Synnytystä ennakoivia oireita

Kääntyminen sängyssä tosiaan tekee inhaa kun vihloo häpyluun alueella. Hampaat irvessä saa vaihtaa kylkeä. Tänään iltasella lenkki jäi vähän lyhyeen kun jäätäviä vihlaisuja tuntui kohdunsuulla, ilmeisesti taasen niitä sukkapuikko supistuksia. Au auu :eek: Mulla nuo nimenomaan ovat saaneet jotain aikaan, joten toivotaan että olis vähän edenny taas tilanne tuolla alakerrassa.
 
Neuvolassa tosiaa sanovat,et sukkapuikkosupistukset aukasee kans. Ja kaivelu tuntuu just samalle. Sillo,ku kunnolla härnää paikkoja. Auh.. Ne on nii tympeitä :-/. Monesti kaupassa sopivasti niitä tulee ja saa välillä hyvä ettei hypähtään kivusta ja aina kuvusta voihkasen kuulema :-D. Ukko aina mainitsee jos huomaa :-)
 
Onkos sukkapuikkosupistus sama vai eri juttu kuin tuo vauvan (pään/käsien) mylläyksen yhteydessä tapatuva jäätävä vihlonta? Vauva on raivotarjonnassa ja etenkin iltaisin ja selälläni ollessani/istuessani harrastaa tuota muljuamista, poraamista tai tökkimistä, mikä tosi keljusti vihloo suoraan sinne...ehkä tekee itselleen tietä, koska kiinnittynyt jo on. Tätä on jatkunut parisen viikkoa. Oon kyllä ymmärtänyt, että supistus tuntuis selässä jne enemmänkin pakotuksena tai poltteluna, mutta tämä vain vihloo tosi keljusti liikkeiden yhteydessä...
 
Nii neuvolassa mulle sanovat,et niitä ne olis..ja sillo,ku vaavi oli pää ylöspäin, nii ei vihlonu. Mut ku käänty, nii heti alko uudelleen. Supistuksia on vaikka kui paljo erilaisia.. Matkanvarrella oon huomannu, et aina jotai uutta.. On sitä menkkamaista jomotusta mahassa ja selässä.. On polttavaa supistuksia mahassa ja selässä.Ja kaikki tuntemukset voi tuntua reisissä asti.. Selässä saattaa olla niinkin kovaa kipua,et tuntuu kuin joku repis selkärankaa ulos.. Saattaa tuntua vain mahassa. Jotku ei tunne kipua ollenkaa.. ( näille erikoisille tapauksille olen kade).. Supistellu saattaa tuntua lonkassa yms. Yks synnytys oli mulla sellainen, et supistukset tuntu vain aivan kauhiana polttona selässä ja mahassa.. Sellainen kuristava kunnolla polttava vanne.. Jonka poltto tuntu haaroissa,enättimessa ja reisissä. Siihen ei auttanu muu puudute, ku kohdunkaulanpuudutus joka kesti pienen hetken. Tuota en halua kokea enää koskaan. Kahdelta ekalta oli tuota jäätävää selkäsupistusta..kuin olis selkärankaa revitty ulos. Hyi kauhia,ku muistuu nyt mieleen kaikki... Mut onneks jokaisella on erilainen kipukynnys ja mulla on aika matala vissii :-)
 
Saavat kyllä todellakin hätkähtämään, niin kipeästi vihlaisee. Vauva on perätilassa, joten ei ainenkaan pään "porautumisesta" johtuvaa minulla. Pyllykin oli vielä liikkuvana, vaikkakin melko alhaalla kuulemma. Ja kirvelyä kohdunsuulla myöskin tänään, se on nyt ollut ihan uusi juttu.
 
Olisko polttelua kohdunsuulla.. Se tuntuu kirveltävänä. Siitäkin neuvolassa sano täti,et hyvä merkki, et aukasee :-)
 
Mulla oli vähän jännitystä ilmassa yöllä. Meillä oli miehen suvun juhlat eilen ja vähän piti miettiä et lähdenkö ollenkaan..no päätettiin mennä syömään mutta sitten kaikista vihlonnoista ja kouraisuista huolimatta jäätiin kuitenkin ja lopulta 23 sain lapset suostumaan kotiin (nuorempi nukahti mun syliin. . =) ).

Mies jäi sinne kun ajateltiin ettei se nyt kuitenkaan lähtis syntymään. Kotimatkalla kyllä vähän mietin, että ollakseen oikein kenkku, lähtee syntymään juurikin sillon kun oikein jouduin miettimään että kenellekään sitä soittaisi jos todellisuudessa tulis lähtö. Koko miehen suku kyllä asuu lähellä mutta ne oli siellä juhlissa kaikki!

Yöllä sit heräsin aivan jäätävän kipuun (toinen kerta koko aikana kun mikään muu kuin vauvan aamujumppa herättänyt). Tasaisesti vihloi koko häpyhuulten alueella, mikä on ollut enemmän ja vähemmän jo useamman viikon just kääntyessä mutta nyt en tietääkseni ollut edes kääntynyt. Sen lisäksi kova polttava, kouraiseva ja kaikkea muuta, kipu vasemmalla alavatsalla...siinä sitten hengittelin ja odotin tunteen menevän ohi ja mietin et kiva, muksut nukkuu tyytyväisenä, mies edelleen jossain ja täs mä varmaan kohta synnytän itsekseni..no en onneksi synnyttänyt ja hiljalleen kipu häipyi eikä enää uusiutunut vaikka hetki meni ennen kuin nukahdin uudestaan ja odottelin alkaako supistella..loppuyön nukuin hyvin ja onneksi lapsetkin nukkui myöhään, joten katsotaan miten tässä edetään mutta ainakin nuo juhlat suoriuduttiin ilman suurempaa draamaa!! =)
 
Enna, Huii sulla oli jännää! :D Lupaavan kuuloista kylläkin. Mutta kiva että juhlat saitte juhlittua kumminkin. :happy:
 
Onneks saitte juhlat juhlittua ja kyllähän se on monesti,et just sillo lähtee syntyy,ku ei tarvis :-).
Mulla pitkästä aikaa ei yöllä hermosärkyä isommi ollu,mut närästys...alkuyöstä. Järki oli mennä. Ja just eilen kirjoitin kuin ei oo supistellu, nii yöllä heräsin useamman kerran supistukseen. Mut onneks laantunut ja sain nukuttua hyvin loppu yön :-). Ja ihmeen pitkään nuoriin anto nukkua vielä :-).
 
Mulla on tuota kirvelyä kohdun suulla ollut päivittäin jo pari viikkoa. Viime yönä tuntui sellainen jännä humpsahdus, ihan kun vauva/kohtu olisi "pudonnut" alaspäin ihan reilusti kerrasta. Ihan kivuton siis, yhtäkkiä vaan koko paketti tuntui liikkuvan ainakin 10 cm alaspäin. :D En tiedä olisiko vauva yhtäkkiä vaihtanut jalkojen ojentelun johonkin toiseen asentoon saaden aikaan tuon tunteen vai mitä tapahtui.
 
Täällä ei sitten mitään merkkejä. No, öisin sattuu mutta lähinnä tuntuvat olevan liitoskipuja tai vauvan liikkumisesta johtuvia. Viime maanantaina oli kahdelle sormelle auki että kyllä siellä selvästi jotain tapahtuu mutta ei oo ollut kipeitä supistuksia tms. Ylhäällä vauva on selkeästi vieläkin, pikkuista peppua tunkee tossa rinnan alla, rauhoittuu sitten kun vähän paijailee :Heartred No lauantaina tosiaan käynnistetään että ei tässä pitkään enää kärvistellä mutta nyt viime öinä ollut sellainen fiilis että tulispa jo kun alkaa olemaan niin väsynyt.
 
Siis mä en kestä näitä kaameita vihlaisuja! :sad001 Oltiin lähdössä miehen kanssa ostoksille enkä mä vaan voinut lähteä kun yhtään eteenpäin ei päässyt kun tuikkii tuonne alas vaan niin, että vedet silmissä oltiin, siis ihan joka askeleella.. Tulin hetkeksi pötköttelemään ja nyt noita vihlaisuja tuntuu myös maatessa.
 
Oho Miitu, jos vaikka sun synnytys käynnistyis noilla vihlasuilla?

Mulla on tilanne rauhottunu kokonaan, ja mitään merkkejä ei enää ole, yhyy.
 
Täällä marraskuu alkoi rv 38+0 ja klo 2.30 heräsin kivuliaisiin supistuksiin, jotka tulivat 10 min välein. Aloin kellottelemaan ja joka supistuksella jouduin pomppaamaan sängystä ylös ja heiluttelemaan lantioo. Klo 5 eteenpäin supistukset tiheni 3-5 min ja otin puoli 8 panadolin. Tällöin alkoi supistukset tulla 7-4 min välein ja soittelin kysiin. Sieltä neuvoivat odottelemaan ja tulla pyörähtämään näytillä kun olo alkaa olla tukala. Klo 12 mentiin sitten miehen kanssa käymään käyrillä ja selvisi, että olen 1 cm auki. Olisin saanut jäädä osastolle tai lähteä kotiin odottelemaan jatkoja ja päädyin, että kivempi olla kotona.

Nyt sitten yhä kärvistellään kivuliaiden supistusten kanssa ja rehellisesti sanoen en jaksa kellotella tällä hetkellä kun kävellessä tulee ihan tauotta ja istuessa sitten n 5-10 min välein. Katsotaan miten tässä käy, että joko alkas ensi yönä olla vauva sylissä! Nyt taidan lähtee lämpimään suihkuun suihkuttelemaan tota alaselkää!
 
Vihlasut on kyl todella tympeitä. Henkeä salpaavia.. Hyi.. Onneks ei tuu ihan jatkuvasti.
Hattara90 kuulostaa sulla jo todella lupaavalle :-). Tsemppiä :-).
Itelläki on ollu nyt jotenki hankala olo... Lantiokipu kova.. Välil jopa supistaa. Kävellessä maha kovettuu jatkuvasti. Miks synnytykset vaa ei vois tapahtua suitsait sukkelaan vaa pitää räpistellä yms.
 
Hattara90, tsemppiä! Meillä on laskettu aika saman päivänä ja toivon jo niin kovasti että synnytys näyttäis merkkejä. Lantio/häpyliitos on kipeä ollu jo kuukauden päivät, vihlasuja on ja ajoittain vatsan kovettumisia, mutta ei kipeitä supistuksia. Olen jo kyllästyny tähän olotilaan, haluaisin jo vauvan! Päivät käy pitkiksi, mieluiten hoitaisin vauvaa ku pötköttelisin päivät pitkät.
 
Täällä palattiin kysiin kun supistelut äityivät niin kovaksi että aloin itkeä jo kotona suppareiden aikana. Oli tuo 9 h kärvistely tuottanut tulosta kun olen 2 sormelle auki mutta kaula jostain vielä hiukan paksuhko. Osastolle jäin seurantaan ja kätilö käski miehen olla kotona sitten valmiina että synnytys saattaapi käynnistyä yön aikana. Sain oxanestia kipuun sekä nukahtamislääkkeen josko saisin nukuttua ja rentouduttua muutaman tunnin niin se voisi nopeuttaa paikkojen avautumista:)
 
Hattara koita nyt levätä ja toivottavasti saat kivuiltas rentouduttua ja nukuttua. Paikat aukiaa parhaiten,ku ei kipua niin jännitä ja voi ottaa mahdollisimman rennosti supistuksia vastaan. Helppoa ei ole kyl.. Ja mahdollisimman paljo seisaallaan tai pallon päällä koittaa supistuksia ottaa vastaan,nii nopeuttaa prosessia.
Tsemppiä nyt kovasti sinulle :-). Toivottavasti äkkiä saisit vauvan syliin :-).
 
Takaisin
Top