itsekin siellä syntynyt), kun se on kai suurin ja ymmärtääkseni huoneita ja varusteita riittää. (?) Tammisaarta on kyllä pari kaveria kovasti kehunut, mutta en ehkä kuitenkaan jaksa lähteä sinne asti, vaikka palvelu onkin erinomaista.
Tsemppiä kaikille neuvoloiden ja ultrien odotukseen! Mulla v i h d o i n keskiviikkona neuvola [:D]