Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hitto, mulla on pistäny ihan helvetisti vasemman puolen kyljestä tänään. Hirvee vihlonta yhtäkkiä välillä. Pelkään et tiputan vauvan, jos oon pystyssä sen kanssa. Mietin jo et onks mulla joku keuhkoveritulppa.Mut varmaan on tullu tästä istumisesta ja imettämisestä. Pitäis varmaan itekin tsekkaa toi imetysasento. Ja oliks niin et nyt neljän vkon jälkeen voi alkaa tekeen selättimellä kiertoliikkeitä? Sais vähän verryteltyä kylkeä.

Mä eilen vahingossa intouduin joraamaan oikeen kunnolla pari biisiä. Sit muistin et helvetti mähän oon toipilas... Toivottavasti siitä ei tullu mtn vahinkoa.

Olipa kivaa olla eilen kavereiden kanssa!

Mun on vaikee näin äkkiä /aikaisin päästä lähtemään, mutta toivottavasti sitten, kun poika on isompi :bunny

Hitto, mulla on pistäny ihan helvetisti vasemman puolen kyljestä tänään. Hirvee vihlonta yhtäkkiä välillä. Pelkään et tiputan vauvan, jos oon pystyssä sen kanssa. Mietin jo et onks mulla joku keuhkoveritulppa.Mut varmaan on tullu tästä istumisesta ja imettämisestä. Pitäis varmaan itekin tsekkaa toi imetysasento. Ja oliks niin et nyt neljän vkon jälkeen voi alkaa tekeen selättimellä kiertoliikkeitä? Sais vähän verryteltyä kylkeä.

Mä eilen vahingossa intouduin joraamaan oikeen kunnolla pari biisiä. Sit muistin et helvetti mähän oon toipilas... Toivottavasti siitä ei tullu mtn vahinkoa.

Olipa kivaa olla eilen kavereiden kanssa!
Oot joratessa venäyttäny kylkivälilihaksen :grin oon kade kun ite ei pääse mihinkään kun yleensä käytiin ukon kanssa kahestaan jossain mut nyt ei enää päästä kun ei oo lastenhoitajaa. :sorry:
Ja ei sillä joraamisella mitään vahinkoa saa aikaseks. Ainoastaan jos nostelet jotain liian painava niin voi jotain tapahtua. Mä nyhdin kukkapenkkini 3 vkoa sektiosta eikä siitäkään mitään aiheutunu.

Mulle käy molemmat päivät näillä näkymin. Sillä varauksella ettei lapsilla satu olemaan just noina päivinä kymmeneksi kouluun.. mutta sitten tulen heti kun ehdin. Koulukaan kun ei kaukana Sellosta ole.

Mutta jos 23.8. Turkulaisiakin pääsee niin eikö se olisi sitten parempi?

Ja sitten pitää toki sopia missä siellä Sellossa tavataan. Voin miettiä sopivaa paikkaa myös.

Minä toki ainakin otan vauvan mukaan. Eikö niin ollut tarkoituskin? Mulla on mies siellä Algeriassa joten olen yksinhuoltaja tällä hetkellä.
Juu vauvat mukaan. Ei näitä mihkää voi jättää ja meiän tissiposki ei pärjää ilman äitii parii tuntia pidempään.

23.8 pääsen ja Maria75 kanssa tultais junalla. 31.8 meil on muskari jo alkanut.

Juu vauvat mukaan. Ei näitä mihkää voi jättää ja meiän tissiposki ei pärjää ilman äitii parii tuntia pidempään.

23.8 pääsen ja Maria75 kanssa tultais junalla. 31.8 meil on muskari jo alkanut.

Mihin muskariin olette menossa ? Seikkailupuistoonko ?

Mihin muskariin olette menossa ? Seikkailupuistoonko ?
Tää muskari on keskiviikkoisin seurakunnan kautta. Toivon ettei lauleta virsiä kun en oo kauheen hengellinen. Sijainti ja hinta loistava: 50m kotiovelta ja syys-kevät 50€.

Seikkailupuiston teatterimuskariin koitan kans ehtii. Siellä on kesäaikataulut vielä meneillään. Keväällä 0-1v ryhmä oli perjantaisin. Tulkaa meidän kanssa sinne! 2,5€ oli kerta eikä tarvii ilmottautua.

Näättekö te muut painajaisia että menetätte vauvan? Hirvee uni. Olin jossai vauvatapaamisessa (tais sekottuu Sello tapaamisen ajatukset uniin) ja vauvat oli kirjahyllyssä näytillä. Sit jotkut isommat lapset kylvetti niitä ja hukutti mun vauvan eikä osannu ees elvyttää ja mä huusin ku hyeena ja koitin päästä pelastaa vauvan mut sit heräsin....tais sekottuu elvyttäminenkin eilisistä keskusteluista äitini kanssa kun elvytin viime kesänä omaa koiraa ja äiti totes että jos vauvalle tapahtuis jotain ni yhtälailla osaisin sillon toimii nopeesti. Toivottavasti. Onneks tää nyytti tuhisee kainalossa tyytyväisenä.

Tää muskari on keskiviikkoisin seurakunnan kautta. Toivon ettei lauleta virsiä kun en oo kauheen hengellinen. Sijainti ja hinta loistava: 50m kotiovelta ja syys-kevät 50€.

Seikkailupuiston teatterimuskariin koitan kans ehtii. Siellä on kesäaikataulut vielä meneillään. Keväällä 0-1v ryhmä oli perjantaisin. Tulkaa meidän kanssa sinne! 2,5€ oli kerta eikä tarvii ilmottautua.
Maria75 - teatterimuskari alkaa syksyllä 31.8 Seikkailupuistossa. Päivä on vaan vaihtunut ja keskiviikkoisin klo 9.30. Meillä osuu siis kaks muskaria samalle päivälle. Harmi.

Tarvii kattoo kans mitä kaikkee Heidekenillä on perhekeskus Marakatissa.

Mulle käy molemmat päivät näillä näkymin. Sillä varauksella ettei lapsilla satu olemaan just noina päivinä kymmeneksi kouluun.. mutta sitten tulen heti kun ehdin. Koulukaan kun ei kaukana Sellosta ole.

Mutta jos 23.8. Turkulaisiakin pääsee niin eikö se olisi sitten parempi?

Ja sitten pitää toki sopia missä siellä Sellossa tavataan. Voin miettiä sopivaa paikkaa myös.

Minä toki ainakin otan vauvan mukaan. Eikö niin ollut tarkoituskin? Mulla on mies siellä Algeriassa joten olen yksinhuoltaja tällä hetkellä.
Joo, mä olen kans ainakin ottamassa vauvan mukaan :)

Maria75 - teatterimuskari alkaa syksyllä 31.8 Seikkailupuistossa. Päivä on vaan vaihtunut ja keskiviikkoisin klo 9.30. Meillä osuu siis kaks muskaria samalle päivälle. Harmi.

Tarvii kattoo kans mitä kaikkee Heidekenillä on perhekeskus Marakatissa.

Mua olisi voinut tuo teatterimuskari kiinnostaa, mutta samana päivänä olisi täällä Mll perhekahvila. En kyllä tiedä olisinko sinne perhekahvilaan menossa. Mynämäellä oli keväällä vauvakahvila, että se olisi voinut kiinnostaa. Ilmeisesti vauvakahvilaa ei järjestetä nyt syksyllä.

Mulla menee hermot ton tissittäjän kanssa. Se on viime yönä ollu tississä kiinni muutamankin tunnin, samoin tänä aamuna. Nukahtaa siihen ja ku irrotan ni alkaa parku, eikä vittu nuku. Mitä helvettiä täs tekee? Onks pakko lopettaa vaan imettäminen? Sit ku äijä menee duuniin, ni toi on 8h tississä kiinni, tai sitte parkuu.

MS74, sanoit facessa olevan imetystukisivuja. Mitä niistä oot lukenu? Mä lueskelin jotain, mut siel ei ollu mtn keskustelua, vain jotain julkaisuja ja linkkejä.

Annoin viime yönä ilmakylpyä koko kropalle. Lollot oli ilman rihmankiertämää. Mulla ilmeisesti valui ylimääräiset maidot veke tisseistä, ku aina kun aloin imettää ni tissit oli pehmeet. Ja, oisko etumaito tälleen tihkunu veke ja vauva sai suoraan rasvaisempaa maitoa. Tuolta rinnalla-sivuilta luin, et näin olis.

Kun oon nukkunu liivit tai toppi päällä, ni tissit on ollu ihan pinkeet. Nykin mulla on vaan aamutakki päällä, ja tissit on pehmeenä koko ajan. Maitoo sielt kyl tulee, lypsin sellasta "tyhjää" tissiä ku annoin d-tipat, ni tuli heti kyl maitoa.

Oot joratessa venäyttäny kylkivälilihaksen :grin oon kade kun ite ei pääse mihinkään kun yleensä käytiin ukon kanssa kahestaan jossain mut nyt ei enää päästä kun ei oo lastenhoitajaa. :sorry:
Ja ei sillä joraamisella mitään vahinkoa saa aikaseks. Ainoastaan jos nostelet jotain liian painava niin voi jotain tapahtua. Mä nyhdin kukkapenkkini 3 vkoa sektiosta eikä siitäkään mitään aiheutunu.
Ei toi bilettäminen ja vauvanhoito ihan hirveen hyvin sovi yhteen. Pumppaaminen on perseestä. Tajusin pumpata klo 24 ja sit aamuyöstä ku tulin himaan. Sit pumppailin viel seuraavana pvänä, varmuuden vuoksi, ettei vaan oo alkoholia. Vaikka ei se varastoidukaan maitoon. Vasta joskus alkuillasta imetin.

Ja vaikka en vetäny perseitä, ni valvomisesta oli hirvee väsy. Et silleen virkistymisen kannalta, tulos oli +\- nolla :rolleyes:. Äijä muuten ei vittuillu eilen yhtään, hoiti mukisematta vauvan ja mä sain levätä viel yhden päivän. Olin todella hämmästynyt.

Seuraavan kran ku menee ulos koko rahan edestä, ni vois olla sitte ku en enää imetä ja/tai yöherääminen on supistunu yhteen kertaan.

Mulla menee hermot ton tissittäjän kanssa. Se on viime yönä ollu tississä kiinni muutamankin tunnin, samoin tänä aamuna. Nukahtaa siihen ja ku irrotan ni alkaa parku, eikä vittu nuku. Mitä helvettiä täs tekee? Onks pakko lopettaa vaan imettäminen? Sit ku äijä menee duuniin, ni toi on 8h tississä kiinni, tai sitte parkuu.

Sirpa :) pumppaa pulloon ja annat siitä, niin mä tein ;-)

Mie voin lohduttaa et viikon päästä tilanne voi olla ihan eri tai sitten jo huomenna. Meillä tähän 10 viikkoon on mahtunut vaikka mitä. Tiheän imun kausina tuntuu ettei muuta ehdi tehdä kuin toimia meijerinä. Ja muutenkin on oppinu tekemään asioita lyhyinä pätkinä. Mikään pitkä projekti ei onnistu jos mies ei oo kotona hoitamassa tyttöä. Tänään esim aamulla ehdin vähän siivota ja syödä ennen kuin tyttö heräsi. Sitten aamutoimet ja tissiä. Viihtyi sitterissä tasan sen aikaa yksin että sain kissat kannettua ulkohäkkiin. Kasteltiin ulkoruukkukukat yhdessä ja hain kottarit etupihalle penkinreunusprojektia varten. Sitten paloikin taas käämit ja piti päästä uudestaan tissille. Nyt nukahti tissin jälkeen mun mahan päälle. Pitää kokeilla kohta suostuisko tänään nukkumaan vaunuissa jotta pääsisin jatkamaan pihatöitä tai sitten on vaan odotettava että iskä tulee kotiin...

On muuten jännä seurata miten nopeasti nää pienet kehittyy.:dummy1: Tyttö on nyt 10 viikkoa vanha ja jos muistelee millasta oli esim 6 viikkoa sitten niin elämä on jo nyt ihan erilaista tytön kanssa. Alku oli aika hankalaa mutta nyt hoitaminenkin on paljon helpompaa jo sen takia ettei vauva oo enää sellainen lötkö vaan jäntevä paketti. Niskat alkaa jo nyt olla aika hyvin kehittyneet ja muuallakin kropassa on lihaksia niin sylissä voi pitää jo paljon eri asennoissa. Tällä hetkellä tyttö ei oikeastaan viihdy selällään sylissä enää ollenkaan vaan pitää olla pystyasennossa jollain tapaa. Ja kehitys tosiaan menee eteenpäin viikkovauhdilla. Se mitä oli viime viikolla niin on jo seuraavalla toisin. :wacky: Nyt parina päivänä esim tyttö on alkanut juttelemaan takaisin. Hauskuutan sitä luettelemalla pitkänä vokaaleja samalla ilmehtien. Ääntelee ja nauraa kovasti takaisin. :bookworm: Luin jostain että vauvat oppii vokaaliäänteet ensin niin hauskuutusleikillä nyt sitten treenataan niitä. Mitä aasimmalta itse kuullostaa niin sitä hauskempaa on tytöllä. :grin:hilarious:

Ei toi bilettäminen ja vauvanhoito ihan hirveen hyvin sovi yhteen. ""
""
Ja vaikka en vetäny perseitä, ni valvomisesta oli hirvee väsy. Et silleen virkistymisen kannalta, tulos oli +\- nolla :rolleyes:.

""
Seuraavan kran ku menee ulos koko rahan edestä, ni vois olla sitte ku en enää imetä ja/tai yöherääminen on supistunu yhteen kertaan.

Meillä oli vieraita ja juhlat... mulla on kyllä huono "viinapää".. ( nyt vielä laihdutus päällä, mutta pizzaa tuli pala otettua) ...siis join 2 lasia kuoharia, sekä kaksi siideriä...herranjestas miten järkky darra..ihan uskomatonta!:hungover:

Juu ei sovi yhteen vauvanhoidon kanssa, että seuraavat juhlat onkin sitten vasta vuoden päästä ja poika jo isompi:joyful:

Meillä poika ei nykyään nuku pitkiä päiväunia, joten päivisin ei pääse tekemään mitään pihahommia ulkona. Poika viihtyy enimmäkseen lattialla tai pinnasängyssä. Meiän poika on jo 6kk, enkä ole käynyt missään tuulettumassa muuta kuin yhden illan vietin serkun häissä. Mulla ei ole ongelma toi alkoholin imeytyminen, kun en imetä. Siltikään en tykkää ottaa alkoholia 1-2 siideriä tai kuohuviinilasillista enempää, kun kuitenkin pojan hoito suurimmaksi osaksi mun vastuulla. Sain nyt pojan nukahtamaan vaunuihin ja istun terassilla kahvilla. Äitikin pääsee vähän rentoutumaan.

Älä luovuta Sirpa! Vauvan kehitys menee kyllä tosi nopsaan eteenpäin ja koko ajan tuntuu vaihtuvan rytmit. Meillä poitsu tänään 3kk ja nyt on viikon verran alkanut syömään harvemmin. Lisäksi saa jotain rintaraivareita, eikä meinais huolia syödä, vaikka selvästi on nälkä. Usein vasta kun on tutin kanssa saatu rauhottumaan, huolii rinnan. Uskon et tääki on ohimenevä vaihe. On muuten tosi iloinen ja juttelevainen. Hakee kovasti kontaktia ja naureskelee.

Takaisin