Syyskuun säpinät

Täällä kuukaus vaihtuu unettomuuden kanssa. Mietin josko tästä sängystä nousis ja menis tekemään omenapiirakkaa vai koittasko vaan saada nukuttua :D
 
Mä en ainakaan saa unta. Pitäs osata ottaa illalla ihan iisisti ja olla tekemättä yhtään mitään, mut minkäs teet, kun koko ajan tuntuu olevan jotain hommaa. Ei vaan malta maata sohvalla. Siitä sit kärsin tässä kohtaa, kun pärisen semmosella vauhdilla, ettei uni tuu millään. Onneks mulla on siitä onnellinen tilanne, että aamusin saa sit nukkua.
 
Täälläkin kuvittelin, että sauna olisi sen verran rentouttanut kroppaa, että nukkuisin vähän paremmin, mutta ei. Särkee jalkoja ja melkein koko yö valvottu taas vessassa juosten :D

Ennakoivat supparit ovat koko ajan kovenneet, joten ennakoikohan se synnytystä? :eek: Myös tulevan viisaudenhampaan kohtaa on eilisestä alkaen alkanut juilia kipeästi leukaluussa ihan yhtäkkiä... reagoisikohan sekin tulevaan? :eek:

Voihan nenä, tuntuu kyllä taas siltä, että jääkaapilla pitää kohta käydä ;D
 
Mullakin särkee jalkoja! Viimesten viikkojen kunniaks iskee vissiin vaihdellen tuo turvotus ja se saa mun jalat kihelmöimään. Mä en osaa ottaa levon kannalta, teen koko ajan jotain ja sit tuntuu, ettei keho saa lepoa lainkaan. Ei ihme, ettei unikaan tule, jos käy koko ajan ylikierroksilla. Moni tuttu on kehottanu ottamaan nyt aikaa itselle, rauhottumaan ja nauttimaan, mutta minkäs teet, kun oma tapa odottaa asioita on tällanen hulina? Pakko ois vissiin koittaa vähän rauhottua, tehä vaikka hengitysharjotuksia tai jotain. Ottaa jalkakylpyjä ja hoitaa huonossa kunnossa olevat jalkapohjat kuntoon. Kuunnella hyvää musiikkia ja lukea. Neuloa ne poitsun villasukat loppuun. Kun osaiski vaan rauhottua tollasten äärelle. Sen sijaan mä varmaan pesen jääkaapin, pyyhin kirjahyllystä pölyt ja saunakin kaipais kunnon jynssäyksen. Jos se synnytys vaikka käynnistys...
 
Mulla varmaan noi kesän tekemättömyyskuukaudet aiheuttaa tän, että nyt jaksaa ja pitää puuhastella päivät (yöllä ei viitti ku pitää toisen puoliskon antaa koittaa nukkua) mitä ihmeellisimpiä asioita ja yöllä miettiä kaikki jutut läpi, eikä sen takia saada unta. Millonkohan sitä esim lopettaa nää työjuttujen miettimiset! Aikasemmin kaikki lomat koittanu pistää itseään tämmöseen rytmiin, mut tuloksetta. Ja onneks mäkin saan aamut ja päivät tarvittaessa nukkua, mut kyllä vaan se jännitys rupee hiljalleen pitämään hereillä :D
 
Lähetin miehen töihin ja esikoisen hoitoon. Taidan mennä takaisin nukkumaan. Käytiin eilen esikoisen kanssa poimimassa sieniä ja viime yönä vähän repi lonkkaa, ei tullut illalla venyteltyä. Sain kuitenkin nukuttua. Metsässä oli ihanaa, nautittiin molemmat :happy:.

Odotan jo kovasti, että pääsisi tästä mahasta eroon. Se alkaa olla jo aikamoinen pallo :) Huomenna on viimeinen neuvolakäynti ennen laskettua aikaa. Aika on mennyt vauhdilla, syksyn pimeät illat saapuivat ja voi polttaa kynttilöitä.
 
Tämä kuukausi. :Heartred Meitä on kohta neljä.

Tästä kuusta alkaa kyllä meidän perheessä melkoinen syyskiire. Tämän kuun aikana olen bookannut itselleni useampia menoja aina työpaikan juhlista ripsihuoltoihin, joista viimeinen on varattuna vajaa viikko ennen laskettua aikaa. Liekö sinne asti päästään. :D On myös vaatekutsuja, kummitytön synttäreitä...

Sitten taas ensi kuussa onkin esikoisen synttärit, sitten seuraakin jo miehen synttärit, isänpäivä, uuden vauvan ristiäiset jaaaaa.... kohta sitten onkin jo joulu. :D Ai niin, välissä vielä muutaman läheisen ihmisen synttärit. Pakko näitä juhliakin on jo vähän ajatella etukäteen, muuten menee koko syksy ihan sumussa. Aloitin ostamalla pari päivää sitten kasan ilmapalloja ja servettejä kaupan poistomyynnistä. :'D Jostain se on aloitettava...
 
Mä olin niin varautunu siihen et elokuun aikana saan siron alta 3 kilosen vauvan niinku äitini ja siskoni oli tehny. No ei näin käyny ja sen huomaa päivittäin lisääntyneestä selkäsärystä. Ja paikoillaan ei meinaa jaksaa seistä kymmentä minuuttia kauempaa ruuan laitosta on tullu haasteellista :D Lisäks yövessaravailuun on tullu järkky yöhikoilu, ei oo helppoo mut sunnuntaina kun ja jos sinne asti päästään ni raskaus luetaan täysaikaseks ja voi viimein lopettaa varomasta asioita ja alkaa elää normaalisti siivoten ja hääräillen :)
 
Hei ihanaiset ja mukavaa syyskuuta:grin

Täällä jäätiin eilen synnytystapa-arviosta osastolle hieman huonojen napanuoravirtausten takia. Cytotecilla käynnistelty eilen iltapäivästä. Vähän tuli yllärinä ja järkytyksenä, vaan nytpä on ainaki poika pian maailmassa. Nyt ku jaksaa koko päivän ravata portaita ja kävellä niin jospa pääsis jo tämän vuorokauden puolella ponnistaan pojan maailmaan. Ihan eri tavalla meni tämä ku mitä olin ajatellu, mutta eipä tätä synnytystä voi etukäteen täysin tietää. Sektioajatustaki oon jo pyöritelly päässäni jos tämä ei lähekään käynnistyyn, hyvä kai tässä on varautua kaikkeen :wacky: 38+6 tänään.
 
Oh, Masuötökkä! Voimia ja kaikkea hyvää! Tärkeä muistutus meille muillekin (tai ainakin mulle) siitä, ettei näille viimeisille päiville ennen laskettua aikaa kannata suunnitella hirveästi mitään, missä olisi pakko olla läsnä. Mun välttämättömät menot loppuvat näillä näkymin ensi viikon keskiviikkona, kun tänne tulee remonttimiehiä ja Ikea-kuorma. Silloin 39+2... :D
 
Aina, kun jokin asia loksahtaa paikoilleen, mut valtaa hämmästys. Voiko olla, että tätä huolta ei ole enää! Kun ollaan vihdoin saatu koti ja ollaan muutettukin, ovat varsin pienet asiat tuottaneet itkua. Lattialle vuotava vessa, pari milliä liian korkea pesukone, verhokiskojen puute, peilitön ja valoton kylpyhuone. Vähitellen kodin järjestymisen hidas tetris alkaa sujua, ja stressirivit katoilla kuten pelissäkin.

Äsken kävi remppamies katsomassa kylpyhuonetta. Hän otti valokuvat, jotta voi tehdä tarjouksen tulevasta kylpyhuoneremontista ja korjasi vuotavan wc-istuimen. Koko hommassa meni ehkä viisi minuuttia (ja minä selvisin tilanteesta saksaksi)!

Ensi viikon keskiviikkona keittiöremonttimiehet tulevat nostamaan pöytätasoa tarvittavat millit ylöspäin sekä asentamaan pyykinpesukoneen. Yritys ei lähetä kahta remppamiestä (kaksi tarvitaan, jotta pesukone saadaan siirrettyä kellarista kolmanteen kerrokseen) alle neljän tunnin työkeikkaa varten, joten kerätään heille myös muuta tehtävää: wc:n peili ja valaisin, verhokiskojen asennus, eteisen lampun asennus (voi olla, että tarvitaan kyllä sähkömies, koska sähköliitännässä ei taida olla jostain syystä jännitettä). Jos hyvin käy, ehtii keskiviikon Ikea-kuljetus tulla ajoissa, jotta samat tyypit voivat kasata myös pinniksen ja hoitopöydän. Rakastan Ikea-huonekalujen kokoamista, mutta luulen, että nyt on paras olla kasailematta mitään noinkaan isoa.

Nyt tuntuu siltä, että 12.9. (la) vois tosiaan olla hyvä päivä synnyttää. Kauheasti en halua päästää pientä perätilan ystävää yliaikaiseksi, mutta kyllä me nämä jutut ehditään, vaikka jouduttaisiinkin sektioon. En usko, että kovin montaa päivää ehdin relata ennen synnytystä, mutta ainakaan ei tarvitse painaa yli omien voimien.
 
Ihan helpottavaa tiedostaa ettei ole ainut joka on aikalailla samassa tilanteessa.
Täällä olisi tänään sisäänmuuttotarkastus ja sitä jännäten sitten,että tuleeko lupa muuttaa :grin
Mielenkiintoisia aikoja. Ihmeen rauhaisasti oon kyllä ottanu tämän kaiken vastaan kun siis alunperin meidänhän piti päästä jo heinäkuussa sisäänmuuttamaan ja vielläkään ei ole varmaa tietoa muutto päivästä.
Ei vaa piä tressata liikaa kun ei se auta ja elämäähän tää vaa on:)
Jotenki nuilla mennään etiäppäin.
 
Meidänkin piti päästä muuttamaan aikaisemmin. Arvio oli, että saisimme avaimet heinäkuun puolivälissä, minkä jälkeen lattia ja kylppäri rempattaisiin reilussa parissa viikossa. Oltiin laskettu, että väliaikaismajoitusta tarvittaisiin ehkä elokuun ekaksi viikoksi. Toisin kävi, mutta ehdittiin sentään muuttaa ennen synnytystä!
 
Mulla oli toista päivää ja yötä hyvät supistukset ja aattelin, että josko ikea reissu laittais vielä vettä myllyyn..uhmasin liitoskipuja ja lähdin lyllertämään..päälle seksit..
Tulos: Yksi!? supistus!
Tilanne siis vaan rauhottu :D
Parempi siis vaan ottaa rauhassa, niin tapahtuu enemmän...
 
Turvotusta helpottaakseni vedin eilen illalla melkein yksin kokonaisen ananaksen. Tuloksena uusi yöllinen vessassakäyntiennätys: 5 kertaa yön aikana! Kumman pirteä olo siitä huolimatta.
 
täälläkin huono yö takana.. :sad001 onneksi tälle päivälle ei ole mitään isompaa, niiin voi vaan levähdellä ja ottaa rennosti. (osaiski :D)
ensi viikon neuvolassa ajattelin kysyä josko pääsis painoarvioon, ku tuntuu tuo vauva sen verran isolta ja siksi alkanu synnytys jännittään/pelottaan.. voi kun tuo pienokainen päättäisi tulla vaikka ensiviikolla jo ihan itse!! :rolleyes: turvotuskin on alkanu paheneen ja tuntuu että paino nousee hurjaa vauhtia :bag:
 
Takaisin
Top