Täällä ollaan..:)

embu83

Näppärä viestien naputtelija
Eikö vielä muita huhtimammoja ole? Itse perheeni kanssa helsingissä asutaan. Tämä tuleva masukki on meidän kolmas..:) Olisi kiva saada seuraa muista mammoista samassa tilanteessa. Itellä sellanen tilanne että esikon ja kuopuksen aikaan monet kaverit olivat myös mammalomalla yhtäaikaa mutta nyt tuntuu että olen ainut odottaja ja kaverit ovat töissä.
 
Ja tässä toinen![:)] ensimmäistä ootellaan, ku vaan kaikki nyt menis hyvin..laskurin mukaan laskettuaika olis 2.4. eiköhän meitä tänne pikkuhiljaa ala kerääntyy...[:)]
 
Mistäpäin mammat on, monesko lapsi, oma ikä..vähän tällästä galluppia..:) Ite olen siis 26v. helsingistä ja masukki on 3. lapsi.
 
heissan!mukava et tänne oli muitaki jo tullu, ei ollu viel eilen![:)] eli eilen plussattiin, tänään uusiksi ja ensimmäinen neuvola-aikaki tuli tänään varattua.vauvaa tuli kuumeiltua jo pitemmän aikaa mut silti ollaan ihan puulla päähän lyötyjä ku tärppäs näin nopeeta (yk2). Meille on ihana, toivottu esikoinen tulossa kunhan toivottavasti vaan kaikki menisi hyvin ja laskettu aika on 6.4. Ite oon 27v, mies 29v ja pohjois-suomessa asustellaan[:)] 
 
onko teille tullu muuten mitään oireita viel? mulla ei kummemmin muuta ku et pitää käyä pissal KOKO AJAN. ja oon alkanu heräileen kauheen aikasin aamul ja päiväl sit väsähän ihan totaalisesti[:D] ollaan lähös nyt illan leffaan ja saa nähä joudunko ramppaan pissalle sielläki...[:-]
 
Juu elikkäs kauhajoella asustelen, ite 20v mies 19 ja armeijassa tällä hetkellä:) ensimmäistä ootellaan. eikä oikeastaan minkäälaisia oireita vielä.. [:-] ehkä mä kuitenki oon vähä väsyneempi ku normaalisti ja välillä lievää päänsärkyä...nii ja vessassa tulee käytyä vähä useammin... tää on niin ihanaa![:)]
 
mulla ei joka päivä ole ollut mut kuvotusta aina sillon tällöin. Rinnat ollu kipeenä varmaa hedelmöityksestä lähtien. Väsymystä ei ole havaittavissa olleskaa kun taas ekasta ja tokasta olin tooooosi väsynyt. Vessassa täälläkin juostaan mut ei nyt niin kamalan paljon onneksi tartte. Ja tää kun mun kolmas jo niin vatsakin on tullut jo vähän näkyviin..:) ekasta tuli vasta rv 18 tokasta joskus rv 9 ja nyt rv 4 tää näkyy jo vähän..hauskaa.
 
Hei! Täällä ensimmäinen raskaus ja la 2.4 :) Kunhan kaikki vaan menis hyvin! Itse olen 22v ja mieheni 25v. Tänään tuli varattua aika terveydenhoitajalle, vaikka vasta elokuun lopulla pääsee sinne.

Oireita ei oo vielä pahemmin ollu, paitsi muutaman kerran on nipistänyt mahasta niin että on saanut ihan säikähtää..

Onnittelut teille muille huhtikuun plussaajille! :)
 
Heipsan!

Täälläkin esikoista ootellaan (la myöskin 2.4!) täällä Pirkanmaalla..Oon kohta 27 ja mies pari vuotta vanhempi..Ihan uskomattomaltahan tämä tuntuu ja täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin! Oireina vaan mahanippailuja ja hieman huonoa oloa plus rinnat ja maha hieman turvoksissa..Eka neuvola- ja ultra-aika varattu :)
 
Kuinka pitkään "joudut" odottelemaan ensimmäistä neuvolaa? :) Itse vähän yllätyin, kun terkkari sanoi että ensimmäiset ajat annetaan vasta viikoille 9-10. Elikkäs vasta 26.8 pääsen, jotenkin niin haluais nopeesti saada varmistuksen siitä, että siellä todella on joku ja kaikki on hyvin :)
 
Meilläki on ensimmäinen neuvola vasta 4.9, en tajuu miten siihen jaksaa oottaa![:D] ja kunhan vaan kaikki menis hyvin siihenki asti. mulla on ollu kyl nyt aivan mahtava olo!mahaa välillä nippailee ja rinnat on arat ja pissattaa koko ajan mut sillee yleisesti on semmonen ihan yltiöonnellinen olo ja mahtava tunne[:)]
 
Heipä hei! Testi näytti positiivista, kaksi haamua ja yksi kunnollinen, hätäinen kun olen. [;)] Laskuri antoi lasketuksi ajaksi 2.4. minullekin. Ensimmäistä täällä odotellaan, miehellä tosin on jo 5-vuotias tyttö. Huomenna pitäisi sitten varmaan soitella aikaa terveydenhoitajalle/neuvolaan ensimmäistä aikaa.
 
Meidän neuvola-aika on 24.8 ja eka ultra siitä kk:n päästä. Eli kyllä tässä joutuu jonkun aikaa odottelemaan varmennusta..Mutta voih, niiiiiiin onnellinen olo on kyllä pikkuisesta masuasukista!!
Aurinkoista viikonloppua kaikille huhtimammoille ;)
 
meillä eka nvl 7.9 . Itelläni näyttää se punertava valkovuoto lakanneen joten jo hiukan huokaisen helpotuksesta. Vatsa on jo kasvanut nii että kyllä mä ennen tota neuvolaa jo käytän mammahousuja..apua. Kaikkille onnea odotukseen. :)
 
Heissan! osaatteko sanoa millon se maha sitte alkaa yleensä näkyä..?ku ensimmäistä oottelee... jännittää jo[;)] vois vaikka alkuviikosta kans sen neuvola ajan varata..[:)]
 
heips!

Jennis89: se mahan näkyminen on ihan yksillöllistä toisille tulee aikaisemmin ja toisille varsin myöhään, ensimmäisenä monille tulee mahaan turvotusta joka tasoittuu ja sen jälkeen alkaa muodostuun vauvamaha. Mahan näkymiseen vaikuttaa kohdun asento (taaksepäin kallistunut kohtu jemmaa mahaa pidempään), sikiöiden lukumäärä, odottavan äidin rakenne (hoikalla näkyy ennemmin mitä isommalla) sekä onko ensisynnyttäjä vai uudelleen synnyttäjä, ensisynnyttäjällä masu tulee näkyviin myöhemmin mitä uudelleen synnyttäjällä.

Maajo
 
Moi kaikki huhtikuiset!

Ihanaa vihdoinkin liittyä joukkoonne, olen lukenut viestejänne alusta alkaen! Mulla olis LA 4.4. ja esikoista odotellaan TOSI KOVASTI! Olen itse jo 33 vuotias, pääkaupunkiseudulta, ja voitte kuvitella, että tässä iässä koko suku odottaa lapsenlapsia ja paineetkin ovat alkaneet kasautua. Kiva päästä tänne foorumiin ja vähän fiilistellä raskautta muiden kanssa, vaikka mies koittaakin toppuutella näin alkuvaiheessa ja kieltämättä itseäänkin pelottaa, kun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon vasta touko-kesäkuun vaihteessa. [:(] Silloin oli rv 6-7 tosin vasta, mutta silti romahdus oli kova siitä alun onnellisuuden tunteesta. En haluisi kokea enää samaa. On ollut itselle melko kivuliasta käydä kavereiden lasten 1v-synttäreillä ja ristiäisissä tämänkin kesän aikana. Voi kunpa meitäkin nyt onnistaisi vihdoin! [:)]

Olen kyllä tosi kiitollinen, että hedelmöitys uudelleen onnistui näin pian ja nyt vaan jännitetään pysyiskö masussa loppuun asti. Joka kerta kun menen vessaan pelottaa näenkö verta, jonkinlainen trauma on siis selkeesti jäänyt edellisestä, en voi sille mitään. En ole uskaltanut vielä varata neuvolaakin (ei oo kiva soitella ja perua aikoja!), toisaaalta tekis jo viikon kuluttua mieli mennä yksityiselle ultraan varmistamaan sydänäänet ja nähdä, että kohdussa on parempi tilanne kuin viimeksi. Sori jos tää oli surullisen kuulosta. Olen kyllä tosi toiveikas ja onnellinen tästä olotilasta, jännittää vaan niiiiin paljon...
 
Moi!
Täällä pikkukakkosta odotellaan rv 5+1 LA 2.4. Minda (esikoinen) on 3 ja puol kk.. tarkotus ei ollu ihan näin nopee laittaa toista alulle, mut ilosia ollaan tästä uudesta raskaudesta. Mulla oli viime vuonna keskenmeno ja keskenmenon jälkeen toisesta kierrosta sai Minda alkunsa ja nyt kyllä vähän sellanen tunne että tääki raskaus menee kesken niin ku ensimmäinenki meni, mut yritän iloita tästä niin kauan ku pystyn, mut toivottavasti pikkukakkonen pysyis masussa.
 
Mä ja mun mies ollaan molemmat -88 syntyneitä ja asustellaan Seinäjoella (ainaki viel tällä hetkellä).
 
Takaisin
Top