Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos! Nukahdin 4:15, mitä ennen supisteli puolen tunnin välein, ja nyt heräsin maha ihan kireenä. Jaa-a, jos ei tänään ni kyl varmaan viikonlopun aikana homma etenee, toivon!

Ota tästäkin nyt selvää, ku olo on ku tuuliviirillä. Toisena hetkenä ei edes muista olevansa raskaana ja toisena hetkenä painattaa ja supistaa niin, et on ihan varma, et muksu syntyy kotio :D kuitenkin ollaan siinä viikoilla kun kaikki muutkin on putkahdellut pihalle, niin jotenkin kuvittelis et tämäkin samoihin nurkkiin menee, ärsyttävää odottelua...

Mä oon juonut tuota vadelmanlehtiteetä viikolta 34 asti! Se on kyllä niin hyvää :) Kolmisen kuppia menee päivässä!
Tää on vaikeaa kun ei yhtään tiedä mitä ne supistukset on tai miltä ne tuntuu, eilen olin kaupungilla päivän ja sitä ennen kävin lenkillä, niin koko päivän oli semmoista menkkamaista kipua alavatsalla.. On aikaisemminkin ollut rasituksen jälkeen ja tälläkin hetkellä vähän taas juilii..

Mulla alkaa yöt menee kaikenlaisten särkyjen kanssa, mutta en millään yhdistä niitä supistuksiin. Siinä yön väsymyksessä kuitenkin ylitulkitsee kaikkea... Oliskohan tää sittenki? Mitäs tää tunne? Mitä jos tää syntyy nyt? Aamulla herää ja tajuaa, että selkä se vaan vihottelee ja vatsa painaa. Neuvolan terkka sano eilen vaan, että kyllä se loppuraskaus vaan aika raskasta on. Nii-i. Kunnon yöunet ennen vauvan tuloa tekis kyllä vaan tosi hyvää.

Semppu, Kuulostaa lupaavalta! :wink

Me yritetään miehen kanssa myös häätää vauvelia nyt viikonloppuna että välttäisi sektion ensi viikolla. Kaikki mahdolliset keinot käyttöön! Tänään vaan taas tuntuis olevan sellainen päivä että hyvä kun muistan olevani raskaana. Aamulla tuli jopa melkeinpä juostua bussipysäkille mikä on melkoinen saavutus näillä viikoilla. Kätilö tänään oli sitä mieltä että hyvin on tilanne edennyt mulla ensisynnyttäjäksi, mutta silti mitään ei tapahdu.. Niin turhauttavaa.

Nepala, Tuosta tuli mieleen mitä neuvolan terkka sulle sanoi, kun mun raskaussovellus eräänä aamuna kysyi kuin kettuillakseen "Tuntuuko raskaalta?" :grin

Miitu, i feel you. Kerro jos käy jotain! Mulla on loppunu supparit kokonaan, vaikka päivän aikana niitä tuli satunnaisesti. Buu. Kyllästyttää.

Nyt ostin minäkin sitä vadelmanlehtiteetä! :p Aamusta asti taas ollut pientä menkkajomotusta ja satunnaisia supistuksia, toivon että saisin niihin vähän potkua aikaiseksi. Viimeinen ässistä täytyisi kans ottaa käyttöön tänään. :wink

Munki on varmaan pakko ostaa tota teetä, kuullostaa ainakin herkulta vaikka ei olisikaan vaikutusta :P Välillä on ollu pientä menkkamaista jomottelua mutta varsinaisia supistuksia en sano bonganneeni. Vauva on ainakin muuttanut oikealta sivulta keskelle, pään löysin itse häpyluun yläpuolelta ja välillä tuntuu kuinka hän kaivaa reittiä alaspäin.

Mulla aamusta tuli 15 min välein supistuksia ja lähdettiin sitten ulos miehen kanssa käyttämään esikoista puistossa. No kävellessä supistukset tuntu vaan kiristyksenä vatsassa mut alaselkää poltellu tuhottomasti ja sama jatkuu nyt kotonakin. Supistukset vaan katos muutamaa epäsäännöllistä lukuunottamatta:/ ja sitä kivointa ässää kokeiltiin aamulla ennen kun esikoinen heräs niin liekö sillä ollut sit aamun suppareihin vaikutusta. Ketuttaa vaan tää oottaminen ja kellottelu kun sit aina lopahtaavat:banghead:

Atsirk, On kyllä todella hyvää tuo tee, suosittelen! Tässä juon juuri mukillista. :p

Ja eikä mitä, täälläkin supparit lopahti! Niin turhauttavaa :banghead:

Mulla kans on supparit lorahtanu iha tyystin. Useamman päivän ollu vain muutamia lieviä supistuksia. En ymmärrä mistä johtuu. Kyl kk tolokulla kiusasi ja nyt sit la lähestyessä lopahtaa. Kyl polttelee välillä ja jomottaa,mut ei muuta. Painattaa toki. Verta taas vähä tänää tuli eli jotai siltikin tapahtuu. No nyt perjantaita odotellessa saanko käynnistys ajan vai en. Riippuu mitä ultrassa tuumaavat. Hermosärky öisin alkaa jo riittään. Selkä muutenki ollu jo huono useamman vuoden ja pahempana ollut reilu 1.5v.. Olis kiva saaha nukkua. Kaikki S:t kyl ukon kans kokeiltiin eilen,ku kolme pienintä oli mummolassa yötä :-). Mut eipä vaikutusta... Muuta tosiaa ei ollu,ku verta pyyhkiessä pvällä.

Devilangel, Sama juttu että muuten on supistellut, mutta nyt kun sitten ois ihan suotavaakin jo, ei sitten supistele senkään vertaa. :mad: Sullakin on kyllä sen verran rankalta kuulostanut kaikkien kolotuksien ja särkyjen kanssa, että siinä mielessä toivois jo sitä "helpotusta" että lähtis syntymään. :)

Muuten kyl kestäisin supistukset yms vaivat vaikka kuin kauan,mut en selkäkipua ja hermosärkyä... Se,ku ei saa nukkua.. Viimeyöki nukuttu pikku pätkissä.
neuvolantätiki toivoo helpotusta jo mulle ja siksi nyt haluaa tiheään kaivaa mun paikkoja,et lähtis itsekseen syntyyn. Se olis vauvallekki paras juttu. Maanantaiaamuna taas kaivelee alapäässä :-D.
Mulla ei ikinä oo näin käyny,et supistukset vaa loppu aikoina vaan katoaa.. Aina on jatkunu.. Paitsi tuon 8v pojan aikana supisteli tosi lujasti ja tiheään ja monta kk siihen saakka,ku käänty 38+6vkolla pää alaspäin. Sit lievempänä supisteli ,mut käynnistivät mun uupumuksen takia tasan 39+0.
Nehän käynnistää tarvittaessa jos äiti on todella uupunut.. Viimeks neuvolantäti sano,et mennä vaa synnärille vaikkei supistele jos tuntuu etten enää voi nukkua ja en jaksa siksi olla.

Ymmärrettävää, tuo hermosärky kuulostaa aivan kamalalta. Ja sitten jos et pysty öitäkään nukkumaan on tuo varmasti rankkaa ja tuskin on äidin tai lapsenkaan etu. Toivotaan siis että maanantaina tutkimus vähän vauhdittais! :wink

Toivottavasti ronkliminen vauhittais eli kolmas kerta toden sanoo ;-) :-D. Ku toiveena olis normi synnytyksen alku ja kulku kerranki.. Ei mitää käynnistyksiä yms...

Mä en ees osaa ajatella että olis jotain ennakoivia oireita kun esikoisesta ei ollut mitään, vedet vaan poksahti yllättäen :D Toisaalta alkaa lantio valmistautua synnytykseen kun öisin on alkanut varsinkin häpyluun liitokset vaikeuttamaan kääntymisiä

Mulla kans alkanu paukkuu häpyluussa. Kunno rutina kylkiä kääntäessä ja viime yönä hankaloitti vessaan nousu,ku jotenki niinku jumiin olis menny :-D. Lantio on kyl kipiä.. Ollu pari pvää.. Häntäluun seutu..perse kokonaisuudessaan. Ikinä ei oo lantio ollu tän tuntuinen odotuksessa.

Mulla nyt neljänä yönä rusahtanu tuo häpyluu ja säikäytti kyl ekalla kerralla kunnolla kun ei esikoisesta ikinä rutissu! Mietin jo sillo et nytkö mun kroppa hajos lopullisesti ku klo 2 yöllä rymyän sängystä ylös ja kauhee posahus kuulu xD

Mulla on alkanu esiintymään ihan jäätävää vihlontaa alapäässä iltaisin ja makuuasennossa, mutta se lienee normaalia. Petipuuhat jäänyt ihan tyystin just noitten vihlomisten takia, vaikka appiukko tänään vähän jo kyseli, että kai me ollaan alettu jo kokeilee noita häätämis keinoja miehen kanssa. :D

Normaalia on tosiaan häpyluussa tuntuva rutina ja pauke ja saattaa käydä tosi kipiästikki. Ja pitkään synnytyksen jälkeenkin. Mulla useammalta rupesin paukkuu jo noin. 13-23vko tietämillä. Tästä tuli vasta nyt. Onneksi. Kauhulla odotin jo viikkoja sitte näitä.
Vihlonta on kans normaalia. Sillo vauva porautuu kuoppiinsa ja kuulema päällä hinkkaa nii,et vihloo ja autaa aukeaan. Tympiää on kyl.. Varsinkin kävellessä.

Takaisin