Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen niin onnellinen! sain tänään lääkäriltä varmistuksen että meidän pieni ihme on oikeasti tulossa ja meillä ei pitänyt olla pienintäkään mahdollisuutta [:D]
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja että maha asukki viihtyy kodossaa sinne huhtikuulle asti[:)]

Tsemppiä kaikille

Jesh! "Jo" seitsemäs viikko vierähti käyntiin. Kiva lukea tuolta vauvan sivuilta, mitä siellä kohdussa tapahtuu. Siellä se minun pikku katkarapu ui!

Turkoosi: Mulla ajoittain ihan samanlaisia tuntemuksia. Toisaalta on ihan kiva kun ei ole pahoja oireita ja voi elää ihan normaalisti, toisaalta pelottaa, että onko siellä sittenkään ketään. Pitää vaan toivoa ja odottaa..

maruna: en ole juurikaan huolissani sikataudista. Pahimmillaan se ilmeisesti voi johtaa ennenaikaseen synnytykseen tai keuhkokuumeeseen, mutta suurimmalle osalle aiheuttaa vaan normaalin flunssan. Ja tuo artikkeli tuossa etusivulla kyllä rauhoitti ainakin minun mieltä.

Lootuska: ei voi ihanampaa hääpäivän lahjaa olla! Onnea!

Muistakaahan tytöt syödä nyt foolihappoa, että pikkuisten hermostot kehittyy normaalisti[:D]

Hihii! Foolihaposta tuli mieleen.. Yks päivä haalin kaupasta kaikkea foolihappopitoista sapuskaa ja intona sitten illalla aloin syödä kukkakaalia. Noh, ainakin puolikas tuli syötyä ja maha paisui palloksi ja vitsailin miehellekin että "ihanku oisin raskaana!"
Yöllä sitten heräsin karmeaan vatsanväänteeseen, ja könysin kaksinkerroin vessaan. Tavaraa tuli koko tuutin täydeltä, maha oli älyttömän kipee, pyörrytti, oksetti, tuskanhiki valui kuin saunassa ois ollu... Ei ollu kivaa ja aattelin että voihan hemmetti, nytkö se pahoinvointi alkoi! Puoli tuntia ähräsin kolmelta yöllä vessassa ja istuin sitten kuumassa suihkussa lattialla, kun olo alkoi pikkuhiljaa helpottaa, ja lopulta sainkin nukuttua aamuun asti. Aamulla päällimmäinen tunne oli voipunut olo, mutta huono olo oli tiessään. Koska pahoinvointi ei ole enää toistunut, tiedän kukkakaalin ahmimisen olleen syy tuohon kohtaukseen...

Olkoon tää varoittavana esimerkkinä kaikille, että kannattaa "foolihappoakin" syödä kohtuudella[:D]

Moi pitkästä aikaa! Olen ollut viikon poissa täältä ja kylläpä meitä on tullut monta lisää, kivaa! 

Turkoosi: kyselit iäkkäämpiä ensisynnyttäjiä, niin minä olen 33, mieheni 36, alkuvuodesta tuleekin jo 34 täyteen. Ilmeisesti ainakin Tiia oli kans päälle kolkyt, kun nimimerkissä -77?

Väsymys on mulla muuttunut vaan pahemmaksi ja eilen tuli hieman rusehtavaa vuotoa, arvatkaa pelästyinkö hetkellisesti. Mutta onneksi sitä oli niin vähän, etten epäile km:ää tällä kertaa. Huomenna menen VIHDOINKIN ultraan yksityiselle, kyllä sitä on odotettu hartaasti. Laitan sitten viestiä miten meni.

Mulla on kans vatsa kasvanut/turvonnut ja näkyvillä ollut viikon verran, en tosin ole synnyttänyt ennen, niin vähän ihmetyttää, että mites se jo nyt näkyy. Olen mielestäni liikkunut paljon, syönyt terveellisesti eikä mulla muutenkaan oo ikinä ennen ollut pömppömahaa. Ihanaa, tosin täytyy peitellä töissä vielä jonkin aikaa. Mutta vyötärönseutu on selkeesti liian pieni nykyisiin housuihin eli kait sitä pitäs mennä ostoksille?? Olin aatellut vähän myöhemmin, mut ehkä tää on nyt vihdoin totta. Nyt mennään 6+4 ja anoppikin väitti, että vasta neljännellä kuulla vatsa alkaa näkymään. Oonkohan laskenu oikein viikot vai voisko olla pidemmällä? No, huomenna mulle selviää paljon. Jännittääää!!! Tsemppiä kaikille [:)]

Täällä taas yksi uusi odottaja! Olen 24 vuotias ja mieheni 27vee. Ensimmäistä lasta odotellaan, laskettu aika olisi 4.4 tienoilla. Todella jännittävää tämä kaikki! En uskaltanut aikasemmin kirjautua edes tänne, kun tuntuu vieläkin ettei tämä totta olekaan. Olin varautunut ainakin vuoden yrittämiseen ja emme oikeastaan edes yrittäneet, vaan päätettiin vaan jättää ehkäisy pois ja se kävikin aika nopeasti..
Oireita on ollut vaikka mitä, veristä vuotoa tuli viikon verran sen jälkeen kun olin tehnyt plussa testit ja olinkin varma että kyse keskenmenosta tms. Vuoto loppui, alavatsa ollut melkoisen kipeä ja myös alaselkä, kuukautiskipumaista voimakasta särkyä. Tissit tosi arat, painavat ja kasvaneet jonkun verran. Ja toissapäivänä alkoi sitten kamala pahoinvointi, oksentaakin olen joutunut. Ei tee kertakaikkiaan mieli syödä yhtään mitään, herään aamuisin n.klo.6 siihen että on kamala kuvotus. Ja jos ei syö tulee vielä heikompi olo, mutta ei pystyis syömään mitään, kamalaa!
Eilen eka neuvola ja tänä aamuna kävin yksityisellä ultrassa kun en pystynyt odottamaan 12viikolle että näkee onko siellä ketään hengissä. Siellähän se näkyi, 2mm pitkä tai lyhyt, ja sydämmen syke näkyi ruudulla :). Mutta silti en uskalla vielä iloita.. vasta 12viikon jälkeen ja sinne on vielä piiitkä aika.

Ihanaa! Tänne nyt hehkuttamaan, kun ei uskalla vielä kavereille kertoa. Varhaisultrassa löytyi katkis pussissaan, kiinnittynyt ja pituutta ~7,5mm. [:D]  Lääkäri sanoi sykkeen olevan vahva! Mahtavaa oli nähdä, kun koko katkis oikein pompahteli sydämen sykkeestä. Nyt saan rohkeutta varata neuvolakäynninkin. Oon niin onnellinen, että kävin heti Stockalta hakemassa Mama-Licious -farkut kasvuvaralla (vaan 24,90 ja ihanalla vatsaresorilla). Ei kai pelossa voi liikaa elää, nyt alan elämään niillä fiiliksillä, että meille tulee vauva! Tosin vielä en kerro tutuille...

Sikainfluenssa kyllä jännittää, lekuri sanoi, että itsenäisyyspäivän tienoille asti pitäisi olla sairastamatta mitään (jos mahdollista), kun kaikki sisäelimet ja muut kehittyy. Mitenköhän onnistuu, oon opettaja ja kouluissahan arvellaan tulevan syys-lokakuussa kunnon epidemia-aalto... Noh, oireet on tunnistettava nopeasti ja haettava lääkettä ja sit vaan saikkua jos vähänkään siltä tuntuu.

Aiotteko muut käydä varhaisultrassa? Suosittelen, vaikka maksaakin!!

Heipä hei!
Nyt pohdinnan jälkeen päätin tänne kirjoitella. Eka vauva tulossa, ekasta kierrosta tulin raskaaksi kun aloimme vauvelia yrittämään. Aivan uskomattoman epätodellinen olo kun kaikki kävi näin äkkiä. Mulla ei oireita juurikaan ole, mutta viikkojakin toki vasta 5+4. Minä 26 ja mieheni 32, Riihimäellä asustellaan. Aikalailla pelottaa että voiko kaikki mennä hyvin kun alku tapahtu niin helposti?!? Olen ehkä hieman pessimisti ja pelkuri, mutta oikeesti hirvittää. Ehkä asia konkretisoituu ekan ultran jälkeen.. varhaisultraa olen miettinyt, mutta toisaalta ajatteltiin mieheni kanssa että kuitenkin keksenmenon riski pienenee vasta sillon vk 12.. eli ehkä kuitenkin odotellaan sitä neuvolan ekaa ultraa :)

Moi kaikille!
Huhtikuun haaveestani taitaa olla tulossa totta, eli uusi odottaja ilmottautuu :)
Plussan sain muutama päivä sitten ja hetki on pitänyt sulatella ja totutella ennen tänne tuloa. Tänään rv 4+5.
Minä olen 28v ja mieheni 24v, Vantaalla asustellaan ja esikoistamme odotamme.
Vauvakuumetta olen lähes 10 vuotta potenut ja vihdoin olen tässä[:)]
Olo on lievästi sanottuna Onnellinen[:D]
Väsymys on todella voimakasta,ei vaan meinaa jaksaa juuri mitään. Masu on kanssa ollu sillon tällön kipeä ja nännit on tietty arat...Ensimmäinen oire taisi olla kova turvotus mahassa, joka jatkuu edelleen.

Kovasti toivon että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti :)

edit; unohtu mainita et yk3 onnisti ja arvioitu la 20.4.2010
Onko teillä muilla ollut alussa minkä verran vatsakipuja muuten?

Tervetuloa Nyytti ja paaaaljoon onnea!![:)] mulla ainakin noita vatsakipuja on vieläki, menkkamaisia mut missään vaihees ei oo kovinkaan kovia ollu. väsymys jatkuu mullaki vaikka luulin sen viime viikol vähän helpottaneen..pahoinvointi on aika vähäistä kuvotusta. 

Ihanaa onpas täällä jo paaljon mammoja viime näkemältä..:) Tehtäskö jonkinlainen lista millon kunkin la?

Voin tähän jo pinoa tehä eli

Kukkamaria 1.4
Maria87 2.4, star_82 2.4, Marjo82 2.4
Isa123 3.4
sn84 4.4, pia 4.4
Mama91 5.4, Kristiina.K 5.4
embu83 6.4, san.na.89 6.4, Elviira82 6.4
Mussukka 7.4
Turkoosi 8.4, marianne.b 8.4, Ria88 8.4, Sonja78 8.4, Anu K. 8.4
Lootuska 10.4
Iidamai 11.4
maruna 12.4
tiia77 13.4
Mörkö 14.4
mari.susnna 15.4
Ilona27 16.4
Nyytti 20.4, Mirka 20.4, Marilyn84 20.4

Tuo 8.4 näyttää olevan aika suosittu..:D

Tervetuloa Mörkö ja Nyytti! Ja kiitokset Embulle, että jaksoit listailla meitä. Ihan kiva poppoo alkaa olla, mutta vielähän meitä mahtuu huhtikuuhun lisääkin ;)

Nyytti: Mulla 'nipisteli' ja vihlo vatsaa pari viikkoa aika vahvasti, tunsi selkeesti, että jotain kehittyy.

Nyt mun uusimpia viime päivien oireita (jee, paljonkohon näitä tulee...) on aamupahoinvointi/kuvotus, joka kestää moooonta tuntia ja itku- ja räjähdysherkkyys. Meinaan mm. pillahtaa itkuun ihan pikku jutuista tai kiivastun hetkessä, vaikkei juttu olis kauheen tärkeä. Argh, täytyy jollain konstilla kovettaa itseään töissä, ettei menetä kasvoja oppilaiden edessä... Ja siis nälkähän on kahden tunnin välein!! [:)] Niin, ja pissahätä koko ajan...

Ootteko muut kokeneet yllättäviä tunteidenpurkauksia? [8|]

Aamua kaikille :)
Se ois sitten eka työpäivä loman jälkeen.. Vähän jännittää mennä sinne,kun en ole vielä kenellekkään naamatusten tästä raskaudesta kertonut. Ainoastaan yksi hyvä ystäväni tietää ja teksiviestillä hällekkin kerroin kun oli eri maassa lomalla silloin. Töissä vaikea olla kertomatta/paljastamatta sillä tupakoimattomuuteni ilmiantaa mut samantien hehe..[:D]
Tuntuis reilummalta et perhe sais tietää ennen työkavareita, mut ei taas puhelimessa tee mieli tällaisesta puhua, ja onhan kaikki vielä niin kovin alussakin.
No, ei auta kun katsoa mut päivä tuo tullessaan ja koittaa olla jännittämättä liikoja :)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille![:)]

Olin jo vähän peloissani kun raskausoireet katosivat. No nyt ellotus on palannut eikä oikein mikään maistu. Paitsi greippimehu ja piimä(?!) ja hapankorput. Koko ajan on huono olo. Ryöhtäyttää ja pierettää. Olen kuin ilmapallo. No ehkä nuo hapankorput ovat osasyyllinen.

Tuosta varhaisultrasta ajattelen vähän samoin kuin Mörkö 2010. Kun asia konkretisoituu varmaan ultrassa niin todelliseksi ja kun tosiaan riski pienenee vain ajan kanssa. Kovasti tekisi mieli "varmistaa" tämä ihana asia, kun kärsivällisyys ei ole koskaan ollut vahva puoleni. Pakko sitäkin opetella [:)]

Uskaltaisikohan tänne jo ilmoittautua... Ensimmäistä näköjään odotan, aika yllätyksenähän tämä tuli. Mutta toisaalta aika sopivalla hetkellä kuitenkin. Kaikki on vaan niin uutta ja hämmentävää, eikä oikein tunnu todelliselta. Laskettu aika on melko tarkalleen 20.4.2010, ja tänään meinasin neuvola-aikaa varailla. Kuulun myös ilmeisesti "iäkkäämpiin" äiteihin tällä palstalla, koska ikää on jo 30 vuotta :)

Hei kaikille ja onnittelut tuleville äideille!

Olen tuolta joulukuisista ja kävin fiilistelemässä ja lukemassa teidän alkutaipaleen juttujanne. Itse kun on jo samoja oloja ja pelkoja kokenut. Tuntuu että aika on mennyt valtavaa vauhtia ja  vasta odoteltiin np-ultraa... Minä kävin silloin lueskelemassa pidemmällä raskaana olevien tarinoita ja ihmettelin että jossain  vaiheessa olen sitten itsekin (toivottavasti) noilla viikoilla. Kyllä se on kumma miten muutaman millin pituinen ihmisen alku voi tulla heti niin eläväksi ihmiseksi mielessä. Onnellista odotusta teille kaikille<3

Pranametri

Heipat taas kaikille!

Mullahan siis ei ole muita raskausoireita ollut kun nälkä kasvanut ja hermot menee vielä helpommin kun yleensä :) olen miehelleni valittanut kyseisestä asiasta aika tavalla, kun mietityttää että onkohan tuolla mahassa mitään kun ei oireitakaan ole?!?
 Tuota läheisille kertomista ollaan myös pohdittu..ja tultu siihen tulokseen että yritetään nyt tää eka kolmannes olla hiljakseen. Osa kavereista on arvannut, koska tiesivät että vauvelia on alettu työstämään ;)

Kiva kuulla että jollain muullakin on oireeton alkuraskaus :) Välillä sitä miettii että voiko edes olla raskaana kun ei "tunnu miltään".

Moikka!

Onpas meitä huhtimammoja lisääntynyt tässä mun lomaillessa, hienoa hienoa :)
Mulla oireina edelleen kuvotus aika montaakin eri ruoka-ainetta kohtaan ja voimakkaat hajut vaan pahentaa tätä. Vatsaa nipistelee kans vähän menkkakipumaiseen tapaan pari kertaa päivässä, kivut ei ole onneks mitään sietämättömiä. Maha on myös kuin ilmapallo, aivan turvoksissa ja rinnat tuntuu painavilta ja ovat arat.
Mitään kiukkukohtauksia en oo vielä (onneks ;) saanu, mutta itku on kyllä herkässä!
Ja mullakin piimä on ihan intohimo, voisin juoda sitä monta litraa päivässä! Hassua!

Hyviä oloja kaikille, muistetaanhan ottaa rauhallisesti ja pitää itestämme huolta! :)

Testailen samalla Lilypieta..

huh huh! kylläpä tämä kuvotuksen olo vaan pahenee! Kaikki mikä on ollut ennen herkkua saa nyt yökkäämään..tänään oli pakko lähteä pois kaupasta kesken ostostenteon kun tuli vaan niin paha olo kaikesta ja kaikki ruoka näytti jotenkin pilaantuneelta.
 Nolona sitten yritin myymälä vahdille selittää( joka juoksi perääni sen jälkeen kun jätin ostokseni koriin lattialle ja juoksin ulos raittiiseen ilmaan) että jos olisin jäänyt jonottamaan kassalle niin oltaisiin jouduttu pian siivoamaan lattiaa.
 Onnistuin vielä selittämmän asiani hieman väärin ja sain todella paheksuvan katseen vartialta( en asu siis Suomessa vaan Tsekeissä ja kielitaito on vielä hiukan hakusessa)...kotiin päästyäni selitin miehelleni mitä olin sanonut ja hän repesi nauramaan...olin sitten sanonut suunninpiirtein näin" olen raskaana ja teidän ruoka pahaan ja minä oksentaa/kakkaa lattialle"...

Kamala päivä ja kamala olo...onko kellään mitään poppakosteja tämän helpottamiseen? äitini suositteli piimää mutta ei oikein sekään maistu...

niin ja me siis:minä 27v ja mieheni 37v ja eka hartaasti toivottu on tulossa 8.4 hujakoilla ja asumme siis Prahassa

Takaisin