Oliko sulla synnytys alatie vai sektio?Ihan vaan kortsut, kun meinaan 4-6kk päästä, että saa toinen tulla, jos/kun tulee
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oliko sulla synnytys alatie vai sektio?Ihan vaan kortsut, kun meinaan 4-6kk päästä, että saa toinen tulla, jos/kun tulee
Imetyksen tuki ry. Ne on koulutettuja tukiäitejä.MS74, sanoit facessa olevan imetystukisivuja. Mitä niistä oot lukenu? Mä lueskelin jotain, mut siel ei ollu mtn keskustelua, vain jotain julkaisuja ja linkkejä.
Annoin viime yönä ilmakylpyä koko kropalle. Lollot oli ilman rihmankiertämää. Mulla ilmeisesti valui ylimääräiset maidot veke tisseistä, ku aina kun aloin imettää ni tissit oli pehmeet. Ja, oisko etumaito tälleen tihkunu veke ja vauva sai suoraan rasvaisempaa maitoa. Tuolta rinnalla-sivuilta luin, et näin olis.
Kun oon nukkunu liivit tai toppi päällä, ni tissit on ollu ihan pinkeet. Nykin mulla on vaan aamutakki päällä, ja tissit on pehmeenä koko ajan. Maitoo sielt kyl tulee, lypsin sellasta "tyhjää" tissiä ku annoin d-tipat, ni tuli heti kyl maitoa.
Oliko sulla synnytys alatie vai sektio?
Uskallatko alkaa yrittää jo 4/6kk kuluttua? Meinaan jos tärppääkin nopeaa:) kerran raskautunut kohtu tietää mitä tekee ja seur raskaus alkaa , ainakin usein, helpommin...:) meinaan vaan antoiko lääkäri(leikkaava) sulle jotain aina rajaa koska saa/ei saa alkaa odottaa uudelleen?Kiireellinen sektio ( napanuoran takia)
Älä luovuta Sirpa! Vauvan kehitys menee kyllä tosi nopsaan eteenpäin ja koko ajan tuntuu vaihtuvan rytmit. Meillä poitsu tänään 3kk ja nyt on viikon verran alkanut syömään harvemmin. Lisäksi saa jotain rintaraivareita, eikä meinais huolia syödä, vaikka selvästi on nälkä. Usein vasta kun on tutin kanssa saatu rauhottumaan, huolii rinnan. Uskon et tääki on ohimenevä vaihe. On muuten tosi iloinen ja juttelevainen. Hakee kovasti kontaktia ja naureskelee.
Ei ne tissit kuulukaan olla pinkeet enää myöhemmin. Paitsi aluks maidonnousuvaiheessa on pinkeet. Se että tissit on pehmeet, ei tarkoita että tissi ois tyhjä tms. Maitoa tulee, vaikka tissit tuntus tyhjiltä, vauva tilaa sitä lisää imemällä. Jos on pinkeet, niin on liian pitkä väli tyhjentämisessä.MS74, sanoit facessa olevan imetystukisivuja. Mitä niistä oot lukenu? Mä lueskelin jotain, mut siel ei ollu mtn keskustelua, vain jotain julkaisuja ja linkkejä.
Annoin viime yönä ilmakylpyä koko kropalle. Lollot oli ilman rihmankiertämää. Mulla ilmeisesti valui ylimääräiset maidot veke tisseistä, ku aina kun aloin imettää ni tissit oli pehmeet. Ja, oisko etumaito tälleen tihkunu veke ja vauva sai suoraan rasvaisempaa maitoa. Tuolta rinnalla-sivuilta luin, et näin olis.
Kun oon nukkunu liivit tai toppi päällä, ni tissit on ollu ihan pinkeet. Nykin mulla on vaan aamutakki päällä, ja tissit on pehmeenä koko ajan. Maitoo sielt kyl tulee, lypsin sellasta "tyhjää" tissiä ku annoin d-tipat, ni tuli heti kyl maitoa.
Uskallatko alkaa yrittää jo 4/6kk kuluttua? Meinaan jos tärppääkin nopeaa:) kerran raskautunut kohtu tietää mitä tekee ja seur raskaus alkaa , ainakin usein, helpommin...:) meinaan vaan antoiko lääkäri(leikkaava) sulle jotain aina rajaa koska saa/ei saa alkaa odottaa uudelleen?
Mullehan lääkäri sanoi ett niin kaunis kohtu ja munasarjat ett koska vaan saa alkaa odottaa uudelleen ja kun kysyin vielä asiaa kötilöltä joka mun synnytystä hoisi niin lääkäri todella antoi luvan uudelle raskaudelle vaikka heti.
Mutta kun olen neuvolassa, niin th kuin lääkäri, jutellut tätä niin molemmat olleet kauhuissaan että mitä mitä... Kyllä susoitus on se 1v.
No enhän mä tässä nyt salamana heti ollut raskautumis aikeissa mutten kyllä tässä iässä haluais sitä vuotta ihan odottaa...
Tiedä nyt mitä sitten uskoa. Kurja kun neuvolassa saaneet mulle jonkun asteisen pelon uutta raskautta kohtaan
siinäpä se, TÄSSÄ IÄSSÄ, ei haluais kauaa viivytellä jos jotain aikoo
Noku mä ihmettelin tätä. vkl aikana ne oli heti neljän tunnun jälkeen ihan kovat. Tänään ei taas ollenkaan, vaikka nytkin oli väliä jotain 5h.Ei ne tissit kuulukaan olla pinkeet enää myöhemmin. Paitsi aluks maidonnousuvaiheessa on pinkeet. Se että tissit on pehmeet, ei tarkoita että tissi ois tyhjä tms. Maitoa tulee, vaikka tissit tuntus tyhjiltä, vauva tilaa sitä lisää imemällä. Jos on pinkeet, niin on liian pitkä väli tyhjentämisessä.
Samaisen neuvolan toinen terkka anto mulle kirjallisen ohjeen ja totes että hups tässähän lukee puoli vuotta eikä vuosi sektion jälkeen.Uskallatko alkaa yrittää jo 4/6kk kuluttua? Meinaan jos tärppääkin nopeaa:) kerran raskautunut kohtu tietää mitä tekee ja seur raskaus alkaa , ainakin usein, helpommin...:) meinaan vaan antoiko lääkäri(leikkaava) sulle jotain aina rajaa koska saa/ei saa alkaa odottaa uudelleen?
Mullehan lääkäri sanoi ett niin kaunis kohtu ja munasarjat ett koska vaan saa alkaa odottaa uudelleen ja kun kysyin vielä asiaa kötilöltä joka mun synnytystä hoisi niin lääkäri todella antoi luvan uudelle raskaudelle vaikka heti.
Mutta kun olen neuvolassa, niin th kuin lääkäri, jutellut tätä niin molemmat olleet kauhuissaan että mitä mitä... Kyllä susoitus on se 1v.
No enhän mä tässä nyt salamana heti ollut raskautumis aikeissa mutten kyllä tässä iässä haluais sitä vuotta ihan odottaa...
Tiedä nyt mitä sitten uskoa. Kurja kun neuvolassa saaneet mulle jonkun asteisen pelon uutta raskautta kohtaan
Me on mietitty et jos yöllä antais vaan pullosta. Parasta ois, jos vois yöllä ennakoida ja syöttää vauva vähä ennen ku se herää. Sit sais nukkumaan helpommin. Tänään nukahti vasta nyt iltakuudelta, pakko oli herättää se äsken, vaihtaa yökkäri ja nyt iltatissillä. Eilen annettiin sen nukkuu ku nukahti kans vasta kuudelta, ni heräs 22.30 eikä millään sen jälkeen nukkumaan. Et se oli virhetikki. Sit valvoikin yöllä enempi ku nukkui.Sirpa :) pumppaa pulloon ja annat siitä, niin mä tein ;-)
Samaisen neuvolan toinen terkka anto mulle kirjallisen ohjeen ja totes että hups tässähän lukee puoli vuotta eikä vuosi sektion jälkeen.
Meil on ny muutaman illan ollu iltakilarit ja tää kyllä nukkuu päivällä huonosti. Pilkkii lyhyitä pätkiä ja heti silmät selällää jos lasken johki. Paljoks teillä muilla nukkuu?Me on mietitty et jos yöllä antais vaan pullosta. Parasta ois, jos vois yöllä ennakoida ja syöttää vauva vähä ennen ku se herää. Sit sais nukkumaan helpommin. Tänään nukahti vasta nyt iltakuudelta, pakko oli herättää se äsken, vaihtaa yökkäri ja nyt iltatissillä. Eilen annettiin sen nukkuu ku nukahti kans vasta kuudelta, ni heräs 22.30 eikä millään sen jälkeen nukkumaan. Et se oli virhetikki. Sit valvoikin yöllä enempi ku nukkui.
Mua ärsyttää ku kaikissa artikkeleissa sanotaan ettei alle 3kk oo rytmiä, eikä siihen voi vaikuttaa. Sit seuraavassa lauseessa sanotaan, et jos vauvan totuttaa johonki niin se sit tottuu siihen. Esim.syliin nukuttamiseen. Mulle on nyt epäselvää et voiko se jo siis tottua johonki vai ei? Kyllähän se sit johki rytmiinkin pystyy tottuu.
Dodii:) että siis kuka tietää ja mitä ja tietääkö kuitenkaan:)Samaisen neuvolan toinen terkka anto mulle kirjallisen ohjeen ja totes että hups tässähän lukee puoli vuotta eikä vuosi sektion jälkeen.
1v2 kkJustMom vielä, mikä on sun lasten pienin ikäero?
2 vuotta edellä. Mut eikai sen niin väliä kun samalla kymmenyksellä aletaan:)Juu ei, ja olinko mä viä 2 vai 3 vuotta sua edellä iässä?