Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sirpa, mun ymmärtääkseni juuri yöimetykset lisää maidontuotantoa. Vauva saattaa valvoa tai herätä helpommin tuntiessaan äidin rintamaidon tuoksun. Rintamaito saa siis vauvan heräämään öisin. En kylläkään ole imetyksen expertti, kun vain 6 viikkoa imetin osittain ja senkin rintakumin avustuksella. Meiän pojalla on jotain allergista ihottumaa ja ajattelin viedä hänet huomenna lääkäriin näytille.

Meillä ei nyt lähde millään soseet maistumaan. Pitäiskö pitää ihan selkeä tauko ja yrittää myöhemmin uudestaan? Ei meillä oo kiirettä sen kanssa. Yöt nukkuu edelleen. Nyt tän toka rotarokotuksen jälkeen hiukan levoton mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

Meil on ny muutaman illan ollu iltakilarit ja tää kyllä nukkuu päivällä huonosti. Pilkkii lyhyitä pätkiä ja heti silmät selällää jos lasken johki. Paljoks teillä muilla nukkuu?

Tää meidän kakkonen on paljon kivampi vauva kuin isoveljensä nukkumisen suhteen. Poika ekat 10kk ainakin,nukkui 1,5h pätkissä läpi vuorokauden ja olin aika väsynyt, aika usein. Tyttö taas nukkuu öisin n.4h putkeen ja sitten suu napsaa, et ruokaa mulle kiitos ja syönnin jälkeen taas nukutaan se n.4h ja päivisin ottaa myös parit 2-3h päikkärit ja jos oikein hyvin sattuu ovat molemmat lapset samaan aikaan unilla ja silloin mammalla on juhlat.:happy:

Meil on ny muutaman illan ollu iltakilarit ja tää kyllä nukkuu päivällä huonosti. Pilkkii lyhyitä pätkiä ja heti silmät selällää jos lasken johki. Paljoks teillä muilla nukkuu?
Meillä sama juttu ollu tänää. Ja muutamana pvänä viime vkolla. Eilen myös.

Äijä kun hoitaa ruokinnan ni se antaa sille pulloa aina kun vauva itkee. Ja se tietty syö kun tarjotaan. Eilen se pulautteli vähän helvetisti sitä maitoa, eikä nukkunu. Mun mielestä kun eilen ei ollu mitään rytmiä ni kävi noin. Mä yleensä syötän ku vauva herää ja sit taas ku sillä on oikeesti nälkä ja sen jälkeen se nukahtaa. On nukkunu 1-1,5 h aamupvällä ja sit 3h siin iltapvällä. Sit jotain satunnaisia torkahteluja. Nukahtaa illalla 21-22.30 ja sit herää 1-2 sekä 4-5. Ja aamulla 7-9. Ei kauheen täsmällinen mut tollaisesta "rytmistä" mä oon koittanu pitää kiinni...

Mä luin et vauvalla on eri unijaksoja, tässä on yks artikkeli http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo97247.pdf

Sä tulit uudestaan raskaaksi kun edellinen oli 3kk, jos laskin oikein?
Se on aika pieni ikäero, meillä on nyt se 1v5kk ja mietin tässä milloin uskallan ruveta toivomaan vauva nro 3. Tai toivon sitä tietysti nyt jo mutta mies pitää ensin pehmittää ajatukselle kolmannesta vauvasta.
Toivotaan, että luonnon ehkäisymenetelmä(t) pettää hyvin pian, itsehän olen täysimetys-ehkäisyn tuote.:oops:

Sä tulit uudestaan raskaaksi kun edellinen oli 3kk, jos laskin oikein?
Se on aika pieni ikäero, meillä on nyt se 1v5kk ja mietin tässä milloin uskallan ruveta toivomaan vauva nro 3. Tai toivon sitä tietysti nyt jo mutta mies pitää ensin pehmittää ajatukselle kolmannesta vauvasta.
Toivotaan, että luonnon ehkäisymenetelmä(t) pettää hyvin pian, itsehän olen täysimetys-ehkäisyn tuote.:oops:
Ei nyt sentään . :) esikoinen oli n 5,5 kk kun aloin odottaa kakkosta. Ja kakkonen syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa. Ja tämä kakkonen siis tuli kerta laakista täysimetykssn aikana ja ilman menkkoja:)

Meillä ei nyt lähde millään soseet maistumaan. Pitäiskö pitää ihan selkeä tauko ja yrittää myöhemmin uudestaan? Ei meillä oo kiirettä sen kanssa. Yöt nukkuu edelleen. Nyt tän toka rotarokotuksen jälkeen hiukan levoton mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.
mä pitäisin taukoa jollei yhtään maistu. Viikko kaks voi tehdä ihmeitä. Varsinkin jos ei tarvitse kasvun takia aloittaa soseita niin ei ole kiire ja kun nukkuuki hyvin :)

Näin ajattelinkin. Keskimmäinen kun aloitti soseet niin se oli ihan valmis. Suu ammollaan kuin linnunpoika. Mut tää vauva, tätä ei vois vähempää kiinnostaa.

Sirpa, mun ymmärtääkseni juuri yöimetykset lisää maidontuotantoa. Vauva saattaa valvoa tai herätä helpommin tuntiessaan äidin rintamaidon tuoksun. Rintamaito saa siis vauvan heräämään öisin. En kylläkään ole imetyksen expertti, kun vain 6 viikkoa imetin osittain ja senkin rintakumin avustuksella. Meiän pojalla on jotain allergista ihottumaa ja ajattelin viedä hänet huomenna lääkäriin näytille.
Näin sanoi nla täti myös. Ja uskon kans tohon meijerihajuhommaan. Ens yön isänsä on luvannu ruokkia. Nyt en tie jäänkö sohvalle yöks vai meenkö hajuineni makkariin...

Voi olla et on yliväsynyt. Meillä jos poika nukkuu vaan pieniä pätkiä päivällä niin ilta on ihan kamala.. huutaa vaan eikä rauhoitu.. Jos nukkuu kunnon päikkärit niin nukahtaa helpommin illalla.

Ei nyt sentään . :) esikoinen oli n 5,5 kk kun aloin odottaa kakkosta. Ja kakkonen syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa. Ja tämä kakkonen siis tuli kerta laakista täysimetykssn aikana ja ilman menkkoja:)

Matikka ei ole koskaan ollut mun hyvä aine ja nyt sen tietää kaikki..:p

Näin sanoi nla täti myös. Ja uskon kans tohon meijerihajuhommaan. Ens yön isänsä on luvannu ruokkia. Nyt en tie jäänkö sohvalle yöks vai meenkö hajuineni makkariin...

Voisitko sä nukkua sun miehen paita päällä? Jos siinä oleva isin tuoksu vaikka hämäisi vauvaa..

Meillä maistuu soseet tosi hyvin. Poika innostuu tosi paljon kun näkee et aletaan syömään ja hermostuu kun en anna enää. :grin Olen lisännyt siis määriä nyt. Tänään ei illalla millään rauhoittunut vaikka oli selvästi väsynyt. Maitoa ei huolinut. Kun annoin sosetta niin heti kelpasi ja rauhoittui. :rolleyes: Maitoa päälle ja nukahti. Taidan lisätä nyt jo iltaan satsin eli kolme kertaa päivässä. Mutta toki annokset ei ole vielä suuria. Sekin jo kertoo paljon että poika sitä maitoa niin usein lipittäisi, kuten kerroin. Sillä taitaa vaan olla niin nälkä eikä maito enää riitä?

Mul tosta äidin läheisyydestä ja tuoksusta just päinvastainen käsitys. Et vauva nukkuu rauhallisesti ja paremmin, kun haistaa ja aistii äidin läheisyyden. Mä en ole kylläkäänn lukenut aiheesta oikein et ihan tuntumalla vaan. o_OEi vvälttämättä kovin helppoo. ..
samoin ton rytmin kanssa. Ihan pienelle vauvalle ei mun käsittääkseni vois opettaa rytmiä. Se nukkuu ,kun väsyttää ja syö kun nälkä. Täs kesällä mökkireussulla yhen kaupan parkkiksella yks vanhempi mies tuli ihastelemaan meidän pientä ja kertoi siinä samalla kuinka 70-luvulla heidän pienen tyttövauvansa kanssa neuvolasta ohjeistettiin syöttämään neljän tunnin välein. Siis vain sen neljän tu nnin välein. Siinä kuulemma sitten kellon ja nälkäänsä itkevän vauvan kanssa odotettin, et aika kuluu sen neljä tuntia.
:inpain:

Mul tosta äidin läheisyydestä ja tuoksusta just päinvastainen käsitys. Et vauva nukkuu rauhallisesti ja paremmin, kun haistaa ja aistii äidin läheisyyden. Mä en ole kylläkäänn lukenut aiheesta oikein et ihan tuntumalla vaan. o_OEi vvälttämättä kovin helppoo. ..
samoin ton rytmin kanssa. Ihan pienelle vauvalle ei mun käsittääkseni vois opettaa rytmiä. Se nukkuu ,kun väsyttää ja syö kun nälkä. Täs kesällä mökkireussulla yhen kaupan parkkiksella yks vanhempi mies tuli ihastelemaan meidän pientä ja kertoi siinä samalla kuinka 70-luvulla heidän pienen tyttövauvansa kanssa neuvolasta ohjeistettiin syöttämään neljän tunnin välein. Siis vain sen neljän tu nnin välein. Siinä kuulemma sitten kellon ja nälkäänsä itkevän vauvan kanssa odotettin, et aika kuluu sen neljä tuntia.
:inpain:

Catlin :) pitää paikkansa, meillä poika ei välttämättä nuku, ellen ole lähellä ja vieressäkin nukkuu, kuin iso mies :)

2 vuotta edellä. Mut eikai sen niin väliä kun samalla kymmenyksellä aletaan:)

Ei...mutta tällä kymmenyksellä voi yksi lisävuosikin vaikuttaa dramaattisesti näissä lisääntymisasioissa... Kumpa olisikin vielä NUORI vähän alta 40...:singing:

Meillä maistuu soseet tosi hyvin. Poika innostuu tosi paljon kun näkee et aletaan syömään ja hermostuu kun en anna enää. :grin Olen lisännyt siis määriä nyt. Tänään ei illalla millään rauhoittunut vaikka oli selvästi väsynyt. Maitoa ei huolinut. Kun annoin sosetta niin heti kelpasi ja rauhoittui. :rolleyes: Maitoa päälle ja nukahti. Taidan lisätä nyt jo iltaan satsin eli kolme kertaa päivässä. Mutta toki annokset ei ole vielä suuria. Sekin jo kertoo paljon että poika sitä maitoa niin usein lipittäisi, kuten kerroin. Sillä taitaa vaan olla niin nälkä eikä maito enää riitä?

Varmaan on nälkä. Meiän poika ei ole ollut mikään himososeen syöjä, mutta puurot uppoaa häneen hyvin. Me aloitettiin viljat 5kk iässä. Aamu- ja iltapuuroa teiän poika varmaan tarvitsisi. Mä kyllä sekoitan puurotkin korvikkeeseen.

Ei...mutta tällä kymmenyksellä voi yksi lisävuosikin vaikuttaa dramaattisesti näissä lisääntymisasioissa... Kumpa olisikin vielä NUORI vähän alta 40...:singing:

No mut hei sitten sä et haluaisikaan lapsia vaan tekisit uraa ja matkustaisit, sä olet jo ollut alta 40v:wink

Voisitko sä nukkua sun miehen paita päällä? Jos siinä oleva isin tuoksu vaikka hämäisi vauvaa..
Tätä voiskin koittaa!

Viime yönä syötiin 2h välein. Meni nukkuu jo puol ysi, mut heräs 24, 02 jne.Mä syötin noi ja taas kahelta ei nukkunu millään. Nukahti tissille mut kun irrotin ni heräs ja huusi tissiä. Vasta isänsä sylissä rauhoittui. Plääh. On se kiva ku molemmat ollaan sit hereillä... Mä sain onneks nukuttuu sen jälkeen. Mun mielestä isänsä oli vähän väliä hereillä. Ja vauva ähisi ihan hirveesti koko yön! Ja piereskeli kun syötin. Mä annoin eilen pari tippaa cuplatonia. Ajateltiin koittaa taas muutama pvä, ku on ollut niin levoton. Aiheuttaako se alussa tollasta ähinää? Siinä luki et vaikuttaa vasta kolmen vrk jälkeen. Nyt aamullakin vauvaa ois nukuttanu mut hirrrrvee ähinä. Ja sit pulautteli myös.

Sain eilen varattua papin ristiäisiin. Nimen ku vielä keksis...

Takaisin