Synnytystä ennakoivia oireita

Nyt vissii on mun vuoro valvoa supistuksia laskien. Epäsäännöllisen epämääräisiä supistuksia. Mahaa ja selkää polttelee ja reisiä aikalailla koko ajan.. Kouristaa.. Harvemmin, mut välit on 10-15min.. Välissä lievempiä kouristuksia.. Jos neki laskisi olis supistuksia tosi tiuhaan. Onneks aamulla neuvola.
 
Täälläkin valvotaan...kahden aikoihin taisi tulla desi-pari lapsivettä ja nyt polttelee ehkä kerran puolessa tunnissa...särkylääkkeen otin ja sillä sain parin tunnin unet, tosin heräsin aika hikisenä. Pitää vissiin nyt aamulla soitella et onko syytä tulla käymään synnärillä vaikkei kivut tihenisikään, tuon lapsiveden takia. Viikot on kummiskin täynnä nyt. Yikes !
 
Mä kärvistelin neljättä tuntia.. Nukkunut oonko muutaman..voi väsyttää. Alamahaa polttaa.. Ja alaselkää. Haaroja..

Kiipeli kannattaa käydä vaikka neuvolassa tarkistaan. Tulehusriski kuitenki.
Mulle sanovat, et jos lapsivettä, nii sitä valuu pikkusen koko ajan.
 
Hattara90,
Oliko sulla paljon synnytystä ennakoivia oireita ennen näitä supistuksia, joista kerroit? Tsemppiä synnytykseen! Pidän täällä toivoa yllä, että se olis mahollisimman pian myös itsellä ajankohtainen :)
 
Devilangel, Sittenkö lopahtivat? Voi höh. Mitäs neuvolassa tuumasivat?

Tsempit kaikille supistelijoille, meitä näyttää olevan! :grin

Me käytiin aamulla käyrillä ihan rutiininomaisesti ja supistuksia piirtyi vaan enpä tuntenut muuta kun kovettumisia. Kätilö vähän epäuskoisena katteli että etkö tunne mitään.. Vihlomiset jatkuu! Vauvakin on melko levoton liikkeissään.
Kyllä toivoisin että lähtisi ihan luonnollisesti syntymään, enemmän kuin mitään muuta.

Näin pientä ultralla, sellainen ihana mutruhuuli siellä, ihan kuin isäntä itse. ❤
 
Lopahti joo, mut jatkuu taas koristelu ja menkkajomotus ja kova polttelu. Aivan kauhia väsy ja huono olo. Nyt vaa olo,et saa nähä...Ei taija kauaa mennä. Eivät ehtiny alkaa tonkiin paikkoja ja nyt olis varmaa ollu hyvä tonkia ja auttanut jotai. Epäili etten en mee neuvolaan vko päästä torstaina enää :-D. Mut luulenpa et meen..
Vauva oli todella levoton koko supistelurumban aikana. Nyt taas ollu hiljaisempi.
Toivottavasti miitu sä pääsisit äkkiä tosi toimiin ja ilman käynnistelyitä. Ja voihan se olla,että sulla tosi hyvä kipukynnys miks et tunne muuta,ku mahan kovettumisella. Voihan se olla,et sulla vihollinen on niitä synnytyssupistuksia. Mulla kans alko yöllä vihloo ja jatkuu edelleen. Alapää todella jo kipeä.
 
Devilangel, Kuulostaa kyllä todella lupaavalta sun kohdalla! :) Voi kun saisit levätyksi vielä jos vaikka lähtö tuliskin pian jos yö meni niin vähillä unilla. Mutta taitaa teidän taloudessa olla vilskettä!

Täytyy toivoa! :) On kyllä alapää todellakin kipeä, mutta aion senkin uhalla lähteä vähän kävelemään. Jospa yltyisivät nää tästä.
 
Toivottavasti nää olis oikeita oireita eikä vaa enää räpistelyä. Kävin kaupassa äsken ja nyt odottelen autossa kaupan pihalla ukkoa arvarista, ku en enää ite voi ajaa käymään kotona mutkaa tms. Vauvaki hermostu jostai iha täysin. Kylet rullalla kohta :-D.
Kyl sitä vilskettä on... Mut pakko varmaa tänää koittaa mahdollisimman paljo maata.. Ottaa pikku unia. Mut eipä pikku neitit oikein anna...
Mäki meinasin,et olis käyny vielä kävelee jossai tai leipoa pullaa tms,et kunnolla painattais ja sais supistuksia lisää, mut ei taida jaksaa.. Neuvolassa toppuutteli mua,ku sanoin aikeistani :-D. Tuun viel liian kipeäksi. Mut eikö se oo tarkoituskin, tuumasin tätille :-D ;-).
 
Nöttö: ei välttämättä mee varsinkaan jos ei iso ikäero. Mulla esikoinen meni pari vkoa yli ja seuraava 4pvää :-). Jokainen tullu vähä mite sattuu ja avustuksella. Kyl sullakin kuulostaa lupaavilta oireita :-).
 
Vaikka minä en nyt mitenkään innosta hihkuen odota sitä kipua, mutta olen kyllä välillä tosi kateellinen teille joilla on jo jotain tapahtumassa, ainakin oikeaan suuntaan teillä homma menossa :) Itselläni vain niitä kivuttomia harjoitussupistuksia, enkä enää millään jaksaisi odotella tällä kipeällä selällä niitä oikeita supistuksia..
 
Sama juttu amalialainen, haluaisin jo päästä synnyttämään :) Oon ihan innoissani kun neuvolalääkäri aamulla totesi kohdunsuun pehmenneen ja kaulan lyhentyneen, antaa toivoo että kyllä tää joskus ulos tulee, esikoisesta tässä vaiheessa oli vielä tiukasti kiinni mikä on toisaalta kai ihan normaaliakin ensisynnyttäjälle?
 
Mulla on vuoto muuttunu nyt kirkkaaksi ja toooodella venyväksi. Aikasemmin oli valkoisempaa ja ei ihan niin joustavaa :D Harjotussupistuksia on pari päivää tullu tosi paljon ja alapäätä on kirvellyt aina välillä. Aikaisemmin kohdunsuu oli jo sormelle auki, nyt varmasti jo enemmän.. Menkkajomotuksia ollut parina iltana ja alaselkä ihan muussina. Saisi pikkuinen pysyä vielä kyydissä pari päivää, että saisi yhden kontrollin käytyä tampereella.. Huomenna onneksi kontrolli hämeenlinnassa niin voivat katsoa samalla, onko jo kiinnittynyt.

Ainiin ja suurin stressi tässä synnyttämisessä on se, että en todellakaan tiedä miten käytännössä siirtyminen sairaalaan tapahtuu.

Asutaan 15 km päässä mun porukoilta ja sairaalaan on matkaa 150km. Mun pitäis saada esikoinen porukoille hoitoon kun synnnytys alkaa. No ei siinä sen kummempaa, meille onneksi ajaa 10 min, niin joku voi tulla hätävarana vahtimaan sitä aluksi meille. Mutta sitten on se, että mies on kotoa tunnin ajomatkan päässä töissä. Onneksi sairaalan suuntaan.. Jos lähtö tulee päivällä, mies joutuu käymään pesulla oilla vanhemmillaan, jotka asuvat onneksi siinä vartin ajomatkan päässä työpaikasta. On rakennusalalla ja ei varmastikkaan huolita mihinkään synnytyssaliin paskasissa vaatteissa..

Sinällänsä kuvio on ihan selkeä. Ensin muksu hoitoon ja mies suihkuun ja mun pitäis matkustaa sairaalalle. Ohjeeksi olen saanut, että lähimpään sairaalaan, josta sitten ohjataan eteenpäin. Joutuisin menemään hämeeenlinnaan, jossa mä en kuitekaan voisi synnyttää, koska siellä ei ole valmiuksia niin pitkälle kuin tampereella. Ajanko suoraan tampereelle? Kuitenkin matkaan menee 2 tuntia ja edellinenkin synnytys oli nopea, joten poikkeaminen hämeenlinnassa veisi vain aikaa, kun kuitenkin pitää jatkaa matkaa.. Entä jos joudun menemään ambulanssilla? Mut kuskataan ainoastaan hämeenlinnaan, eikä yhtään siitä pidemmälle. :D Teen tästä itselleni todella vaikeaa, tiedän sen :D Jotenkin vaan helpoin olisi paahtaa motaria suoraan tampereelle, mutta mies on sitä mieltä, että en saa ajaa enää siinä vaiheessa, vaan pitäisi mennä ambulanssilla. En oikeen syty idealle, koska ei siinä sinällänsä mitään suurempaa hätää ole, mutta voihan siinä tietty tulla matkalla jotain.. Yksi vaihtoehtohan tietenkin on se, että ajan miehen luokse sen vanhemmille, josta yhtä matkaa jatketaan tampereelle. Kuitenkin mulla kestää ajomatka aika lailla saman verran sinne, kuin mitä mieheltä menee ajomatkaan ja suihkuun.

Pitää varmaan kysyä huomenna hämeenlinnassa, että mitä oikeesti pitäis tehä, ettei tuu paniikkia.. Stressaan helposti tällasista asioista, joihin en voi kauheasti vaikuttaa. Esim just se, että en tiedä koska synnytys alkaa ja kuinka kauan kestää :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut paikat auki reilu 1,5cm mikä on kuulemma ensisynnyttäjälle hyvin, mutta silti ei etene. :shifty:
Täytyy taas kellistää mies jos sen ihmeaineilla vaikka sais vähän äksöniä tähän iltaan. :grin

Tumelo, Kuulostaa lupaavalta! Sulla on kyllä paljon pohdittavaa. Ymmärrän hyvin koska itsekin stressaan helposti tuollaisista asioista, nimenomaan joihin ei voi vaikuttaa mm alkaako synnytys sopivana ajankohtana vai onko mies vielä kaukana töissä. :grin
Toivottavasti saisit jotenkin selkeästi suunniteltua että miten toimia sitten tilanteen tullessa siihen pisteeseen, että synnyttämään olisi lähdettävä. :)
 
Joku kyseli oliko mulla ennakoivia oireita ennen synnytystä niin epäsäännöllisiä supistuksia oli jo monta kk ja sitten lauantaina tuli kipeähköjä säännöllisiä supistuksia oikeestaan koko päivä. Se miksi sanon kipeähköjä niin verrattuna niihin sunnuntain synnytyksen alun supistuksiin ni olivat lasten leikkiä:wink nyt sitten lötkötetään ton sunnuntain aamuyöllä alkaneiden tuskailujen palkkion kanssa vieretysten täällä kysin lapsivuodeosastolla ja kaikki nuo "ihanat" loppuraskauden oireet ja tuntemukset on muisto vaan:)
 
Hattara90 aivan mahdottomasti onnea :-).
Voi ku itekki jo jakaantuis... Ei tälläistä kauaa jaksa. Ja varsinkaan jos monta pvää näin räpistelee.. Noin 3.5h aikana tuli ainakin vähä reilu 20 supistusta laskurin mukaan jonka latasin puhelimeen yöllä supistuksissa kärvistellen.
Mut sainpahan tunnin tirsat :-). Jospa sitä kävis taaplaileen ulkona lasten kans kuha heräävät päikkäreiltä ja syövät välipalan :-).
Kellään tietoa mistä sais kaurapusseja/tyynyjä ostettua? Polttaa.. Se auttaisi polttoihin..
 
Devilangel itsestä tuntu kanssa sille ettei tää ikinä käynnisty tuo synnytys. Noh, mutta niinhän se sitten käynnisty niillä supistuksilla ja minä höppänä ootin niitä vesien menoja. Olisin saanu oottaa kauan ku kalvot puhkastiin vasta 1.5 h ennen ku vauva oli pihalla:)
Joitain lämmitettäviä pusseja myy apteekit. Itse oli tarkoitus sellanen hankkia mut enpä ikinä ehtiny:wink
 
Mulla tullu kerran vedet ja seki tuli jostai ylhäältä. En usko,et tästäkään menee ennen puhkasua.
Jotai vissii ovat saaneet aikaan viimeyöki supistukset vaikka isommin kipeitä ollutkaan,ku taas tulee verta ja limaa.. Pakko jostai joku pussi hommata mitä lämmittää, ku polttaa ja hermo menee.
 
Devilangel, Ainenkin joissain luontaistuotekaupoissa on ja Sokoksessa oon nähnyt noita pusseja. :)
 
Takaisin
Top