Täällä ollaan..:)

Mulla kanssa pahaa oloa kokoajan, mutta onneks ei ole tarvinnut oksentaa. Ja väsymys on aivan MIELETÖN, mitään ei jaksa tehdä. Menkkamainen kurja tunne alamahassa mietityttää kovasti ja pelottaa että onhan siellä kaikki ok... Aikaisemmissa raskauksissa en sellaista muista olleen. Joka kerta kun menee vessaan, niin jännittää. Taitaa kuitenkin useampaa vaivata tuollainen sama tunne, että ehkäpä se sitten on normaalia.
Olen pahoillani Tinskun puolesta [:(].
 
Moiks! minäkin varasin tänään ensimmäisen neuvola-ajan. Terveydenhoitaja sanoi puhelimessa, että kun mulla on ollu suht säännöllinen kierto ja alle 35 pv, niin ei tartte ultrata lasketun ajan varmistamiseks ennen ku viikolla 12.. Pöh, olis pitäny huijata niin olisin saanu ekan ultran jo 8-viikolla[&:]

Mulla ei ole oikeastaan minkäänlaisia oireita, muuta kun tuota menkkamaista juilintaa alamahalla. Ja turvotusta kans ihan ku olis menkat alkamassa.. Pitää usein käydä vessassa tsekkaamassa ettei vaan ole mtään pöksyssä. Tuota pissalla ravaamista mulle ei ole ainakaan vielä tullu, tänäänkin huomasin töistä lähtiessä, etten ollut käynyt koko päivänä (9h!) pissalla.

Ootteko miettiny, milloin kerrotte raskaudesta perheelle ja ystäville? Mun mies haluais, että pidetään mahdollisimman pitkään salassa että se olis sitten muka isompi ja parempi yllätys, mutta itse en millään malttais. Ehkä sitten ekan ultran jälkeen, kun näkee että kaikki ok pikkuisella. Mut voi hitsi että siihenkin on vielä aikaa..

Voimia Tinskulle!
 
hei vaan kaikki! la 21.3.2010 laskurin mukaan. eilen kanssa varasin ensimmäisen neuvola-ajan joka on vasta 2 vk päästä, kun ei aikaisemmin aikoja löytynyt.. ensimmäistä odotellaan, toivottavasti menee kaikki nyt hyvin (edellinen rv6-7 kesken). itse olen 22v ja tuleva isä 26v [:)] yhdelle ystävälle olen kertonut joka itsekin saattaa olla raskaana, mutta muuten ajattelimme odottaa "riskiajan" ohi, ennen kenellekään kertomista:) voi olla että lähetän juurikin tuon tekstiviestin isälleni, joka ei välttämättä suhtaudu asiaan niinkuin pitäisi... saapahan tosiaan sitten hetken tuumailla asiaa, eikä aiheuta minulle tai masuasukille turhaa stressiä...
muuten odotan innolla kaikkea mitä tulevan pitää <3
 
nona, sullahan on laskettu aika sit jo maaliskuussa, siis jos kerta LA on 21.3.
 
Minä olen pahoinvoinut nyt parisen viikkoa jo. Onneksi en sentään ole joutunut oksentaa, mutta paha olo lisääntyy, aina kun syö jotain. Tänä aamuna oli jo lähellä, ettei tullut ylös asti, mutta onneksi ei. Mulla menee aina kaikki voimat, jos oksennan.

Väsymys on myös jotain sellaista, mitä en ole koskaan ennen kokenut.
 
Moi ja tervetuloa 'uudet' huhtimammat [:)]

Mun tähänastisia oireita: Mulla myös ollut superväsynyt olo. Oonkin nukkunut melkeen parin tunnin päikkäreitä lähes joka päivä (jotain mitä en yleensä ikinä ole eläissäni tehnyt)! Mitään kuvotusta ei oo tullut, mutta heikottaa ja huippaa helposti. Rintojen aristuksestakaan ei mitään tietoa, vaikka siitä toitotetaan joka paikassa. Vatsasta on nipistellyt ja vihlonut vahvasti monena iltana (ei tosiaankaan mennatyylistä kipua). Toisaalta jännittää mitä se kipu on, mutta toisaalta taas tuntuu, että jotain ihan oikeesti olis kehittymässä -ihan eri tuntemukset kun viime kerralla, kun meni näihin aikoihin kesken. Ehkä siellä oltais nyt kunnolla kiinnittymässä! [8|]

Niin ja tosi hassua, kun tuntuu olevan kova nälkä, ja sit syön vähän, niin oonkin nopeesti ihan ähky ja tosi turvoksissa vatsa! Onko muilla kans turvotusta niin, että esim. aamulla housunnappi menee kiinni, mutta illalla ei toivoakaan?!
 
just ku aamulla kehuin ettei vielä varsinaista pahaa oloa oo ollu nii tänää on sit ollu ihan kauhee kuvotus koko päivän[:'(] oksentaan ei onneks joutunu ja mulla vähän jännittää ku se mun työpaikalla vois olla aika hirveä yhtälö jos yhtäkkiä yrjö tulis. mut tää väsymys on kyl kauheeta, en tiiä pystyykö jossain vaihees saikkua hakeen jos tää menee pahemmaks??musta tuntuu ettei nytkää kertakaikkiaan jaksas olla töis vaan joutuu pinnistelemään kauheesti et ees jotain jaksaa tehä. on mul kyl ollu tuota mahan turvotusta kans ja mitkään rintsikat ei meinaa enää mahtua päälle[:D] mut niihän ne sanoo et oireet on hyvä merkki?![:D]
 
Nii joo, ja me ollaan kerrottu varovasti mun siskoille ja parhaalle kaverille. muut saa odottaa tonne 12viikkoon asti!
 
Me ollaan muutamille läheisille kerrottu muut saavat odotella. Vielä ei ole kunnollisia oireita ilmennyt tietenkin hirveesti väsymystä kokoajan ja vessassa joutuu ravaa. Turvotusta on ja sen lisäksi närästystä.
 
Täällä ihan sama juttu kuin sulla Pia, kova nälkä ensin ja sit ei jaksakkaan syödä paljon mitään :D On tää niin outuoa, jännää ja ihanaa. :)

Tänään pitäis soittaa ja muuttaa sitä ensimmäistä aikaa neuvolaan, että mieskin pääsisi mukaan. Kunhan ei vaan joudu kauemmin odottelemaan..
 
Hei!

Täällä kans esikoista ootellaan. :) LA 8.4.2010. Ite oon 21v, mies 22v ja Satakunnassa asustellaan. Ekan neuvola ajan sain 2.9, millään ei jaksais niin pitkään ootella. :) Ekasta ultrasta ei vielä tietoa ees..
 
Täältä tullaan joukkoon myös. Laskettu aika 1.4. ja kolmas tulossa . Juuri alkoi seitsemäs viikko ja olo on edelleen vähän epävarma, onko siellä masussa jotain tuloillaan vai ei. Kävin alkuraskauden ultrassa pari päivää sitten (edellinen raskaus oli kohdunulkoinen, joten paikka piti tarkistaa)  eikä vielä näkynyt sikiökaikuja eikä sydänääniä [:(]. Nyt on mammalla sydän syrjällään, joko ne sydänäänet sieltä ensi kerralla näkyisivät, kontrolli on kahden viikon päästä? Jännittää ja pelottaa...tuon kohdunulkoisen lisäksi on yksi keskenmenokin takana. Pettymys on aina valtaisa kun kaikki ei menekään niin kuin toivoo...Mutta nyt yritetään pitää lippua korkealla ja toivoa parasta!

Maha on kyllä kasvanut jo nyt suorastaan järkyttäviin mittasuhteisiin, ensimmäistä odottaessani olin näin iso vasta viikolla 16, tätä ei kyllä pysty enää pitämään salassa. Töissä ihmiset heittävät kyseleviä katseita vatsani suuntaan, mutta kukaan ei ole vielä kysynyt mitään. Eivät kai kehtaa, koska ei voi kuitenkaan varmaksi tietää, jos onkin vaikka vaan pulla maistunut liian hyvin [:)]
 
Mari.Sussna; Tuohon tickeriin on ohjeet tuolla keskustelufoorumissa otsikolla lilypie.com [:)]
 
Miten muuten ensimmäinen ultra, varataanko se neuvolan kautta vai pitääkö mun ite varata siihen aika? mulla ei oo mitään tietoa [:-] neuvola-aika on jo varattuna syyskuun alkuun 9viikolle.
 
Elviira, mulla ultrattiin ekalla neuvola kerralla ihan neuvolassa ku dopplerilla ei saatu sydänääniä kuuluviin niin piti sit tarkistaa ultralla että sikiön sydän lyö.. ja neuvolasta sit se neuvolatäti varas äippäpolille ajan kunnon ultraan..
mutta jos haluat niin voit itsekkin vaikka jo ennen neuvolaa käydä alkuraskauden ultrassa joka yleensä kyllä taidetaan varata yksityiseltä..
 
Meillä odotetaan kans!! Esikoinen ois tulossa. LA 6.4. Mä oon 20v, ja mies kaks vuotta vanhempi. Täältä pohjos-suomesta ollaan. Ensimmäinen neuvolakin on varattu, ois jo 31.8 [:D] Toivottavasti kaikki menee vaan hyvin. Mulla on ihan hirveetä väsymystä ollu jo parisen viikkoa, ja oon kamalan herkkä myös ollu, itku meinaa tulla joka välissä[:(] Millonhan tää väsymys helpottaa? Tuntuu ettei jaksa mitään tehä...
 
jep, niin on.. tajusin kirjoittaneeni väärään kuuhun, kun olin nukkumaan menossa[:D]
 
Täällä yksi uusi odottaja ilmottautuu :) Ensimmäistä odotetaan, oon 21-vuotias ja aviomies 24. Iloinen uutinen, ja lörppösuuna en osaa olla hiljaa, joten täytyy tänne tulla keskustelemaan, jotten kaikille vastaantuleville asiasta pulputa :D
3.4.2010 näillä näkymin laskettuaika, mutta mulla on aika pitkäkierto, joten tiedä häntä!
 
Takaisin
Top