Synnyttäneet --40+++

maria75

Asioista perillä oleva
Tammikuunmammat 2016
Hei ! Tässä uusi ketju synnyttäneille 40 vuotta lähestyville ja ylittäneille äideille jakamaan iloja ja suruja.

Tähän alkuun voisi kerätä listan äideistä ja syntyneistä vauvoista.

Nimimerkki/ikä/LA/rv/sukupuoli/paino/pituus/monesko lapsi/synnäri/synnytystapa

Maria75, 40, 30.1.2016, rv 42+1, poika, 3360 g, 49 cm, 1. ,TYKS, käynnistys- kiireellinen sektio
Titti, 41 , 9.2.2016 , poika, 3325 g, 50 cm, 2. ,JS, alatie
Marituuli, 42, 24.3.2016, rv 39, poika, 3000 g, 48 cm, 3. ,Naistenklinikka, suunniteltu sektio
Sikuriini, 39, 30.3.2016, rv 40, poika, 3780 g, 52 cm, 3., TYKS, suunniteltu sektio
Catlin, 41, 8.5.2016, rv 38+5, poika,3952 g, 52 cm, 3. , Kätilöopisto, alatie
Mamma-79, 36, 13.5.2016, rv 39+2, tyttö, 4090 g, 52 cm, 2. ,TAYS, käynnistys- alatie
Tähti-73, 43, 13.5.2106, rv 38+4, poika, 2400 g, 47 cm, 1., Hyvinkää, käynnistys- kiireellinen sektio
Murrimur, 39, 14.5.2016, rv 41+5, poika ,3453 g, 53 cm, 2., KOS, alatie
Noel, 40, 15.5.2016, rv 36+5, poika, 2960 g , 45 cm, 1. ,TAYS, alatie
Myy75, 40, 17.5.2016, rv 41+1, tyttö, 3795 g, 51 cm, 2., KOS, alatie
Tähtipölyä, 39, 20.5.2016, rv 39+0, tyttö, 2480 g, 52 cm, 2., KOS, alatie
Eclipse, 41, 28.5.2016, rv 40+3, tyttö, 3486 g, 49 cm, 1. lapsi, KOKS, käynnistys - kiireellinen sektio
Justmom10,40, 2.6.2016, rv 40, poika, 3490 g, 50.5 cm, 11. lapsi, TYKS, käynnistys- kiireellinen sektio
Kuukassius, 37, 20.6.2016, rv 41, tyttö, 2705 g , 45 cm, 1. , KOS, käynnistys - alatie
Kaarina73, 21.6.2016, rv 37+6, poika, 2822g, 47 cm, 2., KOS, alatie
MS74, 42, 9.7.2016, rv 41+2, tyttö, 3850g, 55 cm, 1., TYKS, käynnistys - kiirellinen sektio
Satru, 41, 19.7.2016, rv 41+5, poika, 3492 g, 52 cm, 4., Hyvinkää, alatie
Muumimamma, 42, 10.8.2016, rv 40+3, poika, 3385 g, 49 cm, 1. , K-SKS, käynnistys- hätäsektio
Miiuli77, 39, 11.8.2016, rv 39+5, poika, 3478 g, 50 cm, HYS, suunniteltu sektio
Napu75, 29.10.2016, rv 41+0, poika, 3420 g, 52 cm, 3., KOKS, alatie
Kimaira, 30.10.2016, rv 40+1, tyttö, 3480 g, 48 cm,2., Jorvi

Yhteensä 21 vauvaa syntynyt, joista 14 on poikia ja 7 tyttöä.

Lisään tähän tietoja sitä mukaan, kun joku tänne kirjoittaa itsestään.

Tervetuloa !


Synnytyssairaalat:

Hyvinkää
JS = Jorvin sairaala
K-SKS=Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KOS = Kätilöopisto
NK = Naistenklinikka
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
 
Muokattu viimeksi:
Maria75 eiks niin, että tää on yli 40-vuotiaille tänä vuonna synnyttäneille? Ettei niin, että vauva on syntynyt yli 40viikkoisena... :cat:
 
Muokkasin tuota tekstiä paremmaksi. Itse sain esikoisen tammikuussa 2016 40-vuotiaana. Helmikuussa täytin 41 vuotta. Tämä ihme sai alkunsa ilman hoitoja luomusti. Tosin kävimme miehen kanssa väestöliitolla tutkimuksissa helmikuussa 2015. Olemme pian 4 vuotta yhdessä ollut pariskunta, joka meni naimisiin 6.11.2015 maistraatissa. Asumme Turun seudulla vanhassa hirsitalossa meren rannalla pienen poikamme kanssa. Tänne voivat kirjoitella myös 40-vuotta lähestyvät synnyttäjät.
 
Hei eikö me vähän vajaa nelikymppiset sovita enää tähän ketjuun? Kun toi toinen on --40++ :)
 
Kaikki sopii tänne. Unohdin vain laittaa ne viivat siihen eteen. Nyt muokattu uudestaan tuota tekstiä....
 
Ilmoittaudun mukaan. Marituuli/42 v/24.3.2016/rv 39/poika/3000g ja 48 cm/Naistenklinikka/suunniteltu sektio.

Mä asun Porvoossa. Perheeseen kuuluu vauvan lisäksi vanhemmat lapseni eli 12 vuotias poika ja 10 vuotias tyttö. Tämä iltatähtemme tehtiin uuden mieheni kanssa eli vanhempien lasten isä on eri. Kaikki kolme lasta ovat minulle suuri ihme sillä alle 30-vuotiaana ajattelin etten tule koskaan saamaan lapsia pahan endometrioosini takia. Esikoista yritettiin monta vuotta ja endoleikkauksien ja IVF:n avulla sitten raskauduin. Kakkonen oli vuosi sen jälkeen luomuyllätys. Ja tämä kolmonenkin tuli ihme kyllä jo neljännestä yrityskierrosta iästäni huolimatta. Sektiossa löysivät minulta taas endoa ja sanoivat että ihme kun olin raskaaksi tullut. Elias todella halusi tulla tähän maailmaan. :Heartred
 
Tervetuloa mukaan, Marituuli. Sulla on aika rankka tarina takana, mutta silti noita Luomuihmeitä tapahtunut. Mitä tuolle endolle tullaan tekemään tai tehdäänkö mitään ? Itse olin jo luopunut toivosta tulla raskaaksi, kun yhtäkkiä olinkin raskaana kolmannen kerran elämässäni. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon 21-vuotiaana, toinen raskaus oli tuulimuna 3/13 ja 3. raskaus päättyi synnytykseen nyt 40-vuotiaana.
 
Heippa! Mäkin ilmoittaudun tänne.
Mulla kolme poikaa. Nuorin nyt sitten 1kk vanha. Itse täytän kohta sen 40v. Kolmas raskaus meni oikein mukavasti ja kaikki lapset on syntynyt sektiolla. Eka synnytys päättyi hätäsektioon ja muut on sitten suunniteltuja sektioita.
Asutaan maaseudulla ja harrastukset liittyy kaikki luontoon: Koira, puutarhanhoito ja luontokuvaus ja luonnon tarkkailu kaikenkaikkiaan.
 
Tervetuloa mukaan, Marituuli. Sulla on aika rankka tarina takana, mutta silti noita Luomuihmeitä tapahtunut. Mitä tuolle endolle tullaan tekemään tai tehdäänkö mitään ? Itse olin jo luopunut toivosta tulla raskaaksi, kun yhtäkkiä olinkin raskaana kolmannen kerran elämässäni. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon 21-vuotiaana, toinen raskaus oli tuulimuna 3/13 ja 3. raskaus päättyi synnytykseen nyt 40-vuotiaana.

Endoahan löytyi taas tässä viimeisessä sektiossa. Mutta ohje oli että jos ei mitenkään vaivaa niin ei tarvitse tehdä mitään. Hormonikierukan aion taas laittaa. Sehän pitää mulla kuukautiset pois joten endonkaan ei pitäisi sitten vaivata.
 
Mites olette jaksaneet yöhulinat ja vauvan heräämiset? Meillä poika on nyt välillä ottanut tavakseen valvoa yöllä pari tuntia. :dead: Yritän ja yritän nukuttaa takaisin mutta ei. Viime yö meni onneksi hyvin kun poika valvoikin illalla. Rytmiähän on vaikea vielä tämänikäisellä muuttaa joten ei auta kuin jaksaa..

Entä miten usein teillä syödään? Tämä tapaus haluaa vieläkin syödä parin tunnin välein.. Tai aluksi piti herätellä syömään kolmen tunnin välein mutta nyt syöttöväli on vaan lyhentynyt. Poika on viisi viikkoa vanha nyt. Minkälaisia määriä teillä syödään? (Pulloruokintaiset) Meillä menee 60-100 ml kerrallaan. Enempää ei uppoa, ja muuten tulee yli joten määrän lisääminenkään ei ole ratkaisu syöttövälien pidentämiseksi.
 
Meillä pojalla ihan jännät rytmit: Syö illalla tosi usein, jopa tunnin välein. Sit joskus puoli 10 viimeisen kerran ja seuraavan kerran kahdelta tai kolmelta ja sit kuuden seitsemän aikaan. Sit tankkaa taas tosi usein kunnes puoliltapäivin nukkuu taas yhdet pitkät unet.
Mä olen tosi hyvin jaksanut. Unentarve on iän myötä vähentynyt ja pojan rytmi antaa itelleni vähän pidempää unta.
 
Tervetuloa, sikuriini ! Yritän lisätä sut tohon synnyttäneet listaan, jos haluat antaa tietosi. Tietenkin voin myös luntata tuolta raskaana 40+++ ketjusta. Meillä oli tänään vähän ikävä päivä, kun käytiin pojan kanssa terveyskeskuksessa ja sieltä saatiin lähete tyksiin lasten polille. Pojalla rohinaa keuhkoissa ja todettiin pienten keuhkoputkien tulehdus, mutta ei ollut rs-virusta. Pojalla oli saturaatio hyvä, eikä kuumetta niin päästiin kotiin. Jos tulee hengenahdistusta, niin pitää palata polille saamaan lisähappea. Meillä poika on syönyt yleensä 3 tunnin välein 120-130 ml kerralla. Yöllä saattaa olla pidempi tauko, kun nukkuu yleensä useamman tunnin putkeen 20.00-01.00. Nyt pojalla on flunssassa ollut syömisvaikeuksia. Ei tahdo alkaa syömään. Lisäksi täytyy tosi pystyasennossa syöttää. Kuitenkin juonut maitonsa yleensä loppuun paitsi tänä aamuna, jolloin joi vain 60 ml. Polilita sanoivat, että kannattaa syöttää usein ja pieniä määriä kerrallaan, jos juominen vaikeaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä voin myöntää olevani välillä väsynyt, kun yöunet jää väliin eikä kerkeä syömään. Tänäänkin riitelimme miehen kanssa tästä asiasta. Mä en jaksa tehdä mitään ylimääräisiä asioita. Kai tää tästä helpottaa, kun vauva alkaa nukkua yöt ja syömään kiinteitä.
 
Mites teidän haavat on parantunut? Mulla ainakin parani tosi hienosti. Mulla on niin iso löllykkämaha et pelkäsin et miten se paranee mut hyvin. Turvotusta mulla oli pitkään. Ehkä vähän vieläkin. Piakkoin on jälkitarkastus edessä. Sit pitäis päättää ehkäisystä. Mä en saa enää tulla raskaaksi enkä kyllä haluaiskaan.
 
Ja kun vauva olisi terve. Marituuli ja Sikuriini, meille on kaikille syntynyt poika sektiolla ja ovat aika samassa kokoluokassa olleet syntyessään. Paitsi Sikuriinin poika syntyessään yli 50 cm pitkä.
 
Muokattu viimeksi:
Mun haava on parantunut ihan hyvin ja ihotulehdus myös. Joskus sattuu tuota mahaa, mutta en tiedä johtuuko se haavasta vai jostain muusta. Mulla on nyt ollut myös kuukautiskipuja, kun alkoi kuukautiset 3 viikkoa sitten ja aloitin minipillerit. Mulla kestänyt vuotoa melkein 3 viikkoa. Mä niin tykkään..Oliko Teillä sektion jälkeen vuotoa kauan ? Mulla kesti kaksi viikkoa jälkivuoto.
 
Muokattu viimeksi:
Mullahan oli haavassa pieni ihotulehdus joka hoitui antibioottivoiteella. Nyt arpi on ihan kunnossa. Viisi viikkoa sektiosta. Ei ole enää mitään kipuja. Mutta mä vuodan aika ajoin vieläkin. :meh: Sellasta rusehtavaa vuotoa eikä edes joka päivä mutta silloin tällöin. Kai tuo on ihan normaalia kuitenkin?

Mulle tulee se hormonikierukka. Ainoa vaihtoehto endon takia. En halua enkä saa vuotaa kuukautisia sillä se lisää endoa.

Väsynyt mäkin välillä olen. Tänäänkin nukuin päikkäreitä yli kaksi tuntia.. Mutta kaiken kaikkiaan olen jaksanut yllättävän hyvin. Se vaan harmittaa että väsymyksen takia ei jaksa niin ulkoilla ja jään helposti sohvannurkkaan mässyttämään ja lihomaan.. :angelic:
 
Takaisin
Top