Synnytystä ennakoivia oireita

Mulla ollu vaikka ja mitä oireita jo viikkoja... Mun vissii kuuluu vaa kärsiä joka odotuksessa viikkoja.. No nyt viikon ollu enemmän menkkajomotusta aaltimaisesti ja polttoja... Kirjaimellisesti polttoja. Sit torstaina tuli tulppa.. Mut se ei taida mulla merkitä mitään. Tänään ollu koko ajan tosi tympiä olo.. Kivulias olo. Koko ajan vaa kolottanu ja mahaa vääntäny . Seisaallaan ollessa vauva painuu iha alas ja sit onki alapää iha turvoksissa. Sais alkaa tuleen jo.
 
Huokaus. Me käytiin pe-la yö oyssissa, ja koska viikonloppu niin mun vaivalla aikaansaamat supparit lopetettiin lääkkeillä. Empä aatellu että rupeavat vielä 37+3 lääkkeillä pidätteleen.. o_O ootellaan sitte tiistaihin, pöh.
 
Kyumin: mitä ihmettä?! En oo ikinä kuullu et enää 34 viikon jälkeen alkaavat lopettaa suppareita lääkkeillä vaan sitten annetaan tulla jos on tullakseen! Ja sullahan jo vauvakin täysaikanen:eek: perusteliko ne tuota millään?
 
Kyumin onpas todella outoa! Minkä ihmeen takia supistukset lopetettiin? Oliko siihen jotain syytä vai muuten vaan? Ultrattiinko sua edes ja saitko mitään kokoarviota?
 
Kyumin: Onpas todella outoa, kun nuo supparit lopetettiin lääkkeillä. :eek: Tosiaan sen ymmärrätäisin, jos viikkoja olis paljon vähemmän, mutta teidän vauvahan on jo täysiaikainen. Vai oliko niillä sit joku syykin tuohon?
 
No syyksi sanoivat vaan viikonlopun. Eli ilmeisesti resurssipula... Eihän tuota pitkään tarvi odotella, mutta nih. Määku aattelin saavani kaverin ulos jo :D toki, mun sektiohaava on pystyssä, joku 15cm pitkä ja tosi kiinnikkeinen, että en ihmettele etteivät mielellään ala leikata yöllä :p
 
Tullut tässä muutamana iltana alaelkään aaltomaista kipuilua... ei vaan esikon kohdalla tullut tällei kevyesti. Supparit alkoi sit rytinällä ja suht napakoina. Eli tuskin siis synnytystä ennustaa, mut jotenkin sitä odottaa, et koht alkaa jopa tuntumaan/tapahtumaan. Ja muutenkin toi viikon takainen rintalasta-selkäkipu, niin kai tässä jonkinasteista kipukynnystä kasataan. Jotenkin pelottaa, et entä jos jo huomen ois lähtö... en jotenkin henkisesti yhtään oo valmis. Oon liian väsynyt. Lisäksi oon koko raskauden ajan asennoitunut, et ajoissa tulee - sanottiin jo nt- ultrassa, et näin lyhyt raskauksien väli tietää mahd ennenaikasta synnytystä. Joo...me mennään 42+0 :D

Tää on kyllä ollu helppo raskaus, ja siksi tuntuu, et synnytyksestä tulee jotenkiin haastava. Ää.. ei pitäis liiaksi kelailla ja jättää samalla nää ennakoivien oireiden kuulostelukin sikseeen. Pitäis osata nauttia nyt vielä muutama päivä/viikko tästä kaikesta - meillä kun on lapsiluku tässä.
 
Ccix mulla enteilly aikasta synnytystä tämä jo viikkoja ja nyt ku sais tulla ni eipä tällä näytä olevan kiire. Ite kans yritän asennoitua et nautitaan nyt tästä ihanasta pallomahasta kun muistan et esikoisesta iski haikeus siinä 2-4 viikon päästä synnytyksestä et enää se ei oo pelkästään "minun" vauva vaan pitää jakaa kaikkien muidenkin kanssa:) ja meillä kanssa vaikuttaa vahvasti sille että lapsiluku ois tässä et kahteen lapseen jäis et pitäs yrittää repiä kaikki nautinto irti. Mutta kun sitten taas haluaisin jo niin päästä halimaan ja näkemään tän mun mahassa möyryäjän:)
 
Pääsinki sanomasta etten kuulostele joka kolotusta..Vähän menee vaikeaksi kun aamulla herätessä oli ihan outo olo vaikka nukuin melkein kokonaan rikkumattomat 8 tunnin unet. Nälkäkin oli, joten normi aamupuuro/kahvin keittoon ja söinkin ihan normaalilla ruokahalulla, kahvi ehkä vähän tökki. Mut sit vajaan tunnin päästä sainkin juosta vessaan ja oksentaa aamupalan.. En muista et aikaisemmis olis ollu vastaavaa mutta tottakai mieleen heti et joillainhan sä tuollakin käynnistyy...nyt sitten ei taas meinaa saada rauhaa kun kuuntelee kaikkia tuntemuksia...toista kertaa ei oo tarvinnu oksentaa ja ruuankin pystyin syömään mutta jotenkin kelju olo edelleen, pieni lenkki vähän auttoi siihen ja nyt pakko lähteä uudestaan...mä olisin ollu niin onnellinen jos olis saanu kokea sen käynnistymisen tyyliin oireettomana lapsiveden menoon ja sit muutamat tehokkaat supistukset, mutta ei näköjään!!!
 
Mulla on sellainen etova ja huono olo ollut pitkin päivää, aivan kuin mahatauti tulossa. :meh: Masussa kiertää ja murisee, tiiä kohta kummasta päästä tulee.
Lisäksi kivuttomia supistuksia melkoisesti. Th oli tänään sitä mieltä että olisi synnytys lähellä, kun vuotoakin on ollut. :nailbiting:

Mutta tjooh, ehkäpä täälläkin vähän turhan tarkasti tarkkaillaan omaa kehoa.
 
Mulla oli eilen tosi huono olo ja tänään. Ja mahaa vääntää välillä.. Ja aivan jäätävä väsymys joka kyl varmasti johtuu siitä,ku en oo nukkunut neljään yöhön hermosärkyjen takia. Jos maanantaihin mennessä ei oo tapahtunut muutosta ja edelleen en saa nukkua en neuvolasta lähe ma aamuna pois ennenku laittaa lähetteen tms oyssii jos alkaisivat käynnistää. Selkä pettää milloin vain ja sektioon en suostu.
Jostai syystä supistukset kivuttomia ja vähäisiä vaikka kk tolokulla oon joutunut niitä kärsii. Tyyntä myrskyn edellä kenties? Hermot on iha riekaleina ja tosi herkästi maltti menee... Ukko kans kuin myrskyn merkki ja osa muksuista.. Lomalle vois lähtä.. Kohta ei vaa jaksa tätä hullun myllyä. Eihä tänne vauvakaa uskalla syntyä ..
Oon koittanut malttaa mieleni.. Olla ajattelematta synnytystä ja oireita, mut jotenki aina tulee mietittyä ja jopa stressattua. Pitäis nuppi saaha tyhjäksi :-D
 
Onko kukaan muu napannu kaupan hyllyltä vadelmalehtiteetä? Itse ostin sitä ja juonu nyt pari kuppia päivässä. En ole varma uskonko sen vaikutukseen, mutta on se ainaki hyvää :) muutenki tulee juotua teetä päivittäin, niin samallahan tuo menee.
 
Cut-ting joo oon juonu mut nyt taas hetkeks unohtunu. Pitäs yrittää taas muistaa hörppiä 2-3 kuppia päivässä et josko se lois puhtia näihi jo oleviin supistuksiin:) ja minustakin se oli ihan hyvää kun toiset taas sanovat että maistuu pahalle:)
 
Täytyy kertoa, kui sattui esikon kohdalla... siis ihan vaan me kärsimättömät ihmiiset :) kyse oli siis vaan sattumasta, mut silti. Tiikeribalsami. Oli alaselkä niin pirun kipee ja siis viikkoja kasassa se 40+, mitään merkkejä ei silti ollut synnytyksestä. Laitoin sit balsamia selkään ja hupsista keikkaa... joku pari tuntia meni, selkäkipu "helpotti", lipatulppa irtos ja sit lähti supparit (ja tilalle erilainen selkäkipu).

Nyt mies tos kokoajan jankkaa, et mites ois toi tiikeribalsami. Laitetaanko? Ja siis vaikka en usko, et tolla balsamilla oli mtn tekemist synnytyksen starttaamisen suhteen niin en sitä silti uskalla laittaa.. liekö edes saa laittaa raskaanaollessa, ku muutkin kipugeelit on vähän niin ja näin :/
 
Cut-ting, Ihan uusi juttu tuo vadelmanlehtitee, mutta kuulostaa hyvältä ja jos siitä olis sitten jotain apuakin niin voisihan tuota koittaa. :)

ccix, Huh, tiiä siitä se on kyllä sellasta tavaraa, että tiiä mitä kaiken maailman vaikutuksia sillä on. :grin Löytyy muuten täältäkin kaapista!
 
Pitikö lähtä ostaa sitä salaa :-D. Eikö se autakki hyvin kipuun? Muistelen,et joskus teininä oon kokeillut ja haisee aivan kauhialle. Mikäs tuo vadelmateejuttu on? Silläkin jotai vaikutusta?
 
Mielenkiintoista tuo tiikeribalsami! Kertokaa jos joku testaa ja alkaa synnytys :D

Tässä kootut ennakoivat oireeni: 1 kipeä supistus viime yönä :grin
 
Huh, heräsin käymään yöpissillä, ja sen jälkeen sängyssä sattui menkkamaisesti mahaan. Eipä tässä nyt uni tule, jos onkin supistuksia! Toisen kerran sattui hetki sitten, ja nousin sohvalle odottelemaan, mitä tapahtuu... Todennäköisesti väärä hälytys, ja saan huomenna hoitaa esikkoa hyvin väsyneenä :)

mutta kun ekakin synnytys alkoi menkkakipumaisilla suppareilla, jotka sitten aikaa myöden paheni.
 
Semppu, Voi miten jännittävää, tsempit täältäkin! :)
 
Takaisin
Top