Synnytystä ennakoivia oireita

Keskustelun 'Laskettu aika marraskuussa 2015' aloitti Annissa, 12 loka 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Hattara90 Puuhakas puhuja Marraskuunmammat 2015

SanNi mulla irtos joskus 32 viikolla pari limaklönttiä jotka todennäköisesti oli limatulppaa ja viime viikolla tuli vessareissulla veriviiru klönttejä paperiin jotka neuvolan mukaan kanssa luultavasti limatulppaa. Nyt siis tosiaan rv 36 menossa. Eli kannattaa siitä neuvolassa mainita mutta 34 viikollahan eivät enää kyllä estele jos vauva päättää maailmaan pyrkiä:) mutta jostain luvin itse silloin että limatulpan irtoamisesta saattaa mennä reippaastikin aikaa ennen kuin vauva syntyy tai sitten saattaa syntyä piankin:wink
  2. SanNi Näppärä viestien naputtelija Marraskuunmammat 2015

Niin lueskelin itsekin ja oli vähän ristiriitaisia tietoja eri sivustoilla :). Jospa se vielä viikkoja pysyis vatsassa pikkuinen. Tullut vähän "rehkittyä" viikon aikana, niin jäi vähän mietittymään asia. Mutta toisaalta ei ole ollut minkäänlaisia supistuksia, joten eiköhän tässä rauhassa saa odotella :)
  3. Meisa Vasta-alkaja

Täällä meni eilen illalla lapsivedet rv 37+8 ja tänään rv 38 aamupäivällä syntyi rakas esikoispoika.❤️

Upss, siis rv 37+6 meni vedet..
    • Tykkään Tykkään x 14
    Last edited: 21 loka 2015
  4. Semppu Jostain jotain jo tietävä

Onnea Meisa, ihanaa! :Heartred

Tulin nyt tänne turhaan kertomaan, että mitään ennakoivia oireita ei ole, paitsi niiden odottelu... :D

Esikoista odotellessa mulla tuli eräänä la aamuna jotain vaaleanpunaista klönttiä vähän, su illalla alkoi supistukset ja ma iltapäivällä syntyi täsmällinen vauva viikoilla 40+0 :)

Että samoja oireita odotellessa, vielä varmaan pari viikkoa. Jännittää! :happy:
  5. Jääkukka Piirimestaruustason postaaja Tammimammat 2018

Onnea meisa!!
  6. Miitu Keskustelujen kuninkuusravaaja Jouluäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Tänään ollut aaltoilevaa menkkajomotusta, aamulla teki melko kipeääkin mutta laantuivat siitä kumminkin, sen jälkeen jomotellut satunnaisesti.
    Nyt sitten alapää on ihan turvonnut, kuuluuko tämä asiaan? On ihan uusi juttu :eek:
    Muutoin tässä on ollut melko oireetontakin.
  7. enna Jostain jotain jo tietävä

Mullakin on ollut paikat selvästi turvoksissa ja muistaakseni aikaisemmillakin kerroilla sama juttu..mut aikajanasta ei mitään tietoa.. :inpain:
    Toissapäivänä/-yönä täälläkin havaittu ensimmäiset supistusryppäät. Ei vielä säännöllisesti mutta selkeästi erottuva. Eilisen oli sen kummemmin supistelematta mutta sisäisesti paikat ihan tulessa, joten ajattelis et jotain voinu tapahtua kohdunkaulalla..Just neuvolasta kotiutuneena voisin sanoa, että myös alavatsan peitteet ilmeisesti kokivat omiaan supistellessa kun täti edes kovaa painanut, kunhan kokeili pään liikkuvuutta niin meinas huuto päästä! :hilarious:
    Muuten yhteistuumin todettiin, että kaikki ennakoivat oireet löytyy mutta sitten taas, ne voivat kestää viikkoja ennen synnytystä, joten ei mitää tulkittavaa. .:shifty:
    Vähän ollu stressintäyteinen viikko ja nyt se sit flunssan helpotetaan äityi eilen illalla päänsäryksi ja voi:mad: että meinaa mennä järki..panadolistakaan mitään apua!!
  8. Miitu Keskustelujen kuninkuusravaaja Jouluäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Mikä yö, kivuttomia vatsan kovettumisia melko säännöllisestikkin, menkkasärkyä masussa ja alaselässä, lopulta tuli hieman verta pyyhittäessä. Mietittiin miehen kanssa että joko lähetään, mutta särky ja supparit hieman helpottivat joten klo 4 pintaan otettiin kumpikin unta palloon, kun mieskin oli iltavuorosta kotiutunut, niin sai nukutuksi. Hieman jännittää mitä tää päivä tuo tullessaan.. :nailbiting:
  9. Javasparrow Näppärä viestien naputtelija Marraskuunmammat 2015

Miitu: Täällä muuten täsmälleen sama, pl. veri. Nyt hereillä on jatkuva menkkajomotus ja selkäsärky, mutta ei juurikaan enää supistele. Meillä on näemmä myös täsmälleen sama laskettu aika.
  10. Annissa Hyväntuulinen höpöttäjä Marraskuunmammat 2015

Jännittävää kun niin monella on jotain alkanut tapahtumaan! :) Tsemppiä teille! :)
  11. Miitu Keskustelujen kuninkuusravaaja Jouluäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Mulla on todettu verestävä kohdunsuu eli varmaan helpommin vuotaa.
    Äsken soittelin Kättärille kun nyt on alkanut tulla sellaista ruskeaa veren sekaista limaa ja välillä paksua, sanoivat että ihan normaalia ois, mitä vähän päättelinkin muiden juttuja lueskellessa. :)
  12. Onninmanninen Näppärä viestien naputtelija Toukokuun äidit 2019 Marraskuunmammat 2015

Täällä myös öisiä menkkakipuja ja vatsan kovettumista. Kivuliaita nuo supistukset ei ole mutta kyllä siihen herää kun nahka vetää ihan tiukaksi. Maanantaina lääkäri, jännittää että mikä tilanne. Mitä nyt itse luulen tuntevani on se että vauva olisi vielä ylhäällä, ehkä vähän on kuitenkin saattanut laskeutua edellisestä jos alavatsan kivut siitä kertoo. Välillä on noiden menkkajomotusten lisäksi sellaista erilaista kipua.
  13. Nepala Piirimestaruustason postaaja Lokakuun äidit 2019 Marraskuunmammat 2015

Kiva kun muilla merkkejä synnytyksestä. Itse olen siivoillut hiki hatussa eikä supistuksen supistusta. Alaselkää särkee, mutta siis ihan rasituksesta. Ei mitään merkkejä että synnytys lähenisi.. Saahan tuo vielä pari viikkoa masussa kasvaa vaikka täysaikasuus tuleekin huomenna täyteen, mutta silti!
  14. Javasparrow Näppärä viestien naputtelija Marraskuunmammat 2015

Mulla loppui eilen iltapäivästä oireet ihan seinään, vaikka olin kyllä aktiivinen koko päivän ja illan. Ehkä ne jotain edistystä silti saivat aikaiseksi!
  15. Miitu Keskustelujen kuninkuusravaaja Jouluäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Javasparrow, Mulla myös vuodot ja kaikki loppui kuin seinään eilen alkuillasta. Oltiin jo asennoiduttu vähän siinä mielessä että jos tulis lähtö.
  16. Annissa Hyväntuulinen höpöttäjä Marraskuunmammat 2015

Mulla oli tossa tunnin ajan kipeitä supistuksia ja nyt meni vatsa ihan sekaisin. Kaks kertaa olen juossut vessaan ja vatsa on tyhjentynyt kunnolla. Hmm, meinaakohan tämä mitään, saas nähdä! :)
  17. Semppu Jostain jotain jo tietävä

Oho Annissa, se voi olla h-hetki lähellä! Paljon sulla onkaan nyt viikkoja? :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  18. Miitu Keskustelujen kuninkuusravaaja Jouluäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Annissa, Kuulostaa lupaavalta! :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  19. Annissa Hyväntuulinen höpöttäjä Marraskuunmammat 2015

Semppu viikkoja on 36+4. :)

Eipä tässä vielä mitään, herkästi supistelee rasituksessa, mutta levossa ei juurikaan. No eihän tässä mikään kiire ole. :)
  20. Sohwia Sanavalmis juttuseppä Marraskuunmammat 2015 Elomammat 2017

Lupaavia oireita sulla Annissa. :wink
    • Tykkään Tykkään x 1