Syyskuun säpinät

Oon tänään ollut neuvolan thn kans yhteyksissä ja hänen mielestään asialle ei oikein voi tehdä mitään. Käski soittamaan synnärille ja kyselemään apuja ja mahdollisia lääkkeitä helpottamaan kipua. Hänen mielestään on niin vähän aikaa vauvan tuloon etteivät tod.näk. alkais aikastaa käynnistystä ja oli sitä mieltä että kyllä se vauva kohta sieltä tulee ja sitte helpottaa.
Itku on nii herkässä että en edes kehtaa soittaa synnärille ku puhelu olis mallia "mää täällä yhyy yhyy sitä vaa ku yhyy"

Jaksuja ja paranemisia sissis sinulle kovasti, toivottavasti pian alkaa kivut häviämään ja pääset kunnolla nauttimaan vauvan kanssa.

Täällä mennään viellä ihan normaaleissa tunnelmissa eikä mtn tuntemuksia,että synnytys olis lähellä.
Eniten nyt alkanu mietityttää kuinka todennäköistä on, että lapsivedet voisivat tulla esim vaikka kauppaan?
Ajatuksena tuntuu aika ikävältä jos niin kävisi.
Viellä riittää energiaa ja tekemistä olisi vaikka kuin!
Uusi sisäänmuutto tarkastus ensiviikolla ja sitten pitäs saada kyllä lupa asettua uuteen kotiin vihdoin!:happy:

Harmi Riikkari,että neuvolassa oltiin tuota mieltä.
Kannattaa kuitenkii saaha soitettua synnärille jos ne oliskin erimieltä. Saisit helpotusta tilanteeseen ja jos itku tulee se todistaa vaan,että oot ihan loppu.
Tsemppiä.

Niin. Oma äitiki sano et soitat, ja jos itku tulee nii anna mennä vaa. Pitää ehkä kirjottaa ylös mitä tahtoo sanoa ettei unohu itkiessä ja ne pystyy saamaan selvää musta.

Täälläkin mennään niinku aina ennenkin. Mun toivo on nyt kasattu merkkien tutkimisen sijaan siihen, että synnytys voi alkaa ihan yhtäkkiä ilman mitään merkkejä. :D ja siihen että perjantaina on täysikuu!

Perjantaina on myös kontrolliaika sairaalassa ja mahdollisuus jo silloin käynnistää ballonkilla. En ole vielä ihan varma haluanko silloin vai annanko pojalle viikonlopun yli aikaa itsekseen käynnistyä. Kuka tietää, ehkä pelkkä tutkimus käynnistää hommat itsekseen. Nyt mennään 41+3.

Riikkarii, lohduttavia rutistuksia. Itkua ei kannata hävetä tai pelätä. Itsekin parkunut melkein joka soitolla <3

Joo ei sitä kannata mihinkään lääkäriin tai muuhun soittaa reippaana ja hyväntuulisena, jos ei sitä oikeasti ole. Soitat vaan sen itkupuhelun! Esikoisen perhevalmennuksessa sanottiin, et synnytyksen käynnistyessä nimenomaan äidin pitää soittaa sairaalaan ennen lähtöä, koska silloin kätilö kuulee puhelimessa jo vähän et missä mennään ja jaksaisko äiti vielä odotella kotona.

Nyt pitäis mennä lääkärille näyttäytyy kuhan mies töistä pääsee ja kuuntelee mitä sillä sanottavaa. Kätilö kuulosti ymmärtäväiseltä mut sano et muuta mahollisuutta helpottaa oloa ei oo ku käynnistys, ja se hänen mielestään onnistuu jos paikat ois vähä pehmenny ja auennu mut jos kohdunsuun ja kaulan tilanne kiintee yms nii ei mielellää käynnistettäs. Olihan se melkonen itkupuhelu, nyt vaa jänskättää millane lääkäri ja kui se ymmärtää asiat. Tuleeko turha reissu ja palataa kotiin kipuilemaan.

Jaksuja sulle ❤️ eiköhän he ymmärrä :)

Ballongi laitettiin 9.30 ja äskö tuli ulos :) Nyt käyrillä ootellaan että lääkäri käy kattomas, päästäänkö kalvot puhkomaan :) Napakoita supistuksia tullu jo jonku aikaa...

40+0 tänään kaikki hyvin neuvolassa ja seuraavaksi sitten yliaikaiskontrolli 41+5.. Mä oisin kyllä jo NIIN valmis!! Poitsukin jo kaikella todennäköisyydellä yli 4kg. Odottavan aika on pitkä..

Jaksuja ja paranemisia sissis sinulle kovasti, toivottavasti pian alkaa kivut häviämään ja pääset kunnolla nauttimaan vauvan kanssa.

Täällä mennään viellä ihan normaaleissa tunnelmissa eikä mtn tuntemuksia,että synnytys olis lähellä.
Eniten nyt alkanu mietityttää kuinka todennäköistä on, että lapsivedet voisivat tulla esim vaikka kauppaan?
Ajatuksena tuntuu aika ikävältä jos niin kävisi.
Viellä riittää energiaa ja tekemistä olisi vaikka kuin!
Uusi sisäänmuutto tarkastus ensiviikolla ja sitten pitäs saada kyllä lupa asettua uuteen kotiin vihdoin!:happy:
Mä olin 1,5 v sitten H&M lastenosastolla kun vedet lorahti, tosin vain siteellinen, silloin 40+4. Nyt pidän vaihtoalkkareita mukana ja muovisuoja autonpenkillä ;)

Mä toivon niiiiin kovasti että tää synnytys käynnistyisi seuraavan viikon sisään että mun puolesta vedet saa lorista IHAN mihin vaan :D Piinaviikko tulossa.... Sektio sovittu viikon päähän, mutta toivoisin voivani synnyttää alakautta ennen sitä <3

Nonii lääkäri nähty ja yhtenä kappaleena kotiin. Sovittii maanantaiksi aika uusiksi ja katellaa miltä paikat näyttää ja jos edellee unettomuus ja kivut samanlaisia tai pahempia nii ilmeisesti käynnistetään. Lääkäri oli sen verran kovakouranen sisätutkimuksessa että nyt kärsitään hurjista supistuksista.

Sain tänään soiton lääkäriltä, joka ultraa mua ensi viikolla. Kertoi että ens ti synnytys käynnistetään. Oli jutellut Helsingin päässä veripalvelun kanssa, ja sopineet että käynnistys tehdään, tän vasta aineen takia. Olen samaan aikaan helpottunut että tiedän päivän millon synnytys koittaa, mut samalla ei nappaa tuo synnytyksen käynnistys, kun esikoinen käynnistettiin pitkän kaavan mukaan. Eli vauvalla olisi nyt aikaa viikko itsestään tulla. Ala tulla jo ! :D

Takaisin