Syyskuun säpinät

Mandin pikkuveli on täällä Syntyi viime yönä Lohjan sairaalassa klo 01:39, pituus 51cm ja painoa 3854g, py 37,5cm. Murehdin eilen illalla jo epäonnistunutta toistakin yksinäistä käynnistyspäivää (eka pv oksit tippa ja toinen pv cytptec tabl) kun tuli vain menkkakipuja ja lähetin miehen kotiin piristyskäynniltä 23 maissa. Esikoisen synnytyksen hoitanut yövuoroon tullut kätilö otti tosissaan (toisin kuin päivällä kaksi eri hoitajaa) kun kerroin etten ole tuntenut ainuttakaan liikettä edellisillan jälkeen; laitettiin liikelaskentakone, johon ei tullut 30min liikettä ja sitten päivystävä ultrasi, jolloin ei myöskään. Soitti konsultaatiota kun epäili edellisaamuisen ulkokäännöksen johtaneen sittenkin ahdinkoon. Itse aloin tietenkin pelätä että poika on aivokuollut. No, siinä näitä tutkimuksia tehdessä kroppani pelästyneenä kai viestitti että nyt poika ulos ja supistukset alkoivat yhtäkkiä suoraan 2min välein ja siirryttiin uä-huoneesta saliin jossa olin heti jo tosi kipeä. Mies soitettiin kotoa takaisin ja kun ehti paikalle 20 minuutissa, olin jo saanut spinaalin ja aivan ilokaasuissa. Avautuminen 3-4 sentistä täyteen alle 30min, ponnistusvaihe 6 min ja koko synnytyksen kesto vajaa 2h. Mulle tuli vain pintanirhaumia. Napanuora oli kaulan ympärillä, en tiedä, osasiko poika olla niin fiksu ettei siksi liikkunut. Hapetusarvo heti hyvä. Jännäksi meni mutta nyt päälläni nukkuu ihana poika

Hui! Aikamoista! Hienosti selvisit ja uskomaton kroppa! Onnea pojasta! Onneksi päättyi näin hienosti! <3

Huh! Kuulostaa todella hurjalta! Onneksi kaikki on nyt hyvin. Paljon onnea, Mandin äiti!

Onnea mandin äiti! Onneksi kaikki meni hyvin! :)

Huh! Kylmät väreet meni lukiessa Mandin äiti. On se vaan niin onni, että kaikki meni lopulta hyvin :Heartpink

Hei te joille on tehty sektio. Onko millanen jälkivuoto? Siis kestoltaan? Itellä synnytyksestä 4vrk ja todella niukkaa vuotoa enään. Alussa ihan "normaalia" runsasta vuotoa.

Esikoisen kanssa alatie synnytyksen jälkeen oli useampi viikko.

Mulla tuli jälkivuotoa vaan 3päivää sektion jälkeen :D välillä saatta olla ihan pientä pikkuhousun suojassa mutta tooodella pientä vuotoa.

Miulla oli myös vain korkeintaan viikko jälkivuotoa sektion jälkeen, sitten viikko taukoa ja yllättäen n. vuorikauden verran uudelleen runsasta vuotoa (ei kuitenkaan kirkkaanpunaista). Sen jälkeen on välillä jäänyt vielä jäämiä paperiin, mutta ei joka päivä. Huomenna tulee 3 viikkoa sektiosta.

Mullakin oli muuten n.viikko sektion jälkeen yks sellanen päivä, että yhtäkkiä alkokin taas vuotamaan. :)

Me käytiin tänään yliaikaiskontrollissa.
Eka kerran oli aamulla viidelta hiukan kivuliaita suppareita mut siis aikaisemmin en oo niitä kivuliaita tuntenut.
Päästiin käyrälle, suppareita tuli tosi hyvin, lääkäri totes et 2cm auki mutta osasto ja salit täynnä, eli kotiin pallongin kanssa. Nyt suppareita n.4 min välein, kesto n. 27sek.
Huomenna aamusta synnärille jos ei illan/yön aikana tapahdu suurempia.
Toivoa siis on, et alkuviikosta täällä on yks pikkuihminen lisää. :)

Takaisin