Syyskuun säpinät

Mulla aletaan puhumaan käynnistämisestä vasta 26pv ja sinne on hirmu pitkä aika. sais kyllä nyt synnytys käynnistyä ihan itsestään mieluiten vaikka heti! :)

niimpä millä tää syntyisi nyt? :D Tänään vein esikoisen tarhaan kävellen, kauhea hiekka ylämäki takas tullessa, aattelin että kuolen. Mut ei supistuksia. Mietin jo saunan pesua tai ylipäätään saunomista. auttaako nekään. Yks yö oli supistuksia mut sit nukahdin ja sinne meni nekin :S

Riikkarii varmaan ihan tahalteen oli kovakouranen, että tulis supistuksia. Jos se siitä vaikka lähtis käynnistymään? ;)

Nii määki vähä veikkaan taskis. Mut oli se muutenki vähä tökerö se lääkäri. Hirveen tosikko ja sen ilme oli äkänen koko juttelun ajan. Mies perus omana itsenään yritti heittää vähä vitsiä ja puhua mukavia nii ei oikee lääkäri innostunu. :D

Hei toivon kaikille hyviä vointeja ja haluttua synnytyksen kulkua! Mua lohduttaa kun muillakin on samoja mietteitä ja oloja. Tää on kuitenkin niin jännittävää aikaa ja vain samassa tilanteessa olevat ymmärtää. Kiitos naiset! <3

Onnea jo synnyttäneille ja jaksamista sitä odottaville:Heartbigred
Mä täällä kärvistelen (todennäköisesti hormooneista johtuvaa) käsittämätöntä ärsytystä muoden ihmisten/lähipiirin kommenteille. Siis mun oma äiti on kyllä yks pessimistien pessimisti ja ei tee mieli puhua sille koko lapsesta enää.yhtään mitään ku kommentit on tyyliin "ei se sieltä ajoissa tuu" "et tullu sinäkään" "multa ei imetys onnistunu, ei onnistu varmaan sullakaan" ja kavereilta nää " kyllä toi hymy kohta hyytyy ja energiat loppuu" SIIS OIKEESTI! Pitäisivät noi mielipiteensä ittellään! Tämäkin aamu alkoi hyvin eilisten äitikommenttien jälkeen kunnes yks kaveri taas ehti avata suunsa... tuli taas paha mieli.

Onpa ilkeetä kommentointia. Tällä hetkellä ärsyttää helposti ihan kaikki, myös positiiviset kommentit :D Eilisen saldoa: "ei sinne kukaan oo jääny", "se syntyy vasta viikonloppuna kun on täysikuu", "et sä varmaan vielä synnytä, näytät niin hyvävointiselta", "mua alkaa jo jännittää"(näin sanoi naapurin rouva, se onkin varmaan ainoo, jota tää tilanne jännittää...)

Ihan tulee kylmiä väreitä ku lukee noita teijän viestejä miten teille on kommentoitu.. varsinki tuo ve:n naapurin rouva.. mulle kans useempi ihminen sano että häntä jännittää.. tarpeeksi monta kertaa ku sen kuuli niin sanoin jo takasi että arvaa miltä musta tuntuu.. että tsemppiä ja jaksamista teille jotka saatte kuulla näitä "kannustavia" kommentteja! Kohta voitte huoletta laittaa puhelimen äänettömälle ja unohtaa muut ihmiset ihan vaan siksi ettei "pystyny" vastaamaan puhelimeen ;):D (ja taas uus kommentti...:rolleyes:)

Mulla kans tosi kurja mieli kun vauvaa ei näy ja 41 tulossa täyteen. Olen odottanut jo niin kauan ja sit tuntuu, että räjähdän kohta just noihin ärsyttäviin uteluihin, joita nyt tätäkin kirjoittaessa tulee (!!!). :smiley-angry017

Aamuisin en ehdi edes herätä, kun kysellään jo viestein, ja sitten niin raivostuttavia ja jopa syyttävältä tuntuvia kommentteja tulee tyyliin "ei sinne kukaan ole jäänyt", "koetas nyt rueta synnyttämään", "jaa eikö vieläkään" ja kaikista kettumaisin "voi kyllä sua nyt niin koetellaan"!! Sit jotkut on niin ovelia, että kyselevät ja vastailevat hitaasti pitkin päivää niitä näitä muita varmistellen, että vastaakohan se vaiko ei (tai ainakin näin olen ärsytyksissäni sen tulkinnut).

Muokattu viimeksi:
Joo mun äiti lähettää ihan tyhjänpäiväisiä viestejä tai soittaa kun on "tärkeää asiaa", eli kertoo esim. että naapurin mummon siskon kissa oli sairaana tai jotain yhtä mielenkiintoista. Ihan selvästi vaan kyttää et vastaanko :D Mä en kauheesti jaksa stressata kuitenkaan, tulee kun tulee... Kiusallani sanoin yhdelle kyselijälle, et tätä tuskin käynnistetään heti vaikka tulis 42 vko täyteen kun oon niin hyvävointinen :D et kyselkää sit kahden viikon päästä jos vaikka jotain olis tapahtunu.

Hassua.. minulta ei kukaan kysele :) Saan olla ihan rauhassa ilman uteluita :D Toisaalta ehkä kaipaisin enemmän sitä että jotakuta edes kiinnostaisi. Edes lapsen isä ei edes ole kysynyt kuulumisia kolmeen kuukauteen..

Onnea jo synnyttäneille ja jaksamista sitä odottaville:Heartbigred
Mä täällä kärvistelen (todennäköisesti hormooneista johtuvaa) käsittämätöntä ärsytystä muoden ihmisten/lähipiirin kommenteille. Siis mun oma äiti on kyllä yks pessimistien pessimisti ja ei tee mieli puhua sille koko lapsesta enää.yhtään mitään ku kommentit on tyyliin "ei se sieltä ajoissa tuu" "et tullu sinäkään" "multa ei imetys onnistunu, ei onnistu varmaan sullakaan" ja kavereilta nää " kyllä toi hymy kohta hyytyy ja energiat loppuu" SIIS OIKEESTI! Pitäisivät noi mielipiteensä ittellään! Tämäkin aamu alkoi hyvin eilisten äitikommenttien jälkeen kunnes yks kaveri taas ehti avata suunsa... tuli taas paha mieli.

Apua, Zipa. Ihan käsittämätöntä soopaa!

Hassua.. minulta ei kukaan kysele :) Saan olla ihan rauhassa ilman uteluita :D Toisaalta ehkä kaipaisin enemmän sitä että jotakuta edes kiinnostaisi. Edes lapsen isä ei edes ole kysynyt kuulumisia kolmeen kuukauteen..

Multakaan eivät kaverit kyselleet. Välillä mietin, muistivatko mua ollenkaan, mutta taisivat kyllä muistaa. Tuo sinun kokemasi, Myy2016, on kyllä todella kohtuutonta. En tiedä, millainen lapsen isä on ihmisenä, mutta hänen toimintansa on kyllä todella inhottavaa.

Voi ei :( inhottavia kommentteja. Sitä on raskaana vähän kaikkien "omaisuutta". Kädet löytää masulle ja kysellä ja kommentoida saa mitä haluaa.
Sympatiaa kommenttien uhreille <3

Netissä oli hyvä kuva ja teksti, "oh you are tired of waiting for me to go into labor? Can I do anything to make it easier on you?" Halusin postata sen facebookiin, mutta en sit kuitenkaan niin tehnyt. Niin paljon ottaa päästä. Kokeile sitä ja tätä. Aijaa en oo kuullutkaan kolmesta ässästä.

Ja surettaa ja painaa se huominen mahdollinen käynnistys mieltä. :( tuntuu jotenkin epäonnistuneelta. Uskon että synnytys ei käynnisty, koska koko raskaus on ollut niin stressaava. Ja ihan tällä hetkellekin lapsen isä jaksaa järjestää mitä erikoisempia kohtauksia, valittaa, vaatia ja haukkua. Eikä lähde mun kämpästä vaikka toivon, koska hän "pitää huolta". Eli edellämainuttejen asioiden lisäksi makaa sohvalla ja syö. En minäkään haluaisi syntyä tähän. :( mut tsemppiä myös myylle, ei toikaan oo yhtään kivaa.

Sori avautuminen. Ottaa niin paljon päästä.

Onnittelut teille, jotka ovat saaneet jo pienen maailmaan!! :Heartbigred:binkybaby

Mä oon täällä jo ihan epätoivon ja turhautumisen rajamailla.:schoked025 Viikkoja 41+1 ja baby on varmaan jo yli neljä kiloa. laughing7 Huomenna on taas neuvola. Turhauttaa sinnekin mennä, sais jo loppua nekin käynnit, tällee raskaana.
Ens maanantaina, jos ei sitä ennen oo tapahtunut mitään, käynnistystä kai (täällä on sellainen systeemi, et 41+5 käynnistetään).

Tsempit teille, jotka "kamppailette" vielä mahan kanssa!:hello2

Multakaan eivät kaverit kyselleet. Välillä mietin, muistivatko mua ollenkaan, mutta taisivat kyllä muistaa. Tuo sinun kokemasi, Myy2016, on kyllä todella kohtuutonta. En tiedä, millainen lapsen isä on ihmisenä, mutta hänen toimintansa on kyllä todella inhottavaa.
Ilmeisesti on löytänyt toisen ja aika menee hänelle. Kannan kuitenkin hänen lastaan niin olisi ehkä reilua kysyä kuulumisia. No laitan sitten kuvan synnäriltä vauvasta. Empä minä muuta voi..

Voih, tsempit sulle myy, tuo on varmasti raskasta :( On kurjaa miten tässä vaiheessa miehen on niin helppo livistää vastuutaan, ja jättää nainen yksin.

Takaisin